Урок "Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот" 3 клас

Про матеріал
Конспект уроку з української мови з теми "Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот", 3 клас
Перегляд файлу

Конспект уроку

Українська мова

3 клас

Тема. Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот

Мета:

Формування предметних компетентностей:

розширити  і поглибити знання учнів про іменник як частину мови; познайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»; учити розрізняти  їх за характери- стиками, ознаками; розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання до слів, розвивати мовлення, пам`ять, пізнавальний  інтерес; збагачувати словниковий запас учнів і вдосконалювати навички каліграфічного і грамотного письма.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.

самоосвітньої: через самостійну роботу в класі;

здоров’язберігаючої: розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

загальнокультурної: дотримуватися правил поведінки на уроці;бачити прекрасне у природі і житті людей, берегти природу; виховувати любов до рідної мови та її багатозначності.

Обладнання: підручник М.С Вашуленко, О.І.Мельничайко, Н.А. Васильківська  «Українська мова» , 3 клас, чарівна скринька із завданнями і пазлами, малюнки будиночків із підписами: Хто? Що?, конверт із картками слів, LEGO цеглинки, тематичні малюнки.

  •  Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Створення позитивного психологічного настрою.

Сядьте,  діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

 

Девіз уроку Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні на урок до нас завітали гості, відгадайте загадку і ви дізнаєтесь хто це.
  • На подвір’ї – біло-біло,
    Ні стежиночки нема.
    Завихрило, завістило –
    Знов прийшла до нас…
    (Зима)

C:\Users\user\Desktop\фото зима.jpg

  • Так. До нас в гості завітала пані ЗИМА  і залишила у мене на столі чарівну скриньку.
  • Давайте поглянемо, що  там, а там конверти із завдання на урок. Якщо ми виконаємо всі завдання ми дізнаємося хто прийшов разом із пані ЗИМОЮ.

(За кожне виконане завдання учні отримають  частинку-пазл, коли виконають всі завдання складуть СНІГОВИКА)

ЗАВДАННЯ 1.  Каліграфічна хвилинка.

-       Отже, сіли всі рівненько, записали число, класна робота, і дістанемо з скриньки перше завдання. Відгадайте-но мою загадку.

-  Яким повинно бути каліграфічне письмо?

-  Письмо повинно бути каліграфічним , правильним.

Я падаю на ваши хати.

Я білий-білий, волохатий.

Я приліпаю вам до ніг

І називаюсь просто….

(Сніг)

Який перший звук ми чуємо? ([с])
Якою буквою ми позначаємо звук [с]? (Буквою «ес») Прописування букви «ес».
Прописування слова «сніг».
(за правильне каліграфічне           письмо діти отримують пазл.)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

ЗАВДАННЯ 2.  Скринька передбачень

- Щось не зрозуміла я, в скриньці лише моє ім’я?

Хто про тему здогадався? Ні не хто, тоді я знов завітаю в скриньку.

- В скриньці віршик опинивсь

Хто ти? Що? Твоє ім’я?

Іменна моя сім’я.

Знають всіх в ній поіменно,

А зовуть сім’ю  … (іменник)

Тема нашого уроку ІМЕННИК.

  • - Отже, сьогодні йдемо в гості до Іменника. Сьогодні на уроці  ми розширимо свої знання про іменник, дізнаємось, чим відрізняються іменники – назви істот від іменників – назв неістот. На які запитання відповідають іменники – назви істот і іменники – назви неістот.

ЗАВДАННЯ 3.АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ «Що я знаю про іменник?»

(На дошці слова ІМЕННИК)

 

 

 

ІМЕННИК

 

 

 

(Виконали завдання правильно – отримуйте пазл.)

ЗАВДАННЯ 4. Робота в групах. Пошукове завдання. Малюнковий диктант.

     1 група - Записати іменники  які відповідають на питання хто?

     2 група - Записати іменники  які відповідають на питання що?

На дошці малюнки : Білка, сніжинка, заєць, лисиця, літак, береза, лікар, хлопчик.

 До якої частини мови належать  слова?

 Які іменники відповідають на питання хто?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 Які предмети вони називають?

 Які іменники відповідають на питання що?

 Які предмети вони називають?

 Як, на вашу думку, можна відрізнити іменники – назви істот від іменників – назв неістот?

 Який висновок ми можемо з вами зробити?.

(Виконали завдання правильно – отримуйте пазл.)

V. Закріплення знань, умінь та навичок.

ЗАВДАННЯ 5. Робота зі словничком.

Запис слів у словнички, правильна вимова і правопис.

Ведмідь, голуб, метелик, кукурудза,суниця,  черешня.

 Поставте наголос на слова.

Назвіть слова – істоти …

Назвіть слова – неістоти…

- А зараз давайте з вами перевіримо, чи правильно ви поставили наголос. Звіримо з підручником.

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали - сіли, встали - сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли дітки всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

 

ЗАВДАННЯ 6. Гра « Розсели по будинках »

Обладнання : малюнки будиночків із підписами: Хто? Що?, конверт із картками слів.

Завдання: прочитати слова з карток, розмістити слова – назви істот та неістот у відповідні будиночки з питаннями.

Хід гри: викликаний учень отримує конверт і розподіляє слова за групами у відповідні будиночки. Гру можна повторити кілька разів, заздалегідь підготувавши завдання.

Матеріал для гри: картки.

1) Білочка, мама, клей, зошит, вуж, чобіток, учень.

2) Зозуля, вікно, книга, бабуся, ведмідь, цукерка.

3) Жираф, пенал, вінок, огірок, джміль, ластівка.

 ЗАВДАННЯ 7.  LEGO - гра « Дай сигнал»

Хто? – червона цеглинка, Що? – зелена цеглинка.

Вчитель називає слова, учні показують відповідну цеглинку.

Метелик , їжак, парта, учень, олівець, лисичка, дошка, птах, дерево, синичка, Оленка, гойдалка, лінійка

ЗАВДАННЯ 8. Гра « Оживи іменник»

Утвори  іменинники назви істот і запиши.

Що? - Хто?

Сніг - Сніговик

Трактор - тракторист

Кухня - кухар

Футбол – футболіст

Ліс- лісник

    VI. Підсумок уроку

          Метод «Вузлик».

         -я дізнався, що….

         -я зрозумів, що…

         -я запам’ятав, що…   

        - Діти, дякую вам за плідну співпрацю, за вашу цікавість, наполегливість. Ми виконали всі завдання, і давайте дізнаємося хто завітав до нас у гості разом із пані Зимою. Діти складають пазли. Сніговик  буде допомогати нам на наступних уроках.

C:\Users\user\Desktop\сніговик.png

 VIІ. Домашнє завдання    

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 січня 2022
Переглядів
2662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку