Заняття-розвага "Осінній ярмарок"

Про матеріал
Матеріал спрямований на закріплення знань дітей про овочі та фрукти, їх зовнішній вигляд (колір, форма, розмір), смакові якості, запах. Збагачення словникового запас дітей по даній темі. Удосконалення граматичної будови мови. Формування просторових уявлення, вміння вживати в мові прийменники.
Перегляд файлу

Заняття-розвага з дітьми раннього віку «Осінній ярмарок».

Підготувала: логопед Козлова Т.М .

 

 Корекційно-навчальні цілі.  Розширити та закріпити знання дітей про овочі та фрукти, їх  зовнішній вигляд (колір, форма, розмір), смакові якості, запах. Збагачувати словниковий запас дітей по даній темі. Спонукати  малят до мовної активності. Удосконалювати граматичну будову мови. Формувати просторові уявлення, вчити вживати в мові прийменники. Формувати правильну, чітку вимову слів, спонукати дітей до повторення чистомовки. Вчити сприймати та відтворювати  прості ритми.

 Корекційно-розвиваючі цілі. Активізувати мовленнєву діяльність дітей, працювати над розвитком діалогічного та зв’язного мовлення. Працювати над розвитком плавного тривалого видиху. Сприяти розвитку зорової та слухової уваги, розвитку  дрібної моторики, сенсорики, тактильних відчуттів. Розвивати комунікативні вміння,  пізнавальний інтерес до природного довкілля.

 Корекційно-виховні цілі. Формувати позитивну установку на участь в занятті, доброзичливі відношення, навички співпраці, сприяти отриманню дитиною позитивно забарвлених вражень.

 Обладнання: кімната оздоблена в українському стилі, піч,  український національний посуд,  натуральні овочі і фрукти (цілі і розрізані на частини), торбинки, стрічки для зав’язування очей дітям, скриня з музичними інструментами, миша (іграшка), різнокольорова квасоля, тісто, аудіоапаратура, аудіозаписи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Продавець:           Увага, увага!

Спішить, поспішайте!

На ярмарок веселий, на ярмарок багатий.

Тут є що купити, тут є що придбати.

 

До кімнати  оздобленої в українському стилі заходять діти разом з логопедом.

 

Логопед: Ой, дітки, а погляньте, куди це ми з вами потрапили?

 

2 Продавець: 

На ярмарок осінній

Проходьте дівчата, проходьте хлоп’ята!

 

 Логопед: Малята, ви чуєте, так ми ж з вами потрапили на ярмарок.  А погляньте скільки народу зібралося на осінньому ярмарку. Давайте  ми з вами щиро привітаймося.

Логопед та діти:  Добрий день Вам люди добрі! 

 

1 Продавець :  Купуйте капусту, вона вітамінна,

Згодиться і в борщ і в салат неодмінно.

 

 Логопед: Ой дітки, ви чуєте. Ану ж бо давайте підійдемо ближче, та поглянемо, що ж там продається на ярмарку.

 

 (Діти підходять ближче до прилавку з овочами та фруктами).

 

2 Продавець:  Гей дівчатка й хлопчаки!

    Купіть в мене груші,

    Яблука та сливи,

    Щоб були красиві!

 

 Логопед:  Малята, погляньте, як багато корисних та смачних овочів та фруктів продається на осінньому ярмарку. Як гарно, що ми взяли з собою кошика, давайте зараз на ярмарку ми купимо овочі для смачного українського борщу та фрукти для компоту.

 

 Логопед:   А чи знають мої малята які овочі ми повинні придбати для того, щоб приготувати борщ.  (Відповіді дітей).  Так дітки, правильно, нам потрібна капуста, а давайте поглянемо чи є в продажу капуста. (Дітки знаходь капусту). А іще які овочі нам потрібні? (Діти поступово розглядають овочі, які знаходяться на прилавку та називають ті, які необхідні для приготування борщу). Молодці дітки.

 

Логопед:  Малятка,  так на цьому ярмарку ми можемо придбати всі овочі, які потрібні нам щоб приготувати борщ лише після того, як  заплатимо за них гроші.

