Урок "Закріплення звукового значення букви «ен». Велика буква «Н». Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів. Складання речень".

Про матеріал
Закріплення вивченої літери "н", її звукового значення, знання дітей про вживання великої букви, формувати навички читання слів, речень із вивченими буквами, розвивати фонематичний слух. уміння складати речення за світлинами.
Перегляд файлу

                                              Українська мова, 1 клас

Тема. Закріплення звукового значення букви «ен». Велика буква «Н». Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів. Складання речень

Мета: закріпити знання здобувачів освіти про звукові значення букви «ен», вчити правильно вимовляти мовні звуки, відтворювати ланцюжок звуків у почутому слові; розвивати навички читання, інтонування, вміння висловлювати соє судження, аргументувати, ділитися своїми почуттями, толерантно ставитися до оточуючих, виховувати бажання бути ввічливим і доброзичливим

Тип уроку: урок розвитку критичного мислення

Обладнання: Мультимедійне забезпечення, інтерактивні вправи, підручник                   « Буквар» М Вашуленко, таблиці Шульте, складові таблиці, збірник Л.Є Ярешко «Весела абетка».

Хід уроку

І Організаційний момент

Дзвоник, дав усім наказ -                                                                                                     До роботи, швидше, клас.                                                                                           Працюватимемо гарно,                                                                                                 Щоб урок пройшов немарно!

 

– Який у нас другий урок?                                                                                                          - Який девіз уроку читання?                                                                                                           ( Щоб розумниками стати,                                                                                                            Треба більше книг читати!)                                                                                                                                                               - Які прислів’я про книги ви знаєте? ( Відповіді дітей).

ІІ Розминка з метою розвитку м’язів ока і розвитку техніки читання.

  1. Числові таблиці Шульте ( стукаючи олівцем знайти всі числа від 1 до 10).
  2. Читання складових таблиць.

ІІІ Актуалізація опорних знань, повторення матеріалу.

  1. Загадки- добавлянки. ( Весела азбука с.43)                                                                              2. Звуко- буквений аналіз слів відгадок)                                                                                3. Складання речень, запис схеми речення.                                                                  - Які ознаки речення?
  2. - Пригадайте, в якій країні живуть букви? ( В країні Алфавіт)                                   - Чим букви  відрізняються від звуків? -                                                                                             - Якими бувають букви?
  3. - А якими бувають звуки?
  4. Давайте згадаємо віршик про букву «ен».                                                                  «Буква «ен», немов дробинка, палки дві і перетинка».

-         Якою може бути буква?(великою, малою, рукописною, друкованою, казковою)

-         Надрукуйте букву Нн у зошиті з читання і напишіть склади з вивченими голосними

  1. Вправа «Розчитування»

-         Зараз ми – поети: додаємо риму до фрази:

На-на-на – Україна в нас одна.

Но-но-но – ми йдемо в кіно.

Ну-ну-ну – любим рідну сторону.

Не-не-не – в нас натхнення не мине.

Ні-ні-ні – миру хочеться мені.

- Відгадайте загадку:

«Велетенське сіре тіло,

Всю травичку свіжу з’їло,

Розлякає геть усіх

Його грізний носик-ріг!(носоріг)

(Матеріал взято з сайту https://mamabook.com.ua)

-         Запишемо звукову схему слова «носоріг», позначимо у відповідному місці друкованими літерами голосні звуки та приголосний [н].

Скоромовка: «Носоріг буцає рогом, не шуткуйте з носорогом».

-         Носоріг запрошує до інтерактивної вправи «Розрізняй звуки[н] чи [н']?»

(Діти працюють в парах за посиланням:

https://learningapps.org/view27317553)

-         Які звукові значення має літера «ен»?  (  «Буква «ен» позначає твердий, м'який приголосний звуки») 

-         Чи достатньо ми знаємо про букву «ен»?

  1. Вправа «Займи позицію»

Фізкультхвилинка « Ритмічні вправи»

ІV. Оголошення теми уроку, мотивація

-         У букви «ен» ще багато загадок, пропоную деякі з них сьогодні розгадати.

V.  Основна частина уроку

1. Вправа «Фантазери».

-         Уявіть, що ви потрапили всередину ілюстрації «Букваря» на с. 64. Щоб ви там побачили?

-         Діти дивляться у віконце. Дамо їм імена з буквою «ен»,використовуючи слова зі стовпчиків під ілюстрацією.

-         Порахуйте кількість імен і кількість дітей на ілюстрації. Чи всім дітям вистачило імен?Які імена дасте хлопчику на колясці?

Висновок: ми – всі різні, але рівні у своїх правах на освіту, спілкування з однолітками, толерантність. Запам'ятаємо золоте правило етики : стався до інших так, як хочеш, щоб ставились до тебе»

-         Яку літеру «ен» використовуємо в цих словах? Чому?(Імена  дорослих і дітей пишемо з великої букви).

  1. Вправа «Звукові схеми»

-         Попрацюємо над звуковими «сукнями» слів-імен у групах:

І група – Наум, Ніла

ІІ група – Аліна, Нонна

-         Порівняємо отримані схеми.

-         Яку ще загадку букви «ен» ми розгадали?

( «Буква «ен» може позначати твердий подовжений  і м'який подовжений приголосний звуки»)

Фізкультхвилинка «Ой, у лузі червона калина».

VІ. Творче використання отриманих знань

  1. Вправа «У театрі»

-         Пригадаємо роль знаків ?,!,. у кінці речення. Як читаємо такі речення?

-         Прочитайте подані речення виділяючи голосом головне слово в реченні:

 «Ніна мила лимон.»

Висновок: логічний наголос – слово, яке є «найважливішим» зараз у реченні, його виділяють голосом.

-         Чому «Ніна, Назар, Ніжин,» пишемо з великої літери?

-         Який ще один секрет букви «ен» дізналися зараз?

-         (Діти дописують третій секрет у карту думок: «Буква «ен» велика використовується в іменах, прізвищах і на початку речення»)

  1. Вправа «Покажи, де  хто?»

-         Прочитайте речення на с. 65. Визначте на ілюстрації кожну дитину.

-         Чи можна брати чужі іграшки без дозволу?

-         Чи буду весело сидіти з купою іграшок самому?

Висновок: ділитися іграшками під час гри, доброзичливо ставитися до оточуючих – ввічливе ставлення до оточуючих.

  1. Гра «Назви, чиє?»

-         «Сумка мами - мамина сумка. Намисто тітки -… тітчине намисто. Капці бабусі - …бабусині капці. Капелюшок сестри - …сестрин капелюшок.

  1. Вправа «Чи велика Ілона?»

-         Послухайте уважно текст, щоб дати відповідь на питання: «Чи стала дорослою дівчина?»

-         Прочитайте самостійно текст. Визначте, чи великою стала дівчинка, коли одягнула мамині сукню, капелюх, взула мамині туфлі, взяла мамину сумку?

- Яку пораду ви дасте Ілоні, щоб стати швидко дорослою? Обґрунтуйте свою думку.

 VІІ Рефлексія, або підбиття підсумків

  1. Вправа «Закінчи речення»

-         Які загадки букви «ен» ми сьогодні розгадали?

 Буква «ен» має різні звукові значення…

Велика буква «ен» використовується, якщо …»

  1. - Яке завдання було складним?

-         Яке завдання сподобалось?

Вийдіть до дошки ті учні, які були активні на уроці. Молодці! Давайте їм поаплодуємоі!

Мені приємно було сьогодні з усіма вами працювати на уроці. Дякую1

 

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку