Урок ."Власні та загальні іменники"

Про матеріал
Ознайомити учнів із поняттям "власні іменники", "загальні іменники",закріплювати навички написання власних іменників.
Перегляд файлу

Урок №2. Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Мета. Сформувати в учнів знання про власні і загальні іменники, розвивати уміння писати власні іменники з великої букви, закріпити уміння розрізняти назви істот та назви неістот, удосконалювати орфографічні навички, сприяти патріотичному вихованню.

Обладнання: іграшка сови, таблиці, фішки.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Послухайте вірш Дмитра Павличка « Два кольори»

Поміркуйте, чому герой поетичного твору зберігає вишиту матусею сорочку.

ІІ. Каліграфічна хвилинка

я з о р

Складіть і запишіть слово із цих букв.( Зоря)

ІІ. Ігровий момент.

Незабаром Новорічні свята і сьогодні ми будемо прикрашати ялинку. Хто буде добре працювати на уроці, той за кожну правильну відповідь буде отримувати – новорічну прикрасу і одягати на ялиночку. Їх кількість вплине на вашу оцінку за урок.

ІІІ. Повторення і закріплення  вивченого матеріалу.

1. Попрацюємо разом. Прочитайте тему уроку. Визначте їхні завдання. З’ясуйте, що ви вже знаєте, обговорюючи домашню роботу.

.Рухова хвилинка

2. Робота в парах.

Повторення правила про назви істот та назви неістот

3. Робота в групах. Гра "Впіймай слово" ( з теми "Зима")

1 група. Записати 5 слів, що є назвами істот.

(  Снігурочка,шишкар,синичка, снігур, білочка)

2 група. Записати 5 слів, що є назвами неістот.

( Заметіль, мороз, хуртовина, ковзани, сніжинка).

4. Прочитати уривок вірша та запиши каліграфічно

а) Мова рідна,слово рідне!

Хто вас забуває,той у грудях не серденько,а лиш камінь має.

б) Візьми учась у відеогрі « Спіймай букву».Познач номери слів, у яких букви є,ю,я.

( Власні і загальні іменники).

ІV. Повідомлення теми. Очікування.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Прочитай, прискорюючи темп.Попрацюй у парі. Відтвори одне одному виділену інформацію з пам’яті.

Іменники- назви істот і неістот-поділяють на загальні та власні.

Загальні іменники позначають назви однорідних предметів. Власні іменники позначають індивідуальні назви предметів.

Власні іменники (прізвища, імена і по батькові; клички тварин ;назви частин світу, країн, населених пунктів; назви водойм, планет, зірок і сузір’їв)

Які слова пишуться з великої букви? ( Канів, Дніпро, Тарас Григорович Шевченко, Чернеча )

Що вони означають?

2. Вправа 8.

Завдання. Прочитай текст, обвівши потрібні літери в дужках. підкресли власні назви. Поясни, коли пишуть малу, а коли велику.

                                                         Хомка

   Купила (Б,б)абуся  (О,о)рися своїм (О,о)нукам маленького (Х,х)ом’яка. Він такий біленький, тепленький, з червоними очима. а спритний який!

   Діти назвали його (Х,х)омкою. Гризе (Х,х)ом’ячок сушений (Х,х)ліб, свіжу морквину, соковитий бурячок. Цікаво за ним спостерігати та доглядати його!

   

3. Вправа «Влучність»

А Кіт Мурко, собака Рекс, кінь Орлик.

Б Дмитро Павличко, Олександр Білаш, Тарас Шевченко.

В Учителька Світлана Павлівна, пані Олена.

4. Гра "Павутинка"

а). Відгадування загадки.

Має гребінь, а не може ним чесатися. (Півень)

б). Складання "Павутинки" до слова "півень". (Гребінець, Хитрунець, Забіяка. Співунець, Будильник, Голосисте Горлечко... )

Як називаються такі слова? ( Клички)

Як вони пишуться?

Якою кличкою ви б назвали свого домашнього півника?

Запишіть кличку з назвою тварини в зошит.

  • Танцювальна хвилинка.

6. Гра "Інтерв'ю"

Слово до слова зложиться мова,

Ім'я до імені ... ( народ)

До якого народу ми з вами належимо? Чому?

Пропоную вам гру "Інтерв'ю". Відповідайте кореспонденту чітко і швидко.

В якій країні ми живемо?

Яке місто є столицею України?

Найбільша річка України?

В якому місті ти живеш?

На якій вулиці?

Як пишуться всі ці слова? Чому?

7. Пізнавальна хвилинка.

Прочитай скоромовку і виправ помилки Незнайка

Підберіть до них загальну назву. (імена)

Назвіть орфограму.

Доберіть іменники з такою ж орфограмою. Поставте до них питання.

8. Гра "Аукціон".

До поданих загальних назв дібрати іменники - власні назви.

Місто -

Море -

Письменник -

Країна –

Столиця -

VІ. Рефлексивно – оцінювальний етап.

Чи всі очікування ваші справдились?

  • Гра "Продовж речення".

На сьогоднішньому уроці я навчився...

Іменники поділяються на…

Власні іменники потрібно писати...

Загальні іменники потрібно писати...

Найцікавішим завданням на уроці було...

  • Підраховування іграшки. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VІІ. Домашнє завдання.

Група А - скласти "ланцюжок" іменників - власних назв. (Наприклад, Іринка, Одеса, Кеша…)

Група Б - до 5 загальних назв дібрати власні назви.(Наприклад, донька, місто,кличка….)

 

docx
Додано
25 грудня 2022
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку