Продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію
функцій організму людини; ознайомити із центральними залозами:
гіпоталамусом, гіпофізом та епіфізом; розкрити значення гормонів
цих залоз у підтриманні життєдіяльності; розвивати уміння учнів
спостерігати за функціями власного тіла та визначати важливість
гормонів у регуляції функцій;виховувати бережливе ставлення до
свого здоров'я.
Тема: Залози внутрішньої секреції. Центральні ендокринні залози:
гіпоталамус, гіпофіз та епіфіз.
Мета: продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію
функцій організму людини; ознайомити із центральними залозами:
гіпоталамусом, гіпофізом та епіфізом; розкрити значення гормонів
цих залоз у підтриманні життєдіяльності; розвивати уміння учнів
спостерігати за функціями власного тіла та визначати важливість
гормонів у регуляції функцій;виховувати бережливе ставлення до
свого здоров’я.
Обладнання : малюнки, таблиці, слайди, завдання для вправи «Коректор»
Тип уроку. Комбінований урок
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Валеологічна вправа «Абетка». Тілом і головою пишемо літери, які
називає вчитель. Потім станьте у шеренгу за зростом: першим найнижчий,
останнім - найвищий.
ІІ. Мотивація. Чому люди між собою відрізняються різним зростом,
особливо чому є дуже високі або дуже низькі? Чи пов’язано це із
гуморальною регуляцією, яку ми вивчаємо?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Інтерактивна гра «Коректор» . У запропонованому тексті учні повинні знайти та виправити помилки.
Фізіологічні процеси в організмі людини протікають узгоджено внаслідок існування нервової та гуморальної регуляцій. Гуморальна регуляція здійснюється за допомогою гуморальних чинників, які розносяться кров’ю і лімфою, а нервова – за допомогою нервової системи. Нервова регуляція здійснює свій вплив повільно, і викликає реакції всіх органів. Гуморальна – має значно швидший вплив і діє лише на окремі органи. Тривалість дії нервової регуляції значно менша, ніж гуморальної і носить хімічну природу. Гуморальна регуляція має фізичну природу і в процесі еволюції виникла пізніше за нервову.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Бесіда про характерні ознаки залоз внутрішньої секреції.
2. Робота з таблицею та малюнком зошита. Визначити місце розміщення залоз внутрішньої секреції в організмі людини та зробити відповідні позначення на малюнку зошита.
3. Інтерактивна вправа «Парафразування». Вивчення ролі гіпоталамусу, гіпофізу та епіфізу у гуморальній регуляції.
Учні об’єднуються у «трійки». Розподілити обов’язки:перший – читає текст короткими блоками; другий – до прочитаного ставить запитання; третій – відповідає.
V.Узагальнення і систематизація знань
Робота з таблицею. Заповнити таблицю в зошиті «Залози внутрішньої та змішаної секреції» (внести інформацію, яка стосується лише тих залоз, які вивчаються на уроці)
Залоза |
Гормони |
Функція |
|
|
|
VІ. Підсумки уроку.
Метод «Прес» Учитель пропонує підбити підсумки уроку методом «прес», використовуючи алгоритм – кожне речення починати зі слів:
Я важаю що…
Тому що…
Наприклад…
Отже…
VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати відповідний параграф підручника. Дати відповідь на запитання: У практиці тваринництва часто у їжу домашніх тварин, яких вирощують на м'ясо, додають порошок, виготовлений із сушених гіпофізів тварин. З якою метою це роблять ?