Українська мова 3 клас
Тема. Перевірка орфограм в суфіксах за правилом історичного чергування звуків. Правопис суфіксів -ець-, -ень-.
Мета. Сприяти формуванню понять значущі частини слова та послідовність дій при їх визначенні, вчити перевіряти орфограми в ; суфіксах за правилом історичного чергування звуків (правопис суфіксів -ець-, -ень-); формувати контрольно-оцінювальні дії. Розвивати фонетичний слух, пам`ять, увагу, мислення, усне мовлення. Виховувати любов до предмету, до природи, активність на уроці.
Обладнання. Сюжетні малюнки, звукові моделі слів.
Тип уроку. Комбінований.
Форми і методи роботи. Розповідь, бесіда, фронтальна робота, самостійна робота, робота в парах, робота з підручником.
ХІД УРОКУ
I. Актуалізація опорних знань.
Я зав`язала сестрину стрічку.
Сьогодні був слабкий морозець.
Їхав, їхав козаченько із Сяну до Дону.
II. Створення ситуації успіху. Опрацювання нового матеріалу
Вправа 67
(Проміжний звук чергується з випадним)
Україн(е, и)ць – українця
Фізкультхвилинка про Україну.
(Закарпатці - закарпатець, буковинці - буковинець, слобожанин, подолянин, галичанин)
Фізкультхвилинка для очей
IV Постановка навчальної задачі. Закріплення вивченого матеріалу.
- Згрупуйте сполучення слів. У першу групу запишіть ті, орфограми яких можна перевірити за сильною позицією звука, у другу – ті, орфограми в яких допомагає перевірити правило історичного чергування.
темна ніченька – козаченько казковий дурень – дурня
завзятий уболівальник – лісник сумний в`язень – в`язня
бабусина хустка - сестрина хоробрий горець - горця
дачний городець – морозець.
- Якого значення додає суфікс? (Зменшувальне)
V. Підсумок уроку.
- Які форми роботи вам сподобались на уроці?
- Над якою орфограмою ми сьогодні працювали на уроці?
- Що цікавого ви розкажете батькам?
VI. Домашнє завдання.
С.33, впр. 70. (інструктаж до виконання).