Урок"Загальне поняття (питання, роль у реченні). Зв’язок дієслова з іменником у реченні. "

Про матеріал
Поглиблювати знання учнів про дієслово, його синтаксичну роль; закріплення вміння виділяти дієслова в усному і писемному мовленні, добирати до дієслів синоніми; розвивати зв’язне мовлення школярів, образне мислення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, працелюбність.
Перегляд файлу

Конспект уроку

 з української мови

3 клас

 

Тема: Дієслова-синоніми. Удосконалення висловлювань шляхом добирання

            дієслівних синонімів.

Мета: поглиблювати знання учнів про дієслово, його синтаксичну роль; закріпити

           вміння виділяти дієслова в усному і писемному мовленні, добирати до

           дієслів синоніми; розвивати зв’язне мовлення школярів, образне мислення;

           збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, 

           працелюбність.

 

                                                            Хід уроку

I. Організація класу.

 

 Сядьте, діти, всі рівненько,

 Посміхніться веселенько.

 Будемо старанно трудитись

 І ніколи не лінитись!

 Зрозуміти щоб в кінці,

 Що ми просто – молодці !

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

   1.  Вправа «Мікрофон».

— Скільки частин мови є в українській мові? (10.)

— Які частини мови ви вивчили? Назвіть приклади.

— Яка частина мови називається іменником? Прикметником? Назвіть приклади.

— На що вказує  дієслово?

— На які питання відповідає дієслово? 

  2. Перевірка домашнього завдання.

  3.  Каліграфічна хвилинка.

 

             Ки    ип пі   іт ти

                    Кипіти, кип’яч, закип’ятити, кипіння

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку:

— На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над дієсловом. Будемо спостерігати за роллю дієслів у реченнях, текстах, добирати до дієслів синоніми.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 

1. Словникова робота.                   

                                         Кипіти  

 

     Кипіти - клекотіти, вирувати, пінитися під час нагрівання, випускаючи гарячу пару (про рідину); варитися; нагрівшись до 100°С, випускати пару (про посуд з рідиною).

      

2. Творча  робота.

а) утворити синоніми:               Кипіти – бурлити, клекотати

б) утвори нові слова за допомогою префіксів:

                       Пере -                               за-                 

                                       кип’ятити

в) склади і запиши речення зі словом кипіти в прямому і переносному  значенні:

г) чому так говорять ?

           Кипіти від гніву – нервуватися, хвилюватися

 

           Кипить робота – робота швидко ладиться.

3.  Робота за підручником (с. 147–148)

1) Робота в парі (вправа 350, с. 147).

— Прочитайте текст. Перекажіть.

— Спишіть текст.

— Доберіть синонім до підкресленого дієслова.

 

IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

 

1. Робота в парах:

     Добери синоніми до дієслів:

     Розмовляє - ________________________________________________ .

     Радіє-  _____________________________________________________ .

2.  Прочитайте текст. З близьких за значенням дієслів виберіть і підкресліть те, яке найбільше підходить за змістом.

Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку. Її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Ніжне зелене листячко почало (в'янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив'язали, прикріпили) до кремезного дуба.

Як називаються слова, близькі за значенням? (Синоніми.

Фізхвилинка:                                          Раз — і встали.

Один — руки в боки,

Два — два підскоки.

Три — тягнем руки.

Чотири — туки-туки.

На п’яточку й носочок,

І руки донизу.

Й неначе коточок,

Пройшов по карнизу.

Всміхнулись гарнесенько,

Присіли і встали.

Малята, швидесенько

Втому прогнали.

V. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу:

1. Робота в групах:
    Перед вами поезія, до якої з дужок потрібно дібрати правильний синонім,  

    щоб слова у вірші римувалися. Вірш записати у зошити.

                                                          Мрія

І група :    Як виросту – збудую (дім, будинок, хату),

                  На хаті колесо (приладнаю,приб’ю, прикріплю).

ІІ група:   А там я поселю (крилату, летючу, літаючу),

                 Лелечу, клекітну (родину,сім’ю, пару).

ІІІ група:  Нехай розводиться (селиться,гніздиться)

                 По всіх деревах і ( будинках,хатах, оселях),

ІV група : Нехай мені щоночі (здається,сниться,ввижається)

              Що я літаю, наче (пташка, птиця,птах).

2.Гра «Голоси тварин»

На дошці записано назви тварин. Потрібно написати, як вони подають голос.

Собака ... (гавкає);                                                 курка ... (кудкудаче);

кінь ... (ірже);                                                         голуб ... (воркує; туркоче);

корова ... (мукає);                                                   ворона ... (каркає);

коза ... (мекає чи бекає);                                        сорока ... (стрекоче);

кішка ... (нявчить);                                                ластівка ... (щебече);

ведмідь ... (реве);                                                    горобець ... (цвірінькає);

вовк ... (виє);                                                           жаба ... (кумкає).

свиня ... (рохкає);

3. Записані   дієслова поєднати   з синонімом–фразеологізмом.

Червоніти –                               накивати п’ятами.

Ледарювати –                            робити з мухи слона.

Втекти –                                     байдики бити.

Перебільшувати -                      пекти раків.

Сміятися –                                 заткнути за пояс.

Фантазувати -                           шкірити зуби.

Розсердитися  -                         літати у хмарах.

Перемогти -                              надути губи.

 

VІ. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Навіщо в нашій мові вживаються дієслова-синоніми?

— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

 

Збіг наш урок,

Як коротка мить.

Дуже швидко

В роботі час біжить.

І попрацювали

Ми немарно,

Бо багато знань отримали —

Це гарно!


 

 

docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку