Урок "Закріплення знань про звуки"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з української мови у 2 класі НУШ за програмою Савченко
Перегляд файлу

 

 Тема. Закріплення знань про звуки.

Очікувані результати: закріпити знання учнів про звуки і букви, склад, наголос, апостроф; активізувати і поповнювати словни-ковий запас учнів; розвивати навички орфографічного письма, комунікативні навички, увагу та пам’ять; навички самостійної, парної та групової роботи;виховувати інтерес до навчання, любов до рідної мови; удосконалювати товариські взаємини; заохочувати до співробітництва.

Засоби навчання. Картки для індивідуальної роботи, зображення казкових персонажів.

Освітні галузі. Мовно-літературна, соціальна,мистецька.

Тип уроку. Урок-подорож

  

                                            Перебіг уроку

 І. Вступна частина.

ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ

1.Вправа «Долонька».

— Діти, покладіть долоньку на парту. Загніть пальчик ті дітки, хто прийшов у школу з гарним настроєм. Загніть пальчик ті дітки, які люблять посміхатися. Загніть пальчик ті дітки, які хочуть сьогодні дізнатися нове. Загніть пальчик ті дітки, які мають гарних друзів.

— Візьміть за руку сусіда/сусідку за партою. Легенько стисніть її. Передайте тепло свого серденька і побажайте гарного дня.

 2. Вправа «Правила уроку».

Спочатку ми з вами складемо правила нашого уроку.

o Умій говорити та слухати.

o Поважай думку кожного.

oБудь ввічливим:не ображай і не ображайся.

o Будь активним.

o Говори та читай правильно.

— Отже, уважність, наполегливість, праця — наш шлях до знань. Спробуймо створити рекламу нашого уроку.

 II. Актуалізація знань учнів.

  1. Вправа «Менеджер з реклами».

— Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, повчальним, трохи казковим, веселим, світлим, загадковим…

— А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, вправними, наполегливими…)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

 А чи буде він цікавим? Все залежить від вашої активності, уважності, творчості

— А я чекаю від вас співпраці, уважності, дисциплінованості, спостережливості, правильних відповідей, високих досягнень, гарних результатів роботи…

- Діти, а ви любите подорожувати?

- Я пропоную вам вирушити сьогодні до однієї чудової країни.

- Ви згодні?

- А як вона називається? Послухайте мелодію,і ви здогадаєтесь. (звучить мелодія "В гостях у казки")

  • Я запрошую вас до подорожі.  Яку дорогу обрати, куди вирушати? Ми помандруємо в Країну Казки, а дорогу нам вкаже чарівний клубочок.

Казок країна чарівна

У гості вас вона чекає

  Отож часу не гайте.

http://img.mota.ru/upload/wallpapers/2009/07/16/12/05/15973/towns_573-crop.jpg-Подивіться, куди привів нас чарівний клубочок? Що це? (Малюнок замку)

-    Ви хочете сюди зайти?

-    Але на дверях замок.           

   Але ,щоб потрапити в замок нам треба виконати певні завдання.

У казковому замку є скарб.

 

-Ви хочете його знайти? (Так)

-Діти, нам допоможуть знайти скарб ваші знання про звуки та букви.

 2.    Гра «Улюблений герой»

-Давайте згадаємо наші казки.Вам необхідно описати улюбленого героя казки,але не називаючи його ім я. Всі інші повинні відгадати героя та назвати казку. Хто вгадав першим,той стає ведучим.

              Відгадайте, хто я ?

        Я— клубочок не простий.

       Я— клубочок чарівний.

Я тобі допоможу

І дорогу покажу.

Я від діда утік

 І від баби утік.

 Ти тепер за мною йди

 І знання свої покажи .

 

Каліграфічна хвилинка.

Запис у зошити з’єднань, слів: к ккккк К КК Кк Кк Колобок Л лллл ЛЛЛЛл лисичка

 Складання речення про Колобка.( По стежці котиться Колобок.)

  1. Вправа «Вірю — не вірю»

Для виконання наступного завдання,вам треба пригадати,що ви знаєте про звуки.

«Вірю» — учні піднімають зелену цеглинку, «не вірю» — червону.

o Звуки бувають голосні та приголосні .

o Голосні звуки утворюються за допомогою шуму.

o Приголосні звуки утворюються за допомогою голосу та шуму ,або  тільки шуму.

o Букви я,ю,ї,є,і,ь позначають твердість попереднього приголосного.

o  Слова з рядка в рядок переносяться по складах.

o У слові дзьоб однакова кількість букв та звуків.

o У словах сьогодні, бадьорий, пеньок треба писати буквосполучення ьо.

 2. Мотивація навчальної діяльності.

І так , ми завдання виконали ,двері відчинилися. Нас тут чекають герої різних казок.

 Гра «Упізнай казку».

 

Учитель називає групу персонажів, а діти називають казку, визначають, який персонаж «заблукав».

1.Дівчинка, бабуся, вовк, пиріжки, мисливець, кошик,єнот. («Червона шапочка»)

2. Три сини, женці, людожер, принцеса, король, чаклунка, кіт. («Кіт у чоботях»)

3. Бичок, ведмідь, вовк, лисичка, кабан, зайчик. («Солом’яний бичок»)

4. Дід, син, коза, зайчик, рак, щука, ведмідь, лисичка. («Коза-дереза»)

5.Журавель,Лисичка,глечик,тарілка, кисіль ,зайчик .(« Журавель та Лисичка»

— Герої казок передали  вам завдання, які ми по черзі виконуватимемо.

4. Оголошення теми та завдань уроку.

Сьогодні ми з  вами повторимо все,що знаємо про букви та звуки.Будемо ділити слова на склади,складати слова,поділяючи їх для переносу,робити звуковий аналіз ,складати казочку зі словом.

5. Закріплення вивченого матеріалу  

 Завдання від Червоної шапочки «Броунівський рух».

Учні отримують диференційовані завдання на картках кількох кольорів. Після виконання об’єднуються у групу за кольором карток, звіряються, чи правильно виконано завдання.

Картка 1 (червона)

 Прочитайте сполучення слів.

 Виділені слова замініть за зразком.

Фортеця із каменю, стіл із дерева, жир із риби, молоко корови.

Зразок: Бичок із соломи — солом’яний бичок.

 Запишіть утворені сполучення слів.

 Поділіть для переносу слова кам’яний і дерев’яний.

 

Картка 2 (зелена)

 Прочитайте слова.

 Поставте, за необхідності, апостроф.

 

Бур..як, бур..ян, мор..як, л..юдяний, л..якати, дев..ять, полум..яний, р..яска, обов..язок.

 Випишіть слова з апострофом, поділяючи їх для переносу. Підкресліть букви, що познача- ють два звуки.

 

Картка 3 (жовта)

Прочитайте речення. Виправте помилки.

 

Лукян прийшов до друзів. Марянка та Демянко на подвірї нарвали пахучої мяти. Буде духмяний гарячий чай.

Запишіть утворені речення. Поясніть уживання апострофа.

3.Завдання (на вибір) від Солом’яного Бичка.

 

Завдання 1. Випишіть тільки ті слова, у яких є м’які приголосні. Підкресліть букви, які позначають м’які приголосні.

Яблунька, береза, димок, земля, дзьоб, сонце, сойка, сосна, дятел, чайка.

Завдання 2. Запишіть. Поясніть написання слів. Поставте наголос.

Життя, знання, колосся, гілля, читання, взуття, узлісся.

Завдання 3. Запишіть слова, поділяючи їх для переносу.

Кам’яний, м’яч, любов’ю, полум’я, прислів’я, п’ять, здоров’я, м’ята.

5. Фізхвилинка.

 

6. Завдання від Кози-Дерези. Гра «Пеньочок».

 

Парна диференційована робота. Взаємоперевірка

— У кожному рядку слів є зайве слово — «пеньочок». Перепишіть всі слова, а зайве підкресліть, щоб не «перечепитись» через нього і продовжити свою мандрівку далі. Поясніть, чому підкреслили саме це слово.

Фея, фонтан, фартух, хвилина, фазан.

Щиглик, щука, шуба, дощ, борщ.

Свято, їжачок, Люда, синє, бабуся.

Узлісся, змагання, дозвілля, неділя.

7. Завдання від Кота в чоботях.

Гра «Конструктор».

— Зберіть однакові фігури. Утворіть і запишіть слова. Поставте наголоси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Завдання від Лисички.

 Гра «Коло на воді». Робота у групі.

Учні отримують картку зі словом слон, аркуші, маркери. Слово записано стовпчиком. На кожну букву усно добирають слово, до слова — речення. На основі отриманих результатів складають казку,

Наприклад: С — слон — Слон поважно йшов по дорозі. Л — Ліна — Ліна побачила його і зляка-лася. О — Олег — Олег не злякався, а зателефонував мамі. Н — неділя — У неділю слона відвезли до зоопарку, а Олегові подякували за знахідку.

— Отже, ви склали казочку.

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія. Вправа «Мережа вражень».

  •  Ми виконали  всі завдання казкових героїв, а скарбу не знайшли?!Допоможе нам чарівний клубочок, клубочок-памяті. Він вкаже дорогу. (Діти розмотують клубочок і діляться враженням від уроку.)
  • А ось і скарб(скринька з цукерками), ми з вами його поділимо.

 

2. Домашнє завдання.

Завдання на картках.

Картка 1. Записати слова з апострофом, поділяючи їх для переносу.

Пір’їна, Мар’яна, дятел, дев’ять, бур’ян, зозуля, полум’я, в’юн, хом’як, буря.

Картка 2. Виписати тільки ті слова, у яких є м’які приголосні звуки. Підкреслити букви, які поз- начають м’які приголосні.

Журавель, дрізд ,індик, деркач, зозуля, горлиця, жайворонок, іволга, снігур, папуга, соловей.___

 

docx
Додав(-ла)
Сидор Наталія
Додано
8 січня 2020
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку