Урок захисту проектів на тему "Атмосферний тиск"

Про матеріал

Даний матеріал містить конспект, в якому є приклади дитячих проектів. Це допоможе націлити учнів на роботу.

Перегляд файлу

Тема. Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Вплив        атмосферного тиску на організм людини.

Мета:

Навчальна. Вчити дітей в процесі досліджень здобувати нові знання та вміти  донести їх до товаришів під час захисту проектів.Ввести поняття атмосферного тиску. Розглянути способи вимірєвання атмосферного тиску та його вплив на організм людини.

Розвиваюча. Розвивати в учнів кругозір, вміння працювати самостійно та в команді, робити висновки, працювати з різними джерелами: книгою, інтернет-ресурсами.

Виховна. Виховувати любов до фізики, почуття гордості за свої вміння.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та вмінь а процесі захисту проектів.

Обладнання: роздатковий матеріал, звіти проектів, мультимедійна дошка, проектор, таблиці, малюнки, саморобні барометри, барометр-анероїд, деякі медичні прилади.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас з вами незвичайний урок – урок під час якого кожен стане на хвилинку вчителем. Виступаючи з проектом, над яким ви працювали вдома самостійно, ви поділитеся певною інформацією. Зробивши узагальнення, ми вивчемо з вами нову тему.

То чи присутні на уроці експерементатори? А натуралісти? Чи прибули практики? А спостерігачі? І досдідники є?

(Учні разом відповідають «Так!»)

ІІ. Захист проектів.

1.Отже, вирушаємо у подорож, щоб разом подолати ще одну сходинку у вивченні  складної фіики.

І я запрошую з проектом: «Атмосфера – повітряна оболонка»    (Додаток №1)

А ми з вами запишемо ключове речення даного дослідження

(Учні записують у зошит)

Тиск, який створює атмосфера називається атмосферним тиском

2. Багато часу минуло, з того дня, коли було вперше виміряно атмосферний тиск. А як це було, ми дізнаємося з вами з дослідження: «Історія відкриття атмосферного тиску» (Додаток №2)

Основне, я вважаю, в даному дослідженні є:

1643 Еванжеліст Торрічеллі

760 мм.рт.ст.- це нормальний атмосферний тиск

3.Те, що атмосферний тиск існує, доводить дуже багато різноманітних дослідів. Подивимося на них і переконаємося, що атмосферний тиск не такий вже й маленький.

Захист проектів «Прояви атмосферного тиску»

(Учні показують досліди) (Додаток №3,4)

Як бачимо, хлопці нам довели, що атмосферний тиск існує.

4.А як же його можна виміряти досліджувала Саша Шуліка, яка виступе з захистом проекту «Вимірювання атмосферного тиску» (Додаток №5)

Отже запишемо:

Барометр – прилад для вимірювання атмосферного тиску.

5. Наші учні стали експерементаторами і спробували виготовити барометри власнимируками. Як вони це робили, зараз дізнаємося. Виступ з проектом «Барометр власними руками» (Додаток 6,7)

 

6.В природі існують свої представники тваринного та рослинного світу, які можуть передбачати погоду. Над цим питанням працювали Аня а Даша.

(захист проектів:«Рослини – барометри», «Тварини – барометри») (Додатки 8,9)

 

7.Дуже важливим є залежність тмосферного тиску від висоти. Про цю залежністьдосліджував Саша Зінченко, тому йому слово.

Захист проекту «Зміна атмосферного тиску з висотою» (Додаток 10)

Виділемо ключове речення та запишимо його.

12 метрів -1мм.рт.ст.

8.Найголовніше в житті людини – це здоров’я. І тому дослідити, як атмосферний тиск впливає на організм людини досліджувала Олеся.

Захист проекту «Атмосферний тиск і організ» (Додаток №11)

 

9. З наступного дослідження ми дізнаємося, де ми зустрічаємо прояви атмосферного тиску в повсякденному житті. Захист проекту «Атмосферний тиск навколо нас»

(Додаток№12)

 

 

 

ІІІ. Узагальнення знань.

Вправа «Ланцюжок» (Учні по черзі промовляють в голос те, що записали в зошит)

Атмосфера- Повітряна оболонка Землі

 

 

Атмосферний тиск - тиск, який створює атмосфера

 

 

1643 Еванжеліст Торрічеллі

760 мм.рт.ст.- це нормальний атмосферний тиск

 

 

 

Барометр – прилад для вимірювання атмосферного тиску.

 

Атмосферний тиск

Залежить від висоти

 

 

                Впливає на організм                                         Пояснює багато дослідів

 

 

Зустрічається в повсякденному житті

 

 

 

 

 

 

 

Проект № 3 ___________________________________________

«Рослини – барометри»

Мета: дослідити, які рослини в природі реагують на зміни природи.

Завдання: знайти інформацію про рослини – барометри; визначити приблизну        кількість таких рослин; з’ясувати, в якій галузі найбільше використовують знання про рослини – барометри.

Форма представлення результату: розповідь, книжка-розгортка із зображенням рослин – барометрів.

     1.    Рослини-барометри - не така вже рідкість, їх можна зустріти в лісі і в полі, в саду і на клумбі.

    В очікуванні дощу никнуть головками квітки мальви і нагідок, жовтець низько опускають свої зімкнуті лакові пелюстки. Похмура погода з високою вологістю залишає закритими кульбаби, ніжно-блакитні квітки льону і осоту. Такі рослини як жовта акація або сон-трава перед дощем виділяють більше пахучого нектару, ніж зазвичай, залучаючи крилатих вісників негоди терпким ароматом. Реп'ях теж передчуває негода, розправляючи колючки своїх шишок перед дощем, а якщо чортополох розчепірив колючі голки - чекай сонячної і ясної погоди.  Лісові дерева, як ніхто, здатні вловлювати «настрій» погоди. Опускаючи свої важкі гілки до землі, струнка ялина готується прийняти душ у вигляді рясного дощу; піднімаючи їх до сонця, вона вітає його, «оголошуючи» про теплу і ясній погоді.    У місті цікаво спостерігати за листям кінського каштана, які стають глянцево-блискучими, завдяки виділяється перед дощем липкої рідини.

2. Ботаніки називають близько 400 видів рослин, які тонко відгукуються на найменші зміни в природі. Спостерігаючи за їх поведінкою, можна по ледь вловимим ознаками безпомилково визначати погоду.

3.Людина здавна вивчав ці загадкові прогнози рослин-барометрів, для використання в сільському господарстві та медицині, ремеслі і повсякденному житті.

Висновки: дослідила, які рослини в природі називають барометрами, та як з їх допомогою можна передбачити погоду; встановила, що їх кількість становить приблизно 400; найчастіше цими знаннями користуються в сільському господарстві. Виготовила книжку-розгортку «Рослини – барометри».

 

 

 Проект №3__________________________________________

«Тварини – барометри»

Мета. Дослідити, які тварини називають барометрами, як з їх допомогою  передбачити погоду

Форма представлення результату: розповідь, книжка-розгортка із зображенням тварин – барометрів.

  Є тварини, яких називають живими барометрами і їх нараховується десь близько тисячі видів.

Тварин-барометрів найкраще спостерігають люди таких професій: моряки, пастухи, мисливці і прості сільські люди.   Найкраще відчувають зміни в погоді тварини з шерстю: перед  дощем у овець шерсть стає задубілою і втрачає природну м’якість. Механізм «овечого барометра» дуже часто використовують. Собаки вивалюють свою шерсть на снігу – до відлиги; коти ховають свої мордочки в шерсть – до морозу.

   Пастухи передбачають зміни в погоді за поведінкою корів. Наприклад, перед дощем вони задирають хвости, і можуть класти їх прямо на спину. В історичних джерелах повідомляються такі випадки, що метеорологи сперечалися із фермерами, хто краще передбачить погоду, причому перемагали саме фермери, бо їхні корови безпомилково відчували зміни.

   Добре передбачають погоду птахи.  По-перше, про зміни можуть повідомити найближчі до людини птахи – горобці та ворони.    Досить чутливі до змін погоди риби. Вони ніколи не будуть клювати і ловитися, якщо погодні умови змінюються. Атмосферний тиск робить рибу «нездоровою», вона або мечеться зі сторони в сторону, або знаходиться на одному місці нерухомо.  У Японії розводять в акваріумах рибок, котрі поведінкою провіщають наближення шторму. Серед представників тваринного світу передбачати погоду можуть і жаби, і п’явки, і метелики, і павуки, і мурахи, і бджоли.   Павук боїться і сирості, і спеки, тому якщо він полює вранці чи в спеку – буде гроза, так як він заготовляє харчі на негоду.  Жаби добре відчувають наближення негоди: якщо вони скачуть берегом і квакають – буде дощ, якщо надто голосно квакають – слід чекати гарної погоди, а мовчать – перед холодною погодою.

Висновки. Дослідила інформацію про тварин – барометрів. Виготовила

книжку – розгортку із зображенням тварин – барометрів.

http://pti.kiev.ua/uploads/posts/2015-11/thumbs/1448394880_govor-9.jpghttp://pti.kiev.ua/uploads/posts/2015-11/thumbs/1448394880_govor-9.jpg

 

 

Проект № 3______________________________________________

«Барометр власними руками»

Мета. Виготовити прилад, яким можна вимірювати амосферний тиск в домашніх умовах.

Завдання: виготовити прилад; протягом певного періоду знімати покази; вказати на переваги та недоліки.

Форма представлення результату: розповідь, прилад.

 

           Барометр купити не завжди вдається, тому хочу запропонувати конструкцію домашнього барометра, який з деякою точністю буде показувати атмосферний тиск. 
          Барометр  складається з пляшки з прозорим склом, скляної трубки і пробки.

Пляшка на одну третину заповнюється водою, краще брати дистилированую воду, оскільки звичайна через рік зацвітає. Воду можна злегка підфарбувати. У пробці робиться отвір, в який вставляється скляна трубка. Місце з'єднання замазується пластиліном. Тепер залишається заткнути пляшку пробкою. Барометр готовий. Коли атмосферний тиск почне змінюватися, то зміниться рівень води в трубці. Якщо з трубки виходитимуть бульбашки повітря, значить тиск дуже високий, а це до стійкої ясної погоди. Якщо вода почне виливатися через верх трубки, тиск низький, можна чекати бурю. 

http://www.sdelaysam-svoimirukami.ru/_nw/0/72124478.gif
 

Переваги: швидкий у приготуванні, дешевий.

Недоліки: якщо вода не дисцильована, то через певний проміжок часу може зацвітати.

Висновки. Виготовив прилад, яким можна вимірювати атмосферний тиск,  провів спостереження.

 


 

Проект №3 _________________________________________________

«Барометр власними руками»

Мета. Виготовити прилад, яким можна вимірювати амосферний тиск в домашніх умовах.

Завдання: виготовити прилад; протягом певного періоду знімати покази; вказати на переваги та недоліки.

Форма представлення результату: розповідь, прилад.



Я хоу запропонувати барометр з перегорілої лампочки

        Візьміть перегорілу електричну лампочку і там, де починається цоколь з різьбовою частиною, акуратно просвердлите невеликий отвір діаметром 2-3 мм. Робити це слід дуже обережно, інакше балон може тріснути або розбитися.
Ось найпростіший спосіб свердління скла. На точку, де ви намітили отвір, нанесіть краплю машинного або соняшникової олії. Візьміть абразивний порошок від середньо наждачного паперу і підсипте його до масляної краплі, щоб вийшла густа паста, трохи рідший зубний. Потім затисніть в патроні дриля мідний дріт. Діаметр її повинен відповідати розміру отвору, який ви хочете просвердлити. Цоколь лампи акуратно затисніть в лещатах. А скляну колбу оберніть рушником або ганчіркою. Свердлити треба дуже обережно, прикладаючи мінімальне зусилля.

Коли отвір буде просвердлено, залийте в нього водопровідну воду, заповнивши скляну колбу до половини. Потім додайте в неї дві-три краплі чорнила або шматочок грифеля хімічного олівця і перемішайте. Барометр готовий.

Залишається почекати, поки внутрішня стінка колби просохне, і підвісити барометр між віконними рамами. Найкраще з північної сторони, де на нього не будуть потрапляти прямі сонячні промені. Якщо ж вікна виходять на південь, встановіть у верхній частині вікна. Через кілька годин можна знімати показання. Наш барометр може передбачати погоду за добу достатньо повно. Якщо внутрішні стінки лампочки вкрилися дрібними краплями сконденсировавшейся води - завтра буде хмарно, але без опадів.



http://www.sdelaysam-svoimirukami.ru/_nw/0/49625493.gif  http://www.sdelaysam-svoimirukami.ru/_nw/0/28234955.gif   http://www.sdelaysam-svoimirukami.ru/_nw/0/47174257.gif
        

Якщо стінки лампочки вкрилися краплями середньої величини, а між ними утворилися вертикальні сухі смуги - мінлива хмарність.


Великі краплі тільки біля поверхні води, а горловина лампочки суха - дощ пройде стороною, у 30-60 км від ваших місць.

За вікном дощ, а стінки лампочки стали абсолютно сухими, без крапельок туману і - завтра встановиться хороша погода.

А якщо з'явилися краплі роси лише на північній стороні балона, чекайте завтра дощу у другій половині дня.
Зрозуміло, користуватися таким барометром можна лише в тому випадку, якщо температура повітря вище нуля, тобто навесні, влітку і ранньої осені.
 

Висновки.  Виготовив прилад, яким можна вимірювати атмосферний тиск,  провів спостереження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект№3__________________________________________________

«Вимірювання атмосферного тиску»

Мета. Дослідити, якими приладами вимірюють атмосферний тиск.

 

Завдання: назвати прилади, якими вимірюють атмосферний тиск; описати їх будову та принцип роботи; провести вимірювання атмосферного тиску.

 

Форма представлення результату: розповідь, прилади, таблиця зі знятими результатами вимірювання, схеми.

 

Я встановила, що для вимірювання атмосферного тиску використовують ртутний барометр, барометр – анероїд, барограф.

 Трубка Торрічеллі з лінійкою є найпростішим ртутним барометром. Ртутний барометр – досить чутливий і точний прилад. Однак йогонезручно перевозити через велику масу, а ще – ртуть екологічно небезпечна. Тому в практиці для вимірювання використовують барометри – анероїди.

 

Барометр -  анероїд - це  штучка  просто  клас,

Барометр -  анероїд здивує  зараз  вас.

Це  прилад  ідеальний, щоб тиск ним  вимірять.

Він  гарний  і  компактний в  корзину  можна  взять.

Будова в нього зовсім не  складна: частина головна – металева коробка,

З хвилястою  поверхнею  вона, повітря  в  ній і грамочки  нема.

Щоб  атмосфери  тиск її не  поламав, барометр – анероїд  пружину  їй  придбав,

До  неї    покажчик – стрілку  приєднав, щоб  атмосферний  тиск  її  переміщав.

І щоби там не  сталось, барометр цей чудовий й для всіх людей планети він вагомий.

 

Для автоматичного і безперервного записування змін атмосферного тиску використовують барограф.

Використовуючи дані прилади, я протягом семи днів знімала покази  і отримала такі результати:

Період

1

2

3

4

5

6

7

Атмосферний

тиск в мм.рт.ст.

 

 

 

 

 

 

 

Атмосферний

тиск в

Па

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки. Я дослідила, які існують прилади для вимірювання атмосферного тиску.Нвчилася знімати покази, виготовила схеми для однокласників.

 

Проект№3__________________________________________________

«Історія відкриття атмосферного тиску»

Мета. Провести історичний екскурс про відкриття атмосферного тиску.

 

Завдання: встановити, хто першим виміряв атмосферний тиск, описати дослід Торріеллі

 

Форма представлення результату: розповідь,  таблиці,зображення, портрет Торрічеллі.

 

Як виміряти тиск атмосфери вперше здогадався італійський учений Еванжеліст Торрічеллі. Запропонований ним дослід був здійснений в 1643 році.

 

Вцьому досліді була використана запаяна з одногокінця скляна трубка завдовжки близько 1 метр. Її запвнювали ртуттю, а потім, закривши відкритий кінець, перевертали отвором униз  і занурювали в широку посудину з ртуттю. Після того, як трубку відкривали, у верхній частині утворився безповітряний простір -  «торрічеллева пустота». А висота в трубці становила 760 мм.

 

Атмосферний тиск згідно з закону Паскаля дорівнював тиску стовпа ртуті в трубці.

 

Отже, тиск атмосфери можна виміряти висотою відповідного ртутного стовпа.

 

 760 мм.рт.ст.- це нормальний атмосферний тиск

Існують і інші одиниці вимірювання

 

1 мм.рт.ст.=133,3 Па

 

Дуже важливо, що в досліді Торрічеллі висота стовпа ртуті не залежала ні від форми трубки, ні від кута нахилу самої трубки.

 

У 1654 році фізик Отто фон Геріке виконав дослід з «магдебурзькими півкулями». З порожнини між двома складеними разом металевими півкулями викачали повітря. При цьому сили атмосферного тиску так міцно притиснули ці півкулі одну до одної, що їх не змогли роз’єднати вісім пар коней.

 

Висновки. Дослідила історію відкриття атмосферного тиску. Зосередилася на проведенні перших дослідів по вимірюванню атмосферного тиску.

 

 

Проект№3_________________________________________________

«Атмосфера – повітряна оболонка землі»

Мета. Охарактеризувати повітряну оболонку землі.

Завдання: охарактеризувати атмосферу, описати межі та склад, знайти визначення атмосферного тиску

Форма представлення результату: презентація з елементами розповіді,  гістограми

Працюючи над проектом, я з’ясувала, що нашу планету оточує потужна газова оболнка, яку називають атмосферою. Якби не було атмосфери,то Земля стала схожою на Місяць.

Атмосфера має важливе значення: забезпечує умови існування живих організмів, захищає Землю від шкідливого впливу космосу, пом’якшує добові коливання температури.

Дослідження навколоземного простору за допомогою штучних супутників Землі показали, що її атмосфера займає тисячу і більше кілометрів у висоту. Різкої межі вона не має. ЇЇ верхні шари дуже розріджені і поступово переходять у вакуум. Зі зменшенням висоти густина повітря зростає.

Я виготовила кругові діаграми кожному, на яких можна побачити склад атмосфери.

На повітряні шари діє сила тяжіння, тому верхні шари тиснуть на середні, а середні на нижні. Найбільшого тиску зазнає поверхня Землі, а також усі тіла на її поверхні.

Тиск, який створює атмосфера називається атмосферним тиском

Висновки. Результатом дослідження є презентація, в якій я висвітлила властивості, значення атмосфери. Знайшла визначення атмосферного тиску.

http://subserver101.gdz4you.com/presentations/presentations_slide.php?id=3193&slidenum=2&slidetype=minislidehttp://subserver101.gdz4you.com/presentations/presentations_slide.php?id=3193&slidenum=2&slidetype=minislide

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект№3______________________________________________

«Прояви атмосферного тиску»

Мета. Провести експерементальне дослідження.

Завдання: провести доілід, пояснити його на основі фізичних законів.

Форма представлення результату: дослід з елементами розповіді.

У мене було завдання провести дослід «Перевернута склянка»

Склянку потрібно заповнити на ¾ водою, накрити аркушем паперу. Коли ми перевенемо склянку і відпустиму руку, то вода із склянки не буде виливатися.

Це відбувається тому, що  діє атмосферний тиск, який і тримає аркуш паперу і цей тиск більший ніж тиск стовпа рідини в склянці.

 Дуже цікаво, що коли взяти звичайну пластикову бутилку та зробити в ній декілька отворів, а потім налити внеї воду, то можна спостерігати цікавий факт. Коли пляшка закрита, то вода не виливається, а коли ми відкриваємо кришку – вода починає витікати з отворів.

Цей дослід, який можна назвати «Покарана цікавість» теж пояснюється тим, що вода в закритій пляшці втримується атмосферним тиском, що діє в усі боки одинаково.

Висновки. Провів два досліди, переконався, що діє атмосферний тиск.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект№3______________________________________________

«Прояви атмосферного тиску»

Мета. Провести експерементальне дослідження.

Завдання: провести доілід, пояснити його на основі фізичних законів.

Форма представлення результату: дослід з елементами розповіді.

У мене було завдання витягти монету з тарілочки, не замочивши рук. Я поклав на тарілку монету та налив води. Потім взяв склянку і нагрів її в середині. Коли я поставив перевернуту склянку на тарілочку, то вода зібралася під склянку. А монетку можна легко взяти, не замочивши рук.

Все це можна пояснити так. Коли я нагрів склянку, то повітря в ній стало більш розріджене. Це сприяло тому, що перевернувши її дія атмосферного тиску заставила воду піднятися в склянку.

Дуже цікавим був дослід «Повітряна кулька в 3-літровій банці».

Коли спалити в банці аркуш паперу і поклати кульку на горловину банки, то через деякий час кулька повністю втягнеться в горловину банки. Це відбувається також через те, що на кульку діє атмосферний тиск.

Висновки. Провів два досліди, переконався, що діє атмосферний тиск.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект№3____________________________________________

«Атмосферний тиск навколо нас»

Мета. Провести  дослідження та встановити, як часто в нашому житті можна зустріти прояви атмосферного тиску.

Завдання: з’ясувати пряви атмосферного тиску в біології, медицині, повсякденному житті.

Форма представлення результату: розповідь з елементами демонстрації дії медичних приладів.

В процесі дослідження я поспілкувалася із вчителем біології і дізналася, що організм людини пристосовується до атмосферного тиску і використовує його. Розглянемо механізм  дихання.  Зусиллям м’язів ми збільшуємо об’єм грудної клітки, при цьому тиск повітря усередині легенів зменшується, і атмосферний тиск вштовхує туди порцію повітря. При видиханні відбувається зворотне явище. Як людина п’є? Підносимо склянку до губ і починаємо тягти рідину в себе. Втягування рідини викликає розширення грудної клітки, повітря в легенях і порожнині рота розріджується, і атмосферний тиск «заганяє» туди чергову порцію рідини.Також багато живих організмів, наприклад, глисти, спрути, п’явки і т.д. мають присоски, за допомогою яких вони можуть прилипнути до будь-якого предмету. П’явки користуються присосками для пересуванню по дну водойми. Відбувається це так. Присоски збільшуються в об’ємі, усередині в них утворюється розріджений простір, і зовнішній тиск повітря притискує їх до будь- якої поверхні.

Всім відомо, що в медицині є ряд приладів, дія яких грунтується на проявах атмосферного тиску.Це: шприц, медична банка, піпетка. Пропоную деякі демонстрації:

1. Демонстрація і пояснення дії шприца. Вода за поршнем піднімається під дією атмосферного тиску, який за законом Паскаля передається у воді в усі напрями однаково. А під поршнем повітря немає, тому вода і заповнює цей простір.

2. Демонстрація дії медичної банки (на повітряній кулі).3. Демонстрація дії піпетки.

А хто з нас не використовув автопоїлку для птиці? Звичайно ж всі.

4. Демонстрація автопоїлки.

   Автоматична поїлка для птиці представляє собою пляшку, наповнену водою і перевернутої в коритце так, що горловина знаходиться трохи нижче рівня води в коритці. Вода з пляшки не виливається. Якщо ж птахи вип’ють воду з коритця, то частина води з пляшки виллється. 

Висновки. В прцесі длслідження переконалася, що внашому житті дуже часто можна зустріти прояви дії атмосферного тиску.

Проект№3___________________________________________

«Атмосферний тиск і організм»

Мета: дослідити, який вплив має атмосферний тиск на організм людини; визначити основні симптоми його прояву та хвороби, які можуть виникнути при цьому; узагальнити вміння щодо збереження власного життя.

Завдання: записати основні симптоми хвороб, які пов’язані з дією атмосферного тиску, записати результати інтерв’ю з лікарем, оформити санбюлетен.

Форма представлення результату:  розповідь, плакат із зображенням лікувального шлюзу, санбюлетень.

 

       Зміни атмосферного тиску надає серйозний вплив на здоров'я.

Так, при зниженні тиску в осіб, які страждають на ревматизм, з'являються болі в уражених суглобах, у хворих гіпертонічною хворобою погіршується самопочуття, спостерігаються напади стенокардії. У людей з підвищеною нервовою збудливістю різкі зміни тиску викликають появу почуття страху, погіршення настрою та сну.

 

    З-за різниці між атмосферним тиском і тиском всередині організму відбувається розширення газів у шлунку і кишечнику, які підпирає діафрагму, утруднюючи дихання, а також викликають біль у животі. Розширюються судини шкіри і слизових оболонок, що призводить до кровотечі з носа. З'являється біль у вухах внаслідок випинання барабанної перетинки назовні, зникає після вирівнювання тиску з обох сторін; цьому сприяють позіхання, ковтання, створюють умови для повідомлення середнього вуха через євстахієву трубу з зовнішнім повітрям. У зв'язку з недоліком кисню виникають задишка, запаморочення, серцебиття, ціаноз і блідість шкірних покривів і слизових оболонок, м'язова слабкість, нудота, блювота.

        Для профілактики гірської хвороби необхідна попередня тренування організму в природних умовах або барокамері, виключення з їжі перед підйомом на висоту молока і продуктів, багатих клітковиною.

Підвищений барометричний тиск буває у глибоких шахтах, при водолазних і кесонних роботах.

             Коливання атмосферного тиску може призвести до кесонної хвороби. Вона супроводжується сильним болем у суглобах і м'язах кінцівок, а також у м'язах живота. Закупорювання судин мозку, серця, легенів є загрозливим явищем, що призводить до виникнення навіть інфаркту і набряку легенів.


     Потерпілого слід негайно помістити в лікувальний шлюз — барокамеру,де в умовах швидкого підвищення тиску тканини звільняються від газу, який дифундує в крові, а потім при повільній декомпресії поступово виділяється через легеневі альвеоли.


        Нині у різних країнах кількість випадків захворювання на кесонну хворобу становить приблизно 10% від усіх професійних захворювань. Вона стає предметом вивчення Міжнародної організації праці . 

 

           Найбільш мінливий атмосферний тиск в Прибалтиці.

Дії атмосферного тиску впливають на самопочуття приблизно 75% населення. Статистика свідчить, що у розвинених країнах близько третини  мужчин і майже половина жінок мають підвищену чутливість до змін погодних умов.

 

        Тому важливо знати, як потрібно вести себе в подібних випадках. По-перше, слід зменшити фізичну активність, потрібно уникати напруженої розумової роботи. По-друге, у ці дні не слід перевантажувати себе їжею, зловживати м'ясної, жирної і смаженої їжею, треба виключити гострі приправи . Перевагу краще віддати молочно-рослинної дієти. У дні різкої зміни погоди при безсонні і при підвищеному збудженні можна прийняти заспокійливі засоби, наприклад валеріанові краплі.

     Проводячи дослідження, я спілкувалася з лікарями. Встановила, що перепади атмосферного тиску в певний період приводить до смертності населення через серцево-судинні захворювання.

 

Період

Зміни атмосферного тиску

Горбівська с.р.

Гриньківська с.р.

2014-2015

лютий

 

 

 

2015-2016

лютий

 

 

 

 

 

 

 

 

 Висновки. Я дослідила, що атмосферний тиск має великий вплив на організм людини, що призводить до проявів деяких хвороб. Розглянула деякі статистичні дані.

 

http://profmed.at.ua/_si/0/s17880123.jpg

 

Проект№3___________________________________________

«Зміна атмосферного тиску з висотою»

Мета: дослідити, як змінюється атмосферний тиск з висотою.

Завдання: записати ,хто з вчених встановив залежність атмосферного тиску від висоти; встановити цю залежність; з’язувати,які прояви даного відкриття існують.

Форма представлення результату:  презентація з елементами розповіді

Блез Паскаль повторив дослід Торрічеллі один раз біля підніжжя гори,

 а вдруге -  на її вершині. Результати здивували всіх: тиск повітря на вершині був майже на 100 мм.рт.ст. менший, ніж біля підніжжя.

Встановлено, що на кожні 12 метрів тиск змінюється на 1мм.рт.ст., тобто на кожен 1кілометер – 100 мм.рт.ст.

Максимальний атмосферний тиск 815,85 мм.рт.ст. зареєстровано взимку в Туруханську (Росія). Мінімальний – 641,3 мм.рт. ст. – в урагані «Ненсі” над Тихим океаном

Людина по різному переносить зміну висоти:

1,5 – 2 км (гора Ай-Петрі)-це безпечна або індиферентна зона, в якій не спостерігається жодних суттєвих змін фізіологічних функцій організму.

2 – 4 км - зона повної компенсації: спостерігаються деякі порушення в діяльності серцево-судинної системи, органів відчуттів та ін., які завдяки мобілізації резервних сил організму швидко зникають.

4 – 5 км (гора Ельбрус) - зона неповної компенсації: спостерігається погіршення загального самопочуття.

6 – 8 км - критична зона: спостерігаються серйозні функціональні розлади життєдіяльності організму.

Більше 8 км (гора Джомолунгма) - смертельна зона: людина може знаходитися на цій висоті без дихального апарату лише деякий час – 3 хвилини. На висоті 16 км – 9 секунд, після чого настає смерть.

Я порахував,який атмосферний тиск вважається нормальним для Києва, що він має абсолютну висоту 180 м. І отримав значення 742 мм.рт.ст.

За рахунок даної залежності сформувалися пояси атмосферного тиску Землі.

Висновки. Дослідив, яка існує залежність атмосферного тиску від висоти. Зібрану інформацію представив у вигляді презентації.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
14 січня 2022
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку