Урок "Зв’язок прикметників з іменниками. Виявлення серед прикметників слів, протилежних за значенням."

Про матеріал
Урок має на меті : формувати в учнів уміння визначати прикметники, встановлювати зв’язок з іменниками, добирати прикметники з протилежним значенням; формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати творчу уяву, пізнавальну активність.
Перегляд файлу

Українська мова. № 68 ________________

Тема.  Зв’язок прикметників з іменниками. Виявлення серед прикметників слів, протилежних за значенням.

Мета:

Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати  прикметники, встановлювати зв’язок з іменниками, добирати прикметники з протилежним значенням; формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати творчу уяву, пізнавальну активність.

Формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою: формування уміння міркувати, робити висновки на основі інформації , поданої в різних формах; грамотно висловлюватися рідною мовою; поповнювати свій словниковий запас;

уміння вчитися впродовж життя: формувати уміння відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення навчальної мети ;

Соціальна і громадянська компетентності: формувати вміння співпрацювати в команді, слухати і чути інших.

Тип уроку: комбінований

Навчальні ресурси: презентація за темою,  картки для роботи в групах, індивідуальні диференційовані  картки, кольорові олівці, кольорові кружки,клей, відео на музику М.Тарівердієва.

                                                          Хід уроку

І.Вступна частина

1.Організаційний момент

Вправа «Очікування» (слайд 1)

2. Актуалізація опорних знань.

1) Вправа «Незакінчене речення»

*Прикметники – це слова, що називають …

*Прикметники відповідають на питання …

*Прикметники у реченні зв’язані з ….

* Прикметники нам потрібні, щоб робити нашу мову більш …

 ІІ. Основна частина.

 1.Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми поринемо в зимову казку.

1)Прослуховування музики Мікаела Тарівердієва «Зимова казка» (Слайд 2)

-Який настрій передає музика?

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Вправа «Інтрига»

 А зустрічають нас сніжинки. Вони допоможуть нам дізнатися, про що ж ми будемо говорити на уроці. (Слайд 3)

Чарівниці сніжинки закружляли у своєму танку.
І зробилася білою чорна кішка. А маленький будиночок став великим.

Тверда земля вкрилась м’якою ковдрою. І похмурий двір перетворився на веселий.

-Як в тексті називаються  сніжинки?

-А які чарівні перетворення вони зробили?

-Знайдіть  прикметники, які допомогли описати чарівні зміни.

-Можливо хтось скаже, які вони за значенням?

Отже, сьогодні ми будемо вчитися добирати слова – назви ознак, протилежні за значенням. Їх називають антоніми.

  1. Відкриття нових знань

1)Хвилинка каліграфії. (слайд 2)

*Запис у зошиті. Поділіть слово на склади для переносу.

Сс сн іж жин ки сніжинки, сні-жин-ки, сні-жи-нки.

*Вправа «Чарівний ланцюжок»

Сніжинки (які?) - ….,  …..,    ……,  ……. .

2)  Робота в групах.

Сніжинки приготували нам завдання

1 завдання від сніжинок.

-Підберіть до малюнків слова- протилежні за значенням.

1 група

-Порівняйте за розміром.

Картинки по запросу слон фотоСлон (який?) великий, Картинки по запросу мышь фотоа мишка(яка?) _______________

 

Порівняйте за температурою

C:\Users\Владислав\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.MSO\CC1C0DFF.tmp Лід (який?) холодний, аКартинки по запросу вогонь фото вогонь (який?) __________________

 

  2 група

Порівняйте за шириною.

Картинки по запросу річка фото  Річка (яка?) широка,  Похожее изображение а струмок (який?)_______________

Порівняйте за глибиною.

                              Річка(яка?)  глибока, а струмок (який?)____________________

 

3 група.

C:\Users\Владислав\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.MSO\2B153BD8.tmpПорівняйте за довжиною.

У дівчинки лижі (які?) довгі,а у хлопчика - ___________________

Порівняйте за віком.

          Дівчинка (яка?) старша , а хлопчик - _____________________

3) Перевірка завдання.

Фізкультхвилинка

4) Друге завдання від сніжинок. Робота з деформованим реченням.

-Прикметники, протилежні за значенням часто вживаються в прислів’ях.

Складіть прислів’я із розрізаних слів і наклейте його на аркуш. Подумайте над його значенням.

1 група Маленька праця краща за велике безділля.

2 група. На чорному полі білий хліб родить.

3 група. Краще гірка правда, ніж солодка брехня.

-Які слова-антоніми допомагають зрозуміти прислів’я?

5) Перевірка завдання

6) Вправа «Мозковий штурм»

-Для чого ж потрібні прикметники, протилежні за значенням

7) Закріплення вивченого

Диференційована самостійна робота. Третє завдання від сніжинок.

І рівень Картинки по запросу сніжинка  фото

Спиши речення, підкресли прикметники, протилежні за значенням.

Корінь навчання гіркий, та плід його солодкий.

ІІ рівень  Картинки по запросу бурулька  фото

Виписати парами прикметники, протилежні за значенням.

Зразок: Чорний – білий, ….

Гострий, сильний, тупий, слабкий, кислий, темний, солодкий, світлий.

ІІІ. Заключна частина. 

1. Підсумок за темою.

Складання «Сенкану»

1) Сніжинки

2) Легкі, мереживні

3) Пурхають, вкривають, танцюють

4) Сніжинки кружляють у танку.

5) Чарівниці (пушинки)

1.Диференційоване домашнє завдання за карткою.

І рівень

Закінчи речення. Спиши.

Пух легкий, а камінь  …… .

Молоко рідке, а сметана …..  .

ІІ рівень

Скласти речення  із словами довгий- короткий, холодний-теплий.

2. Рефлексія. (слайд )

Вправа «Очікування»

-Чи виправдалися ваші очікування?

Так – зелений кружок,

Частково – жовтий,

Ні – червоний.

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку