АНГЛОМОВНИЙ ЗАХІД (УРОК)
Тема: Місце іноземної мови в нашому житті
Мета: ознайомити учнів із термінами «іноземна мова», «міжнародна мова», «поліглот» і пояснити їх значення; навчати систематизувати одержану інформацію; розвивати комунікативні здібності; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови
Обладнання: надпис на дошці: «Англійська мова – мова міжнародного спілкування», плакати, поради, виставка новинок англомовної літератури.
Перебіг заходу (уроку)
Вступне слово вчителя:
Пройшло декілька років з того часу , як ви почали вивчати іноземну мову. Кожний із вас віднісся до цього по – різному. Одні захопилися з перших уроків і нині старанно виконують завдання, інші ж міркують так: « І нащо тільки вигадали цю іноземну мову, навіщо ввели до шкільної програми, скільки не вчи – як слід не вчиться». Ось тому я і вирішила поговорити про важливість вивчення іноземної мови. Але спочатку давайте з’ясуємо, що ж означає термін «іноземна мова».
Учні висловлюють свої думки.
Вчитель:
Так. Рідна мова – це та, якою ми спілкуємося від народження. А іноземна – це мова інших народів. Для нас вона чужа, незрозуміла. І тому нам необхідно вивчати її, щоб мати змогу розуміти і спілкуватися з іншими народами.
Учень 1: Але ж мов, як і народів, дуже багато. Невже в майбутньому нам доведеться їх вивчати?
Вчитель:
Ні. Для цього для цього нам необхідно з'ясувати значення терміну «міжнародна мова». Як ви думаєте?
Учні висловлюють свої думки.
Вчитель:
Так. Міжнародна мова – це така мова, яку обов’язково вивчають у будь – якому куточку землі. Як ви думаєте яка міжнародна мова зараз?
Учні висловлюють свої думки.
Вчитель:
Так, англійська. Де б ви не були, чи в Африці, чи в Америці, знаючи англійську мову, ви завжди зможете порозумітися з місцевими жителями.
Як бачите, англійська мова не тільки іноземна мова для нас, а й мова міжнародного спілкування. І я хочу, щоб ви саме зараз спробували поглянути на іноземну мову не як на предмет, з якого вам доведеться складати іспит, а як на інструмент, що розширює межі вашого кругозору.
В одній із доповідей, виголошеній на всесвітньому конгресі лінгвістів, повідомлялось, що в наш час люди розмовляють майже трьома тисячами мов. Деякими розмовляють мільйони людей, іншими – тільки сотні. Так, англійською мовою користуються 350 млн. чоловік.
Учень 2: Але ж на земній кулі проживають і малочислені народності. Невже і в них є своя мова?
Вчитель:
Так, цілком вірно. Згадаймо, що на Кольському півострові живуть саамі. Їх всього 2 тис. чоловік, але вони мають не тільки рідну мову, а й писемність. В наш час серед величезної кількості мов виділяють 13 великих. Як ви думаєте, які це мови?
Учні висловлюють свої думки.
Вчитель:
Так, цілком вірно. Але я бачу, що ви хочете сказати: « Навіщо знати ці мови? Запевняю, хто володіє цими мовами, той теоретично має змогу розмовляти з 2 млрд. чоловік і не відчувати мовного бар’єру, який ускладнює спілкування між народами.
Учень 3: Але чому все ж з великої кількості мов для вивчення обирають певні? Чим керуються, коли в школах впроваджують обов’язкове вивчення англійської, французької, німецької, іспанської?
Вчитель:
Це пояснюється тим, що береться до уваги не лише поширеність мови, а й те, скільки видається нею друкованої продукції. А в наш час особливо знати мову потрібно для широкого використання, для ознайомлення з літературою, новинками наукового й культурного життя, з різноманітною іншою інформацією. Крім того, не слід забувати і про моду на мову. Як ви гадаєте, які мови зараз наймодніші?
Учні висловлюють свої думки.
Вчитель:
Правильно. А зараз мені хочеться розповісти деякі факти, пов’язані з вивченням іноземної мови.
Один із ентузіастів вивчення іноземних мов розповідав, що коли Генріху Шліману – знаменитому німецькому археологові, який віднайшов Трою, для вивчення перших двох мов знадобилося по рокові, то пізніше він опановував мову за лічені тижні. А всього знав він 14 мов. Не думайте, що він був вундеркіндом. В юності Генріх скаржився на погану пам’ять. Трапилось так, що він вирішив присвятити себе вивченню стародавнього світу. Для цього було необхідно знати чимало мов. І тільки завдяки його наполегливості та тренуванням він досягнув того, що щодня зміг заучувати напам’ять по 20 сторінок прозового тексту. Все це дало йому можливість оволодіти за 6 тижнів російською мовою, яка вважається дуже важкою для іноземців.
5 причин вивчати іноземну мову.
5 відмовок, аби не вчити мови.
Вчитель:
А давайте пригадаємо, кого називають поліглотом?
Учні висловлюють свої думки
Вчитель:
І як правило, поліглотами ми вважаємо тих людей, які знають 6 – 12 мов. А чи відомо вам, що й серед поліглотів трапляються рекордсмени? Так, кардинал Меццофанті, який жив у середині минулого століття, знав понад 100 мов. 132 мовами володів професор Тестерман з Німечини. Не поступається перед ними й москвич І. Дворецький. Він знав чимало живих і мертвих мов.
Учень 4: Дозвольте розповісти один дивний випадок, який трапився у Фінляндії у XVII ст. Там судили студента лише за те, що він «неймовірно швидко вивчав іноземну мову, а це неможливо без сприяння нечистої сили». Звинувачення підтримала і церква, і студента засудили до смертної кари як «зачарованого дияволом».
Вчитель:
Нині доведено, що здібность до мов - не царина обраних. Усі діти швидко й легко засвоюють мови. Успішне вивчення іноземної мови триває в юності. Отже, чим раніше людина почне опановувати мову, тим вагоміших результатів досягне. І ще: чим більше мов знає людина, тим легше їй засвоювати нову мову. Лінгвісти стверджують: хочеш швидко навчитися розмовляти будь-якою мовою, вчи слова і поринай у мову для спілкування, починаючи з найлементарнішого спілкування у побуті, в сім’ї, з товаришами в школі, із знайомими, які володіють мовою, котру ти вивчаєш. Необхідно також пам’ятати, щоб вивчати іноземну мову, слід знати мету, потрібно підійти до вивчення мов цілком серйозно, як до важливої справи. Необхідно усвідомити, що існують чотири форми опанування мов.Дві пасивні і дві активні. Уміння читати, розуміти прочитане і вміння розуміти живу мову – пасивні форми володіння іноземною мовою. А вміння розмовляти, спілкуватися чужою мовою, так само, як і вміння викладати нею на письмі свої думки, це вже активні форми знання мови.
Вчитель:
І на закінчення хочу ще сказати. Вивчайте мову не тільки для того щоб добре відповісти урок, прочитати статтю чи книжку в оригіналі, а щоб знати. Тоді і урок відповіси добре, і книжку прочитаєш, і розмовлятимеш.
Корисні поради щодо вивчення англійської мови.
Я сподіваюсь, що сьогодні переконала вас у важливості вивчення іноземної мови.
Хочу ще познайомити із новинками літератури, які допомагають у вивченні англійської мови.
Під супровід англійських пісень вчитель демонструє нові методики вивчення англійської мови, різноманітні словники, іншу додаткову літературу.
Виступи учнів, що готували повідомлення про важливість вивчення англійської мови.
Додаток 1:
Корисні поради учням
ЩОДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Існує багато методик щодо вивчення англійської мови, і яку б з них ви не обрали, головне використовувати кожну можливість для вивчення та практики мови, а також чітко розуміти, для чого вам потрібне знання мови. Ми робимо все можливе, щоб допомогти підвищити свій рівень знань англійської мови та отримати більше можливостей працевлаштування за кордоном. Декілька корисних порад, які допоможуть вам у вивченні англійської мови.
1.Читайте невеликі тексти англійською. Виписуйте нові слова та фрази. Поставте декілька запитань до прочитаного тексту та постарайтесь дати на них відповіді.
2. Досягнути бажаного результату у вивченні мови можна тоді, коли ви щодня приділятимете англійській мінімум одну годину. Щоденне наполегливе та кропітке вивчення іноземної мови не змусить вас довго чекати позитивних результатів. Кожного дня проговорюйте слова на вивчену тему, поповнюйте словниковий запас. Таким чином ви розвиватимете свою пам'ять та закріпите пройдений матеріал, після чого з легкістю зможете приступити до вивчення нового.
3. Слухайте аудіо без тексту щонайменше 2-3 рази перш ніж взяти в руки текст та словник, щоб ознайомитись з невідомими словами. Це допоможе вам поповнювати ваш словниковий запас.
4. Вчіть по 7-10 слів на день - саме таку кількість слів легко запам'ятати. Найлегше запам'ятати слова, якщо пов'язати їх однією темою чи створити з ними якусь історію. Вдома розклейте наклейки зі словами та періодично міняйте їх місцями, щоб ви не перестали звертати на них увагу.
5. Дивіться фільми англійською мовою. Спочатку дивіться фільми англійською мовою, які ви вже бачили раніше в перекладі, вам буде легше зрозуміти сюжет. Потім дивіться нові для вас фільми англійською мовою з субтитрами. Це допоможе запам'ятати нові слова та фрази. Також переглядайте телевізійні програми та навчальні відеоматеріали.
6. Пишіть якомога більше листів, вітальних листівок, електронних повідомлень та творів на повсякденні теми. Радимо почати спілкуватись на англомовних форумах. Для тих, хто вивчає англійську мову, існують спеціалізовані форуми та Інтернет ресурси.
7. Використовуйте кожну можливість для того, щоб практикувати мову, спілкуйтесь англійською мовою з друзями та близькими, пишіть листи, спілкуйтеся з носіями мови, слухайте та дивіться англомовні передачі. І головне, будьте сміливими у спілкуванні англійською мовою, не бійтесь робити помилки у написанні або вимові слів чи фраз - це і є навчання. Зробіть перший крок та відкрийте для себе більше можливостей. Бажаємо успіхів у покращенні англійської. Let's speak English!
Додаток 2:
Вчителі англійської мови Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
|
Підготувала вчитель української мови та літератури і англійської мови Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Зачепилівської селищної ради Харківської області Бурбела Людмида Василівна