Урок-залік "Хімічні та фізичні властивості оксидів, основ, кислот"

Про матеріал
Урок-залік "Хімічні та фізичні властивості оксидів, основ, кислот". В уроці приводяться завдання різних видів: задачі, рівняння реакцій, ланцюжки хімічних перетворень. Учні можуть самостійно обирати, який з видів діяльності їм довподоби.
Перегляд файлу

Урок з хімії у 8 класі

 

 

Тема:  Залік з теми „Оксиди. Кислоти. Основи”.

 

Мета: визначити рівень навчальних досягнень учнів.

 

Форма роботи: індивідуальна.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку.

 

ІІ. Залік.

 І. Теоретичний тур

  1. Дати визначення оксидів. Як класифікують оксиди за складом та властивостями? (2 б.)
  2. Назвати основні хімічні властивості оксидів. (2 б.)
  3. Назвати основні способи добування оксидів. (2 б.)
  4. Розповісти про поширення оксидів у природі. Які з них і з якою метою використовуються людиною? (2б.)
  5. Скласти схему кругообігу води в природі. Пояснити її. (2б.)
  6. Дати визначення кислот. За якими ознаками і як саме класифікують кислоти? (2 б.)
  7. Перелічити хімічні властивості кислот. Скласти рівняння не менше чотирьох принципово різних реакцій, що ілюструють хімічні властивості кислот. (2 б.)
  8. Чи трапляються кислоти в природі? Які з них використовуються людиною? (2 б.)
  9. назвати основні способи добування кислот. (2 б.)
  10. Чому кислоти потребують особливої уваги з ними? Яких застережених заходів слід дотримуватися при роботі з ними? (2 б.)
  11. Дати визначення основ. Навести класифікацію основ за ознакою розчинності їх у воді та за числом гідроксогруп. (2 б.)
  12. Перелічити, навівши відповідні рівняння реакцій, основні хімічні властивості основ. Які з них можна вважати загальними, а які індивідуальними? (2 б.)
  13. назвати відомі способи добування основ. (2 б.)
  14. Використання кислот та основ людиною. (2 б.)

ІІ. Практичний тур

  1. S → SO2 → H2SO3 → CaSO3   (3 б.)
  2. Cu → CuO → Cu(OH)2 → CuSO4    (3 б.)
  3. Li → Li2O → LiOH → Li3PO4      (3 б.)
  4. P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4     (3 б.)
  5. Mg → MgO → Mg(OH)2 → MgCl2  (3 б.)
  6. Na2O → NaOH → Na2SO4    (2 б.)
  7. Si → SiO2 → Na2SiO3           (2 б.)

 

 

ІІІ. Задачі

  1. Під час прожарювання купрум (ІІ) гідроксиду, масою 19,6 г виділяється вода кількістю речовини 0,2 моль. Яка маса купрум (ІІ) оксиду утворюється? (3 б)
  2. Яка маса ферум (ІІІ) гідроксиду розкладається при нагріванні, якщо виділяється вода кількістю речовини 1,2 моль?   (3 б.)
  3. Визначити масу кальцію гідроксиду, який можна добути взаємодією кальцій оксиду масою 3,36 г з достатньої кількості води.   (3 б.)
  4. Яка кількість речовини солі утвориться при нейтралізації 88 г натрій гідроксиду хлороводневою кислотою?  (3 б.)
  5. Обчислити об’єм водню, який виділиться в результаті взаємодії достатньої кількості хлороводневої кислоти з алюмінієм масою 8,1г.(3 б.)
  6. Обчислити, яка маса сульфатної кислоти утворюється в результаті взаємодії сульфур (VІ) оксиду масою 4 г з водою.    (3 б.)
  7. Обчислити, яка маса фосфор (V) оксиду взаємодіє з водою, якщо в результаті цієї взаємодії утворюється ортофосфатна кислота масою 9,8 г.  (3 б.)
  8. Суміш мідних і магнієвих ошупок масою 1,5 г обробили надлишком хлоридної кислоти. В результаті реакції виділився водень об’ємом 0,5 в л. (н. у.). Обчислити масову частку міді в суміші.             (4 б.)
  9. 10 г суміші магнію і магній оксиду обробили надлишком хлоридної кислоти. В результаті виділилось 4,48 л газу. (н.у.) Визначити масові частки компонентів в суміші.    (4 б.)

 

ІІІ. Домашнє завдання.

 Повторити § 23-32  П.П. Попель, Л.С. Крикля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Контрольні роботи
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку