Перевірка орфограм в суфіксах за правилом історичного чергування звуків. Правопис суфіксів -ець-, -ень-.

Про матеріал
Сприяти формуванню понять значущі частини слова та послідовність дій при їх визначенні, вчити перевіряти орфограми в ; суфіксах за правилом історичного чергування звуків (правопис суфіксів -ець-, -ень-); формувати контрольно-оцінювальні дії. Розвивати фонетичний слух, пам`ять, увагу, мислення, усне мовлення. Виховувати любов до предмету, до природи, активність на уроці.
Перегляд файлу

Українська мова    3 клас                                                              

Тема. Перевірка орфограм в суфіксах за правилом історичного чергування звуків. Правопис суфіксів -ець-, -ень-.

Мета. Сприяти формуванню понять значущі частини слова та послідовність дій при їх визначенні, вчити перевіряти орфограми в ; суфіксах за правилом історичного чергування звуків (правопис суфіксів -ець-, -ень-); формувати контрольно-оцінювальні дії. Розвивати фонетичний слух, пам`ять, увагу, мислення, усне мовлення. Виховувати любов до предмету, до природи, активність на уроці.

Обладнання. Сюжетні малюнки, звукові моделі слів.

Тип уроку. Комбінований.

Форми і методи роботи. Розповідь, бесіда, фронтальна  робота, самостійна робота, робота в парах, робота з підручником.

 

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань.                            

  1. Зоровий диктант.

Я зав`язала сестрину стрічку.

Сьогодні був слабкий морозець.

Їхав, їхав козаченько із Сяну до Дону.

  1. Перевірка зорового диктанту.
  2. Каліграфічна хвилинка        _______ець        ень___________________

II. Створення ситуації успіху. Опрацювання нового матеріалу

Вправа 67

  • Прочитайте. Знайдіть у тексті  слова  з однаковими суфіксами.
  • Спробуйте перевірити орфограми.
  • Підберіть спільнокореневі слова.
  •  Яке історичне чергування звуків  відбулося і суфіксах цих слів?

(Проміжний звук чергується з випадним)

  • Зробіть висновок, якою буквою слід позначати  голосний звук у поданих словах.    Смілив(е,и)ць – сміливця.

                                Україн(е, и)ць – українця

  • Запишіть. Сміливець, українець.  
  • Виділіть значущі частини.

Фізкультхвилинка про Україну.

  1. Вправа 68
  • Прочитайте.
  • Чи знаєте ви в якій місцевості ми живемо?
  • Як зветься ця місцевість? (Слобожаншина).
  • Як називають жителів слобожанщини? (Слобожани).
  • Випишіть з тексту назви людей за місцем їх проживання.
  • Виділіть в них значущі частини.

(Закарпатці - закарпатець, буковинці - буковинець, слобожанин, подолянин, галичанин) 

Фізкультхвилинка для очей                                                                                                                            

IV Постановка навчальної задачі. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Вправа 69 .

- Згрупуйте сполучення слів. У першу групу запишіть ті, орфограми яких можна перевірити за сильною позицією звука, у другу – ті, орфограми в яких допомагає перевірити правило історичного чергування.

темна ніченька – козаченько                     казковий дурень – дурня

завзятий уболівальник – лісник                 сумний в`язень – в`язня

бабусина хустка  - сестрина                    хоробрий горець - горця

дачний городець – морозець.

- Якого значення додає суфікс? (Зменшувальне)

V. Підсумок уроку.

- Які форми роботи вам сподобались на уроці?

- Над якою орфограмою ми сьогодні працювали на уроці?

- Що цікавого ви розкажете батькам?

VI.  Домашнє завдання.

С.33, впр. 70.  (інструктаж до виконання).

 

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
1470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку