Брейн-ринг « Знавці літератури»
Мета: перевірити знання учнів, поглибити їх; розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю; виховувати естетичні смаки, акторську майстерність, любов до книги.
Обладнання: 2 столи із різнобарвними скатертинами, музичний супровід, «Чорний ящик», пазли, акторський реквізит, презентація.
Форма проведення: гра
Учасники: 2 збірні команди учнів 5 - 6 класів (команди формуються завчасно, у кожній має бути по три представника від класу).
Початок гри.
Команди займають місця за своїми столами. На столах чисті аркуші паперу, ручки, олівці. Відповідають по черзі , на обдумування відповіді дається певна кількість хвилин. Починає відповідати команда, яка першою подала звуковий сигнал, тобто підняла руку вверх.
Хід гри.
І. Організаційний момент.
Ведуча.
Вітає зарубіжна література
Сьогодні в залі вас!
Відкриє вам секрети,
За цей короткий час.
Предмет дуже цікавий:
Пригоди і уява,
Фантазія й реалізм.
То ж зараз перевіримо
Знання з цього предмету.
Сьогодні пригадаємо,
Про щось нове дізнаємось.
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте ви уважні,
Бадьорі та кмітливі.
Журі, будьте уважні,
Та вправно нам рахуйте.
Щоб кожен хто змагався,
отримав по заслузі.
Отож , до перемоги ,
в нову країну Знань.
ІІ. Проведення гри.
І тур «Фольклор»
Кожна правильна відповідь проносить по 1 балу за одне питання.
Час – 1 хвилина
ІІ тур « Літературний ерудит »
Кожна правильна відповідь приносить команді по2 бали за одне питання.
Час – 1 хвилина
2. Невелике, переважно віршоване оповідання повчального змісту, героями якого виступають люди, тварини, рослини чи предмети. ( Байка).
5. Першим легендарним байкарем був… (Езоп).
6. Протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів називається ... (Антитеза).
7. Художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретний образ. Використовується в байках. .. ( Алегорія (інакомовлення).
8. Система фантастичних уявлень предків про світ і світобудову; сукупність міфів певного народу; наука про міфи. ( Міфологія).
9. Як називалося страховисько, що мало тіло чоловіка, а голову – бика?
( Мінотавр).
ІІІ тур « Впізнай героя твору »
Кожна правильна відповідь приносить команді по 3 бали за одне питання. Час -1 хвилина 30 секунд.
« Міфи про Геракла» , Геракл
Прометей, « Міф про Прометея»
3. « Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. Його розумне обличчя дихало енергією. Він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку « стати людиною ».
Дік Сенд , Жуль Верн « П’ятнадцятирічний капітан»
4. «...але ця маленька дівчинка діє на хворих краще за шестиквартову
пляшку тонізуючих ліків. І тільки вона здатна розвіяти кепський настрій
містера Пендлтона».
Поліанна, Елеонор Портер «Поліанна»
Ебінізер Скрудж, Чарльз Діккенс « Різдвяна пісня у прозі»
6. « – Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… про дрова з Митрієм Митрійовичем, і раптом це стерво з доброго дива за палець… Ви мені пробачте, я людина, котра робоча… Робота в мене дрібна. Нехай мені заплатять, бо я цим пальцем, може з тиждень не поворухну…»
Хрюкін, А.П. Чехов, «Хамелеон»
Том Сойєр, Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Старий вовк, Е.Сетон-Томпсон «Лобо»
IV тур «Назви ім’я»
Кожна правильна відповідь приносить команді по 3 бали за одне питання. Час -1 хвилина 30 секунд.
1.Одинадцятирічним він утік із дому і найнявся юнгою на вітрильник, який мав відпливти до Індії. Однак подорож не відбулася – хлопчика повернули батькам.
Жуль Верн
2. Про нього О.С. Пушкін скаже « Він знає Європейські мови, до того ж п’ятдесятирічним він вивчив давньогрецьку». Знання мови еллінів потрібне було поетові, щоб читати твори Езопа й Гомера в оригіналі. Коли його запитували, чому він пише байки, той відповідав: «Цей жанр зрозумілий для кожного, його читають і слуги, і діти».
І. А. Крилов
3. Наймогутніший та найвищий серед богів, батько і повелитель богів і людей за грецькою міфологією … Зевс
4. … втратив батьків на 15-му році життя, був відправлений до Лондона для вивчення медицини; він не міг дозволити собі здобути універси -тетську освіту і навіть не мав можливості зайнятися класичними мовами. Джон Кітс
5. Цей письменник мріяв стати актором, а випадково став казкарем. Його казки неординарні, адже героями в них виступають звичайнісінькі речі нашого побуту. Його іменем названа найвідоміша літературна премія дитячих письменників. Г. Х. Андерсен
6. Був дуже забобонною людиною. Він до всього торкався три рази — на вдачу, вважав п’ятницю своїм щасливим днем, а в день виходу останньої частини чергового роману неодмінно виїжджав з Лондона .
Чарльз Діккенс
V тур «Чорний ящик»
Правильна відповідь принесе команді певну кількість балів.
Час –до 3 хвилин .
Виносять скриньку або ящик, прикритий чорним. За підказками треба відгадати, що там. Якщо відгадають з першої спроби – команда отримує 5 балів, з другої – 4 балів, з третьої – 3 балів, з четвертої – 2 бали, з п’ятої – 1 бал.
1 підказка. Саме його носили на грудях лицарі середньовіччя, як талісман.
2 підказка. Розрізавши навпіл цей предмет , філософи пояснювали будову Всесвіту.
3 підказка. В Європу попав із Азії через Єгипет.
4 підказка. Використовується як ліки при простудах.
5 підказка. Буває двох видів, використовується в кулінарії.
Відповідь: Цибуля
VІ тур «Бліц- турнір»
Правильна відповідь принесе кожній команді 5 балів.
Час – до 5 хвилин.
Завдання бліц-турніру: потрібно відгадати зображення на картинці.
Назвати автора та твір.
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо»
Джек Лондон «Жага до життя»
Елеонор Портер «Поліанна»
Володимир Короленко «Сліпий музикант»
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра »
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»
ІІІ. Підведення підсумків гри. Нагородження команд.
Слово надається журі .
ІV. Підсумок гри.
Вчитель зарубіжної літератури
Саме ви, діти, – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, шануйте свій народ. Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою. Знаючи , поважаючи та порівнюючи культуру та звичаї інших народів, ви навчитеся ще більше любити свою маленьку батьківщину, свою країну, де ви виростаєте, навчаєтесь та формуєтеся як особистість, як людина з великої літери.
Дякую за увагу! До нових зустрічей!
Новоселицька гімназія
Брейн - ринг
«Знавці зарубіжної літератури»
для учнів 5-6 класів
Підготувала:
вчитель зарубіжної літератури
Новоселицької гімназії
Дідух-Бойчук Т.Г.
м. Новоселиця, 2018р.