До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на різницеве порівняння двох добутків і двох часток. Проект «Походження назви нашого міста»

Про матеріал

Подана розробка уроку є вдалим поєднанням математики і краєзнавства і спрямована на виконання вправ і задач на засвоєння таблиці ділення на 8, ознайомленння учнів з думками щодо походження назви міста,стимулює пізнавальну активність учнів, забезпечує співробітництво між однокласниками, вчить переробляти інформацію для отримання певного продукту, забезпує і розширює кругозіру та підвищує культурний рівень учнів, вчить презентувати свій продукт, виховує гордість за своє місто, за його історію.

Перегляд файлу

Проектні технології

 

Математика, 3 клас

 

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на різницеве

           порівняння двох добутків і двох часток.

           Проект «Походження назви нашого міста»

Мета:*в процесі виконання вправ і задач на засвоєння таблиці ділення на 8 і                                    розв’язування задач на різницеве порівняння двох добутків і двох часток,

            ознайомити учнів з думками щодо походження назви нашого міста; 

           *стимулювати  пізнавальну активність учнів; (СК)

           *забезпечити співробітництво; (СК)

           *вчити  переробляти інформацію для отримання певного продукту; (СК)

           *забезпечити  розширення кругозору та підвищення культурного рівня учнів;     (ПК)

           *вчити  презентувати свій продукт; (КК)    

           *вчити школярів  правильно оформлювати одержану інформацію; (ІК)

           *розвивати усні обчислювальні  навички;

           *виховувати гордість за своє місто, за його історію.(ПК)

Обладнання: супроводжуючі малюнки, «Шифрувальна таблиця», « Картки з                                                                                                         каліграфічного письма цифр», набори різнокольорових відрізків, картка для запису одержаної інформації.

 

Примітка:

СК - соціальна компетентність

ПК - полікультурна компетентність

КК - комунікативна компетентність

ІК  - інформаційна компетентність

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент. Мотивація

 

Мета етапу - зосередити увагу учнів на проблемі, викликати інтерес до запропонованих завдань.

 

Вступне слово вчителя

Серед лісів і степу буйноцвіття,

Там, де Десни цілюще джерело,

Вже двісті з лишком літ заклали місто,

В нім народились ми і живемо.

А звідки ж, місто, ти імя узяло?

Чом саме Шосткою тебе у світі звуть?

В минуле, друже, вирушим з тобою.

Нехай у нас щаслива буде путь.

2.Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів.

  Мета етапу – забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

 

   Шостка. Назва нашого міста не менш загадкова, ніж, скажімо, "Київ". Вона огорнута легендами.

   Отже, сьогодні на уроці, виконуючі  вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8 і  розв’язуючи задачі на різницеве порівняння двох добутків і двох часток, ми ознайомимось з думками щодо походження назви нашого міста;                                     з історичними фактами, які допоможуть дізнатися нам історію походження слова «Шостка».

    Всю одержану інформацію ми будемо заносити на роздані картки і наприкінці уроку прочитаємо, що ж ми знаємо про походження назви нашого міста.

 

3. Робота над темою уроку «Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на різницеве порівняння двох добутків і двох часток».

 

 3.1 «Математичні ланцюжки»

 Багато хто з дослідників вважає, що своє ім'я поселення взяло від річки Шостка. Звідки походить назва самої річки - питання  до цього часу невирішене.

 Пенсіонер П.Бондаренко закликає шукати коріння розгадки назви нашого міста в народі: "Мені добре запам'яталось слово «Шустка», почуте від жителів села Гамаліївка про наше місто. Як це влучно, якщо його віднести до назви нашого міста "Шустка" (з наголосом на "а") - швидка і в той же час місцями спокійна річка. Слово, що не загубилось у мові сільського населення українського походження. Пройдіть від витоків до гирла річки Шостка, і ви впевнитесь у цьому."

 

Тож давайте і ми так «шустко», тобто «швидко», як тече наша річка, розвяжемо запропоновані «Математичні ланцюжки».

 

                                                                        Виконання №259          

                                                                         8х5+8х3=64

                                              (36-4) :8=4

                                                                         8х2-8:2=12

                                                                         56:8+64:8=15

                                                                         36 -16:8 =34

 

 

3.2 Хвилинка каліграфії

 А ще говорять, що триста-чотириста років тому, у наші,  колись заболочені та лісові місця, нічим іншим не можна було дібратися, крім "шісткою".«Шістка» - це «ялик», тобто «лодка, шлюпка о шести вёслах».

З назвою якого числа співзвучне слово «шістка»? (шість)

 

Хвилинка каліграфії

6  6  6…

 

3.3 Робота з геометричним матеріалом

 Місцевість довкола міста була  непрохідною. Щоб подолати її або пропливти на човні по вузькій, мілководній, зарослій річці, звичайно ж, потрібен був найзвичайнісінький шест, тобто довга і тонка жердина. Але корінні мешканці це слово вимовляють з буквою "о", а не "е". Таким чином, перше слово із словосполучення  Шостка - "шост".

 Другим, звичайно, було "кинь". Ось і утворилось сполучення двох слів "Шост-кинь". Скоріш за все, люди, змучені тяжким шляхом, побачивши величезний лісний острів суходолу і не відчуваючи більше необхідності у шесті, вигукували: "Шост кинь!". Це місце і називали жартівливо "Шосткинь", а потім це слово змінилось і стало "Шостки", а потім вже й "Шостка".

 Давайте уявимо, що долаючи непрохідне болото, кілька  шестів різної довжини розламалися на  частини, по 8 см кожна.

Скільки уламків від цих шестів утворилося?

 Робота в групах

І   ряд          72см        72:8=9(ч.)

ІІ  ряд          64см        64:8=8(ч.)

ІІІ ряд         56см        56:8=7(ч.)

 

3.4 Робота з задачею.

 Багато дослідників пов'язують назву річки   з запорізькими козаками. Козацькі загони вирушали в пошуках начиння - пороху для своїх рушниць і пістолей. Не обминули вони й місцевості, де була шоста притока Десни. Саме тут добували й виробляли чорний порох - "крупець".

Задача

  На перший човен козаки навантажили 5 ящиків з порохом, по 8 кг у кожному, а на другий - 7 ящиків, по 6 кг у кожному. На якому човні більше пороху і на скільки?

Розвязання

1) 8х5=40(кг )- на першому човні;

2) 6х7=42(кг) - на другому човні;

3)42-40=2(кг) - на стільки більше пороху на ІІ човні.

Відповідь: на 2 кг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     На якому човні більше пороху і на скільки?

 

3.5 Фізкультхвилинка

3.6 Робота над  задачею

 

 

Існує легенда про те, що в далекі часи, коли на місці нашої Шостки був ліс, який перетинався шляхом-просікою Новгород-Сіверський - Глухів, жив собі

у шостій вежі славетний воїн Шостак. Він охороняв і маленьке поселення, і сторожову вежу близько дороги. Дехто з утомлених мандрівників лишався у Шостака перепочити (поселення знаходилось на півдорозі між містами), дехто знаходив тут їжу і захист То ж давайте розв’яжемо задачу про гостинного господаря.

 

 

Задача

 У вересні місяці у  славетного воїна Шостака зупинялось на ночівлю 72 перехожих, по 8 чоловік кожного разу, а у жовтні - 42 чоловіка, по 6 чоловік щоразу.

        У якому місяці частіше зупинялися перехожі і на скільки днів більше?

 

Розв’язання

1)72:8=9(дн.) - зупинялись у вересні;

2)42:6=7(дн.) - зупинялись ужовтні;

3)9-7=2(дн.)- на стільки більше у вересні.

Відповідь: на 2 дні більше у вересні.

 

3.7 Логічні задачі

 Мабуть, ця вежа стояла дуже довго, тому й назва закріпилась навіки. Ще раз нагадаю, що знаходилась вона посередині  шляху від Новгорода-Сіверського до Глухова, відстань між якими 60 км.

 

Логічні  задачі

1.На якій відстані між Глуховом і Новгород-Сіверським  знаходилась ця вежа, якщо відомо, що стояла вона посередині шляху? (дібрати шляхом підбору)

                   ?                                         ?

Глухів_____________╧╧______________Новгород –    Сіверський

 

                                 60 км

30+30=60(км)

 

2.Знайди відстані між вежами, якщо відомо, що вони  однакові. (шляхом підбору)

 

 

                                              

    ______________________________

Глухів                30 км                            Шоста вежа ( нині-Шостка)

 

5+5+5+5+5+5=30

 

4.Перевірка сформованості обчислювальних навичок

   А, можливо, назву нашому місту дала чарівна квітка?

   У давнину Придеснянський край, вся територія Шосткинщини - ліси, які стояли ближче до річки, були всіяні цілими плантаціями цих красунь.  У 17 столітті польська шляхта й магнати при освоєнні нашого краю могли видозмінити її назву на «шустця», «шустка», і назвати річку ім’ям квітки.

Що ж це за квітка?

 

Гра  «Шифрувальник»

1

А

 2

Б

 3

В

41

Г

55

Г

63

Д

74

Е

80

Є

  9

Ж

100

З

11

и

21

І

38

Ї

60

Й

59

К

61

Л

78

М

81

Н

99

О

20

П

10

Р

25

С

23

Т

24

У

70

Ф

64

Х

27

Ц

82

Ч

45

Ш

30

Щ

31

ь

75

Ю

33

Я

72:8+50=59         К

35+15+7х7=99    О

84-24:8=81          Н

54:8-32:8=3         В

7х7-8х6 =1          А

27+34=61            Л

З8-38 +21=21       І  

6х5+15:5=33мм1Я

 

 Можливо, і назвали на честь конвалії річку, яка текла серед ароматів цієї квітки. А річка дала назву місцевості, де і виникло місто Шостка.

 

 

 

 

 

5. Підсумок уроку.

Учні зачитують інформацію, яку протягом уроку заносили до  роздаткової картки.

 

 

 

 

 

 

 


 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 січня
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку