Урок "Залози внутрішньої секреції. Центральні ендокринні залози: гіпоталамус, гіпофіз та епіфіз."

Про матеріал

Продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію

функцій організму людини; ознайомити із центральними залозами:

гіпоталамусом, гіпофізом та епіфізом; розкрити значення гормонів

цих залоз у підтриманні життєдіяльності; розвивати уміння учнів

спостерігати за функціями власного тіла та визначати важливість

гормонів у регуляції функцій;виховувати бережливе ставлення до

свого здоров'я.

Перегляд файлу

Тема:  Залози внутрішньої секреції. Центральні ендокринні залози:

            гіпоталамус, гіпофіз та епіфіз.

Мета:  продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію

            функцій організму людини; ознайомити із центральними залозами:

            гіпоталамусом, гіпофізом та епіфізом; розкрити значення гормонів

            цих залоз у підтриманні життєдіяльності; розвивати уміння учнів

            спостерігати за функціями власного тіла  та визначати важливість

            гормонів у регуляції функцій;виховувати бережливе ставлення до

            свого здоров’я.

Обладнання :  малюнки, таблиці,   слайди, завдання для вправи «Коректор»

Тип уроку.  Комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний  етап.

    Валеологічна вправа «Абетка». Тілом і головою пишемо літери, які 

    називає вчитель. Потім станьте у шеренгу за зростом: першим найнижчий, 

    останнім  - найвищий.

ІІ. Мотивація. Чому люди між собою відрізняються різним зростом, 

     особливо  чому є дуже високі або дуже низькі?   Чи пов’язано це із

     гуморальною  регуляцією, яку ми вивчаємо?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна гра «Коректор» . У запропонованому тексті учні повинні знайти та виправити помилки.

           Фізіологічні процеси в організмі людини протікають узгоджено внаслідок існування нервової та гуморальної регуляцій.  Гуморальна регуляція здійснюється за допомогою гуморальних чинників, які розносяться кров’ю і лімфою, а нервова – за допомогою нервової системи. Нервова регуляція здійснює свій вплив повільно,  і викликає реакції всіх органів. Гуморальна – має значно швидший вплив і діє лише на окремі органи. Тривалість дії нервової регуляції значно менша, ніж гуморальної і носить хімічну природу.  Гуморальна регуляція має фізичну природу і в процесі еволюції виникла пізніше за нервову.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда про характерні ознаки залоз внутрішньої секреції.

2. Робота з таблицею та малюнком зошита. Визначити місце розміщення залоз внутрішньої секреції  в організмі людини та зробити відповідні позначення  на малюнку зошита.

3. Інтерактивна вправа «Парафразування». Вивчення ролі гіпоталамусу, гіпофізу та епіфізу у гуморальній регуляції.

   Учні об’єднуються у «трійки». Розподілити обов’язки:перший – читає текст короткими блоками; другий – до прочитаного ставить запитання; третій – відповідає.

V.Узагальнення і систематизація знань

Робота з таблицею. Заповнити таблицю в зошиті  «Залози внутрішньої  та змішаної секреції» (внести інформацію, яка стосується лише тих залоз, які вивчаються на уроці)

Залоза

Гормони

Функція

 

 

 

 

VІ. Підсумки уроку.

Метод «Прес»  Учитель пропонує підбити підсумки уроку методом «прес», використовуючи алгоритм – кожне речення починати зі слів:

Я важаю що…

Тому що…

Наприклад…

Отже…

VІІ. Домашнє завдання.   Опрацювати  відповідний параграф підручника. Дати відповідь на запитання: У практиці тваринництва часто у їжу домашніх тварин, яких вирощують на м'ясо, додають порошок, виготовлений із сушених гіпофізів тварин. З якою метою це роблять ?

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку