Українська мова
Дата:11.11.
Тема. Закріплення знань про тверді та м’які приголосні звуки.
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про тверді та м’які приголосні звуки; закріпити вміння позначати на письмі м’якість приголосних звуків літерами і, я, ю, є, ь; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до навколишньої природи.
Обладнання: малюнки хлопчика і дівчинки, квітів,ведмедя; написи, картки.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань
ХІД УРОКУ
Дзвоник всім нам дав наказ
До роботи , другий клас!
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання
1. Хвилинка каліграфії
мі вед дь
— Поділіть ці слова для переносу.
2. Складання опорної схеми
- Діти, скажіть, а на які дві групи діляться всі звуки?
- Якими бувають приголосні? ( У ході бесіди на дошці зявляється опорна таблиця).
III. Повідомлення теми й мети уроку
— Сьогодні на вас чекають завдання, під час виконання яких стануть у пригоді ваші знання про мякі і тверді приголосні звуки.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
- Подивіться на дошку. Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти, назви яких починаються з мяких приголосних. А Іванко – назви яких починаються з твердих приголосних. Допоможіть дітям. Лесі допомагають дівчатка, а Іванку – хлопчики. (Леся – тюльпан, півонія, лілія; Іванко – нарцис, троянда, ромашка.)
- Молодці, ось ми повторило тверді і мякі звуки.
2. Робота з підручником. Виконання вправи 1 с.47
- Прочитайте вірш.
- Спишіть два останні речення. Підкресліть букви, які позначають мякі приголосні звуки.
- Зробіть звукову схему виділеного слова.
(--о=о) краї – 5зв., 4 б., 2 скл.
3. Офтальмологічна пауза
Оченята роблять вправи – вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.
Широко розкрию очі, роздивлюсь усе охоче.
Потім мружусь, наче киця,
І заплющую очиці.
4. Робота в парах (на картках)
—Визначте кількість звуків і букв у словах.
5. Виконання вправи 2 с.48
- Прочитайте текст.
- Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. Яку букву ми будемо вставляти?
- Зробіть звукову модель виділеного слова.
(- о - - о -) дощем – 6зв.,5 б., 2 скл.
6. Фіз.хвилинка
7. З’єднайте малюнок з відповідною звуковою схемою.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Гра «Так чи ні»
Зіграти хочеться мені.
Я вам питання задаю,
Готуйте відповідь свою!
Відповідай, коли мастак,
Чи «ні», чи «так»!
Учитель кидає учням м’яч. Учні ловлять його. А, повертаючи м’яч учителю, відповідають на запитання.