Урок "Закріплення табличного множення і ділення; задачі на зменшення (збільшення) числа в кілька разів. Вітаміни."

Про матеріал
Урок інтегрований з математики і основ здоров’я. Містить матеріал для повторення табличного множення і ділення та вивчення груп вітамінів і їх значення для організму людини.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Закріплення табличного множення і ділення; задачі на     збільшення  (зменшення) числа в кілька разів. Вітаміни.

 

Мета: Закріплювати навички табличного множення і ділення;    

            узагальнювати  вміння розв’язувати задачі на збільшення та

            зменшення числа в кілька разів;

            дати учням поняття про вітаміни та їх види, розкрити їх роль у

            житті людей, про місце овочів і фруктів у харчуванні;

            розвивати пізнавальний інтерес; виховувати культуру

            правильного харчування.

Обладнання: карта країни  «Вітамінія», шапочки з назвами вітамінів,

            малюнки овочів і фруктів, картки для усної лічби, таблиця

             скороченого запису задачі,малюнки до цікавих задач.

 

                                                Хід уроку

І. Організація класу

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько , будем починати.

 

ІІ.Оголошення тами і мети уроку.

-Сьогодні ми здійснимо подорож до незвичайної країни, до країни

Вітамінії.

-Якщо така назва країни, то хто її жителі?

-Особливо взимку та на початку  весни ви часто чуєте від своїх батьків:

-Не вистачає вітамінів.

-Хворієш, бо мало вітамінів.

Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя.

Вітаміни – це речовини, необхідні для життя людини. Сьогодні їх

відомо близько 20.

-А ось,  які є вітаміни, чи дійсно вони такі важливі для життя людей, ви дізнаєтеся  сьогодні на уроці. А допоможе нам здійснити цю подорож до країни Вітамінії математика. Ми будемо розв’язувати задачі, рівняння, приклади та нерівності.

 

 

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань

1.Усний рахунок

-Ну що ж, розпочинаємо нашу подорож! Та на нас сьогодні чекає ще один сюрприз. До нас на урок завітали ще й жителі країни Вітамінії.

(прихід вітамінів у шапочках з написами А,B, C, D)

-Добрий день! Впізнали нас,

Ми- вітаміни,

Дуже корисні для людини.

-Дякуємо  вам, вітаміни, що ви завітали до нас на урок. Сідайте,

будь ласка.

Вчитель:

-Усі вітаміни мають складну будову і називають їх  літерами

латинського алфавіту.

    Перше місто, яке зустрічає нас – це місто вітаміну А.

(виходить дитина в шапочці з літерою А).

Дитина -Я вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору.

Мене багато в моркві, маслі ,сирі, яйцях, печінці, помідорах,

зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

-Які ж завдання нам приготував вітамін А?

а) розв’язування рівнянь (двоє учнів працюють біля дошки)

 

 

 

 

 

                                                        

 

 

      х•7=63                         4•х=24

 

 

б) порівняти числа:

 

 

       6•89•7                    7•43•8

                    9•58•4                    6•69•4

 

 

 

в) «Ланцюжок»

 

            49:7                            7•5

           +13                              +10

              :4                                :5

                                                    

                                                  

Перевірка розв’язування рівнянь за допомогою сигнальних карток.

 

2.Розв’язування задач:

-Ми дякуємо вітаміну А і відправляємось у місто близнюків В.

(виходить вітамін В)

Дитина-А я вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці,

поліпшення  травлення. Міщусь у житньому хлібі, вівсяній та

гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

-Вітаміни групи В відкрили у місті свою крамницю, а що вони продають, ми дізнаємося, коли будемо розв’язувати задачі. Але перед цим ми запишемо каліграфічну хвилинку. Послухайте віршовану задачу:

В гаю 2 зайчики сиділи,

З апетитом моркву їли.  

Всі по 4, як один,                   

Скільки з’їли всіх морквин?

 

Результат задачі запишіть цілий рядочок для  каліграфічної хвилинки.

а)Усне розв’язання задач

-Давайте пригадаємо, як дізнатися ціну, коли відомі кількість і вартість

покупки?  (знаходять результат)

-Як дізнатися кількість, коли відомі ціна і вартість?

-Як дізнатися вартість, коли відомі ціна і кількість?

 

 

     Ціна

 Кількість

Вартість

гречка

       ? грн

       5 кг

     40 грн

горох

       2 грн

       ? кг

     18 грн

вівсянка

       3 грн

       8 кг

      ? грн

 

Складіть задачу за скороченим записом:

 

                        -40 кг

 

                                                                 ? кг

                      -?, у 8 р. більше

 

 

-Чи можемо ми дізнатися, скільки помідорів і огірків привезли

разом  у магазин?

-Що потрібно дізнатися спочатку?

-Якою дією будемо шукати, скільки кілограмів огірків

привезли?

-Як дізнатися, скільки разом?

 

-Дякуємо вітамінам групи В і відправляємось і місто

вітаміна С.  (Виходить вітамін С)

Дитина:-А я вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую

кровообіг,  сприяю боротьбі організму з інфекцією. Багата

мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель,

шипшина, часник, лимони, смородина, яблука.

-А зараз вітамін С пропонує нам відпочити.

 

       Фізкультхвилинка

       

-Що ж, мабуть, прийшла пора

Трохи відпочити.

Скільки раз ногою тупни?                       32:4

Скільки раз в долоні плесни?                  35:5

Ми присядем скільки раз?                       36:6

І нахилимось в той час                             21:7

Пострибаєм рівно стільки!                      20:4

3.Робота в групах

Погрупувати  фрукти, скласти прислів’я, пояснити їх зміст:

І група

 

      Добре                     не                              проковтнеш                

 

                                     

                                    солодко                                          за

Здоров’я                                                                             

 

                                                                      

                                         прожуєш-             

                                                                                       купиш

                        гроші                                      

 

 

 

ІІ група

 

 не дбаємо,             правильно                           плачемо       

 

 

                               Здоров’я 

 

                                                                      а загубивши-

 

 

           Їж                                      

 

 

                                                                                           і гроші

                                            маємо-

    не потрібні                  

 

 

 

 

Дуже цікаве завдання нам підготував вітамін С.

А тепер нам відкриває свої ворота місто вітаміну Д.

(виходить вітамін Д)

Дитина: А я вітамін Д, сприяю росту і формуванню кісток

скелета і  зубів, особливо в дитячому віці. Живу в молоці,

печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі, жовтках яєць.

Я також утворююсь у шкірі під дією сонячних променів.

 

-Вітамін Д приніс нам завдання  для самостійної роботи

(диференційовано)

 

                                                     48:=6

      а+(а•7), а=6                          9•=36

       а•6+а•8, а=5                         •6=30

                                                      :7=3

 

    ІV. Підсумок уроку        

-Наші вітаміни пропонують ще й цікаві завдання:

                                                   

 

 

 

 

-Про який вітамін не знає зайчик?

 

                             каша                 

                                                     -

 

 

-Який вітамін вживає слоненя?

-Сьогодні ми цілий урок говоримо про вітаміни, про те, яку користь

вони приносять для нашого оранізму , і наші гості пропонують вам

записати слова, які тісно пов’язані зі словом «вітаміни» (вправа

ґронування).

-Ось і закінчилася наша мандрівка до країни Вітамінії. Наші гості

вже хочуть відправлятися додому, але прослухайте ще побажання,

які  хочуть вони вам дати: (виходять вітаміни):

-Хто дружить із нами буде-

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби. (вітаміни дають дітям корзину з фруктами і йдуть)

Вправа «Мікрофон»:

-Що цікавого ви дізналися на уроці?

-Що сподобалося?

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку