Урок "Закріплення знань про звукове значення букви є. Опрацювання тексту "Морозів малюнок"

Про матеріал
Урок читання. Тема "Закріплення знань про звукове значення букви є. Опрацювання тексту "Морозів малюнок". Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви є; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати вміння виразного читання; розвивати мислення, мовлення; виховувати естетичні почуття.
Перегляд файлу

                                                            Читання

Тема. Закріплення знань про звукове значення букви є. Опрацювання тексту «Морозів малюнок».

Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви є, удосконалити навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати вміння виразного читання; розвивати мислення, мовлення; виховувати естетичні почуття.

                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент.

- До нас у гості сьогодні завітала дивна особа, яка боїться тепла, на річках мости будує, нас за щічки щипає, ніжками стояти не дозволяє (Мороз).

_ Який мороз? (лютий, колючий, злий, тріскучий…).

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо працювати над текстом «Морозів малюнок».

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Мовна розминка.

             Вітер виє: у -у -у.

             Завірюха змією сичить: с- с- с.

             Голими вітами дерев шелестить: ш – ш -ш.

             Земля від морозу тріщить: трісь – трісь – трісь.

             Сніг під ногами рипить: рип-скрип, рип-скрип.

              А ми долоньки гріємо: х - х -х.

  1. Звуковий аналіз слів.
  • Пограємо у гру «Загадку відгадай – схему відшукай».

а) Хто наткав білого полотна

     Аж від дому до вікна?

     І сміється, задається

-От така ширина!

        б) І в вогні не горить, і в воді не тоне. (лід)

         в) В небі хмара пролітала,

              Білий пух порозсипала,

              Він на землю міцно ліг,

               Називають його … (сніг).

             г)  Взимку сад зацвів білим цвітом, неначе літом. (іній).

- Назвіть ще зимові слова.

ІV. Робота над текстом « Морозів малюнок».

  1. Бесіда.
  • Чи доводилося вам бачити взимку розмальовані морозом шибки?
  • Що можна побачити на них?
  1. Словникова робота.

Пензлик (щіточка), шибка ( скло на вікні).

  1. Читання вчителем оповідання.
  • Про кого оповідання?
  1. Повторне читання оповідання учнями.

Гра « Дощик».

  1. Бесіда за змістом прочитаного.
  • Як зображено Мороза? ( як живу істоту).
  • Які слова це підтверджують? (ходить, посипає, заглядає, малює).
  • Що побажав Мороз Євгенкові? (доброї ночі).
  • А кому ви бажаєте доброї ночі?
  • Знайдіть у тексті слова з буквою є.
  1. Гра « Земля – небо».

V. У світі фантазії.

    - Закрийте очі. Уявіть собі, що десь у світі є країна, де все є. Захотілося вам мати ковзани – вони є. Забажалося морозива сто порцій – теж є. Як ви думаєте, а сонце там є? А гори там є? А ми з вами там є?

- Яка прекрасна країна! Яка чарівна буква «є»! Країна букви «є» має власний вірш.

«Є» не каже, що немає.

«Є» завжди мене чекає.

-«Є» - кажу, - мене нема!

«Є» сміється: «А дарма!»

«Є» таке от з усіма:

Є й тоді, коли нема.

VІ. Підсумок уроку.

  • Який текст читали?

 

             

 

 

docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку