Урок-захід "Останній герой"

Про матеріал

Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів, набуті в процесі вивчення геометрії, вчити застосовувати їх на практиці; розвивати ло-гічне та образнее мислення учнів, їхню пам'ять, увагу, творчу та розумову активність; підвищувати інтерес до вивчення геометрії; розвивати вміння самооцінювати, коригувати свою навчальну діяльність; виховувати почуття відловідальності, колективізму.

Обладнання: плакати з висловами і математиків і про математику, ма-люнки із завданням, роздавальний матеріал.

Підготовчий етап. Сформувати дві команди І-го і ІІ-го курсу по 10 учнів у кожній.

Перегляд файлу

 

Позакласний захід з геометрії

 «Останній Герой»

 

 


Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів, набуті в процесі вивчення геометрії, вчити застосовувати їх на практиці; розвивати ло-гічне та образнее мислення учнів, їхню пам'ять, увагу, творчу та розумову активність; підвищувати інтерес до вивчення геометрії; розвивати вміння самооцінювати, коригувати свою навчальну діяльність; виховувати почуття відловідальності, колективізму.

Обладнання: плакати з висловами і математиків і про математику, ма-люнки із завданням, роздавальний матеріал.

Підготовчий етап. Сформувати дві команди І-го і ІІ-го курсу по 10 учнів у кожній.

ХІД ЗАХОДУ

1-йведучий

Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати...

Так можем гордо і по праву

 Ми математику назвати.

 

2-йведучий

Наук на світі є багато, їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіти.

 

1-йведучий

До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем:

 Наш Математиці уклін!

 

2-йведучий

Ти визнана давно главою всіх наук,

Потрібна завжди, скрізь і всюди,

 Без математики ми нині як без рук,

З тобою з казки дійсність творятьлюди.

 

1-й ведучий

Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ,

Від різних фактів узнаємо причини.

 

2-й ведучий

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо українського народу!

 

1-й ведучий. Доброго дня!

2-й ведучий. Доброго дня, дорогі друзі! Ми раді вас вітати на нашій грі!

1-й ведучий. Якщо ви хочете побути в дружній атмосфері, приємному оточенні, у колі найрозумніших, найерудованіших, найвинахідливіших, найкмітливіших учнів нашої школи, то приєднуйтесь до нас і дивіться шоу «Останній герой».

Лунає після «Последний герой» телегри.

2-й ведучий. Привітайте цих сміливців! (Гравці виходять на сцену).

Наші гравці є членами двох племен, що живуть на двох сусідніх безлюдних островах архіпелагу Геометрія. У них із собою немає нічого, крім знань з математики та бажання стати останнім героєм — кращим із кращих, достойнішим із достойних.

1-й ведучий. На обидва племені чекають різні випробування. Найслабші гравці будуть за результатами голосування Ради племені вибувати з подальшої боротьби. Наші сміливці повинні протриматись у грі якнайдовше, хоча б до об'єднання племен.

2-й ведучий. А там уже пан Фортуна і поважне журі визначать останнього героя, знання якого заслуговують на найвищу оцінку. (Ведучий представляє членів журі.)

1-й ведучий. Ознайомимося ближче зі складом племен. На острові Бісектрис оселилося одне плем'я, а інше — на острові Медіан. (Ведучий дає коротку жартівливу характеристику кожному учаснику, називає предмет, який, крім одягу, взяли із собою на безлюдний острів учасники.) Отже, настав час випробувань.

(Презентація учасників за допомогою мультимедійного проектора)


Перше випробування «Тотем племені»

Команди одночасно на двох дошках із системою координат малюють зображення тварин, що є покровителем і назвою племені. Координати точок записано на картках. Перемагає те плем'я, яке першим і правильно виконає малюнок.


Картки для першого племені

(3;-2), (4;-2), (4;-3), (3;-3),

(-І;-3),(-І;-]),(1;1),(-1:1),

(-3;0),(-2;1), (-1;2), (-1;4),

 (-3;4), (-3;5), (-2;6), (-1;6),

 (1;8), (3;8), (1;б),(-1;6),

(-1;5),(3;і),(3;-3)

Картки для другого племені

(1;-3), (0;-2), (-1;-3)(-2;-3), (-2;-2),

(-2;0),(-3-3), (-4;-3),(-3;2), (-4;3),

(-4;6),(-3;7),(-3;6),(-2;7),(-2;6),(0;5),

(-2;5), (-1;3),(3;0), (6;2), (5;-1),

(3;-3),(1;-3)


 

2-й ведучий. Отже, за результатами першого випробування  плем'я одержали назви: плем'я Зайців та плем'я Лисиць. Племені, яке виграло, я даю перехідний тотем.

1 -й ведучий (звертається до  племені, яке програло). На жаль, ви  програли. Отже, збираємо Раду  племені.

Після голосування ведучий оголошує результати, викликає учасника, який вибуває із гри.

2-й ведучий. Ваше плем'я зазнало першої втрати. У наступних конкурсах вам не вистачатиме гравця, що вибув.

Друге випробування «Підказка»

1-й ведучий. Умови випробування такі: одному із учасників кожного племені треба назвати 12 зображень на рисунках (дається 1 хвилина). За кожну правильну відповідь — по одному балу.

2-й ведучий. Як ви здогадалися, 12 питань вибрано невипадково. Ми знаємо про існування 12 апостолів, рік має 12 місяців. Крім того, число 12 у стародавньому Вавилоні вважалося священним.

На слайдах для першого племені зображені:

1)    рівнобедрений трикутник;

2)    тупокутний трикутник;

3)    рівні трикутники;

4)    медіана;

5)    паралельні прямі;

6)    внутрішні односторонні кути;

7)    зовнішній кут трикутника;

8)    гіпотенуза прямокутного трикутника;

9)    транспортир;

10)  точка;

11)  кут;

12)  вертикальні кути.

 

На слайдах для другого племені зображені:

1)    рівносторонній трикутник;

2)    прямокутний трикутник;

3)    висота;

4)    бісектриса;

5)    перпендикулярні прямі;

6)    внутрішні різносторонні кути;

7)    внутрішній кут трикутника;

8)    катет   прямокутного   трикутника;

9)    лінійка;

10)  відрізок;

11)  суміжні кути;

12)  прямокутник.

Журі підраховує набрані бали, оголошує переможця, якому передається перехідний тотем. Плем'я, яке програло, на своїй Раді голосуванням визначає учасника, який вибуває із гри.

 

Третє випробування «Загадки -добавлянки»

2-й ведучий. Настав час третього випробування, яке має назву «». Я знову запрошую по одному учаснику від кожного племені За кожну правильну відповідь учасник отримує один бал.

 


1.Щоб відсоток, всім на зло,

Перетворити на число,

Що потрібно нам зробити?

На сто його швиденько…поділити

 

2.Якщо знайдете з охотою

Від числа ви одну соту,

То одержите в момент,

Друзі, ви один…процент

 

3.Коса риска й два нулі.

Один внизу, один вгорі.

Знають учні всі достоту

Позначають так…відсоток

 

4.Як дві прямі називаються,

Що під прямим кутом перетинаються?

То ці прямі - це вже не тайна,

Їх називають гарно,

Вони- …перпендикулярні

 

5.Ці прямі такі незвичні,

Мов колії залізничні

На площині вони лежать

У нескінченність все біжать

Біжать вони, змагаються

Та не перетинаються

Кажіть скоріше ви мені:

Як називаються вони? паралельні

 

6.Якщо число закінчилось на 0,

Або число закінчилось на 5,

Про це всі учні мають знать:

Число це ділиться на…5

 

7.Як довідатись мені:

Ділиться число на 2, чи ні?

Щоб не помилитися,

Нам останню цифру треба подивитись

Число на 2 поділиться в нас гарно,

Якщо ця цифра…парна

 

8.Запам’ятай, це може пригодитись,

Що не просте і не складне число- це…одиниця

 

9.Якщо число два дільники лиш має,

То зараз кожен з вас згадає,

Що це число і я, і ти-

Усі назвем його…простим

 

10.Якщо ми кілька різних множників помножим,

То … (степенем )назвати цей добуток зможем.

 

11.Якщо показник степеня в нас  два-

Нехай запам’ятає голова,

Що степінь отакий завзятий

Здавна називається…квадратом

 

12.Якщо ми можемо отак зробити:

На число однакове

Чисельник і знаменник поділити,

То знають учні, що вони зробили:

Вони цей дріб взяли і…скоротили

 

13.Як знайти число за дробом?

Хто ж цього не знає!

Математику хто любить,

Зразу відгадає,

Що потрібно нам зробити?

То число на дріб цей…поділити

 

14.Якщо ми дріб не можем скоротити,

Чисельник і знаменник поділити,

То кожному з нас знати слід:

Що … (нескоротним) є цей дріб.

 

15.Якщо в прямої чотирикутної призми

Всі ребра рівні, а не різні,

То скажеш ти зі своїм другом,

Що призму цю називають…кубом

 


Журі підраховує набрані бали, оголошує пере на своїй Раді голосуванням визначає учасника, який вибуває з гри.

 

Четверте випробування «Зайвий рисунок»

1-й ведучий. У цьому випробуванні беруть участь усі члени племені. Умови завдання: із чотирьох рисунків виключити зайвий. Кожне правильно виконане завдання приносить племені 1 бал. Перемагає те, плем'я, що дало більше правильних відповідей.

Рисунки зображені на слайдах, учасники одночасно їх виконують, відповіді записують на листочках і передають жюрі.

 

Відповіді: 1) 3,  2) 1,  3) 4,  4) 4.

Журі підраховує набрані бали, оголошує переможця. Перехідний тотем передають тому племені, яке перемогло. Плем'я, яке програло, на своїй Раді голосуванням визначає; учасника, який вибуває із гри.

Гра з вболівальниками «Числа в астрології»

П'яте випробування«Показуха»

2-й ведучий. Кожному племені вручається конверт із завданням. Слід показати те, що записано на аркушах (один з учасників племені показує, решта — відгадують). Перемагає те плем'я, яке відгадало більше загадок.

Завдання для випробування

1.http://zno.academia.in.ua/pluginfile.php/4763/mod_book/chapter/657/l42.jpghttp://zno.academia.in.ua/pluginfile.php/4763/mod_book/chapter/655/l37.jpg

2. http://yak-prosto.com/images/b/e/yak-znayti-ploshu-i-perimetr-pryamokutnika-1.jpghttp://znaimo.com.ua/images/rubase_1_38795334_2568.jpghttp://www.kipltd.com.ua/Uploads/Images/catalog/Lin30cm%20helkog.JPG

1-й ведучий. Тотем отримує одне із племен, а яке саме, голосують глядачі оплесками. А Рада іншого племені має вирішити, хто повинен вибути із гри.

 

Шосте випробування «Практикум»

2-й ведучий. Шосте випробування називається «Практикум»  Завдання «Як обійтись без інструмента?» Вам і потрібно вирізати із круга квадрат (є тільки ножиці).

Уявіть, що ви заходите до незнайомої затемненої кімнати. У кімнаті є свічка та гасова лампа. Що ви запалите насамперед?

1-йведучий. Я б запалила свічку. А ти?

2-йведучий.Аяб запалила спочатку сірник. Отож, слухайте наступне завдання на швидкість

1 правильність, яке називається «сірникові головоломки».

1-йведучий. Із 12 сірників скласти 6рівносторонніх трикутників. Завдання оцінюється дво­ма балами, виконують його по одному представнику від кожного племені, всі інші члени племені є консультантами.

Команди виконують завдання за 2 хвилини

2-йведучий. Наступне завдання: кожен сірник має довжину 5 см; як із 14 сірників скласти метр? Завдання оцінюється одним балом.

Команди виконують завдання за 1 хвилину.

Відповідь. «Метр».

1-йведучий.Завдання «Як обійтись без інструмента?» Вам і потрібно вирізати із круга квадрат (є тільки ножиці). 

Відповідь. Необхідно зігнути круг,  поділивши його на 4 рівні частини, і відрізати край круга.

2-йведучий. Кожне плем'я голодує на безлюдному острові. Тому наступне завдання принесе не тільки 2 бали племені-переможцю, але й надасть їм можливість втамувати голод. Умови завдання: є сковорідка, на якій можна підсмажити одночасно 2 шматочки хліба, а у вас — 3 шматочки. Як їх підсмажити якнайшвидше, якщо відомо, що з одного боку хліб підсмажується за 1 хвилину?

На розв'язання завдання відведено З хвилини.

Журі оцінює результати й підбиває  підсумки.

2-й ведучий. І це складне випробування позаду. Фортуна допомогла одному племені отримати тотем, а на інше плем'я чекають сльози розлуки. Беріть свої факели і збирайтеся на Раду племені.

Відбувається передача то­тема, голосування та гасіння факела

І знову ваші ряди порідшали, але подумки колишній член племені з вами, він переживає за вас і бажає вам успіхів у наступних випробуваннях.

Сьоме випробування «Підказка»

Площа

  1. Звичайно знаходиться в центрі міста.
  2.  Вимірюється у квадратних одиницях.
  3.  У прямокутника- це одиниця довжини на ширину.

Геометрія

  1. У ній одних теорем штук что.
  2.  Буває Піфагора, буває Фалеса.
  3. З грецької перекладається як землемірство.

Координати

  1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта.
  2. Військові їх не розголошують.
  3. Бувають у вектора і у точки.

Діагональ

  1. У кола їх немає.
  2. Проходить із кута в кут.
  3. У ромбі перетинаються під прямим кутом.

Екзамен

  1. Ним закінчується навчання.
  2.  Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
  3. Буває вступний, а буває випускний.

Висота

  1. Її люблять льотчики.
  2. Відрізок у трикутнику.
  3. Буває над рівнем моря.

Дзвоник

  1. Найприємніше на уроці.
  2.  Найнеприємніше на перерві.
  3.  Буває ще й останній.

 Восьме випробування«Крісло»

2-й ведучий. Кожний крок наближає нас до фінішної прямої. А долатиме цю пряму нове об'єднане плем'я Тигрів. Тигри — справжні царі джунглів: спритні, хитрі, кмітливі, розумні й витривалі.

1-й ведучий. Зустрічайте нове плем'я — плем'я Тигрів. Кожний із них тепер думає лише за себе, кожний прагне вижити. У цьому конкурсі «виживуть» тільки ті, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей на запитання.

2-й ведучий. Конкурс називається «Крісло». На сцену виносять крісла, гравці сідають). У цьому конкурсі ми вирішили кожному гравцю поставити по 7 запитань. Пояснюємо чому. У далеку давнину число 7 вважалося невизначено великою кількістю. Таке уявлення про число 7 збереглося до нашого часу у прислів'ях та приказках.  Сім раз відміряй — один відріж. Семеро одного не ждуть. У Біблії розповідається, що Бог створив світ за 6 днів, а сьомий присвятив відпочинку. Греки визнавали 7 мудреців, 7 чудес світу; римляни вважали, що Рим стоїть на семи пагорбах. Тобто сім — число магічне.

2-й ведучий. Отже, розслабтеся, заспокойтеся, щоб хвилювання вам не заважало. А тепер ви повинні сконцентрувати свою увагу на рисунках, зображених на плакаті. Нічого не перемальовуйте, тільки дивіться. Через 30 секунд плакат заберемо.

http://vhptu5.vn.ua/teacher/Matem/8.JPGhttp://vhptu5.vn.ua/teacher/Matem/9.JPGhttp://vhptu5.vn.ua/teacher/Matem/10.JPG

   1-й ведучий. А тепер настав  час дати письмові відповіді на 7 запитань.

1) Скільки різних трикутників зображено на плакаті?  (1)

2) Скільки квадратів зображено на плакаті?   (6)

3) Чому дорівнює периметр квадрата? (Рис. 2)   (8)

4) Чому дорівнює площа квадрата? (Рис. 2)   (4)

5) Чому дорівнює площа заштрихованого прямокутника?  (2)

6) Чому дорівнює периметр трикутника?  (6)

7) Чому дорівнює градусна міра кута трикутника?  (60)

2-й ведучий. Письмові відповіді прошу здати на перевірку членам журі. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал.

Після цього журі оголошує результати і називає імена двох Тигрів, що залишаються у грі.

На випадок, якщо кілька учасників наберуть однакову кількість балів проводиться запасне випробування!

Запасне випробування «Гонки  на виживання»

2-й ведучий. Залишився передостанній забіг — гонки з випробуваннями. До фінального випробування добіжать лише два Тигри — переможці цього конкурсу. Кожний із Тигрів повинен по черзі дати відповідь на запитання вікторини. Той, хто помилився або забарився з відповіддю, з подальшої боротьби вибуває. Питання вікторини пропонуються доти, доки не залишаться два гравці.

Питання до вікторини

(Підтвердити або спростувати твердження, тобто сказати «так» чи «ні»)

1.    Пряма розбиває площину на дві півплощини. (Так)

2.    Через, дві точки можна провес¬ти безліч прямих. (Ні)

3.    Через три точки, що не лежать на одній прямій, можна провести безліч площин. (Ні)

4.    Трикутники називаються рівними, якщо в них відповідні сторони і кути рівні. (Так)

5.    Трикутники називаються рівними, якщо в них відповідні кути рівні. (Ні)

6.    Трикутник, дві сторони якого рівні, називається рівностороннім. (Ні)

7.    У рівносторонньому трикутнику медіана є бісектрисою і висотою. (Так)

8.    У рівнобедреному трикутнику висота, проведена до бічної сторони, є медіаною. (Ні)

9.    Трикутник, два кути якого по 50°, є рівностороннім. (Ні)

10.  Дві прямі, що не перетинаються, паралельні. (Так)

11.  Дві прямі, що перетинаються під прямим кутом, паралельні. (Ні)

12.  Дві прямі, паралельні третій прямій, паралельні між собою. (Так)

13.  Дві прямі простору, перпендикулярні третій прямій, паралельні між собою. (Ні)

14.  Сума кутів трикутника дорівнює 180°. (Так)

15. Зовнішній кут трикутника дорівнює сумі двох внутрішніх кутів, із ним не суміжних. (Так)

16. Сума суміжних кутів дорівнює 180°. (Так)

17. Сума внутрішніх різносторонніх кутів при двох паралельних прямих і січній дорівнює 180°.

18. Внутрішні односторонні кути при двох паралельних прямих і січній рівні. (Ні)

19. У будь-якому трикутнику не може бути двох прямих кутів. (Так)

20. Якщо внутрішні різносторонні кути при перетині двох прямих з третьою рівні, то ці прямі паралельні. (Так)

1-й ведучий (називає імена двох Тигрів-переможців). Давайте привітаємо двох Тигрів переможців, які за мить будуть змагатися за звання останнього героя.

Дев’яте випробування«Не зіб’юся»

2-й ведучий. Ось і настав час  останнього випробування під назвою «Дуель- не зіб’юся». Вам необхідно назвати всі числа, які кратні 3(4) не зупиняючись і не збиваючись. Хто більше – той і переможець.

Журі підбиває підсумки випробування та оголошує результат.

1-й ведучий. Ось він — останній герой — найсильніший, найрозумніший, найкмітливіший, який виграв і виборов заслужену нагороду в запеклій боротьбі за виживання на суворих островах архіпелагу Геометрія.
Нагородження переможця і найактивніших учасників випробування.

docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
1135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку