Урок зарубіжної літератури в 5 класі на тему "О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Прославлення материнської любові. Добросердечність та милосердя як головні людські цінності"

Про матеріал
Урок - аналіз казки англійського письменника О.Уайльда. Основні завдання: дати поняття гордині, пихатості; з'ясувати з учнями відмінність між справжніми та хибними цінностями; показати цінність родинних стосунків, поваги, толерантного ставлення до оточення. Основні форми та методи роботи: бесіда, коментоване читання, переказ, відповіді на проблемні запитання тощо.
Перегляд файлу

Тема.  О.Уайльд  «Хлопчик-зірка». Прославлення материнської любові. Добросердечність та милосердя як головні людські цінності.

Мета: продовжити роботу з аналізу казки англійського письменника; підвести учнів до     розуміння справжньої краси людини; розвивати мовлення учнів через вибірковий переказ та відповіді на запитання, а також участь у колективному обговоренні; розвивати мислення, память, емоційну сферу; виховувати доброту, уважне та турботливе ставлення до матусі; поважне ставлення до чужої думки.

Тип: комбінований урок.

 

Можна вибрать друга і по духу брата,

та не можна рідну матір вибирати

В. Симоненко

 

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • До якого жанру належить твір О. Уайльда?
  • Дайте визначення цього жанру.
  • Які види казок ви знаєте?
  • А хто працював у цьому жанрі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Оголошення теми і мети уроку ( мету уроку можна сформулювати разом з класом)
  2. Робота з епіграфом
    1.  Як ви розумієте слова відомого українського лірика В. Симоненка?
    2. Чи погоджуєтеся ви з думкою, яку висловив поет?
    3.  А що, на вашу думку, ще не можна обрати?
  3.  Слово вчителя

Кажуть, що зірочка – це чиясь душа.

Як же не згаснути, живучи на землі? Як залишити по собі слід, память?

Що найголовніше у житті?....

У цих складних питаннях ми і спробуємо сьогодні розібратися.

 

ІV. Робота над темою уроку

  1. Переказ казки з елементами аналізу
  2. Бесіда:
  • До якої родини потрапляє хлопчик?
  • Яким він мав вирости у цій родині?
  • А яким же він став?
  • Чому він таким виріс? Чи правильно його виховували?
  • А чи знаєте ви, що таке гординя?
  • Як же Хлопчик-зірка скористався Божим даром – своєю красою?

 

  1. Розповідь підготовленого учня легенди про Нарциса

Легенда про Нарциса                     C:\Users\Людмила\Desktop\202.jpg

   Жив вродливий юнак на ім'я Нарцис.

   Він був сином річкового бога Кефісса. Німфа Ехо, полонена його красою, жорстоко страждала від нерозділеного кохання. В кінці — кінців, Ехо пішла в гори і там померла, залишивши свій голос.

   Так вже вийшло, що серце юнака нікому не відповідало взаємністю.

   В покарання Немесида напророкувала Нарцисові випробування: всепоглинаюче  почуття кохання без взаємності.

   І незабаром пророцтво збулося: в спекотний день юнак схилився над струмком, щоб втамувати спрагу і, побачивши власне відображення в дзеркальній поверхні води, завмер

   Нарцис був зачарований, закоханий до нестями.

   Він не спав, не їв, тільки милувався собою, поки не помер. На місці, де душа покинула тіло, виросла  прекрасна самотня  квітка  з похиленою головою.

  1. Продовження бесіди
  • Чи схожі, на вашу думку, головні герої цих творів?
  • Охарактеризуйте поведінку Хлопчика- зірки.
  • Чи відповідають його зовнішні риси моральним якостям?
  1. Читання за ролями епізоду, коли герой побачив жінку-жебрачку, яка виявилася його мамою.( стор. 105)

 

  1. Продовження бесіди:
  • А хто для вас мама?
  • Чи завжди вона виглядає так, як ми хочемо?
  • Хто ж винен у тому, що Хлопчик-зірка виріс таким?
  • Чи має людина шанс на виправлення? Давайте зясуємо це, виконавши наступне завдання
  1. Колективна творча робота ( заповнити в зошиті)

НЕМОВЛЯ Хлопчик-зірка

                                                                               ( справедливий та чесний правитель)

 

 ?

   ?

 ? ?

 ?

 ?

  

                                                              Хлопчик-зірка

                                                                                          ( жорстокий, пихатий, грубий)

 

  • А що ж призвело до падіння та піднесення Хлопчика-зірки?
  • Які вчинки, думки, слова вплинули на життя нашого героя?
  • Розфарбуйте зірки у різні кольори та аргументуйте вибір кольору.

 

V. Підсумок уроку

Відповідь на проблемне запитання

  • Чи обовязково потрібно людині пройти через страждання, щоб стати духовно красивою та щасливою?
  • Які висновки особисто для себе ви зробили?

 

VІ. Домашнє завдання

Дати відповідь на одне з запитань:

  1. Що для вас «краса»? ( за казкою О.Уайльда)
  2. Чи приносить краса щастя людині? ( за казкою О.Уайльда)

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку