Урок з хімії у 8 класі
Тема: Залік з теми „Оксиди. Кислоти. Основи”.
Мета: визначити рівень навчальних досягнень учнів.
Форма роботи: індивідуальна.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Залік.
І. Теоретичний тур
-
Дати визначення оксидів. Як класифікують оксиди за складом та властивостями? (2 б.)
-
Назвати основні хімічні властивості оксидів. (2 б.)
-
Назвати основні способи добування оксидів. (2 б.)
-
Розповісти про поширення оксидів у природі. Які з них і з якою метою використовуються людиною? (2б.)
-
Скласти схему кругообігу води в природі. Пояснити її. (2б.)
-
Дати визначення кислот. За якими ознаками і як саме класифікують кислоти? (2 б.)
-
Перелічити хімічні властивості кислот. Скласти рівняння не менше чотирьох принципово різних реакцій, що ілюструють хімічні властивості кислот. (2 б.)
-
Чи трапляються кислоти в природі? Які з них використовуються людиною? (2 б.)
-
назвати основні способи добування кислот. (2 б.)
-
Чому кислоти потребують особливої уваги з ними? Яких застережених заходів слід дотримуватися при роботі з ними? (2 б.)
-
Дати визначення основ. Навести класифікацію основ за ознакою розчинності їх у воді та за числом гідроксогруп. (2 б.)
-
Перелічити, навівши відповідні рівняння реакцій, основні хімічні властивості основ. Які з них можна вважати загальними, а які індивідуальними? (2 б.)
-
назвати відомі способи добування основ. (2 б.)
-
Використання кислот та основ людиною. (2 б.)
ІІ. Практичний тур
-
S → SO2 → H2SO3 → CaSO3 (3 б.)
-
Cu → CuO → Cu(OH)2 → CuSO4 (3 б.)
-
Li → Li2O → LiOH → Li3PO4 (3 б.)
-
P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4 (3 б.)
-
Mg → MgO → Mg(OH)2 → MgCl2 (3 б.)
-
Na2O → NaOH → Na2SO4 (2 б.)
-
Si → SiO2 → Na2SiO3 (2 б.)
ІІІ. Задачі
-
Під час прожарювання купрум (ІІ) гідроксиду, масою 19,6 г виділяється вода кількістю речовини 0,2 моль. Яка маса купрум (ІІ) оксиду утворюється? (3 б)
-
Яка маса ферум (ІІІ) гідроксиду розкладається при нагріванні, якщо виділяється вода кількістю речовини 1,2 моль? (3 б.)
-
Визначити масу кальцію гідроксиду, який можна добути взаємодією кальцій оксиду масою 3,36 г з достатньої кількості води. (3 б.)
-
Яка кількість речовини солі утвориться при нейтралізації 88 г натрій гідроксиду хлороводневою кислотою? (3 б.)
-
Обчислити об’єм водню, який виділиться в результаті взаємодії достатньої кількості хлороводневої кислоти з алюмінієм масою 8,1г.(3 б.)
-
Обчислити, яка маса сульфатної кислоти утворюється в результаті взаємодії сульфур (VІ) оксиду масою 4 г з водою. (3 б.)
-
Обчислити, яка маса фосфор (V) оксиду взаємодіє з водою, якщо в результаті цієї взаємодії утворюється ортофосфатна кислота масою 9,8 г. (3 б.)
-
Суміш мідних і магнієвих ошупок масою 1,5 г обробили надлишком хлоридної кислоти. В результаті реакції виділився водень об’ємом 0,5 в л. (н. у.). Обчислити масову частку міді в суміші. (4 б.)
-
10 г суміші магнію і магній оксиду обробили надлишком хлоридної кислоти. В результаті виділилось 4,48 л газу. (н.у.) Визначити масові частки компонентів в суміші. (4 б.)
ІІІ. Домашнє завдання.
Повторити § 23-32 П.П. Попель, Л.С. Крикля