Діти! Запитайте будь ласка у продавчині скільки грошей ми повинні заплатити за овочі.

 

1 Продавець. Дітки, ви мені дуже сподобалися і мені зовсім не хочеться з вами розставатися,  тому грошей з вас брати я не буду,  а хочу щоб ви  виконали мої завдання.  Якщо виконаєте завдання то я вам подарую овочі. Дітки, ви згодні? (Так)

1 Продавець

Отже перше моє завдання таке: «Я хочу, щоб ви розпізнали овочі за запахом».

 

Гра «Ароматні овочі»

 

Логопед ставить перед дітьми тарілочку з овочами, читає віршик:

Усі овочі з городу –

Дуже гарні всі на вроду,

Але має овоч всяк

Колір, запах свій і смак!

 

Логопед говорить діткам, що овочі, які перед ними лежать можна розрізнити і за виглядом і за смаком, а ще овочі можна розрізнити за запахом. Логопед пропонує діткам визначити овочі, не дивлячись на них, не куштуючи їх, а тільки досліджуючи запах. Спочатку логопед показує, як потрібно понюхати овочі (як робиться глибокий вдих через ніс плавно, повільно, без підйому плечей), а  потім по черзі  дає понюхати діткам розрізані навпіл овочі (цибуля, огірочок, морква) та просить запам’ятати запахи овочів.

Логопед. А тепер давайте перевіримо, чи запам’ятали ви, як пахнуть овочі.

Логопед зав’язує очі по черзі дітям і пропонує нюхати овочі, слідкуючи за тим, щоб вони робили вдих вірно, без підйому плечей. Діти по черзі нюхають овочі і називають їх.

Логопед. Які ви молодці! Впізнали всі овочі по запаху!

 

1 Продавець Молодці дітки. Ви гарно впорались з моїм завданням. А тепер настав час перевірити, чи зможете ви так же гарно впоратись і з моїм наступним завданням. Отже друге моє завдання таке:   «Ви повинні відгадати які овочі знаходяться ось в цій торбинці».

 

Д/г «Вгадай що за овоч?»

 

Логопед:  Дітки, погляньте, продавець нам дав торбинку, в торбинці знаходиться овоч. Ми не дивлячись в торбинку, а просунувши в торбинку ручку і дослідивши овоч повинні назвати його. (Якщо дитина не може визначити, овоч який знаходиться в торбинці, то логопед допомагає йому підказкою – загадкою).

 

Хто мене роздягає,

Той сльози проливає.     (Цибуля) 

 

Сто листків, сто хустин у зелених капустин   (Капустин)

 

Сидить дівка у коморі, а коса її надворі.    (Морква)

 

Червоний, хвостатий, солодкий на смак –

Всі знають, що зветься цей овоч…   (Буряк)

 

Під землею народилась
 і для борщику згодилась.
 Мене чистять, ріжуть, труть,
 смажать, варять і печуть.                     (Картопля)

 

В сукні зеленій стоїть на городі, 
 Дуже дивуються всі її вроді. 
 Коси довгі, зуби білі, 
 Хто ж це є в самому ділі?     (Кукурудза) 

 

На городі в нас грядки,
 На грядках – рясні листки:
 Там зростають малюки,
 Зелененькі …      (Огірки)

 

Круглий, червоний, немов світлофор,

Дуже смачненький вродив…    (Помідор)

 

Після того, як дитини дістає овоч з мішечка, логопед ставить запитання, стосовно даного овочу.

- Що це за овоч?  Якого він кольору, форми? Який він на смак? Як можна ласкаво назвати його?

 

Логопед звертається до продавця. Ну що ж впоралися мої дітки з вашими завданням?

1 Продаваць. Так малята, ви так вправно впоралися з усіма моїми завданнями і за це я вам дарує ось це овочевий кошик.

 

Малята дякують продавцю за щедрий дарунок.

Логопед Ну що ж малята, тепер ми можемо іти до дому та варити смачний борщ? (Так.) 

 

(Діти трішки відходять від прилавку).

 

 Логопед. Ой, лишенько, а ми зовсім забули купити на ярмарку купити фрукти для компоту.

 

Продавець фруктів: Підходьте, не баріться,

    Фрукти мої роздивіться.

    Є тут сливи й виноград,

    Яблучка червоненькі,

І великі і маленькі,

Такі як ви гарненькі.

 

Логопед: А нуж бо мої любенькі давайте поглянемо які фрукти ми повинні придбати, щоб зварити компот? (Відповіді дітей). Так, звісно, ми можемо купити духмяні, рум’яні яблучка, груші, сливи. Дітки, а давайте запитаємо у продавця скільки коштують потрібні нам фрукти? (Запитання дітей).

 

Продавець: Погляньте, на кожному товарі є цінник з ціною, яка цифра на ньому написана стільки і коштує даний товар.

 

Логопед: Дітки, скажіть будь ласка скільки гривень ми повинні заплатити за яблучка? (Відповідь дітей).  Так правильно. В мене є гаманець з грошима,  давайте знайдемо потрібну купюру. (Діти знаходять потрібну купюру, називають її, розраховуються за товар).

 

Логопед: Молодці малята! Погляньте скільки смачних і корисних овочів та фруктів ми придбали на ярмарку. Що ми повинні сказати нашим продавцям. (Дякуємо).

 

(Діти відходять від прилавку, звучить аудіо запис веселої української музики).

 

Логопед: Дітки, а чуєте ці звуки. Звісно, що ж це за ярмарок без музиків. Малята, а ми ж з вами також маємо незвичайні музичні інструменти.  Тож давайте присядемо на пеньочки, кожний з вас візьме свій «музичний інструмент» та заграймо. (Дітки під супровід української музики грають на тертушці, вистукують ложками, кришками з каструль, стукотять ложечкою об глечик, вибиваючи ритм, який задає логопед).

 

Логопед звертається до гостей: Гарні в нас музики. Чи не так?

Логопед: Молодці дітки! Давайте ми зараз покладемо наші музичні інструменти, та покажемо як вправно ви можете співати.

 

Гра «Диригент» - проспівування звукових доріжок з різною силою голосу.

 

Логопед: Ну що ж малята, все що потрібно ми на ярмарку придбали і повеселились, і пограли. Час рушати нам до дому та варити смачні  страви. (Діти вирушають до української кімнати).

 

Логопед: Дітки, ми хотіли з вами приготувати борщик та зварити компот. Але ж ми взяли на ярмарок одного кошика і ось наші овочі та фрукти змішалися. Допоможіть мені будь ласка розібрати кошик та  відібрати овочі потрібні для борщику до одного горщика, а фрукти для компоту до іншого горщика.

 

Гра «Овочі і фрукти називай та у горщики розкладай».

 

Логопед: Молодці малята, ви мені дуже допомогли.   Ви знаєте, для того, щоб борщ був ще смачнішим  ми покладемо  до горщика квасолю. На ярмарку ми її не купили, але на поличці в шафі в мене є торбинка з квасолею. Зараз я її візьму.

Логопед: Ой, лишенько. Дітки, мабуть у нас в будиночку завелася мишка, подивіться, вона прогризла дірочку в торбинці і забрала всю квасольку. Що ж нам тепер робити? Ой, ану ж бо давайте уважно послухаємо, що там шарудить біля печі. (Логопед знаходить мишку і показує її діткам).  Малята, мишка мені  говорить, що й справді це вона прогризла дірочку в мішечку і забрала всю нашу квасольку. Але вона ще не встигла перенести її до своєї нірки, а заховала її.

 

Гра «Знайди квасольку».

Логопед по черзі звертається з проханням до дітей допомогти знайти квасольку під столиком,  на поличці, у кошику, біля печі. (Дітки по черзі у зазначених місцях знаходять по 3-4  квасолини різного кольору та називають місце де вони знайшли квасолю.

 

Після того, як дітки знайдуть квасолю  проводиться  гра «Перебери квасолю»

Логопед: Молодці дітки, ви так вправно віднайшли квасолю, але  для борщику нам потрібна тільки біла квасолька, а тут  квасолька змішана. Тож зараз я знову хочу попросить  вас про допомогу, відділити білу квасолю від цвітної. (Дітки сідають за столика, логопед ставить біля кожної дитини дві тарілочки, в одну насипає змішану квасолю, а в іншу тарілочку просить діток відібрати білу квасольку).

Після гри дітки  кладуть білу квасолю в горщик в якому знаходяться овочі для борщику.

Логопед:  Малята погляньте, в мене є дві посудини, в одній із них знаходиться цукор, а в іншій сіль, як ви гадаєте що ми повинні додати до горщика в якому буде варитися борщик. ( Ми повинні додати до горщика з борщем сіль.) Так, правильно. А яка сіль на смак? (Сіль солона).

Помічники

Смачний борщик ми варили:

Сіллю трішки посолили.

Всипали водичку,

І поставим в пічку.

 

 (Дітки по черзі додають в горщик для борщу сіль,  наливають водичку, дорослий  ставить горщик до печі).

 

Логопед: Ось ми уже поставили до печі першу нашу страву – борщик.

Але перш ніж братися до приготування  компоту, я хочу дізнатися чи зможете ви впізнати фрукти, які ми купили на ярмарку,  на смак.

 

Д/г «Відгадай на смак»

Логопед по черзі зав’язує діткам очі та просить визначити на смак, який фрукт вони куштують. Після того як дитини правильно назве фрукт логопед ставить запитання:

- Яка сливка на смак? ( Слива кисла на смак).

- Якого вона кольору? (Слива синього кольору)

- Який компот можна зварити із слив? (Із слив можна зварити сливовий компот) і т.п.

- Як  можна назвати сливи, яблучка, грушки одним словом (Це фрукти.)

 

Логопед: Молодці малята! Ви гарно справились і із цим завданням. Ну що ж, тепер ми сміливо можемо зварити компот із наших фруктів. А  що ми маємо додати для того, щоб він був солодкий? (Нам потрібно додати цукор.) (Дітки по черзі додають цукор, наливають до горщика з фруктами водичку). Логопед становить горщик до печі та пропонує діткам прочитати чистомовку:

 

- Лю-лю-лю – фрукти, ягоди люблю;

- уші-уші-уші – і солодкі груші;

- иви-иви-иви – дуже гарні сливи;

- оні-оні-оні – яблука червоні.

 

Логопед: Малята, а чи ви знаєте що ми можемо спекти з нашими духмяними, соковитими фруктами? (Ми можемо спекти пиріг) Правильно, пиріг. Ось погляньте я замісила тістечко із того борошна, яєчок котрі ми купили на ярмарку і пропоную вам спекти фруктовий пиріг. Дітки, який пиріг ми будемо пекти? (Ми будемо пекти фруктовий пиріг). Зараз я покладу наше тісто на жаровню, а ви будь ласка станьте біля столика колом і допоможіть мені  своїми рученятками красиво розрівняти тісто. (Дітки допомагають логопеду розрівнювати тісто).

 

Місимо тісто

Тісто в руки ми узяли,

Його гарно розім’яли,

Пиріг фруктовий спечемо,

Із сметаною з’їмо.

 

Д/г «Прикрасимо пиріг»

Логопед: Малятка давайте прикрасимо наш пиріг фруктами та ягодами (Логопед дає кожній дитині тарілочки із ягідками шипшини, калини, сливами, кусочками яблук діти прикрашають пиріг). Логопед ставить пиріг до печі).

 

Логопед: Дітки, поки печеться   наш пиріг, давайте з вами пригадаємо:

- Де ми сьогодні з вами побували? ( Ми побували на ярмарку).

- Що ми купували на ярмарку? ( Ми купували овочі та фрукти).

- Яка пора року дарує нам щедрі врожаї овочів та фруктів? (Осінь)

 

Логопед: Мої любі, а чи чують ваші носики, що ж це так гарно пахне. Та це ж мабуть спікся наш пиріг, час його виймати. (Логопед дістає з печі готовий пиріг, пригощає діток).

 

Логопед хвалить діток, дякує їм за допомогу.

 

Підсумок заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
1631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку