До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок математики "Задачі на знаходження невідомих компонентів за сумою трьох та сумою двох доданків", 3 клас

Про матеріал

Урок-подорож допоможе удосконалити вміння учнів розв'язувати задачі, що включають суми двох і трьох чисел, розвинути їх увагу, мислення, пам'ять, комунікативні навички, сформувати пізнавальні інтереси, виховати любов до рідного краю, бажання вчитися і дізнаватися щось нове.

Перегляд файлу

Математика. 3 клас

Тема. Задачі на знаходження невідомих компонентів за сумою трьох та сумою двох доданків.

Мета. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, що включають суми двох і трьох чисел. Розвивати увагу, мислення, пам'ять. комунікативні навички. Формувати пізнавальні інтереси. Виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися і дізнаватися щось нове.

Обладнання. Квітковий годинник з планом уроку, картки для роботи в парах, в групах, сигнальні картки, пам'ятка розв'язання складених задач, використання слайдів на комп'ютері.

Тип уроку. Засвоєння умінь та навичок

Вид уроку. Урок – подорож

 

Хід фрагменту уроку

І. Організація класу до уроку

Вчитель.   Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернемось до гостей

І привітаємось: «Добрий день!»

 

Учні. В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас.

Всіх гостей ми в нас вітаємо

         Подивіться, що ми знаємо.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ОЧІКУВАННЯ

1.План уроку

На дошці запис: «Твори, думай, пробуй!»

- До кого це звернення?

- Діти, сьогодні  ми з вами уявно вирушимо у подорож нашим містом. Узагальнимо прийоми письмового додавання трицифрових чисел на випадок кількох доданків; удосконалимо вміння розв’язувати задачі, що включають суми двох і трьох чисел. Розв’язуючи математичні завдання на кожній зупинці циферблату квіткового годинника, ми зможемо дізнатися цікаві відомості про наше місто, відкривати нові сторінки його життя. Ось наш план  напрямку уроку.

ПЛАН (на квітковому годиннику)

*Успіх

* Уміння

*Дослідницька робота

*Приємна зустріч

*Відомі знання

*Очікування

- Подивимось на наш план. Із проходженням кожного етапу, ми в кінці уроку повинні досягти УСПІХУ!

2.Саморефлексія

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитися, що дізнатися, що найбільше цінуєте? (Хочу навчитися.. Я ціную..)

-  То ж рушаймо в!

Кривий Ріг. Криви́й Ріг - найдовше місто в Європі. Його довжина з півночі на південь становить 142 км. Населення близько 680 тис. мешканців.  (Герб, прапор, печатка міста.)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

ВІДОМІ ЗНАННЯ

1. Каліграфічна хвилинка

- Ми повинні зробити помітку у зошитах, якого числа починаємо подорож. (Робота в зошитах)

Зошити свої ми відкриваємо

І під нахилом тримаємо.

Сидимо рівненько, не нахиляємося,

Я впевнена: ви всі стараєтесь!.

1)Запис дати і виду роботи.

2)Коментування  правильного письма цифр  2 і 1.

3)Записати число 21 стільки разів, скільки вам років.

4)Які приклади дії множення мають своїм добутком число 21? Назвіть їх.

 

2.Усні обчислення

1)Від числа 100 віднімати по 17, поки не одержимо одноцифрове число.

2)Знайдіть «загублені» цифри.

  45*   47*

+*87          -*59

   839   1*8

3.Робота в парах. Гра «Мозаїка»

Завдання: заповнити квадрати, утворити і записати приклади:

  І варіант                           ІІ варіант

      2         5      5       8         7       8       8        9

      

 

 

            7                6                4                 6            (2 5 + 7 = 17)

 

      18       9     45        5       36      6      30     5        (18 : 9 10 = 20)

 

 

           10                2                 4               10

 

4.Робота в групах. «Логічні головоломки»

 Завдання: розгадати ребуси.

 І  100 рія           ТЕ 100’            ЛИ 100 к          ВІ  3  НА

 

5.Гра «Так чи Ні»

(Кожен учень має сигнальні картки: зелений колір «Так», червоний «Ні»)

- Для того, щоб робота наша була успішною, давайте пригадаємо деякі поняття, які знадобляться нам сьогодні на уроці. Для цього проведемо гру «Так» чи «Ні». На екрані ви бачите математичні поняття (доданок, сума, різниця, від’ємник, зменшуване, множник), які ви можете використати як підказку. Я буду називати судження, а ви будете мені показувати зелену картку «Так» чи червону «Ні».

*Для того, щоб знайти невідомий доданок, треба від різниці відняти відомий доданок. («Ні»)

*Для того, щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати  від’ємник. («Так»)

*Для того, щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок. («Так»)

*Рівняння, що містять дію віднімання, завжди розв’язують теж відніманням. («Ні»)

*Для того, щоб знайти невідомий множник, треба від суми відняти відомий доданок. («Ні»)

*Для того, щоб знайти від'ємник., треба від зменшуваного відняти різницю. («Так»)

 

Кривий Ріг.  Перша і найстаріша вулиця Кривого Рогу носила назву Поштова, бо якраз проходила через пошту, від якої і мав свій початок Кривий Ріг. Нині це проспект Карла Маркса. А перші заселення людей з'явились на сучасній площі і вулиці Леніна. Взагалі у Кривому Розі 1689 вулиць і провулків загальною довжиною 2025 км.

 

ІV. Відтворення і корекція математичних знань

ПРИЄМНА ЗУСТРІЧ

1. Робота в групах. Гра «Математичний калейдоскоп». (Підготовча робота перед розв'язуванням задач).

Завдання І групи: Сума двох чисел дорівнює 300. Знайдіть другий доданок, якщо перший доданок 160.

Завдання ІІ групи: Сума трьох чисел 400. Знайдіть третє число, якщо перше число 100, а друге 150.

Завдання ІІІ групи: Сума першого та другого числа 500. Сума другого та третього числа 400. Знайдіть третє число, якщо перше число 150.

Завдання ІV групи: За числовими відповідями трьох груп скласти зі складів слово.

120 – «При-»  150 – «за-»

130 – «вда-»  160 – «кла-»

140 – «да-»   50 – «ча»

(За-да-ча)

 

2.Бесіда

-Які вміння вам знадобилися виконати ці завдання? (Вміння розв'язувати задачі.)

-Задачами якого виду ви користувалися? (Задачами на знаходження невідомого доданка.)

-Чи однаковими за складністю були ваші задачі? (Ні: І група проста задача, тому що виконали одну арифметичну дію, ІІ і ІІІ групи – складені задачі, тому що необхідно було виконати декілька арифметичних дій.)

-А чи полюбляєте ви розв'язувати задачі?

-Над яким типом складених задач вам найбільш подобається працювати? (Складені задачі на знаходження невідомого зменшуваного, розширені задачі на зведення до одиниці, задачі на знаходження третього доданка, задачі, що містять дворазове зменшення числа на кілька одиниць, задачі на знаходження невідомих доданків за сумою трьох і двох доданків тощо.)

3.Колективна робота над задачею (робота за пам'яткою)

 За три дні хлібозавод випік 750 хлібин. За перші два дні випік 470 хлібин, а за другий і третій день разом – 520 хлібин. Скільки хлібин випікав завод кожного дня?

Кривий Ріг. Славиться наше місто, а саме Саксаганський район, ботанічною пам'яткою природи - Деревом культурної груші, яка росте з 1789 по вулиці Харцизька, 138. Висота дерева 10 метрів, діаметр крони 15 метрів. Груша сорту лимонка. Досі щороку щедро плодоносить.

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки в боки,

І зробіть чотири кроки.

Плесніть, діти, у долоні –

Спритні в мам синки та доні.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов нам спочивать!

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі!

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата – скоки-скоки!

Десять, дев’ять, вісім, сім –

До роботи час усім.

 

4.Робота над розв'язаною задачею

ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА

1.Колективна робота

*Змінити умову або запитання так, щоб задача розв'язувалась:

-однією дією (знайти І або ІІІ число);

-двома діями(знайти ІІ число; знайти І і ІІ числа; знайти ІІ і ІІІ числа);

-чотирма діями (знайти І і ІІІ числа, знайти їх суму і від суми трьох доданків відняти суму І і ІІІ чисел і знайти ІІ число).

*Змінити умову або запитання так, щоб задачу не можна було розв'язати. (Невідома сума І і ІІ чисел або сума ІІ і ІІІ чисел; невідома сума трьох чисел.)

*Внести у задачу такі зміни, щоб вона містила зайві числові дані. (Знайти І число, тоді сума І і ІІ чисел – зайва, або знайти ІІІ число, тоді зайва сума ІІ і ІІІ чисел.)

*Скласти обернену задачу. (Відоме І число, сума І і ІІ, а також ІІ і ІІІ  чисел. Знайти суму трьох чисел.)

2.Технологія «Два – чотири – всі разом»

         -Спочатку самостійно уважно прочитайте умову задачі і запропоновані розв'язання, усно її розв’яжіть. Після цього обміняйтеся своїми міркуваннями з товаришем, що сидить поруч за партою

          Далі учні об’єднуються в групи по 4 особи, а потім по 6. Висловлюють свої пропозиції щодо шляху розв’язання цієї задачі у створених групах. Представлення розв’язання в загальному колі.

І група. Запис двох розв'язків задачі – правильного та неправильного, вилучити неправильний спосіб.

 У трьох рулонах разом 720 м паперу. У першому і другому рулонах – 430 м, а в другому і третьому – 540 м. Скільки метрів паперу в кожному рулоні?

І спосіб

1)720-430=290(м) – паперу у другому рулоні;

2)720-540=180(м) – паперу у третьому рулоні;

3)430-180=250(м) – паперу у першому рулоні.

 

ІІ спосіб

1)720-540=180(м) – паперу у першому рулоні;

2)430-180=250(м) – паперу у другому рулоні;

3)540-250=290(м) – паперу у третьому рулоні.

ІІ група. Закінчити розв'язання задачі.

 На трьох касетах разом намотано 950 м плівки. На першій і другій – 710 м, а на другій і третій – 630 м. Скільки метрів плівки намотано на кожній касеті?

1)950-710=240(м)- плівки на третій касеті;

2)950-630= ……

ІІІ група. Відновити пропущену дію.

 На трьох котушках разом 520 м тросу. На першій і другій – 330 м, а на другій і третій – 370 м. Скільки метрів тросу на кожній котушці?

1)520-370=150(м)- тросу на першій котушці;

2)330- …..=…. (м)- тросу на ………... котушці;

3)520-330=190(м)- тросу на ………..  котушці.

ІV. Закінчити короткі пояснення до кожної дії і визначити зайву дію в розв'язанні задачі.

 За черевики, костюм і пальто заплатили 950 грн. Черевики і костюм разом коштують 470 грн., а костюм і пальто – 830 грн. Скільки гривень коштує кожна річ окремо?

1)950-830=120(грн.) – котують………….;

2)950-470=480(грн.) – коштує …………..;

3)120+480=600 (грн..) – коштують …….;

4)470-120=350 (грн.) – коштує …………….

Кривий Ріг. Найбільший квітковий годинник - діаметр 22 метри, який побудований 23 серпня 2011 року, знаходиться саме в нашому місті. Основа квіткової композиції – герб міста. Довжина хвилинної стрілки досягає 12 метрів. На диво-клумбі представлено 22 тисячі квітів і кожну годину лунає мелодійний дзвін.

 

V. Закріплення матеріалу

УМІННЯ

Диференційована робота над задачею підручника № 736.

Перший етап. Колективний аналіз умови задачі.(Під час аналізу умови задачі учень записує короткий запис умови задачі на дошці.)

-Розгляньте короткий запис до задачі. Хто може самостійно розв’язати задачу, викладіть зелені картки і приступайте до роботи. До кожної дії напишіть також коротке пояснення.

Другий етап. Робота за планом задачі. (З рештою учнів учитель складає план розв’язання задачі.)

-Хто знає, як розв’язувати задачу, викладіть на парті  червоні картки.

Третій етап. Фронтальна робота зі слабкими учнями.

 

Кривий Ріг. Рішенням міської ради від 28 лютого 2007 року станції Жовтнева було присвоєно нову назву — «Станція імені Гутовського» на честь Григорія Гутовського — останнього радянського мера Кривого Рогу, в часи якого в місті було збудовано і відкрито метрополітен.

 

VІ. Підсумок уроку

УСПІХ

1.Технологія «Мікрофон»

- Вам сподобався урок?
- Що було цікавим?
- Що нового дізнались, чому навчились?
- Чи здійснились ваші сподівання?

Кривий Ріг. Славиться наше місто і своїми видатними людьми.

Євген Весник видатний актор ,знявся у кількох десятках картин. Серед них були "Сім стариків і одна дівчина", "Вас викликає Таймир", "Офіцери", "Кажан", "Пригоди Електроніка".

Павло Прокопович Глазовий  — український поет-гуморист і сатирик. Автор 13 книжок сатири та гумору, 8 книжок для дітей. («Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»)

Володи́мир Олекса́ндрович Зеле́нський -  український шоумен, сценарист, 

актор, художній керівник «Студії Квартал-95».

 

Ольга Горбачова — українська співачка, солістка гурту «Арктика», телеведуча. Була ведучою та програмним директором на музичному телеканалі «Біз-ТВ», телеканалі «Інтер».

 

Ю́лія Литвине́нко українська телеведуча програми «Позаочі» на каналі «Інтер», де героями є зірки українського та російського небосхилів. З жовтня 2010 року — ведуча ток-шоу «Розбір польотів».

 

2.Самооцінка

 -Проаналізуйте свій внесок в урок (як ти працював) і поставте собі оцінку: приклейте смайлики на тій шкалі циферблату годинника, яка відповідає вашій оцінці.

 

VІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 січня
Переглядів
1270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку