Читання
Тема. Закріплення знань про звукове значення букви є. Опрацювання тексту «Морозів малюнок».
Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви є, удосконалити навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати вміння виразного читання; розвивати мислення, мовлення; виховувати естетичні почуття.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- До нас у гості сьогодні завітала дивна особа, яка боїться тепла, на річках мости будує, нас за щічки щипає, ніжками стояти не дозволяє (Мороз).
_ Який мороз? (лютий, колючий, злий, тріскучий…).
ІІ. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Вітер виє: у -у -у.
Завірюха змією сичить: с- с- с.
Голими вітами дерев шелестить: ш – ш -ш.
Земля від морозу тріщить: трісь – трісь – трісь.
Сніг під ногами рипить: рип-скрип, рип-скрип.
А ми долоньки гріємо: х - х -х.
а) Хто наткав білого полотна
Аж від дому до вікна?
І сміється, задається
-От така ширина!
б) І в вогні не горить, і в воді не тоне. (лід)
в) В небі хмара пролітала,
Білий пух порозсипала,
Він на землю міцно ліг,
Називають його … (сніг).
г) Взимку сад зацвів білим цвітом, неначе літом. (іній).
- Назвіть ще зимові слова.
ІV. Робота над текстом « Морозів малюнок».
Пензлик (щіточка), шибка ( скло на вікні).
Гра « Дощик».
V. У світі фантазії.
- Закрийте очі. Уявіть собі, що десь у світі є країна, де все є. Захотілося вам мати ковзани – вони є. Забажалося морозива сто порцій – теж є. Як ви думаєте, а сонце там є? А гори там є? А ми з вами там є?
- Яка прекрасна країна! Яка чарівна буква «є»! Країна букви «є» має власний вірш.
«Є» не каже, що немає.
«Є» завжди мене чекає.
-«Є» - кажу, - мене нема!
«Є» сміється: «А дарма!»
«Є» таке от з усіма:
Є й тоді, коли нема.
VІ. Підсумок уроку.