Тема. Закріплення таблиці множення числа 2. Розв'язування прикладів і задач на дві дії різних ступенів
Мета: закріплювати знання табличних прийомів множення на 2; формувати обчислювальні навички учнів; вправляти дітей у розв'язуванні задач вивчених видів;
розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, стійку увагу; виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: картки, мультимедійна дошка.
Хід уроку.
Організація класу
Візьмемося за руки
Та станемо у коло.
Радість та усмішки
Хай сяють навколо.
У мене гарний настрій, дуже.
Посміхнись і ти, мій друже!
.В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
- Усміхнулися до мене, подаруйте посмішку нашим гостям. За виразом обличчя я бачу, що у вас все гаразд. Я б дуже хотіла аби такий настрій у вас зберігався до завершення уроку.
Повідомлення теми та мети уроку.
– Сьогодні ми відправимося у подорож по країні «Математика», дізнаємося, чи знаєте ви таблицю множення числа 2, чи вмієте розв’язувати задачі та обчислювати приклади.
– А на чому будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли обчислимо приклади, а результати замінимо буквами. (Слайд 1)
50 О |
7 М |
4 Г |
78 Л |
66 Т |
10 Я |
25 К |
9 П |
39 А |
41 И |
39 – 30 = ( 9 – П )
57 – 7 = ( 50 – О )
42 +24 = ( 66 – Т )
2 * 5 = ( 10 – Я )
2 * 2 = ( 4 – Г )
Але ж ви знаєте що подорожувати без квітка не можна. От і я вам зараз роздам квитки на нашу математичну подорож. Зберігайте їх до кінця подорожі.
Отже, вирушаємо. Під час подорожі зробимо зупинки: «Тренувальна» «Обчислювальна», «Каліграфічна», «Оздоровча», «Задачна», «Підсумкова» .
Але спочатку перевіримо як ви впорались з домашнім завданням.
Перевірка домашнього завдання (630) ( Слайд 3)
На слайді правильні відповіді вашої домашньої роботи, але прикладів у вас 8, а відповідей тут 9. Давайте перевіримо і знайдемо помилку.
15, 8, 9, 14, 18, 38, 7, 12, 20
Підсумок: Хто правильно виконав домашнє завдання і не допустив жодної помилки? Молодці! Але я ще перевірю ваші зошити як ви ще красиво і правильно написали і виставлю вам оціночки.
Узагальнення та систематизація набутих знань.
1 Зупинка «Тренувальна»
Корекція й закріплення знань
Мозковий штурм
Усний рахунок.
— Йшли 4 віслюки,
Кожен ніс по 2 мішки
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків. (8)
–В кожну миску 2 котлети
Клала лиска Віолетта,
Мисочок у лиски 6
А котлет? Хто відповість? (12)
–На столі-4 миски,
В кожній з них по 2 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам.( 8)
–Кролик вуха нашорошив-
В нього дуже добрий слух.
Хто ж тепер нам скаже точно:
В двох кролів є скільки вух? (4)
–У лісочку на горбочку-
Три тополі,три дубочки,
Три берізки,три кленочки.
Скільки,друзі,на горбочку
Всіх дерев росте в лісочку? (12)
–Дві лисички,дві сестрички,
Заплели по дві косички.
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок? (4)
–Двоє вулицею йдуть,
По 5 саджанців несуть.
Скільки ямок треба,діти,
Щоб ті саджанці садити? (10)
2 .Зупинка «Каліграфічна»
Подивіться на ряд чисел і знайдіть закономірність побудови. Скажіть, яке число зайве? Чому? ( слайд)
2,4,6,7,8,10,12,…
( Зайве число 7, воно непарне. А всі решта – парні.)
– Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (14, 16, 18.)
– Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?
– Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7.
Пальчикова гімнастика.
Олівець в руках тримаю
І між пальчиків кручу,
Неодмінно кожен пальчик
Бути слухняним я навчу.
Записати число, класна робота.
Запишіть її каліграфічно (7)
( Найкращу з усіх цифр позначити красунею,)
Математичний диктант.
щоб гарно його написати давайте пригадаємо назви чисел:
Молодці, а тепер пишемо математичний диктант:
Знайти добуток чисел 2 і 4. (8)
Самоперевірка (Слайд)
14 10 6 6 8
3. Зупинка «Задачна».
Зараз ми попрацюємо з підручником с 108
Робота з підручником
Розв’язати задачу № 639
-Згадаємо з чого складається задача?
( Умова, запитання, розв´язання, відповідь)
-Прочитаємо задачу.
- Проаналізуємо:
Було - ? Відрізали – 4п., по 2 м Залишилося – 24м
4. Зупинка «Оздоровча».
Фізкультхвилинка (арам зам зам)
Продовжимо працювати на зупинці « Задачній»
Розв’язати задачу № 638 (усно)
Прочитаємо задачу.
Сулія - велика пляшка, бутель.
- Що запитується в задачі? (Ск. всього соку.)
- Чи можемо ми відразу дати відповідь? (Ні).
- Чи знаємо ми скільки л у сулії? ( 6 л)
- Чи знаємо скільки л у банках? (Ні.)
- Як знайти? ( 2*5)
У банках- 5 б. по 2 л у кожній
У сулії – 6 л.
1). 2 * 5 = 10 (л)- у банках;
2). 10 + 6 = 16 (л)
5. Зупинка «Обчислювальна».
Гра « Склади приклади» Робота в парах (Картки)
На партах картки з позначками. Ви повинні розшифрувати позначки, скласти записати і розв’язати приклади.
• + 2*3 +0 = 6
• - 2 *4 – 1 = 7
• + 2 * 5 +9 = 19
• + 2 *2 +1 = 5
• + 2 *3 +7 = 13
• - 2* 3 – 4 = 2
Позначки:
0 - 3 -
1 - 4 -
2 - 5 -
6 - 8 -
7 - 9 -
Зупинка «Підсумкова».( Слайд)
– Ось і завершилась наша подорож.
справилися зі всіма завданнями. Ви були молодці!
Пам’ятаєте я просила зберегти квитки до кінця подорожі? На них ви поставте оціночки за математичну подорож які я озвучу. Потім я перенесу ці оцінки в щоденник. А квитки вам будуть на згадку про урок и закладинка в щоденник
(виставлення оцінок)
«Багатопрофільний комунальний заклад освіти
навчально – реабілітаційний центр №6 ДОР»
Конспект уроку з математики
« Закріплення таблиці множення числа 2. Розв'язування прикладів і задач на дві дії різних ступенів».
Класний керівник:
Синельникова Н.В
м. Дніпро
2020