Урок зарубіжної літератури для 5 класу "Е. Портер "Поліанна". Щирість, мужність і оптимізм героїні твору"

Про матеріал
Конспект уроку зарубіжної літератури для 5 класу за творчістю Е. Портер на тему: "Е. Портер "Поліанна". Щирість, мужність і оптимізм героїні твору".
Перегляд файлу

5 клас Зарубіжна література

Урок №                                                                                    Дата:

Тема. Е. Портер «Поліанна». Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

Мета: продовжувати знайомити дітей із змістом роману, дати початкове поняття про жанр роман; розвивати навички виразного читання, уміння визначати головні епізоди, переказувати їх та висловлювати думку щодо прочитаного, розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності, поглиблювати навички характеристики героїв твору; виховувати оптимістичне ставлення до життя.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст роману.

                                                      Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

   1)Літературний диктант за біографією Е. Портер.

  1. Елеонор Портер - ….письменниця. (американська)
  2. Чим вона прославилася? (тим, що навчила людей «грати в радість»)
  3. Ким могла стати Е. Портер? (співачкою)
  4. Ким був її чоловік? (підприємцем)
  5. В якому місті остаточно оселилося подружжя? (Нью-Йорк)
  6. В якому віці Е. Портер написала перші оповідання? (33 роки)
  7. В якому журналі їх надрукували? («Християнський вісник»)
  8. Яке покликання було в письменниці? (допомогти людям стати кращими)
  9. Найвідоміший твір авторки. («Поліанна»)
  10.  В якому році він вийшов друком? (1913)
  11. Чому він одразу здобув популярність? (через кризу в країні, люди відчули оптимізм)
  12.  Яку назву має продовження роману? («Юність Поліанни»)

  2) Взаємоперевірка та оцінювання робіт.

  3) Бесіда на первинне сприйняття змісту роману.

  • Яке у вас склалося враження про головну героїню роману?
  • Які важливі проблеми порушено в творі?
  • Чи є вони актуальними в наш час?
  • Чи сподобалася вам «Гра у радість»?
  • Які моральні цінності утверджуються у творі?

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

      Сьогодні ми продовжимо працювати над романом Е. Портер «Поліанна» і дізнаємося про інші пригоди, які сталися з дівчинкою.

ІV.Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  1. Проблемне питання.

     Завдяки роману Е. Портер «Поліанна» ім'я головної героїні стало вічним образом. Як ви думаєте, що може означати це слово?

    2. Коментоване читання тексту.

 2. Бесіда за змістом прочитаного:

1) Як змінилася тітка Поллі після приїзду Поліанни? (простежити динаміку змін)

2) Як спочатку сприйняли мешканці міста «гру у радість»?

3) Чому вони пристали на пропозицію Поліанни?

4) Яка риса характеру є провідною в образі дівчинки?

5) Доведіть, що прислів'я «Як з іншими ти поведешся, того й собі чекай» відображає тему твору. Які ще прислів'я відповідають змісту та темі твору?

6) Яка ідея твору? Чи можна однією ідеєю висвітлити всі проблеми, порушені в творі?

7) Які літературні жанри ви вже знаєте? Дайте коротку характеристику кожному з них.

  3. Теорія літератури.

За жанром твір  «Поліанна» - роман. Ви маєте поняття про оповідання та повість, а сьогодні ми познайомимося з визначенням жанру роман.

Запис до літературознавчих словничків.

Роман-великий за обсягом прозовий епічний твір, в якому охоплено широке коло проблем, багатолінійний сюжет, докладне розкриття життєвих подій протягом тривалого часу.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Творче завдання «Гра у радість». Вчитель пропонує ситуації, а діти продовжують.
  • У вас велика родина, багато братів та сестер, вам завжди весело. Але у батьків замало коштів, щоб придбати всім дітям гарний одяг чи дорогі іграшки.
  • Батьки не можуть вам придбати дорогий смартфон.
  • Вам доводиться протягом тривалого часу готувати домашнє завдання, бо ви маєте погану пам'ять.
  • Батьки не дозволяють вам їсти багато солодкого.

3. Підсумкова бесіда

1) Що нового ви дізнались на уроці?

2) Чим зацікавив вас роман «Поліанна»?

3) Який у вас настрій після прочитання роману? Чому?

IV. Домашнє завдання.

1. Вивчити термін. Стор 196-198 усно відповідати на питання.

2. Намалювати ілюстрації до твору (за бажанням).

3. Вигадати історії для «гри у радість».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гапотченко Зоя
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
6069
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку