Урок « Закріплення знань про іменники, прикметники, дієслова, числівники»

Про матеріал
Розробка уроку в 2 класі « Закріплення знань про іменники, прикметники, дієслова,числівники» за програмою О.Я.Савченко на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Розробка

уроку української мови

в 2 класі

 

« Закріплення знань  про іменники, прикметники, дієслова,

числівники»

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Ісковецької ЗОШ І-ІІІ ст.

Сенчанської ОТГ

                                                                   Миргородського району

                                                                                       Гринь Тетяна Олексіївна

 

 Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті іменники, прикметники, дієслова, числівники; ставити потрібні питання, робити висновки, узагальнювати; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; виховувати бережне ставлення до символів України;

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі, парі.

Конкретні очікувані результати:

  • визначає в тексті іменники,прикметники, дієслова, числівники,
  • вміє ставити потрібні питання.
  • Комунікативні:
  •  користується на доступному рівні всіма видами мовленнєвої діяльності(говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);
  • висловлює свою думку .
  • Комплекс наскрізних умінь:
  • уточнює, що було складно на уроці;
  • оцінює власну роботу на уроці.

        Форми і методи:  робота в парах, групі, робота з LEGO; технології «Кубування», «Фішбоун», «Сенкан», «Кластер», «Джигсоу» ; інтерактивні  вправи: «Мікрофон»,

«Подаруй посмішку», «Наші очікування», «Мозковий штурм», «Гілочка росту», «Карусель», «Піраміда позитивних почуттів», проблемна гра «Так чи ні».

Тип уроку: узагальнення знань.                                                                                                                                                                    Обладнання: ілюстрація «Гілочка росту», картки з кетягами калини, шаблони долоньок, малюнки віночка і будиночків, котика і вербових котиків, скелет риби, проєктор, презентація.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Вправа «Подаруй посмішку»

— Уявіть, що у ваших долоньках — дрібка гарного настрою. Щоб зробити день приємнішим, поділіться гарним настроєм з однокласниками.

Притуліться долоньками одне до одного. Посміхніться. Нехай тепло сердець передається одне одному, а іскорки добра долетять до кожного із нас.

Закрийте оченята і скажіть собі: « Я все можу! У мене все вийде!». Чого я

вам також бажаю.

     - А отже часу не втрачаймо

- Роботу швидше починаймо.

           Всі  мерщій  сідайте, діти !

           Домовляймось не шуміти.

           На  уроці  не  дрімати,

  руки  вчасно  піднімати.

2. Вправа «Наші очікування»

  • У вас на партах є вирізані з паперу ваші долоньки. Діти, подумайте і напишіть
  • на долоньці, який ви очікуєте сьогоднішній урок?

(Відповіді дітей:цікавим, навчальним, казковим,веселим, загадковим, проблемним, вдалим, пізнавальним, спокійним, ефективним, емоційним, творчим)

  • Діти, щоб очікування ваші здійснилися, на урок ми візьмемо…

ІІ.Оголошення теми і завдань уроку

- Сьогодні, діти,  ми закінчуємо мандрівку у казкову країну «Самостійні

частини мови».                                                    

- Отже, ми узагальнимо матеріал про вивчені частини мови, складатимемо з

 ними речення , розпізнаватимемо їх.

  • Діти, подивіться у віконце, яка пора року зараз? (Настала весна).
  • Які зміни в природі відбулися? (Природа почала швидко оживати і пробуджуватись. Зявляється молоденька  травичка. Розпускаються листочки
  •  

на деревах. Почали квітнути перші рослини.)

  •  Ви  погляньте, у нас на дошці висить деревце, але воно незвичайне. чарівник  залишив  навмисне його без квіточок. Давайте спробуємо  пробудити його.

     - За кожне правильно виконане завдання на дереві зявиться квіточка, а ви за

 кожну правильну відповідь будете зафарбовувати ягідку.  А плоди вашої

 старанності ми зможемо побачити вкінці уроку.

III. Узагальнення і систематизація знань

  1. Гра «Оживи деревце»

Оживимо деревце?  Давайте підсумуємо знання, які ми одержали протягом кількох уроків. Прикріпіть  на дереві крона,  які розкажуть нам, як зростали ваші знання з

 цієї теми . Що ми вивчали спочатку?

- Отже,  виконали перше завдання і на нашому дереві з’являється перша квіточка

А хто вішав картки, може замалювати в себе одну ягідку.

2. Вправа «Гілочка росту» .                            

 

 

Поделки своими руками - необычное дерево / Игротека / Чудик.Ru - зачатие, беременность, роды, воспитание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Вправа«Фішбоун»

- Діти, давайте за допомогою чарівної рибки згадаємо самостійні частини мови.

Проблема. Як визначити частину мови?

Причина. Прикметник.

         Факти. Означають ознаку предмета, відповідають на питання який? яка? яке? які?.

           Висновок. Потрібно визначити, що означає це слово і поставити питання до слова.

-Молодці! І ось друга  квіточка на нашому дереві. А хто вішав картки,

може замалювати в себе одну ягідку.

4.Каліграфічна хвилинка.
А тепер, діти, сядьте рівненько, відкрийте зошити, покладіть їх правильно на парті,. Запишемо число і класна робота.

- Прочитайте вірш

- Хто автор цього вірша?

- Про яку пору року він?

- Який перший звук ви чуєте у цьому слові?

- Якою буквою він позначається?

- Давайте запишемо каліграфічно велику букву і зєднанння маленької букви.

- Хто записав каліграфічно, той може зафарбовувати ягідку. А я вішаю ще одну квіточку.

- Який народний символ України згадується у вірші?( Барвінок)

-  Які ще народні символи України ви знаєте? (Калина)

- Які ви знаєте прислів’я про калину?

- Запишіть це речення у зошити з абзацу. (без верби і калини нема України)

- Хто записав каліграфічно, той може зафарбовувати ягідку. А я вішаю ще

одну квіточку.

 

 

5. Проблемна гра «Так чи ні»

Якщо  моє твердження буде вірним, плескаєте в долоні, а якщо  хибним - присідаєте.

  • Ми  зараз  вивчаємо  тему  «Частини мови».
  • Іменники  відповідають на питання який?,  яка?,  яке?, які?
  • Слова, які називають ознаки предметів – це іменники.
  • Іменники   називають назви істот і неістот.
  • Слова, які відповідають на питання  що робити?, що роблять? – це дієслова.
  • Всі іменники  пишуться з великої букви.
  • Прикметник – це  частина мови, яка  називає  ознаки  предметів  і  відповідає  на питання  який?, яка?, яке?, які?
  • Числівники відповідають на питання хто? що?
  • Молодці, і з цим завданням ви справилися, тому можете зафорбувати ягідку, і

 на нашому кущику знову  з’являється квітка.

6. Творчий диктант (біля дошки)

  • Запишіть найменше одноцифрове число.
  • Запишіть число, яке називає, скільки вам років.
  • Скільки членів сім’ї налічує ваша родина?
  • Котрий урок іде зараз?
  • Скільки дівчаток у нашому класі?
  • Котрий місяць весни розпочався?

- Діти,  подивіться, в яку групу ми об’єднаємо ці слова?

-  Хто працював біля дошки, не забутьте замалювати ягідку.

 - Виконали наступне завдання і на нашому кущику знову  з’являється квітка .

Музична фізкультхвилинка «Україно – ми твоя надія»

7. Вправа «Сенкан». Гра  «Засели будиночки»

- Діти, Відгадайте загадку.

Хто ця пані золотава,

Багата на вроду?

До пташок завжди ласкава,

 

Любить дуже воду.

Весна котиків приносить,

Сизих їх багато.

Саму люди в церкву просять

у велике свято. (Верба)

- А який кущ найпершим розцвітає навесні?

- А як називаються ці квіти?

- А слово котики яке ще має значення?

- Зараз ми будемо складати з вами сенкан із словом котики. Розділимося на

дві команди: дівчатка і хлопчики. Дівчатка складають сенкан до слова котик – домашній улюбленець, а хлопчики – у значенні вербові котики.

Котики. Котик

Гладенькі, пухнасті. М’якенький,пухний. Ростуть, цвітуть, прикрашають.              Муркоче, спить,ловить.

Весною верба вкривається котиками. Люблю свого маленького котика.

Краса! Улюбленець.

Діти у нас на дошці є будинок   і слова . Вам потрібно заселити будинок словами відповідно до частин мови.( Діти виконують на дошці).

  • Давайте перевіримо, чи правильно виконане завдання на дошці.
  • Запишіть своє речення у зошити.
  •  Якщо завдання виконане правильно, замалюйте одну ягідку калини.

Справились із завданням і ще одна квіточка на нашому кущі.

8.Вправа «Кластер».

Слово дятел. Слова: ліс, дерево, шкідники, лікар, кігті тощо.

Складання речень за  частинками

Виконали, оцініть себе, замальовуючи ягідку, хто виконав правильно.

Ще одна квіточка.

9.Вправа «Джигсоу».

 Складіть речення з деформованого тексту. Розмістіть речення в правильній послідовності, щоб вийшов текст.

 

 

  • водойм росте Поблизу калина
  • квіточками калина  Навесні білими зацвітає
  • порівнюють Її з нареченою

( Поблизу водойми росте калина. Навесні калина зацвітає білим цвітом.

 ЇЇ порівнюють з нареченою.)

Чіпляємо квіточку на наш кущ. І зафарбовуємо одну ягідку.

10. Робота з LEGO

  • Складіть вежу, підбираючи правильний числівник. Запишіть речення під тим номером, за яким ви записані у журналі.
  • Зачитайте речення.
  • Молодці! Справились із завданням. Оцініть свою роботу замалювавши ягідку калини.  А наш кущ розцвітає все більше і більше.
  1. Технологія «Кубування».  Гра «Магічний кубик».

(Учні передають кубик, де записано назву частин мови і називають приклад частини мови)

  • Завітав сьогодні в клас на урок знову до нас

Це кубик не простий, це кубик чарівний.

Він доріжку  прокладає, і знання перевіряє.

 І знову деревце за вас радіє, ще квіточка зацвіла.

  12. Вправа «Мікрофон»

Як ви думаєте, щоб трапилось , якби зникли всі слова назви предметів, ознак та дій?

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Групова робота. Інтерактивна  вправа «Карусель»

Раніше наші бабусі, щоб щось не забути, зав'язували на ріжку носо­вої хусточки вузлик. Давайте і ми у своїй пам'яті зав'яжемо вузлик про наш урок.    Запишіть  по одному слову (прикметнику) у пелюстку. Який був урок, але, не   повторюючи  записаних слів 

 [Діти сідають за круглий стіл. Кожен учень бере  фломастер  певного  кольору.  Пускається  аркуш  паперу у вигляді квітки з українського віночка, де в середині

написане  слово (урок) .  Потрібно на пелюстках дописати по одному слову (прикметнику) і передати слідуючому учневі, який  перечитує і дописує своє, не повторюючи  записаних слів]

  • Подивіться на свою «долоньку». Перегляньте записи на пелюстках квіточки. Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

А плоди своєї праці ми можемо побачити на нашому дереві, яке зацвіло  білим цвітом та рясних гронах калини на ваших партах. В свої калинові грона.

2.Вправа «Піраміда позитивних почуттів».

Побудуймо «Піраміду позитивних почуттів». Учитель протягує руку долонею вверх, а учні підходять до вчителя і по черзі кладуть свої долоньки зверху будуючи піраміду. Вчитель: на уроці мені сподобалося, що ви були активними і головне, що знаєте частини мови.

Учні: «Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося…»

  • Дякую вам за співпрацю.

 

doc
Додав(-ла)
Гринь Тетяна
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
3128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку