Урок_ Дата___
Тема:Закріплення правильної вимови споріднених за артикуляцією голосних звуків і-и
Мета: закріпити правильну вимову звуків і-и, навчити диференціювати їх у мові, збагачувати словниковий запас, логічність мислення; виховувати поважне ставлення до художнього слова, бажання домагатися результатів у своїй практичній роботі, закріплювати набуті навички вимови та артикуляції.
Обладнання: зошитт, підручники.
Вступна частина
Привітання.
Етап 1. Формування вимови
1. Артикуляційна вправа «Жабки» ( на символ-картці зображенні жабки). Запитання: «Про яку артикуляційну вправу ти подумав (ла)?». Відповідь дитини. Дитина уважно слухає віршик, пригадує правильне виконання вправи та виконує її. Аналогічна робота проводиться із наступними вправами.
Жабка їсти захотіла,
враз взялась вона
за діло -
наловила аж сім мух,
тому й рада :
рот - до вух!
Рот трохи відкрити. Посміхнутись, губи розтягнути так, щоб було видно верхні зуби. Утримувати таке положення під лічбу 10-15 секунд.
2. Артикуляційна вправа «Хоботок»
В зоопарку ми були,
там великі є слони.
А маленький Раві
привітався з нами.
Хобот свій він витягав,
«Всім привіт!»- немов казав.
Щоб йому відповісти,
Хоботок зроби і ти.
Краще губи витягай,
Раві швидше привітай.
Витягнути губи сильно вперед,напружити, як при вимовлянні звука У.
3. Артикуляційна вправа «Лопаточка»
Широким я язик зроблю,
на нижню губу покладу.
Гарна вийшла і пласка
моя лопатка з язика.
Жаль, така лопатка
не скопає грядки.
Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні 10-15 секунд.
4. Артикуляційна вправа «Чашечка»
Чашку чарівну я можу зробити,
з глини її не потрібно ліпити.
Вгору широкий язик підіймаю,
старанно в нього краї загинаю.
Соком наповню її чи водою -
чашка чарівна завжди зі мною.
Рот широко відкрити. Широкий язик підняти вгору. Потягнутися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати язик у такому положенні 10-15 секунд.
Основна частина
Уточнення артикуляції звуків [И]-[І].
– А тепер, подивіться у дзеркальця, промовте спочатку звук [и], потім - [і]. Давайте охарактеризуємо ці звуки. Як вони вимовляються?
[И]- широко посміхніться, кінчик язика потягніть в глибину рота, спинку язика підніміть високо. Вимовте на видиху: и-и-и.
[І]- відкрийте рот, широкий кінчик язика притисніть до нижніх зубів, посміхніться і скажіть: і-і-і.
– Чим схожа артикуляція цих звуків? Чим відрізняється?
Повітря проходить без перешкод. Отже, ці звуки – голосні.
си – сі ди – ді ик – ік
ли – лі би – бі им – ім
ни – ні зи – зі ил – іл
ци – ці ти – ті ин – ін.
3. Фізхвилинка (гімнастика для очей).
4. Робота з сигнальними картками.
Учні піднімають картку з буквою І або И, почувши:
склади: пи, ті, рі, би, кі, ди, бі, мі, си, ти, ми, зі, ді, ри;
слова: липа, риба, кіт, руки, літо, іграшка, сини, диня, сніг, зима, помідор. Визначати місце звуків в словах.
– Яким по-порядку стоїть звук в слові?
Заключна частина
Рефлексія «Море»
під музичний супровід та слова вчителя діти відпочивають, розслабляються уявляючи як пливуть у сяючому блакитному морі, ніжачись на сонечку.
Заключна частина
Традиційне прощання «Подаруй усмішку»
Мета: створення позитивного емоційного настрою.
Інтерактивна технологія «Вузлики» .
Р |
Л |
З |
И |
М |
А |
Н |
У |
Я |
Е |
Ж |
С |
А |
Н |
І |
О |
П |
Д |
І |
Т |
И |
Ш |
Ю |
К |
М |
Е |
Т |
Е |
Л |
И |
Ц |
Я |
Ф |
С |
Н |
І |
Г |
Р |
О |
Ч |
Вправа. Вправи на диференціацію звуків [и]-[і] в словосполученнях і реченнях.
лис густий
ліс хитрий
кит пухнастий
кіт синій
– Складіть кожен своє речення з одним із словосполучень. Краще речення давайте запишемо.