Урок "Закріплення знань про тверді та м’які приголосні звуки."

Про матеріал
Урок з української мови "Закріплення знань про тверді та м’які приголосні звуки " у 2 класі
Перегляд файлу

Українська мова

Дата:11.11.

Тема. Закріплення знань про тверді та м’які приголосні звуки.

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння позначати на письмі м’якість приголосних звуків літерами і, я, ю, є, ь; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до навколишньої природи.

Обладнання: малюнки хлопчика і дівчинки, квітів,ведмедя; написи, картки.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

ХІД УРОКУ

  1.           Організаційний момент;

Дзвоник всім нам дав наказ

До роботи , другий клас!

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Хвилинка каліграфії

мі вед дь

  •       Складіть слово з цих складів.(Ведмідь)

— Поділіть ці слова для переносу.

  •             А як зимує ведмідь?
  •             Давайте каліграфічно пропишемо це слово і запам’ятаємо як воно правильно пишеться.

2. Складання опорної схеми

- Діти, скажіть, а на які дві групи діляться всі звуки?

- Якими бувають приголосні? ( У ході бесіди на дошці зявляється опорна таблиця).

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні на вас чекають завдання, під час виконання яких стануть у пригоді ваші знання про мякі і тверді приголосні звуки.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1.          Гра «Збери букет»

- Подивіться на дошку. Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти, назви яких починаються з мяких приголосних. А Іванко – назви яких починаються з твердих приголосних. Допоможіть дітям. Лесі допомагають дівчатка, а Іванку – хлопчики. (Леся – тюльпан, півонія, лілія; Іванко – нарцис, троянда, ромашка.)

-  Молодці, ось ми повторило тверді і мякі звуки.

2. Робота з підручником. Виконання вправи 1 с.47

- Прочитайте вірш.

- Спишіть два останні речення. Підкресліть букви, які позначають мякі приголосні звуки.

- Зробіть звукову схему виділеного слова.

(--о=о) краї – 5зв., 4 б., 2 скл.

3. Офтальмологічна пауза

Оченята роблять вправи – вліво, вправо.

Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.

Широко розкрию очі, роздивлюсь усе охоче.

Потім мружусь, наче киця,

І заплющую очиці.

4. Робота в парах (на картках)

Визначте кількість звуків і букв у словах.

5. Виконання вправи 2 с.48

- Прочитайте текст.

- Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. Яку букву ми будемо вставляти?

- Зробіть звукову модель виділеного слова.

(- о - - о -) дощем – 6зв.,5 б., 2 скл.

6. Фіз.хвилинка

7. З’єднайте малюнок з відповідною звуковою схемою.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Так чи ні»

Зіграти хочеться мені.

Я вам питання задаю,

Готуйте відповідь свою!

Відповідай, коли мастак,

Чи «ні», чи «так»!

Учитель кидає учням м’яч. Учні ловлять його. А, повертаючи м’яч учителю, відповідають на запитання.

  1.          Голосних звуків 10. (Ні)
  2.          Звук (ф) приголосний. (Так)
  3.          У слові олівець три склади. (Так)
  4.          Звук (Й) завжди твердий. (Ні)
  5.          У слові читання наголошений перший склад. (Ні)
  6.          Звук (с’) глухий. (Так)
  7.          Звук (д’) теж глухий. (Ні).

 

doc
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
3417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку