Урок "Закріплення вивченого про дієслово, як частину мови"

Про матеріал
Розробка уроку "Закріплення вивченого про дієслово, як частину мови" допоможе повторити і закріпити вивчений матеріал про дієслово, розвиватиме мовлення, увагу, спостережливість.
Перегляд файлу

Тема  Закріплення вивченого про дієслово, як частину мови.

 Мета: повторити і закріпити вивчений матеріал про дієслово; розвивати мовлення, пам'ять, увагу, спостережливість учнів; виховувати старанність у навчанні; любов до рідної мови

Обладнання: Тренажер «частини мови», схема розбору дієслова, конверт із завданнями для гри «Що? Де? Коли?», дзиґа, картки для роботи у групах.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 Давайте почнемо наш , діти урок,

 І зробимо з вами іще один крок.

 В країну цікаву, в країну чудову.

 Під назвою – українська мова.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Робота з орфографічним тренажером «Частини мови» (в парах)

(один учень зачитує слова правої колонки і відносить їх до певної частини мови, а інший перевіряє правильність відповіді, потім обмінюються ролями).

Частини мови Слова

Іменник Весна

Прийменник Під

Дієслово Читати

Займенник Його

Числівник Шість

Іменник Дерево

Дієслово Бігаю

Прикметник Веселий

Числівник Чотири

Займенник Ти

Іменник Держава

Прийменник На

Прикметник Велика

Іменник Книга

(Взаємооцінювання)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Наша мова – безмежний океан слів: довгих і коротких, добрих і злих, веселих і сумних.

Каліграфічна хвилинка: Ді      сло     є    во.

  • Із складів і букв утворіть слово і ви дізнаєтесь яка тема нашого уроку. 

Записати каліграфічно вірш

Веселе сонечко блищить

Проміння щедро ллє

Гайок привітно шелестить

Неначе хоче пригостить

Струмочок виграє.

Виконання завдань.

  1. Визначити кількість простих речень у записаному тексті, підкреслити граматичну основу.
  2. Зробити звуко - буквений аналіз слова проміння.
  3. До слова гайок, дібрати спільно – кореневі слова, позначити корінь слова.
  4. Визначити час дієслів.
  5. Дієслово шелестить розібрати як частину мови (за планом у підручнику).

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

(Використовуємо дзиґу зі стрілкою. Завдання гравцям лежать у конвертах).

  • Яку частину мови називаємо дієсловом?
  • Що таке неозначена форма дієслова? Чому ця форма одержала таку назву?
  • Які є часові форми дієслова?
  • Як змінюються дієслова минулого часу? теперішнього? майбутнього?
  • За якою ознакою дієслова поділяються на дієвідміни?
  • Поясни як визначити дієвідміну дієслів стрибати, лежати, написати.
  • Яким членом речення найчастіше є дієслово?
  • Як пишеться частка не з дієсловами? Наведи приклад. (Оцінювання учнів).

V.Фізкультхвилинка

 Щось не хочеться сидіти 

 Треба трошки відпочити

 Руки вгору , руки вниз,

 На сусіда подивись.

 Руки вгору , руки в боки,

 І зроби 4 кроки.

 Вище руки підніміть

 і спокійно опустіть.

 Розведіть їх у сторони,

 Плесніть , діти, кілька раз.

 До роботи, все гаразд!

 

VI. Застосування отриманих знань.

  1. Вправа 320, с.163 розібрати одне з дієслів теперішнього часу за схемою і зразком.
  2. Фонетична хвилинка.

а) Прочитайте слова з дошки, дотримуючись правильної вимови.

Бореться, печеться, сміються, веселяться, трудяться, пробуджується.

б) Яке правило потрібно пам’ятати, щоб не допустити помилок у записі цих слів? (У дієсловах 2-ї особи однини –шся вимовляється як [с]. У дієсловах 3-ї особи однини і множини –ться вимовляється як [ц’:а].)

   3.  Робота в групах.

1-а група. Завдання. Скласти з поданих слів вірш.

Зачитати складений вірш.

Хто тебе так щиро любить,

І вдягає, і голубить,

І кладе у постіль спати?

Визначити час дієслів.

2-а група. Завдання. Подані дієслова розподіліть за трьома колонками: минулий час, теперішній час, майбутній час.

Палять, згодилося, писатиме, здає, стоятиме, кликав, тьмянітиме.

3-я група. Завдання. Від дієслів утворити іменники і прикметники.

Зимувати, писати, веселити, малювати, засніжити, бігти.

Учні презентують роботу своїх груп.

VII. Домашнє завдання.

Вправа 321. Інструктаж виконання завдання.

VIII. Рефлексія діяльності.

  1. Вправа «Мікрофон».

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 січня 2020
Переглядів
1728
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку