5 клас Зарубіжна література
Урок № Дата:
Тема. Е. Портер «Поліанна». Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Мета: продовжувати знайомити дітей із змістом роману, дати початкове поняття про жанр роман; розвивати навички виразного читання, уміння визначати головні епізоди, переказувати їх та висловлювати думку щодо прочитаного, розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності, поглиблювати навички характеристики героїв твору; виховувати оптимістичне ставлення до життя.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст роману.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1)Літературний диктант за біографією Е. Портер.
2) Взаємоперевірка та оцінювання робіт.
3) Бесіда на первинне сприйняття змісту роману.
ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.
Сьогодні ми продовжимо працювати над романом Е. Портер «Поліанна» і дізнаємося про інші пригоди, які сталися з дівчинкою.
ІV.Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
Завдяки роману Е. Портер «Поліанна» ім'я головної героїні стало вічним образом. Як ви думаєте, що може означати це слово?
2. Коментоване читання тексту.
2. Бесіда за змістом прочитаного:
1) Як змінилася тітка Поллі після приїзду Поліанни? (простежити динаміку змін)
2) Як спочатку сприйняли мешканці міста «гру у радість»?
3) Чому вони пристали на пропозицію Поліанни?
4) Яка риса характеру є провідною в образі дівчинки?
5) Доведіть, що прислів'я «Як з іншими ти поведешся, того й собі чекай» відображає тему твору. Які ще прислів'я відповідають змісту та темі твору?
6) Яка ідея твору? Чи можна однією ідеєю висвітлити всі проблеми, порушені в творі?
7) Які літературні жанри ви вже знаєте? Дайте коротку характеристику кожному з них.
3. Теорія літератури.
За жанром твір «Поліанна» - роман. Ви маєте поняття про оповідання та повість, а сьогодні ми познайомимося з визначенням жанру роман.
Запис до літературознавчих словничків.
Роман-великий за обсягом прозовий епічний твір, в якому охоплено широке коло проблем, багатолінійний сюжет, докладне розкриття життєвих подій протягом тривалого часу.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
3. Підсумкова бесіда
1) Що нового ви дізнались на уроці?
2) Чим зацікавив вас роман «Поліанна»?
3) Який у вас настрій після прочитання роману? Чому?
IV. Домашнє завдання.
1. Вивчити термін. Стор 196-198 усно відповідати на питання.
2. Намалювати ілюстрації до твору (за бажанням).
3. Вигадати історії для «гри у радість».