5 клас Зарубіжна література
Урок № 33 Дата:17.01.19
Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки.
Мета: допомогти учням побачити в повісті та оцінити стосунки дорослих та дітей, сприяти тому, щоб діти з розумінням ставилися до вчинків дорослих та критично – до своїх власних; розвивати навички виразного читання, творчого переказу, визначення частин сюжету; виховувати високі моральні якості, почуття відповідальності за свої вчинки, любов до близьких людей, почуття вдячності.
Обладнання: повість «Пригоди Тома Сойєра», ілюстрації до неї, ватман, кольорові маркери, клей, кольоровий папір.
Теорія літератури: портрет, сюжет.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. У який день тижня Тома примусили фарбувати паркан? (у суботу)
2. Куди й чому йшов Джим? (до міської помпи по воду)
3. Який вчинок тітки Поллі говорив про її завбачливість? (попередила Джима про можливий підкуп його Томом)
4. Перед якою спокусою не міг встояти Джим? (подивитися на вавку на нозі Тома)
5. Що зображував Бен Роджерс? (пароплав)
6. Як Том звернув на себе увагу Бена? (працював завзято, не зважаючи на нього)
7. Як Том розпалив ще більшу цікавість в очах Бена? (неквапливо фарбував, критично оглядав виконану роботу)
8. Чи одразу погодився Том надати можливість білити паркан Бенові? (ні, скав, що це дуже відповідальна справа, і будь-хто з нею не справиться)
9. Чим підкупив Бен Тома (яблуком)
10. На кого перетворився Том на середину дня? (на справжнього багатія)
11. Який закон відкрив Том? (кожний дорослий та кожна дитина лише тоді матимуть задоволення від того, чого їм праглося, коли його важко було досягти)
12. Куди й чому відправився Том в кінці дня? (до штабс-квартири
2. Взаємоперевірка літературних диктантів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
Слово вчителя
Діти завжди думають, що доролим бути легко. Адже їм не потрібно готувати домашнє завдання, хвилюватися за погану оцінку, писати контрольні роботи. А коли діти стають дорослими, то розуміють складність дорослого життя. А що думають герої повісті Марка Твена про дорослих та їх життя? Сьогодні на уроці ми будемо про це говорити.
ІV. Оголошення теми та мети уроку.
V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
1. Коментоване читання 31 розділу повісті.
2. Бесіда на сприйняття (робота з підручником с. 172)
3. Проблемне питання.
А що б зробили ви, якби опинилися на місці дорослих в даній ситуації?
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Створення ментальних карт:
1 група - «Кульмінаційні моменти твору»;
2 група- «Причини та наслідки вчинків хлопців»;
Вчинок |
Наслідок |
Альтернатива |
Подорож до печери |
Загроза життю та здоров'ю |
Гуляти разом з усіма на пікніку |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Які якості дорослих людей втілені в образах хлопців?
Чому відбувається непорозуміння між дітьми та дорослими?
А як ви спілкуєтеся з батьками чи просто з дорослими людьми?
VIІ. Домашнє завдання
Прочитати 35 розділ повісті «Пригоди Тома Сойєра» , уміти переказувати, характеризувати ситуації та героїв.
VIIІ. Підбиття підсумків уроку
Висловити враження від імені одного з героїв.