Урок "Добираю слова на певну тему"

Про матеріал
Урок на тему " Добираю слова на певну тему". В розробці представлена робота в парах, робота в групах, сформована на формування компетентності спілкування рідною мовою, на фоормування соціальної та громадянської компетентності.
Перегляд файлу

Тема. Добираю слова на певну тему.

Мета: закріплювати вміння учнів доповнювати тематичні групи слів; розвивати мовлення учнів, вміння будувати розгорнуті відповіді на запитання; удосконалювати навички читання діалогу за ролями; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати почуття прекрасного.

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Організація класу. Емоційне налаштування.

Діти і вчитель утворюють коло.

Доброго ранку! – ми друзям бажаєм.

Доброго ранку! – всіх друзів вітаєм.

Доброго ранку тобі і мені –

Щирі слова нехай линуть рясні!

2.Вправа « Я щасливий, коли…»

Діти висувають припущення, коли вони почуваються щасливими.

3.Вправа « Дерево успіху»

А коли у нас гарніший настрій, коли дерева з зеленими листочками чи , коли дерева з жовтими листочками?

Пропоную «одягнути» наше «дерево». Ті, хто обрав: зелені листочки, буде успішним на уроці; жовті листочки – активними; червоні – буде гарно спілкуватися. Яким буде наше «дерево» – залежить від вас. ( цеглинки LEGO)

  1. Об’єднання в групи.

Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вправа « Назви групу»
  2. Учасники групи отримують слова, об’єднані певною темою, називають цю групу слів одним словом і доповнюють. Наприклад,

… - ромашка, тюльпан, троянда.

 Група 1. Пальто, шапка, сукня, …

 Група 2. Глечик, склянка, каструля, …

 Група 3. Чоботи, тапки, валянки, …

Група 4. Підручник, зошит, лінійка, …

III.Основна частина уроку

  1. Робота за підручником ( с. 52-53)

1)Виконання вправи 1

- Розгляньте світлини, що зробила Читалочка на острові.

- Прочитайте інформацію про кожну квітку. Які квіти сфотографувала Читалочка?

- Яку квітку має лотос?

- Яка рослина має на верхівці віночок красивих квітів?

2) Робота в парах. Читання діалогу за ролями.

- Отже, яка квітка сподобалася Читалочці? А Родзинці?

- Складіть про це два речення та запишіть їх.

Фізкультхвилинка

3) Виконання вправи 4 « Щоденні 5». Читання для друга.

 

  • Прочитайте для друга текст.
  • Про які квіти в ньому йдеться?

Вправа « Пошуковці»

  • Відшукайте в тексті речення, у якому є назва квітів. Випишіть його у зошит.
  •  Підкресліть цю назву.
  • Чому чорнобривці сіяли на городі?
  • З яких слів, на вашу думку, утворилося це слово?

4) Робота в групах.

Завдання: закресли зайві слова.

1 група. Зима, субота, літо, осінь, ніч, весна, прохолода, джерело.

2 група. Зима, понеділок, середа, вівторок, четвер, година, п’ятниця,      субота.

3 група. Мавпа, троянда, ведмідь, лисиця, весна, заєць, леопард, жирафа.

4 група. Волошка, троянда, дуб, нарцис, конвалія, лев, жоржина.

Презентація результатів роботи груп за алгоритмом.

  • Які слова зайві?
  • За якою ознакою об’єднані слова?

5)Обєднання в групи.

Діяльність у групах.

Завдання:

  • Розглянути малюнки;
  • Визначити спільну тему;
  • Розподілити слова між Андрійком та Марічкой;
  • Записати слова в зошит ( дівчата – назви предметів Марічки, хлопці – Андрійка)
  • Доповнити групу слів 2-3 власними словами.

IV.Заключна частина.

  1. Бесіда.
  • Що ми вчилися робити на уроці?
  • Які теми об’єднували слова протягом уроку?
  1. Рефлексія.

Вправа «Одягни  дерево»

Зелені листочки, був успішним на уроці; жовті листочки – активними; червоні –  гарно спілкувався. Яким вийшло наше «дерево» ?

1

 

doc
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
3698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку