Фізика 9 клас
Тема. Закон Ома для однорідної ділянки кола.
Мета: показати залежність електричного струму на ділянці кола від напруги й опору; навчати розв’язувати типові задачі; формувати й закріплювати вміння учнів збирати електричні кола, знімати показання електричних приладів, аналізувати їх;
розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, навички роботи в парах;
виховувати інтерес до предмету, охайність, самостійність, культуру мови.
Обладнання: портрет Г. Ома, плакати: девіз уроку, «Сьогодні на уроці …», проектор, комп’ютер, екран, посібник ( компакт – диск) – ППЗ «Фізика, 9 клас», провідники, джерела струму, електричні лампочки, резистор, амперметри, вольтметри, олівці, лінійки.
Демонстрації:
Девіз уроку «Жодного байдужого обличчя»
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Висновок: повторили раніше вивчений матеріал, який знадобиться сьогодні на уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Учитель повідомляє тему та мету уроку. Оголошує девіз уроку.
Ми познайомилися з трьома основними характеристиками будь якого електричного кола: силою струму, напругою, опором. Установимо , як вони пов’язані одне з одним.
План бесіди
При однаковій напрузі на споживачах сила струму більша в тому з них, опір якого менший.
Зі збільшенням напруги на провіднику сила струму в ньому збільшується і навпаки: при зменшенні напруги – зменшується.
Однорідна ділянка кола - частина кола, в якій немає джерела струму.
Примітка: вивчення нового матеріалу супроводжується відеофільмом з дослідами та демонстраціями. Перегляд матеріалу коментується вчителем. Учнями робляться відповідні записи в зошитах, користуються підручником.
Висновок: познайомились із законом Ома, який показує зв'язок трьох основних характеристик електричного кола: сили струму, напруги, опору. З’ясували, яка ділянка кола називається однорідною.
ІV. Закріплення матеріалу
Розв’язування задач
Всі задачі, крім експериментальної, розв’язуються колективно.
Чому дорівнює сила струму в електричній лампі кишенькового ліхтаря , якщо опір нитки розжарювання дорівнює 15 Ом і приєднана вона до батареї гальванічних елементів напругою 4,5 В?
Самостійна робота
Намалювати схему електричного кола , яке складається з джерела струму, вимикача, електричної лампочки (резистора), амперметра і вольтметра , який вимірює напругу на лампочці (резисторі). Зібрати електричне коло. Зняти показання приладів. Обчислити опір електричної лампочки.
Примітка: учитель нагадує правила з безпеки життєдіяльності учнів під час роботи з електричним обладнанням.
Виконуючи експериментальне завдання учні працюють у парах.
V. Підсумок уроку
Учні роблять підсумок уроку використовуючи плакат «Сьогодні на уроці…».
VІ. Домашнє завдання.
Прочитати § 14, розв’язати задачі № 930, 940,99 сторінка підручника 63.
Індивідуальне завдання* : підготувати презентацію про Г. Ома (8 – 10 слайдів).
Література
1