Урок " Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов’язаних з уживанням числівників"

Про матеріал
Узагальнити здобуті знання про числівник як частину мови, систематизувати їх; сформувати в учнів поняття про цю частину мови на основі істотних ознак (питання, значення, роль у реченні); уміти правильно вимовляти і записувати числівники на письмі; вдосконалювати уміння розпізнавати числівники серед інших частин мови; розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати бажання краще знати рідну мову, розширювати світогляд, ознайомлювати із дитячими періодичними виданнями, сприяти вихованню особистості через колективну працю. Учити економно використовувати електроенергію. Виховувати економного та бережливого споживача.
Перегляд файлу

 

 Тема: Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов’язаних з   уживанням  числівників

Мета: узагальнити здобуті знання про числівник як частину мови, систематизувати їх; сформувати в учнів поняття про цю частину мови на основі істотних ознак (питання, значення, роль у реченні); уміти правильно вимовляти і записувати числівники на письмі; вдосконалювати уміння розпізнавати числівники серед інших частин мови; розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати бажання краще знати рідну мову, розширювати світогляд, ознайомлювати із дитячими періодичними виданнями, сприяти вихованню особистості через колективну працю. Учити економно використовувати електроенергію. Виховувати економного та бережливого споживача.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Всі почули ми дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

То ж і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

  1. Складання девізу уроку

Гра «Розсипанка»

-- Діти, сьогоднішній урок я хочу розпочати чудовими словами. Але, для цього вам треба: скласти речення з розсипаних слів і прочитати девіз сьогоднішнього уроку.

 

 

 

 

 

(Хто поважає рідну мову – вживає всі її слова безпомилково)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й завдань уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок, а  урок-презентація.

Вправа «Задом наперед»

А кого ми будемо «презентувати», ви дізнаєтесь, коли прочитає слово, яке записано навпаки.

кинвілсиЧ

Отримали слово – числівник.

-- Ми вивчили частину мови числівник. А сьогодні на уроці повторимо вивчене, закріпимо вміння розпізнавати числівники за питаннями, правильно їх вимовляти і грамотно записувати на письмі.

   До нас на презентацію хотіли завітати кореспонденти дитячих журналів і газет. Але, за погодних умов вони не змогли до нас приїхати. Вчора, я отримала від них листи. Вони надіслали поштою для вас цікаві завдання, з якими ви повинні впоратися.

 

ІІІ. Повторення й узагальнення і засвоєння знань

1.Перший лист. Від кореспондента журналу «Пізнайко».

 А) Він пропонує нам з вами пограти в гру «Так» -- «Ні»

  •        Числівник вказує на предмет. (ні)
  •        Числівники відповідають на питання: Який? Яка? Яке? Які? (ні)
  •        Числівники бувають власні і загальні (ні)
  •        Числівники пов’язані з іменником (так)
  •        Кількісні числівники відповідають на питання: Який? Котрий? (ні)
  •        Порядкові числівники відповідають на питання: Скільки? (ні)
  •        За складом числівники бувають прості, складні і складені (так)
  •        1, 5, 9 – прості числівники (так)
  •        13, 19, 20 – складні числівники (так)
  •        365, 25 – складений числівник (так)

 

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\сканирование0005.gifБ).Стратегія «Кубування».

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас                       

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

-- Увага! Аналізуємо завдання «Чарівного кубика».

1. Частина мови.

2. На що вказує?

3. Що означає?

4. На які запитання відповідає?

5. Які числівники називають порядковими? На які питання відповідають?

6. Які числівники називають кількісними? На які питання відповідають?

 

  1. Другий лист. Від кореспондента журналу «Барвінок».

Пропонує нам пограти в гру «Впізнай числівник». Вибірковий диктант. Випишіть числівники.

Сьогодні більшість людей живе в п'яти та дев'яти поверхових будинках.  В   окремих квартирах, в яких є одна, дві , три та більше кімнат. Ми купуємо красиві люстри на 8-10 лампочок, су-часні пральні машини, пилососи, комп’ютери та іншу побутову техніку. Чимало сімей використовують по два телевізори, два холодильники, мікрохвильову піч. Чи не вважаєте ви, що таке різке збільшення споживання електроенергії в побуті — одна з причин зменшення природних ресурсів нашої планети.

Взаємоперевірка. Назвіть числівники, які ви записали.

 

3.Третій лист. Від кореспондента журналу «Колосок»

А)Задача на кмітливість.

Перед тим, як ми її почнемо розв’язувати, я надаю слово  нашим експертам довідкового бюро.

 Учень.1 Найбільш досконалими джерелами світла в даний час вважають енергозберігаючі лампочки різної потужності. Вони значно скорочують вжиток електроенергії, оскільки світлова віддача енергозберігаючих ламп вища, ніж у звичайних приблизно в 5 разів. При цьому термін служби енергозберігаючі лампочки мають у 8 разів більший, ніж звичайні.

Учень2.  Замінивши 1 лампу розжарювання потужністю 100Вт на  1 енергозберігаючу потужністю 12 ВТ, за рік можливо зменшити викиди вуглекислого газу на 111кг, що дорівнює посадженню 45 дерев.

Звичайна лампа розжарювання використовує електроенергії 100 Вт/год, а енергозберігаюча лампа – 20 Вт/год. У скільки разів енергозберігаюча лампа  економніше звичайної лампи розжарювання(у 5 разів )

Запис у зошит: У п’ять разів енергозберігаюча лампа  економніша за звичайну.

 

Б).Робота в парах по карточках. Гра «Знаю я багато»

Завдання: за 2 хвилини необхідно записати якомога більше числівників: один учень з пари записує – кількісні числівники;  другий – порядкові числівники.

Кількісні

Скільки?

Порядкові

Котрий?Який?

один

перший

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Четвертий лист. Від кореспондента журналу «Сонечко»

А)Гра «Пошук»

Який рядок зайвий? Чому?

Шістнадцять, двадцять три, сімдесят п’ять.

Третій, вісімнадцятий, сотий.

Сімсот, сторінка, сорок.

 

Б)Гра «Шифрувальник»

елек3ка

д, ва+ т

Ребус - Лампа Алгоритм разгадки:
1) Л
2) МАША нарисована вверх ногами - читаем слово задом наперед = АШАМ
3) 2 запятые перед словом - убираем превые 2 буквы у ашам = АМ
4) ПАУК, 2 запятые в конце = убираем 2 последние буквы = ПА
5) Л+АМ+ПА = ЛАМПА

 

http://image.slidesharecdn.com/random-131213092032-phpapp01/95/-52-638.jpg?cb=1386926563

 

 

Бесіда

  • Чому бережливе використання енергоресурсів є обов’язком кожного?
  • Чому виникла проблема економії енергоресурсів — тепла й електричної енергії?
  • Як у ваших сім’ях бережуть електроенергію?

5. П’ятий лист. Від кореспондента газети «Казковий вечір»

Віднови і запиши текст. Числівники записуйте словами

За підрахунками,  у школі , кількість електроенергії витрачається на приготування їжі в їдальні, на освітлення, подачу води.  Так, на добу витрачається ______ Квт,  вартість ____грн ___ копійок.  За тиждень витрачається ___ Квт, за які школа заплатила_____грн.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

 

  1. Хвилинка творчості.  Тема «Бережіть електроенергію вдома, в школі, на роботі!»

 Я дякую вам за плідну роботу на уроці.

Тепер я хочу підвести підсумок всьому, що ви почули і про що поговорили.   Пропоную оцінити такі ситуації. У вас на партах є картонні «смайлики» із зображенням радісного і сумного обличчя.

Завдання: я розповідаю про різні ситуативні випадки щодо ставлення до енергоресурсів, а ви даєте їм оцінку, показуючи «позитивний» або «негативний» «смайлик». Можете аргументувати свою думку.

Ситуація 1. Ніна, йдучи зі своєї кімнати на кухню вечеряти, залишає в ній світло не вимкненим. На запитання мами, чому вона так вчинила, Ніна відповідає: «Я ж за десять хвилин знову повернуся сюди, навіщо ж вимикати світло?». 

Ситуація 2. Артемко – завзятий меломан. У кожній кімнаті квартири Артема звучить якась музика: у залі по телевізору йде концерт, у дитячій кімнаті в комп’ютері миготять музичні відеокліпи, а в кухні з радіоприймача лунає гучна мелодія.

Ситуація 3. Марійка, ідучи до школи, обходить увесь дім і ретельно перевіряє: чи не забула вона скрізь вимкнути світло й непотрібні

електроприлади, чи добре закрила крани на кухні та у ванній, чи не залишила увімкненим газ на плиті.

 - Молодці. Я бачу, що ви - дбайливі учні. На всі ситуації відповідали    правильно.

  1.               Фронтальна бесіда по темі уроку.

Повідомлення вчителя.

 - Так, завдяки електроенергії, яку нам дають електростанції. Для того, щоб  електроприбори могли працювати у кожній нашій оселі, її потрібно дуже-дуже багато. Електростанціям іноді важко забезпечити усіх нас необхідною кількістю енергії. Ми знаємо, що електричну енергію виробляють на електростанціях: на теплових електростанціях (ТЕС), при цьому спалюють газ або вугілля, на гідроелектростанціях, де виробляють електроенергію з допомогою водних ресурсів та на атомних елекростанціях. 67% загальної електроенергії виро­бляється на теплових електростанціях,  29 % — на атомних,   близько   4 % — на гідроелектростанціях.

Джерела енергії, що їх використовує людство, поділяються на відновлю­вані та невідновлювані.  До першої групи належить енергія Сонця, вітру, гідроенергія річок, внутрішнє тепло Землі, морських припливів і відпли­вів, а до другої — викопне мінераль­не паливо, ядерна енергія.

      Використання природної енергії пов'язане з двома проблемами. Перша — запаси відновлюваних джерел енергії вичерпуються, друга — сучасні способи  виробництва енергії завдають непоправної шкоди довкіллю та людині внаслідок шкідливих викидів. Тому необхідно її заощаджувати!

     Є фундаментальний закон природи – закон збереження та перетворення енергії, згідно з яким за будь-яких фізичних взаємодій енергія не створюється і не зникає, а лише перетворюється з однієї форми в іншу. Тому необхідним для нас  є термін енергоощадність, який спрямований на раціональне використання та економне витрачання енергії й природних енергетичних ресурсів.

Запаси природних ресурсів не безмежні.  Тому ми з вами повинні заощадливо використовувати електроенергію.

 

ІV. Оцінювання учнів.

 

1

 

doc
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку