Урок " Загартовування. Процедури загартовування."

Про матеріал

Матеріал може використовуватися у виховній роботі як поради по формуванню здорового способу життя, виховувати прагнення систематично займатися загартовуванням, щоб зміцнити власне здоров'я. Розробка містить рухливу гру, завдання для групової роботи, ігровий момент.

Перегляд файлу

Конспект уроку

основи здоров’я

1 клас

 

Тема:  Загартовування. Процедури загартовування.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «загартовування»; ознайомити зі способами  профілактики та засобами зміцнення здоров’я; поглиблювати знання дітей про здоровий спосіб життя; розвивати інтерес і бажання загартовуватися природними чинниками: повітрям, водою, сонцем; виховувати прагнення берегти та  зміцнювати своє здоров’я.

Обладнання: підручник, ілюстрації, предметні малюнки, роздатковий матеріал ( картки для групової роботи).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

.

Хід уроку:

I. Організація класу.

- Любі першокласники, у вас сьогодні не звичайний урок – його буде вести не вчитель, а справжній лікар (учень 11 класу перевдягнений у лікаря). Чи готові ви бути уважними, активними та слухняними учнями? (так)

Отже, слово Лікарю.

Лікар:

Щоб рости і гартуватись,

І міцніти, як броня,

Треба, друзі, піклуватись

Про здоровя нам щодня.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Діти, допоможіть мені розтлумачити, що означає бути здоровими?

(раніше діти отримали завдання створити малюнок про здоровий спосіб життя) Як це ви показали в своїх малюнках? (на дошці створюємо асоціативний кущ з малюнків)

 

 

 

 

(займатися спортом, правильно харчуватися, гуляти на свіжому повітрі, робити зарядку, загартовуватися, мати гарний настрій)

Дуже добре.

У мене є знайома дівчинка ….. так вона дуже часто пропускає уроки, бо хворіє. Вона бліда, слабка.

  • Як ви думаєте, що їй можна порадити? (загартовуватися)
  • Так, щоб  мати міцне здоровя, не боятися хвороб та застуд, бути витривалим, треба загартовуватися.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Лікарі говорять, що коли людина загартована, то має міцне здоровя. І сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося як правильно загартовувати свій організм.

ІV. Сприймання й осмислення нового матеріалу.

Спочатку звернемося до словника та прочитаємо пояснення.

Загартування – це підвищення опору організму до несприятливих погодних умов. Особливо велику роль загартування відіграє у запобіганні застудним захворюванням.

Відгадайте загадки і зрозумієте, що допоможе вам загартуватися.

Бродить самотнє вогняне око,

Усюди, де буває, поглядом зігріває. (сонце)

Нею миємось щодня,

Це основа для життя.

Як нема її – біда.

Звісно,діти, -це… (вода)

Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, та вживаєш. (повітря)

Правильно. Сьогодні Сонце, Повітря і Вода завітали до нас в гості. Послухаємо їх.

Лікар Повітря(хлопчик у вбранні лікаря та у короні, на якій зображена хмаринка)

  • Загартовування починають із провітрювання приміщення в усі пори року.

Дуже корисний сон  на свіжому повітрі. Одягатися треба за погодою – не перегрівай свій організм теплим одягом.

Повітряні ванни починають приймати в закритому приміщенні при температурі не нижче + 15 градусів, а на свіжому повітрі 18 градусів протягом 3-5 хвилин. Поступово температуру знижують та збільшують тривалість повітряних ван до 2 годин.

А ще виконувати зарядку треба при відчиненому вікні.

Друзі, встаньте на зарядку, відчинемо всі вікна!

 (ФІзхвилинка з використанням мультимедіа)

  • Дякую, тобі лікарю Повітре. Сідайте рівненько. Послухаємо  лікаря Сонечко.

Лікар Сонечко (дівчинка у вбранні лікаря та короні з сонечком)

Важливим для загартування є сонячне проміння. На Давньогрецькому храмі написано «Тільки сонце своїм світлом дарує життя»

На сонці краще перебувати з 9 до 11 години. У перший день – не більше 10 хвилин, а потім поступово збільшити до 40 хвилин. Під час сонячних ванн треба кожні 15 хвилин змінювати положення тіла, по черзі підставляючи спину, лівий бік, живіт, правий бік. Також можна гратися у рухливі ігри, але не забувати одягати головний убір. Не перегрівайтеся!

Дякую, лікарю Сонечко.

Одягати головний убір обов’язково треба, бо за 5 хв. перебування на пляжі, людина отримує таку кількість тепла, якої б вистачило, аби довести до кипіння 4 склянки крижаної води. Отже, може трапитися тепловий удар.

А що розповість лікар Вода?

Лікар Вода(дівчинка у вбранні лікаря з короною, на якій крапелька води)

Загартування водою включає: умивання, обтирання, обливання, купання та плавання.

Починай загартування з обтирання вологим рушником всього тіла. Через місяць переходь до обливання або душу. Починай з температури 25-30 градусів, поступово знижуй температуру до 15 градусів.

Купатися у водоймі починай у воді не нижче 20 градусів всього 3-4 хвилинки, а потім поступово тривалість купання можна збільшити і до 20 хвилин. Купайтеся все літо і плавайте у штучних або природних водоймах!

Дякую і тобі, лікарю Водичко. Сідай.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Чи вдалося вам запам’ятати  знання від наших гостей, ми перевіримо за допомогою гри «Червоне – зелене»

Рухлива гра:

На партах червоні та зелені квадратики, якщо твердження правильне, треба підняти зелений над головою та стати на носочки, а якщо не правильне, то піднімаємо червоний та присідаємо.

Запитання до гри:

  1. Ходити влітку треба без головного убора.
  2. Відразу загартування починаю холодною водою.
  3. Щоб мати гарне здоров’я,  можна обійтися без загартування.
  4. Найкраще займатися спортом
  5. Треба обтиратися вологим рушником.
  6. Завжди вдягатися дуже тепло.
  7. Щодня приймати прохолодний душ.
  8. Не купатися влітку на морі.
  9. Багато гратися на свіжому повітрі.
  10. Не можна грати з друзями у рухливі ігри.
  • Молодці!

Робота в групах.

А наступне моє завдання буде на уважність та зібраність команд. Пропоную зараз скласти пазли , щоб вийшла картинка, на якій відображено як загартовуватися у різні пори року.

А ще в кожної групи є розсипане прислівя, зберіть його та поясніть до якого малюнка воно підходить і чому ви так вирішили.

Прислівя:

Чиста вода – для хвороби біда.

Сонце – батько, вода – мати.

Вода – це здоровя, вода –це краса.

 

  • Виступ груп.

VI. Підсумок уроку.

Мікрофон.

  • Для чого потрібно загартовуватися?
  • Які правила ви запам’ятали?
  • Що ви виконуєте з тих правил?
  • А що би хотіли спробувати?

Урок закінчено. Я бажаю, щоб з лікарем ви зустрічалися лише для консультацій. Не хворійте, до побачення.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
2434
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку