Розробка уроку
навчання грамоти в 1 класі з теми:
«Закріплення знань про звукове значення
букви С(ес)»
(урок- подорож)
Підготувала вчитель початкових класів
Вагнер Марина Станіславівна
2016
Мета і завдання: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою С; удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; розвивати мовлення учнів, критичнее мислення, увагу,пам'ять; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання завжди робити добрі вчинки, поважати одне одного; дати можливість відчути радість відтворення добра іншим.
Обладнання:
1. фішки звукового аналізу
2. роздатковий матеріал для роботи в групі
3. відіо для фізхвилинки
4. презентація до уроку
5.відіовистава
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційна хвилина (2хв)
- Діти, я рада вас привітати на нашому уроці читання. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді.
Станьте, діти, всі рівненько,
Щоб урок пройшов гарненько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
І тепер сідайте рівно
І працюйте всі активно.
Слайд 1
II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. (3хв)
Сьогодні я пропоную вам здійснити захоплюючу подорож. А куди, дізнаєтеся, подивившись малюнки на дошці! (висять картини з зображенням клоуна, жонглера, тварин, зайнятих в атракціонах на арені цирку). Як видумаєте, куди відбудеться наша подорож? (Відповіді дітей.)
Слайд 2
Лексичне значення цирку.
Цирк — переважно кругла будівля з ареною (манеж) і трибунами для глядачів.
−Так діти, на сьогоднішньому уроці ми вирушимо в подорож до цирку, де на вас буде чекати захоплююча вистава. А яка вистава, ви дізнаєтесь в кінці уроку! Протягом подорожі у нас будуть різні зупинки, на яких ми зустрінемось з буквою «ес», закріпемо вміння читати склади та слова з буквою С, попрацюємо з цікавим текстом букваря, вдосконалимо навички читання та поліпшимо свій настрій.
- І так, дітки, ми вирушаємо до цирку?
- А їхати ми з вами будемо на нашому чарівному потязі.
- Подивіться на дошку . який він яскравий.
- Але дітки він не поїде поки ми не прочитаємо склади в вагончиках.
- Давайте їх швиденько прочитаємо хором.
-Молодці! Я вважаю що ми можемо розпочати подорож,
будимо рухатись під музичний супровід пісні ( голубий вагон)
III.Закріплення вивченого( 25хв)
А) Актуалізація опорних знань.
Перша наша зупинка – називається МАЛЮНКОВА (2хв)
- Подивіться будь ласка на малюнок і знайдіть всі букви С(ес).
Слайд 3
-А що вам нагадує літера С.
Слайд 4
(Місяць,банан,скибку кавуна, половинку бублика)
Молодці! Рухаємось далі.
Друга наша зупинка – ЗВУКОВА (3хв)
Гра «Кубування» (додати букву і прочитати слово).
Слова на вивчені літери ( ліс,ніс,сила,масло,сова,сіно)
Виконання звукових моделей слів на букву с (слова на дошці сом, сіно)
Перевірте чи правильно ви виконали.
Слайд 5
сом сіно
[-●-] [=●-●]
Підніміть зелену картку, якщо ви виконали вірно, а червону якщо не вірно.
Гра «Кольорові склади»
-Дітки, у кожного з вас на парті лежать малюнки вагончиків нашого потягу. В них написані склади з літерою (ес). Зараз я вам буду казати склад і яким кольором його обвести.
-А ви почутий склад знайдіть і обведіть,вказаним кольором.
І так почнемо.
Склад со – обведіть жовтим кольором.
Склад сі – обведіть зеленим кольором.
Склад су – червоним
Склад са – синім
Фізхвилинка (Руханка)
Відпочили рушаємо далі.
Б) Розвиток мовленнєвих і читацьких навичок
Третя наша зупинка – СКЛАДАЙКА
6 слайд(правила роботи в групах.)
Розрізані слова взяті із підручника ст.76 (слава,Слава,лини,оса)
Прочитали слова всі групи.
Наступне наше завдання вивчити скоромовку
Розучування скоромовки. Слайд 7
в
на
Носить Сеня в сіни сіно,
Спати на сіні буде Сеня.
● читати повільно;
● швидко по рядку;
● ще швидше;
● на одному подиху.
- Дітки,є бажаючі самостійно розповісти.
Молодці! Рушаємо далі.
Молодці! Треба нам трішки відпочити.
Фізхвилинка для очей
Відпочили рухаємось далі.
Четверта наша зупинка – СЛОВНИКОВА
Слайд 8
Слайд 9
Пояснення значення цих слів.
Зоопа́рк — територія, спеціально створена людиною, для утримання, збереження, показу тварин.
Танцюристка - дівчина яка виконує танець.
Молодці, познайомились з новими словами. Рушаємо далі.
П'ята зупинка – ЦИРК ЧИТАЙЛИК
Вчитель: - Нарешті ми з вами дібралися до нашого цирку.
Слайд 10
Питання за прослуханим.
-Де жило слонятко?
- Хто жив поруч із ним?
- Чого страусиха вчила страусят?
-А зараз прослухайте що було далі( читання вчителем 2 частини)
Питання за прослуханим.
IV. Підсумок уроку. Рефлексія. (5хв)
Відеофрагмент.
Вивчену букву повторили
Склади із нею читали
З новими словами познайомились, текст читали, були
Слайд 11
- Ми з усім впоралися.
На згадку про подорож я хочу вам подарувати невеличкі подарунки!