Тема . Загальні риси клімату Африки. Кліматичні пояси й типи клімату.
Мета уроку: сформувати в учнів знання про загальні закономірності клімату Африки, закономірності розміщення кліматичних поясів на материку, розвивати інформаційну, картографічну, комунікативну компетентності, компетентність самоосвіти та саморозвитку.
Обладнання: кліматична карта Африки, карта кліматичних поясів, атласи, дидактичні картки.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Доброго дня, діти! Усміхніться один одному, побажайте гарної праці та успіхів.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навиків.
Зупинка І « Розминка»
Гра « Вірю – не вірю»
ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів
Прийом « Дивуй»
Вчитель. Чи знаєте ви, що в Африці є місця, де кількість опадів випадає більше як 10000 мм в рік та місця, де кількість опадів становить 28-30 мм в рік? Чи знаєте ви, що на материку є єдине місце покрите льодовиком та місце, де зафіксована температура 58 градусів вище нуля?
--Діти , який висновок можна зробити? ( Є різні типи клімату)
ІY. Повідомлення теми і завдань уроку.
Отже, тема нашого уроку звучить: " Загальні риси клімату Африки. Кліматичні пояси й типи клімату".
На уроці ми проаналізуємо закономірності розміщення кліматичних поясів материка та дамо характеристику типів клімату.
Y Отримання нових знань.
Зупинка ІІ
Гра « Пізнайко» (робота у групах)
Завдання . Дати обґрунтовану відповідь на запитання у групі. (Використовую дидактичні картки із завданням).
Група 1
Чому, на вашу думку, на узбережжі Гвінейської затоки випадає найбільша кількість опадів в Африці?
Група 2
Чому в пустелі Сахара випадає незначна кількість опадів?
Група 3
Чому на східному схилі Драконових гір випадає велика кількість опадів?
Група 4
Чому на західному узбережжі Південної Африки випадає мало опадів?
ЗупинкаІІІ « Новинка»
А.) Робота з кліматичною картою.
Завдання. 1. Визначити, в межах яких кліматичних поясах лежить Африка.
2. Які закономірності проявляються в розміщенні кліматичних поясів Африки?
3. Які типи клімату виділяємо на материку?
Б) Робота у групах. ( використовую дидактичні картки із завданням).
Група І
Завдання. Складіть розповідь про уявну подорож екваторіальним кліматичним поясом за поданим планом.
Група ІІ
Завдання. Складіть розповідь про уявну подорож субекваторіальним кліматичним поясом за поданим планом.
Група ІІІ
Завдання. Складіть розповідь про уявну подорож тропічним кліматичним поясом за поданим планом.
Група ІY
Завдання. Складіть розповідь про уявну подорож субтропічним кліматичним поясом за поданим планом.
План опису кліматичного поясу
Географічне положення.
Презентація виконаного завдання та доповнення вчителя.
Розповідь вчителя.
Клімат значно впливає на господарську діяльність. Теплові ресурси Африки сприяли вирощуванню какао, фінікової пальми, какао-боби, арахіс та інші. Але більшість районів Африки дуже гостро відчувають дефіцит води, який серйозно ускладнює вирішення проблем голоду, забезпечення населення продуктами харчування.
Зупинка ІY « Коло ідей»
YІ. Закріплення нових знань, умінь, навиків
Зупинка Y « Передай естафету»
Завдання.
YІІ. Підсумок уроку.
Продовжте речення.
На сьогоднішньому уроці я дізнався (-лась)…
На занятті мені сподобалося…
Знання із сьогоднішнього уроку мені знадобляться…
Найважче мені вдалося подолати зупинку…
Я втомився ( не втомився на уроці)
YІІІ. Домашнє завдання. Аналізувати розміщення кліматичних поясів на материку, давати характеристику типів клімату, скласти сенкан по темі.