Урок "Закріплення й узагальнення мовленнєвих вмінь, пов’язаних з уживання займенника ".

Про матеріал
Хід уроку Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Каліграфічна хвилинка Е е Я люблю веселий ранок холодної зими. Назвіть підмет і присудок. Яке це речення? Назвіть частини мови. Назвіть слова, де більше звуків, ніж букв Дібрати спільнокореневі слова до слова зими Дібрати синоніми до слова веселий (радісний, Дібрати антонім до слова холодної (теплої) На уроці ми повторюємо частину мови займенник. Мозковий штурм Пригадайте все що ви знаєте про займенник -Займенник вказує на предмет, але не називає його - Займенники заміняють частини мови: іменника, числівника, прикметника - Займенник може виступати головним і другорядним членом речення. - Займенники з прийменниками пишуться окремо - Особові займенники відповідають на питання іменника - Після прийменників у займенниках 3-ї особи пишеться буква н: після нього, біля неї, на них. В орудному відмінку займенники 3-ї особи пишуться з буквою н і без прийменників: ним, нею, ними. Установи відповідність між формами займенників я у нього Ти її Ми зі мною Ви у тебе Він над нами Вона для вас Творча робота Робота над прислів’ями Записати речення, поєднуючи його частини, визначити займенники Як ти до людей так люди до тебе Ти йому про діло, він тобі про козу білу Ти мені дуже до душі, а я собі ще миліший Що йому не кажи, а він у свою дудку дме. 4. Робота в групах У якій формі вжито займенник? 1 група Дай мені (1-ша ос. Д. в.) Дружу з ним (3-тя ос. О. в) Весело з тобою (2-га ос.О.в.) 2 група Вітаю вас (2-га ос. З. в) Живе в ньому (3-тя ос. М. в.) Приніс вам (2-га ос. Д. в.) 3 група Летить над нами (1-ш.ос.) Привіт від мене (1-ш.ос.Р. в.) Дарую їй (3-тя ос. Д. в.) Вибірковий диктант Я до тебе усміхнусь І з тобою подружусь. Посміхнися ти в отвіт, Ми з тобою — цілий світ. Всі сміються навкруги — Він, вона, вони. Бо усмішка всіх єднає, Жити в дружбі помагає 7. Самостійна робота 1) Спишіть текст, замінивши займенники 1-ї особи однини на займенники 3-ї особи однини. Поясніть роль займенників у реченні. Я люблю відпочивати в селі. Там у мене є багато друзів, з якими я ходжу в ліс. Вечорами я слухаю бабусині казки. VI. Підсумок уроку. Рефлексія Методика «Діаграма Венна» Записати чим схожі іменник і займенник у частинах, що не перетинаються, а у місці перетину чим відмінні між собою
Перегляд файлу

Урок української мови у 4 класі

 

Тема уроку: Закріплення й узагальнення мовленнєвих вмінь, пов’язаних з уживанням займенника .

Мета уроку : узагальнити здобуті знання про займенник як частину мови, систематизувати їх, сформувати в учнів поняття про частину мови на основі істотних ознак (питання, значення, роль у реченні), вдосконалювати вміння розпізнавати займенники серед інших частин мови; розвивати логічне мислення; підвищувати культуру мовлення; збагачувати словнико­вий запас учнів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання уроку: презентація про займенник.

Тип уроку: урок  узагальнення та систематизації  знань.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

II.      Актуалізація опорних знань

         1. Каліграфічна хвилинка

    Е е

Я люблю веселий ранок холодної зими.

  • Назвіть підмет і присудок.
  • Яке це речення?
  • Назвіть частини мови.
  • Назвіть слова, де більше звуків, ніж букв
  • Дібрати спільнокореневі слова до слова зими
  • Дібрати синоніми до слова веселий (радісний,
  • Дібрати антонім до слова холодної (теплої)

 

На уроці ми повторюємо частину мови займенник.

 

  1. Мозковий штурм

   Пригадайте все що ви знаєте про займенник

-Займенник вказує на предмет, але не називає його

 - Займенники заміняють частини мови: іменника, числівника,

    прикметника

   -   Займенник може виступати головним і другорядним членом ре­чення.

- Займенники з прийменниками пишуться окремо

-  Особові займенники відповідають на питання іменника

      - Після прийменників у займенниках 3-ї особи пи­шеться буква н: після

        нього, біля неї, на них.

  • В орудному відмінку займенники 3-ї особи пишуться з буквою н і без прийменників: ним, нею, ними.
  1. Установи відповідність між формами займенників

я                                                  у нього

Ти                                                її

Ми                                               зі мною

Ви                                                 у тебе

Він                                               над нами  

Вона                                             для вас

  1. Творча робота

       Робота над прислів’ями

      Записати речення, поєднуючи його частини, визначити займенники

  • Як ти до людей  так люди до тебе
  • Ти йому про діло,  він тобі про козу білу    
  • Ти мені дуже до душі, а я собі ще миліший      

Що йому не кажи, а він у свою дудку дме.

4. Робота в групах

  У якій формі вжито займенник?

 

 

1 група

 

Дай мені (1-ша ос. Д. в.)

 

   Дружу з ним (3-тя ос. О. в)

 

   Весело з тобою (2-га ос.О.в.)

 

 

 

      2 група

Вітаю вас (2-га ос. З. в)

Живе в ньому (3-тя ос. М. в.)

Приніс вам (2-га ос. Д. в.)

                   

       3 група

                           Летить над нами (1-ш.ос.)

                           Привіт від мене (1-ш.ос.Р. в.)

                            Дарую їй (3-тя ос. Д. в.)

  1. Вибірковий диктант
  • Я до тебе усміхнусь
  • І з тобою подружусь.
  • Посміхнися ти в отвіт,
  • Ми з тобою — цілий світ.
  • Всі сміються навкруги —
  • Він, вона, вони.
  • Бо усмішка всіх єднає,
  • Жити в дружбі помагає

7. Самостійна робота  

    1) Спишіть текст, замінивши займенники 1-ї особи однини на займенники

     3-ї особи однини. Поясніть роль займенників у реченні.

Я люблю відпочивати в селі. Там у мене є багато друзів, з якими я ходжу в ліс. Вечорами я слухаю бабусині казки.

 

VI. Підсумок уроку.

Рефлексія

  1. Методика «Діаграма Венна»
  • Записати чим схожі іменник і займенник у частинах, що не перетинаються, а у місці перетину чим відмінні між собою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 липня 2023
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку