25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Позакласний захід "У країні рідної мови"

Про матеріал
Мета заходу: розширити знання учнів про українську мову; показати її красу та багатство за допомогою поетичного слова, українського фольклору; розвивати мовлення учнів; формувати бажання любити рідну мову, свій народ, рідну землю.
Перегляд файлу

Тема. Свято « У країні рідної мови»

Мета:

Формування предметних компетентностей:

  розширити  знання  учнів  про  українську  мову;  показати       її красу  та  багатство  за  допомогою  поетичного  слова,  українського  фольклору; розвивати  мовлення  учнів; формувати бажання любити рідну мову, свій народ, рідну  землю.

Формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою: формувати вміння міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах; грамотно висловлюватися державною мовою;

соціальна і громадянська компетентності:  формувати вміння співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі;

Навчальні ресурси: презентація за темою, відеокліп до пісні  « Українська мова» муз. В.Климюка, сл. Н. Янчук, картки для групової роботи, кольорові значки.

                                  Хід заняття:

Вчитель. -  Любі  діти! Яке свято ми сьогодні відзначаємо?

(Міжнародний день рідної мови) (Слайд 1)

«Мозковий штурм»

-Навіщо вивчати рідну мову?

 Сьогодні  ми  зібралися,  щоб  сказати  теплі  й  ніжні  слова  про  нашу  рідну  українську  мову.

          Учень 1. Запрошуємо  вас

               У  найправдивішу  казку.

               До  неї  відкривається 

               Вхід  через  мить.

 Учень 2.  Із  серцем  відкритим,

               З  обличчям  без  маски

               У  світ  цей  чарівний

               Сміливо  ступіть.

(Звучить музика.  Заходить  дівчинка- українська  мова). (Слайд)

 -  Я  -  наука  непроста,  хоча  і  цікава,

             В  королівстві  я  живу  слова  і  забави.

             В  подорож  усіх  вас  кличу

             До  складних  завдань.

             Тож  не  зрадьте,  любі  діти,

             Моїх  сподівань.

             Хто  я -  думайте,  міркуйте,  можу  підказати:

             Якщо швидко прочитати

             Вийде два слова-

Разом: Українська  мова !

Вчитель. -  Тож  давайте,  діти,  запросимо  Мову  подорожувати  разом  з  нами.  Ми  про  тебе,  Мово,  багато  віршів  знаємо.  Ось  послухай.

1 учень. Буква до букви –

І виникло слово.

Слово до слова –

Звучить рідна мова.

 Учень 2.  Українська  моя  рідна  мово,

               В  кожнім  слові  твоїм  -  цілий  світ !

               Бачу  барви  у  нім  веселкові

               І  калини  червоний  цвіт.

 Учень 3.  А  ще  небо  блакитне,  бездонне,

               І  сонце,  й  пшеничні  поля,

               Плескіт  рік,  шум  гаїв  невгамовний  - 

               Вся  моя  українська  земля.

          Учень 4.  Вона,  як  ніжна  пісня  колискова,

               Заходить  серцем  в  нашу  душу  з  ранніх  літ.

               Ця  мова,  наче  пташка  світанкова,

               Що  гордо  лине  в  свій  стрімкий  політ.

 Учень 5.  Велична,  щедра  і  прекрасна  мова !

               Прозора  й  чиста,  як  гірська  вода.

               Це  Українська  мова  барвінкова

               Така  багата  й  вічно  молода.

 Учень 6.  Вимовляю  кожне  слово,

               Кожне  слово,  наче  спів.

               Найдорожча  рідна  мова

               Мова  діда  і  батьків.

Учень 7.Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.

 Учень 8.  Спитай  себе,  дитино,  хто  ти  є

               І  в  серці  обізветься  рідна  мова,

               І  в  голосі  яснім  імя  твоє

               Просяє,  наче  зірка  світанкова.

Учень 9. В рідній мові своїй

Мусиш вивчити кожне слівце.

Доглядати його,

Як старий садівник деревце.

 

Учень 10  Вся історія народу - в мові,
Мова - душа народу.
Позбавити народ рідної мови -

Це означає вбити народ.

 

Вчитель. Послухайте пісню і запам’ятайте якомога більше прикметників, які описують мову.

(Пісня  « Українська мова» муз. В.Климюка, сл. Н. Янчук). (Слайд)

  • З чим порівнюється українська мова?

Вчитель. -  Якою   цікавою  є  наша  мова  -

             Запевнити  вас  я  сьогодні  готова.

             Цікава  мандрівка  чекає  на  нас,

             Чи  кожен  до  неї  готовий  із  вас ?

             Полинемо  ми  у  незвіданий  край,

             Лежить  перед  нами  земля  Мовограй.

             Пробуджуйте  розум,  пробуджуйте  думку,

             У  Мовограй  відкриваєм  лаштунки.

(Поділ  учнів  на групи за кольорами)

   Перший конкурс «Спробуй казку відгадати»      (Слайд)                                       (Для кожної групи по дві загадки.

Прочитайте загадки і напишіть відгадку.

 Не тримали сина й доні

  У своїх вони долонях.

  Тож пішов дідусь у ліс,

  Деревиночку приніс.

  У колисочку поклали,

  Бабця нічку колихала,

  А на ранок в ній синочок

  Та й відкрив розумні очка.

  Як же зветься це хлоп’ятко,

  Любі хлопчики й дівчатка?          («Івасик-Телесик»)

 

 Це маленька горошина

  Принесла в родину сина.

  Мав таку цей хлопець силу,

  Що зміюку підкорила.

  Визволив сестру, братів,

  Простить зради не схотів,

  То ж пішов у світ блукати,

  Долі кращої шукати.

  Відгадайте без підказки,

  Із якої герой казки?                («Котигорошко») 

   

  Ця брехуха – і рогата,

  І баньката й бородата.

  Обдурила свого діда,

  Принесла в родину біди,

  Хату в зайчика украла,

  Жити в домі цьому стала.

  Добрий рак її прогнав

  І зайчика врятував.

  Як же звати цю рогату

  Вередуху бородату?               («Коза-Дереза»)

 

  Він любив пісні співати.

  Від звірят усіх тікати.

  Скік! Тут був, і вже – нема!

  І шукать його – дарма!

  Та лисичка його з’їла,

  Ба! Таки перехитрила!            («Колобок»)

 

 

 Хто журавлика вітав,

  Ще й кашкою пригощав?

  Пригадайте-но, будь ласка,

  Із якої герой казки?                  («Лисичка та Журавель»)

 

  Це який такий бичок,

  Не простий – а третячок,

  Дуже, дуже він був ловкий,

  Упіймав ведмедя, вовка,

  Зайчика, а ще – лисичку,

  Хоч і сам він невеличкий.

  Допоміг і бабі, й діду

  Пережити їхні біди.             («Солом’яний бичок»)

Конкурс 2 «Хто, що, чому?»  (слайд)

1. Як звали півника в казці «Колосок»?

2. Чим пригощала Лисичка Журавля?

3. Кого купив дід на базарі за три копи?

4. У якій казці битий небиту віз?

5. У відомій казці дід загубив річ, яка згодом стала житлом для лісових звірів. Це була...

6. Що не міг зробити ані дід, ані баба, а змогла зробити лише маленька сіра миша?

7. Кому з героїв української народної казки у скрутну хвилину допомогло гусенятко?

8. Кого в казці «Рукавичка» називали іклан?

9. Чому Котигорошко має таке ім'я? 

Відповіді

Хто, що, чому? 

1. Голосисте горлечко

2. Молочною кашею

3. Козу-Дерезу

4. «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»

5. Рукавичка

6. Розбити яйце

7. «Івасик-Телесик»

8. Кабана

9. Перед його народженням мама проковтнула горошинку

 Конкурс 3 «Коли букви граються»
Букви мають звичку десь зникати для того, щоб ви змогли  їх відшукати і поставити на місце. Спробуйте навести лад у цих віршах.

1 група
                       Через поле, через  л . с
                        Поспішав у гості л . с.
Якось мама кличе донечку в садок:
Витруси, будь ласка, з-під вапна мішок.
Дівчинка мішечок вибивала- б . л а.
Став він чистий-чистий, а вона вся – б . л а.

2 група
             Хтось штовхнув бика під б . к.
              Розлютився дуже б . к.
              Я сказав: бика не б . й,
              Бо він кинеться у б . й.

3 група
Ліг Юрко на лівий  . і к,
П’є Юрко солодкий  . і к.

Біля теплої пічки спить к . т,

У морі плаває к . т.

 Конкурс 4 «Збери слова »

Вам потрібно прочитати слова кожного рядка, взяти з першого

слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово.

Наприклад: Сон, ромашка, мова, рука - сова

Риба, рак, макарони, поле, салат, пір’їна – ракета.

Шия, скло, слово, масло, ручка – школа.

Парк, сіно, ліс, рідня, лілія – пісня.

Метро, дощ, сова, гора – мова.

Кіт, мак, малюнок, килим, малина, корова -  калина

   Рука, зуб, машина, сінник, лучник, пов'язка -  рушник

Конкурс 5: «Скоромовки»

 Доберіть відповідну скоромовку до малюнка. Навчіться швидко і дружно читати одну скоромовку разом.

       Картинки по запросу бобер з бобренятами

            

 

              1.Ходить квочка коло кілочка,

             Водить діток, дрібних курчаток.

      2. Пиляв Пилип поліна з лип,

      Притупив пилку Пилип.

3.Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

Конкурс 6 «Допиши вірш»

Ходить лісом їжачок,

В нього шубка з … (колючок)

                                        Вночі їй завжди півник сниться.

                                        Вона не курка, а … (лисиця)

У неділю на Хрещатик

Квочка вивела … (курчаток)

                                        По дорозі жук повзе,

                                        На спині листок … (везе)

Свиня навчала діточок:

- Вмивайте вранці … (п’ятачок)

                                         Ну й дивина! Не знає Таня й досі,

                                         Яка пора іде за літом? (осінь)

Конкурс 7. « Знайди приховані слова»

1 група: екскаватор, пролісок, коса.

2 група:  козуб, корабель, плід.

3 група: добробут, косарка, сім'я.

Конкурс 8. «Склади прислів’я»

Складіть прислів’я з розсипаних слів, поясніть зміст.

-Хто мови своєї цурається, той сам себе стидається.

-Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.

-Говори мало, слухай багато, а думай ще більше.

Підсумок.

Вчитель. Ось і підійшла до завершення наша подорож.

Рефлексія

-Що сподобалосі вам на нашому святі?

(За плідну роботу Українська мова нагороджує вас подарунками).

-Прочитаємо хором вірш і прислухаємося до порад, які він нам дає. (Слайд)

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

Пильно й ненастанно.

Політь бур’ян. Чистіша від сльози

Вона хай буде. Вірна і слухняна.

Нехай вона щоразу служить вам.      Максим Рильський

Вчитель. Думаю, що ваші серця запам’ятали слова про багатство, красу та мелодійність української мови – нашої гордості. Мову, якою ми розмовляємо, думаємо, без якої не мислимо свого існування.

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку