Урок"Загальне поняття (питання, роль у реченні). Зв’язок дієслова з іменником у реченні. "

Про матеріал
Загальне поняття (питання, роль у реченні). Зв’язок дієслова з іменником у реченні. Повторити вивчений матеріал про частини мови. Ознайомити учнів з істотними ознаками дієслова (питання, значення, синтаксична роль). Розвивати спостережливість і вміння порівнювати. Виховувати любов до прані.
Перегляд файлу

Конспект уроку

 з української мови

3 клас

 

Тема: Загальне поняття (питання, роль у реченні). Зв’язок дієслова з іменником у           

            реченні.

Мета:  Повторити вивчений матеріал про частини мови. Ознайомити учнів з істотними

            ознаками дієслова (питання, значення, синтаксична роль). Розвивати

            спостережливість і вміння порівнювати. Виховувати любов до прані.

Обладнання. Тексти про весну, ілюстрації весняної природи, схеми-опори   

            «Дієслово».

                                                                    Хід уроку

 

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

   1.  Вправа «Мікрофон».

— Скільки частин мови є в українській мові? (10.)

— Які частини мови ви вивчили? Назвіть приклади.

— Яка частина мови називається іменником? Прикметником? Назвіть приклади.

 

 2.  Каліграфічна хвилинка.

      К к Кк кв іт нь єн квітень

    • Квітень з водою — травень з травою.

— Вимовте звуки у слові квітень.

— Поділіть це слово на склади для переносу.

 

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання весняного оповідання (завчасу записати на дошці, або вивести на

    екран).

а) Читання тексту, з’ясування значень невідомих слів.

Розлилися річки. Затопили низини і луки. Летять і летять з вирію птахи. Тепле проміння нагріває землю. Розпочалася весняна сівба.

Цвітуть в'язи і крислаті клени. Квітне в гаях ряст і гусяча цибулька. Скоро буйно розквітнуть садки. Тому й місяць має назву ... (квітень).

б) Бесіда за змістом тексту.

    (Використовувати малюнки весняної природи.)

в) Бесіда за змістом оповідання.

— Про що розповідається в тексті?

— Доберіть заголовок, який виражав би тему тексту.

— Які слова тексту допомогли вам відгадати назву місяця? (Розлилися, затопили, летять, нагріває, розпочалася, цвітуть, квітне, розквітнуть.)

— Що означають ці слова?

— На які питання вони відповідають?

— Яка частина мови називається дієсловом?

— У реченні Розпочалася весняна сівба визначте головні та другорядні члени речення.

— Яким членом речення є дієслово? (Присудком.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

 

1. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит, 3 клас, с. 61.)

1) Прочитайте вірш. Випишіть дієслова. Поставте до них питання.

Бджілки злотисті в квітах літають,

роси перлисті з трав опадають.

З золота зіткане сяєво ллється,

ліс в нім купається, листя сміється...

М. Рильський

Зразок: (що роблять?) літають.

2.  Прочитайте вірш. Знайдіть дієслова.

Перші проліски цвітуть, 

Перші джмелики гудуть. 

Це прекрасна й чарівна 

В гості йде до нас весна!

 

- З якими словами вони зв’язані?,

- До якої частини мови вони належать?

- Поставте питання від іменника до дієслова.

Зразок: проліски (що роблять?) цвітуть.

 

V. Підсумок уроку.

1. Вправа «Мікрофон».

— Яку частину мови вивчили на уроці?

— Що називається дієсловом?

— З якою частиною мови дієслово зв’язане в реченні найчастіше?

2. Гра «Впіймай дієслово оплесками».

Дієслово — слово діє:

ходить, робить, носить, сіє,

слово плаче і радіє,

усміхається і мріє.

Дієслово — слово діє:

вірить, любить і жаліє,

не злословить, не лукавить,

серця ближнього не ранить.

Дієслово — слово діє:

народилось і зоріє,

розвивається і квітне,

слово любе, слово рідне!

(Л. Лужицька)

VI. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку