Урок зарубіжної літератури в 7 класі на тему: "Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання

Про матеріал

Навчальний предмет. Зарубіжна література. 7 клас

Розділ. Духовне випробування людини

Тема. Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Ільїна Інна Іванівна, учитель української мови та літератури, зарубіжної літератури Ржищівської загальноосвітньої школи І –ІІ ступенів.

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015 р.)

Мета: ознайомити учнів із короткими відомостями про життя і творчість письменника; розвивати навички переказу оповідання, виразного читання, усного зв'язного мовлення, словесного малювання, уміння визначати ключові епізоди, формулювати головну думку оповідання, висловлювати міркування з даної проблеми; виховувати повагу до старших, прагнення порозумітися з ними.

Обладнання: .

Епіграф: У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми…

Дж. Олдрідж

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

Життя! Одвічна боротьба добра і зла, любові і ненависті, хибного і правдивого, щирого і зухвалого. Життя непередбачуване, життя мінливе, життя бурхливе. І так хочеться, щоб воно було наповнене тільки щасливими хвилинами, приємними моментами. Але трапляється так, що ці хвилини затьмарюють життєві негаразди, прикрощі, всілякі непорозуміння.

- Як ви гадаєте, чому між людьми можуть виникати непорозуміння?

- Діти, між ким в житті можуть траплятися непорозуміння?

( Відповіді дітей: між дорослими, між батьками і дітьми).

- А чому, на ваш погляд, виникають непорозуміння між батьками і дітьми?

( Відповіді учнів)

- Саме ця тема буде в центрі нашої уваги на уроці. А допоможе нам у цьому відомий англійський письменник Джеймс Олдрідж та його оповідання «Останній дюйм», тому що тема складних людських стосунків, роздуми про суттєві сторони життя людини завжди привертали його увагу.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя

- Відомий німецький письменник Й.В.Гете сказав: «Хто хоче зрозуміти поета, повинен побувати в поетовій країні. Тому на сьогоднішньому уроці ми з вами побуваємо в країні життя і творчості Джеймса Олдріджа. Спробуємо простежити, чи можна в житті знайти порозуміння з близькими та рідними людьми, та що для цього необхідно. І зробимо це на основі оповідання Джеймса Олдріджа «Останній дюйм».

ІV. Робота над темою уроку

1. « Гронування» ( за біографією Дж.Олдріджа)

Джеймс Олдрідж, 10 липня 1918 року, Уайт-Гілс, корінний лондонець, Суон Хілл, Уїльям Томас Олдрідж, рибальство, весловий спорт, полювання, Мельбурнський комерційний коледж, Англія, Оксфордський університет, Лондонська авіаційна школа, Лондонська економічна школа, військовий кореспондент, Греція, Фінляндія, Норвегія, Корея, Єгипет, Франція, Італія, Радянський Союз,“ Морський орел”, “Мисливець”, “Не хочу, щоб він помирав”, “Син чужої землі”.

2. Історія створення оповідання «Останній дюйм»

Виступ підготовленого учня. В основу оповідання автор поклав власні враження від відвідування Акулячої бухти в Єгипті. Джеймс Олдрідж сам ще у молодості навчився керувати невеликими літаками. Пізніше письменник захопився підводним плаванням, навіть написав книгу для любителів «Підводне плавання для недосвідчених англійців». Пристрасним захопленням підводне плавання стало й для молодшого сина письменника. Одного разу вся родина Олдріджів поїхала в Акулячу бухту, і Джеймс знімав морських хижаків – акул, а дружина Діна та старший син Уільям напружено чекали на березі. Тому описи підводного царства такі достовірні та вражаючі. А от свої оповідання «Останній дюйм» та «Акуляча клітка» Олдрідж написав під час перебування на Чорноморському узбережжі Кавказу у 1957 році. Вперше російською мовою «Останній дюйм» надруковано у журналі «Огонек». Українською мовою оповідання було надруковане в збірці «Хлопчик з лісового берега» у Києві (1959). В 1958 році режисери

Теодор Вольфович та Микита Курихін зняли фільм «Останній дюйм», який на Всесоюзному кінофестивалі отримав першу премію. Твори Олдріджа перекладено сорока мовами світу.

3.Словникова робота.

- У творі ви зустріли чимало незрозумілих слів, понять. Давайте звернемось до них і з'ясуємо їх лексичне значення.

Дюйм ( від голл. duim, буквально – великий палець) – одиниця довжини в англійській системі мір, рівна 1/12 фута, або 2,54 см.

Авантюра (франц.) – ризикована, сумнівна справа, розрахована на випадковий успіх, без урахування реальних можливостей і приречена на провал.

Дюни – піщані горби, нанесені вітром на узбережжі морів, озер, великих річок.

Піке – зниження літака з великою швидкістю.

4. Повідомлення груп-дослідників.

Слово вчителя. Напередодні нашого уроку я попросила вас об'єднатися в групи. Кожна група отримала своє завдання і свою назву. Отже, перша група – це група географів, друга група – це група біологів.

- Вам відомо, що Бен, головний герой оповідання «Останній дюйм», ризикуючи власним життям, проводив підводні зйомки морських хижаків Червоного моря. Тому група географів підготувала повідомлення про особливості цього водного середовища.

Група географів. Червоне море – найтепліше море на Землі( середня температура в лютому в північній частині + 23С, в серпні +27С). Воно заповнює собою вузьку, майже прямолінійну тріщину між Середземним морем і Індійським океаном. Зліва – Африка, справа – Аравійський півострів. Знаходячись між двома водними стихіями, Червоне море має свої особливості. По-перше, це найсолоніше море у світі. Це пояснюється вельми просто, адже поряд знаходиться найбільша пустеля світу – Сахара. Тому знадходження прісних вод дуже невелике. По-друге, це водне поєднання солоності з чистотою і теплотою є оптимальним середовищем для розвитку коралів. Ще одне з чудес Червоного моря – його відпливи і припливи. Під час відпливу можна спостерігати вражаюче видовище. Там, де ще нещодавно до самого горизонту тягнулася підводна морська гладінь, раптом виявляєш піщані лисини, а вода ледь досягає колін.

Вчитель. Група біологів підготувала повідомлення про підводний світ Червоного моря.

Група біологів. Головна визначна пам'ятка Червоного моря – його неповторний підводний світ. В його надрах мешкає більше чотирьохсот видів риб. Понад 20 відсотків видів зустрічаються тільки тут. Чого коштують одні тільки назви: риби- ангели, риби- клоуни, султанки! Є тут і свій імператор: риба – наполеон. У просторіччі – губан. Правда, коронували його не через силу і потужність (хоча в довжину він досягає двох метрів), а за характерний виступ на голові. Риба-наполеон віддає перевагу верхньому ярусу моря. Біля рифів можна побачити рибу-мурену. Вона може викликати у нас страх, тому що паща в цієї рибини постійно відкривається і закривається. Створюється таке враження, немов вона приміряється, щоб нас заковтнути. Насправді, це дуже сором'язлива істота, що надає перевагу самотньому життю. Турбувати її не рекомендується. Той, хто нехтує попередженням, може сильно пожалкувати, тому що зуби мурени дуже гострі і заломлені всередину. Ще одне підтвердження тому, які незвичайні інколи бувають творіння матінки природи – моїсеєва камбала. Маленька рибка здатна сама протистояти акулі! В Ізраїлі, в лабораторії «Еллат», цю рибку помістили в басейн з акулою. І коли грізний хижак, роззявивши пащу, був вже готовий проковтнути здобич, трапилось несподіване: паща не захотіла закриватися. Просто рибка виділила якусь молокоподібну речовину, яка паралізувала щелепи акули. Треба згадати і про акул. З 500 видів акул 44 виявили в Червоному морі. Близько десяти з них дуже поширені в північній частині моря. Акули бачать світ у чорно – білому зображенні, погано чують, але мають дуже тонкий нюх та бокову лінію, яка дає змогу акулі на відстані 300 метрів почути велику рибину. Зуби акули мають форму трикутника і розташовані у 5 – 6 рядів, а інколи в 15 рядів. За 10 років акула може зносити 24 тисячі зубів, які ростуть зі шкіри. Сила тиснення щелеп акули досягає 18 тонн. Акула – хижак, який атакує все, що їй здається здобиччю: рибу, черепах, морських птахів, братів-акул. Так, у шлунку великої китової акули було знайдено цілого коня, в іншій – голову та частину тулуба крокодила, трьох птахів та пачку тютюну. До речі, китова акула – справжній велет і мрія кожного дайвера. Це найбільша із сучасних риб. Ця акула живе у відкритому морі, але часто запливає в бухти й до рифів, повільно плаваючи на поверхні в пошуках планктону та рачків.

Вчитель. Ми отримали з вами змістовну інформацію про Червоне море та його неповторний підводний світ. А тепер повернімося до змісту оповідання « Останній дюйм». Англійська родина живе в Єгипті. Бен – досвідчений американський пілот, від послуг якого відмовилась нафтоекспортна компанія Тексєгипто. Його дружина Джоанна покинула сім'ю і виїхала в Англію, залишивши Бену десятирічного хлопчика Деві. Заради сина Бен готовий на будь-який заробіток, який час від часу йому підкидає Джеффорд, що торгує сенсаційними матеріалами підводних зйомок.

5. Занурення в текст.

- Яким було ставлення батьків до Деві?

- Чому Бен взяв хлопчика до Акулячої бухти?

- Які відомості подає автор про Акулячу бухту?

- Як ставиться батько до сина під час польоту?

- В якому стані перебуває хлопчик?

- Чи потурбувався батько про сина перед і під час польоту?

- Якими є стосунки батька і сина на цьому етапі їхніх відносин?

- Який висновок можна зробити?

- Як ви вважаєте, чи існує проблема стосунків батьків і дітей сьогодні?

- Як поводить себе хлопчик, розуміючи, що він залишиться сам і буде

чекати батька? Підтвердіть рядками з тексту.

- Що трапилось з Беном під час підводних зйомок?

- Що перше спадає на думку Бену після трагедії?

- Чи можна сказати, що батько не любив і не любить власного сина?

- Як змінюється ставлення Бена до Деві? Підтвердіть рядками з тексту.

- Визначте епізод найвищого напруження у творі. Зачитайте цей момент.

- Як Деві долає останній дюйм?

- Що відчуває батько після приземлення літака?

- Що зрозуміли батько і син під час цієї екстремальної подорожі?

6. Слово вчителя.

В екстремальних умовах батько і син зуміли зробити найголовніший вчинок в своєму житті – вчинок, який допоміг їм врятуватися, подарувати життя, повірити, знайти один одного, дістатися до самого серця, хоча це було дуже складно для обох.

7. Проблемне запитання.

- Діти, а тепер настав час з'ясувати, чому оповідання має назву « Останній дюйм»?

- Чи можемо сказати, що образ останнього дюйму в оповіданні є символічним?

- Що він символізує? (Це символ чогось вирішального, значущого)

8. Робота з епіграфом.

- Як ви розумієте слова Джеймса Олдріджа, що стали епіграфом до нашого уроку?

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Гра «Одягни дерево рішень».

- Поміркуйте, які поради ви дали б батькові і сину, щоб вони подолали останній дюйм у відстані між ними. Запишіть їх на листочках і почепіть на наше дерево рішень.

- Ось наше дерево звеселилося барвистими листочками і зараз буде символізувати дерево життя.

2. Інтерактивна вправа « Мікрофон».

Продовжте речення.

- Для мене на уроці було новим те, що…

- Я дізнався (-лась) про …

- Я зрозумів (-ла), що …

Слово вчителя. На завершення, діти, я б хотіла сказати вам, що життя – це дуже складна річ. Ваші батьки - дорослі люди. А на дорослих в житті лежить дуже велика відповідальність. Часом у них дуже багато проблем. І іноді здається, що вони приділяють вам замало часу. Та ви повинні розуміти, що всі батьки дуже люблять своїх дітей, думають про них, піклуються про них. Інколи, можливо, вам потрібно першими зробити крок їм назустріч, проявити до них свою любов, терплячість, розуміння, щоб врешті-решт ви змогли здолати той останній дюйм непорозуміння, який існує між вами. Оповідання «Останній дюйм» - це своєрідний глибокий роздум про вічні цінності людського життя, про становлення людини, про духовне зближення батьків і дітей. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

3. Інтерактивний прийом « Градусник».

(Діти малюють на полях зошитів шаблони градусників і позначають на них свій рівень зацікавленості на уроці).

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

1. Підготуватися до характеристики образу Деві.

2. Створити обкладинку до книги. ( За бажанням учнів)

3. Написати продовження оповідання « Останній дюйм». ( За бажанням учнів)

Список використаних джерел

1. Головей В. Кроки назустріч одне одному: Урок за оповіданням

Дж. Олдріджа «Останній дюйм» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2013. – №3. – С.30 – С.35.

2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / затверджений Постановою КМУ від 23.11.2011 № 1392 (Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 538 від 07.08.2013).

3. Закон України “Про загальну середню освіту”.

4. Зарубіжна література: підручник для 7-го класу загальноосвітнього навчального закладу / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. – Київ: Генеза, 2015. – С.116 – С.130.

5. Ільченко Л.М. Мить просвітлення душі: Урок компаративного аналізу новел О.Генрі та В. Стефаника « Кленові листки»// Зарубіжна література в школі. – 2013. - №11 - 12. – С.53 – С.57.

6. Чередник Л.А. Зарубіжна література. 7 клас: Авторські уроки. – Х. : Веста: «Ранок», 2007. – С.188 – С.192.




Перегляд файлу

Навчальний предмет. Зарубіжна література. 7 клас

Розділ. Духовне випробування людини

Тема. Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 Ільїна Інна Іванівна, вчитель зарубіжної літератури Ржищівської загальноосвітньої школи І –ІІ ступенів.

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015 р.)

Мета: ознайомити учнів із короткими відомостями про життя і творчість письменника; розвивати навички переказу оповідання, виразного читання, усного зв’язного мовлення, словесного малювання, уміння визначати ключові епізоди, формулювати головну думку оповідання, висловлювати міркування з даної проблеми; виховувати повагу до старших, прагнення порозумітися з ними.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація.

 

Епіграф:                                 У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми…                                                                                Дж. Олдрідж

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

Життя! Одвічна боротьба добра і зла, любові і ненависті, хибного і правдивого, щирого і зухвалого.  Життя непередбачуване, життя мінливе, життя бурхливе. І так хочеться, щоб воно було наповнене тільки щасливими хвилинами, приємними моментами. Але трапляється так, що ці хвилини затьмарюють життєві негаразди, прикрощі, всілякі непорозуміння.

- Як ви гадаєте, чому між людьми можуть виникати непорозуміння? 

- Діти, між ким в житті можуть траплятися непорозуміння?

 ( Відповіді дітей: між дорослими, між батьками і дітьми).

- А чому, на ваш погляд, виникають непорозуміння між батьками і дітьми?

( Відповіді учнів)

- Саме  ця тема  буде в центрі нашої уваги на уроці. А допоможе нам у цьому відомий англійський письменник Джеймс Олдрідж та його оповідання «Останній дюйм», тому що тема складних людських стосунків, роздуми про суттєві сторони життя людини завжди привертали  його увагу.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя

- Відомий німецький письменник Й.В.Гете сказав: «Хто хоче зрозуміти поета, повинен побувати в поетовій країні. Тому на сьогоднішньому уроці ми з вами побуваємо в країні життя і творчості Джеймса Олдріджа. Спробуємо простежити, чи можна в житті знайти порозуміння з близькими та рідними людьми, та  що для цього необхідно. І зробимо це на основі  оповідання Джеймса Олдріджа «Останній дюйм».

ІV. Робота над темою уроку

 1. « Гронування» ( за біографією Дж.Олдріджа)

Джеймс Олдрідж, 10 липня 1918 року, Уайт-Гілс,  корінний лондонець, Суон Хілл, Уїльям Томас Олдрідж, рибальство, весловий спорт, полювання, Мельбурнський комерційний коледж, Англія,  Оксфордський університет, Лондонська  авіаційна школа, Лондонська економічна школа, військовий  кореспондент, Греція, Фінляндія, Норвегія, Корея, Єгипет, Франція, Італія, Радянський Союз,“ Морський орел”, “Мисливець”, “Не хочу, щоб він помирав”, “Син чужої землі”.

2. Історія створення оповідання «Останній дюйм»

Виступ підготовленого учня. В основу оповідання автор поклав власні враження від відвідування Акулячої бухти в Єгипті.  Джеймс Олдрідж сам ще у молодості навчився керувати  невеликими літаками. Пізніше письменник захопився підводним плаванням, навіть написав книгу для любителів «Підводне плавання для недосвідчених англійців». Пристрасним захопленням підводне плавання стало й для молодшого сина письменника. Одного разу вся родина Олдріджів поїхала в Акулячу бухту, і Джеймс  знімав морських хижаків – акул, а дружина Діна та старший син  Уільям напружено чекали на березі. Тому описи підводного царства такі достовірні та вражаючі. А от свої оповідання «Останній дюйм» та «Акуляча клітка» Олдрідж написав під час перебування на Чорноморському узбережжі Кавказу у 1957 році. Вперше російською мовою «Останній дюйм» надруковано у журналі «Огонек». Українською мовою оповідання було надруковане в збірці «Хлопчик з лісового берега» у Києві (1959). В 1958 році режисери

Теодор Вольфович та Микита Курихін зняли фільм «Останній дюйм», який на Всесоюзному кінофестивалі отримав першу премію. Твори Олдріджа перекладено сорока мовами світу.

3.Словникова робота.

- У творі ви зустріли чимало незрозумілих слів, понять. Давайте звернемось до них і з’ясуємо їх лексичне значення.

 Дюйм   ( від голл. duim, буквально – великий палець) – одиниця довжини в англійській системі мір, рівна 1/12 фута, або 2,54 см.

Авантюра (франц.) – ризикована, сумнівна справа, розрахована на випадковий успіх, без урахування реальних можливостей і приречена на провал.

Дюни – піщані горби, нанесені вітром на узбережжі морів, озер, великих річок.

Піке – зниження літака з великою швидкістю.

4. Повідомлення груп-дослідників.

Слово вчителя. Напередодні нашого уроку я попросила вас об’єднатися в групи. Кожна група отримала своє завдання і свою назву. Отже, перша група – це група географів, друга група – це група біологів.

- Вам відомо, що Бен, головний герой оповідання «Останній дюйм», ризикуючи власним життям, проводив підводні зйомки морських  хижаків Червоного моря. Тому група географів підготувала повідомлення про особливості цього водного середовища.

Група географів. Червоне море – найтепліше море на Землі( середня температура в лютому в північній частині + 23С, в серпні +27С). Воно заповнює собою вузьку, майже прямолінійну тріщину між Середземним морем і Індійським океаном. Зліва – Африка, справа – Аравійський півострів. Знаходячись між двома водними стихіями, Червоне море має свої  особливості. По-перше, це найсолоніше море у світі.  Це пояснюється вельми просто, адже поряд знаходиться найбільша пустеля світу – Сахара. Тому знадходження прісних вод дуже невелике. По-друге, це водне поєднання солоності з чистотою і теплотою є оптимальним середовищем для розвитку коралів. Ще одне з чудес Червоного моря – його відпливи і припливи. Під час відпливу можна спостерігати вражаюче видовище. Там, де ще нещодавно до самого горизонту тягнулася підводна морська гладінь, раптом виявляєш піщані лисини, а вода ледь досягає колін.

Вчитель. Група біологів підготувала повідомлення про підводний світ Червоного моря.

Група біологів. Головна визначна пам’ятка Червоного моря – його неповторний підводний світ. В його надрах мешкає більше чотирьохсот видів риб. Понад 20 відсотків видів зустрічаються тільки тут. Чого коштують одні тільки назви: риби- ангели, риби- клоуни, султанки! Є  тут і свій імператор: риба – наполеон. У просторіччі – губан. Правда, коронували його не через силу і потужність (хоча в довжину він досягає двох метрів), а за характерний виступ на голові.  Риба-наполеон віддає перевагу верхньому ярусу моря. Біля рифів можна побачити рибу-мурену. Вона може викликати у нас страх, тому що паща в цієї рибини постійно  відкривається і закривається. Створюється таке враження, немов вона приміряється, щоб нас заковтнути. Насправді, це дуже сором’язлива істота, що надає перевагу самотньому життю. Турбувати її не рекомендується. Той, хто  нехтує  попередженням, може сильно пожалкувати, тому що зуби мурени дуже гострі і  заломлені всередину. Ще одне підтвердження тому, які незвичайні інколи бувають творіння матінки природи – моїсеєва камбала. Маленька рибка здатна сама протистояти акулі! В Ізраїлі, в лабораторії «Еллат», цю рибку помістили в басейн з акулою. І коли грізний хижак, роззявивши пащу, був вже готовий проковтнути здобич, трапилось несподіване: паща не захотіла закриватися. Просто рибка виділила якусь молокоподібну речовину, яка паралізувала щелепи акули. Треба згадати і про акул. З 500 видів акул 44 виявили в Червоному морі. Близько десяти з них дуже поширені в північній частині моря.  Акули бачать світ у чорно – білому зображенні, погано чують, але мають дуже тонкий нюх та бокову лінію, яка дає змогу акулі на відстані 300 метрів почути велику рибину. Зуби акули мають форму трикутника і розташовані у 5 – 6 рядів, а інколи в 15 рядів. За 10 років акула може зносити 24 тисячі зубів, які ростуть зі шкіри. Сила тиснення щелеп акули досягає 18 тонн. Акула – хижак, який атакує все, що їй здається здобиччю: рибу, черепах, морських птахів, братів-акул. Так, у шлунку великої китової акули було знайдено цілого коня, в іншій – голову та частину тулуба крокодила, трьох птахів та пачку тютюну. До речі, китова акула – справжній велет і мрія кожного дайвера. Це найбільша із сучасних риб. Ця акула живе у відкритому морі, але часто запливає в бухти й до рифів, повільно плаваючи на поверхні в пошуках планктону та рачків.

Вчитель. Ми отримали з вами змістовну інформацію про Червоне море та його неповторний підводний світ. А тепер повернімося до змісту оповідання « Останній дюйм». Англійська родина живе в Єгипті.  Бен – досвідчений американський пілот, від послуг якого відмовилась нафтоекспортна компанія Тексєгипто. Його дружина Джоанна покинула сім’ю і виїхала в Англію, залишивши Бену десятирічного хлопчика Деві. Заради сина Бен готовий на будь-який заробіток, який час від часу йому підкидає Джеффорд, що торгує сенсаційними матеріалами підводних зйомок.

5. Занурення в текст.

- Яким було ставлення батьків до Деві?

- Чому Бен взяв хлопчика до Акулячої бухти?

- Які відомості подає автор про Акулячу бухту?

- Як ставиться батько до сина під час польоту?

- В якому стані перебуває хлопчик?

-  Чи потурбувався батько про сина перед і під час польоту?

- Якими є стосунки батька і сина на цьому етапі їхніх відносин?

- Який висновок можна зробити?

- Як ви вважаєте, чи існує проблема стосунків батьків і дітей сьогодні?

- Як поводить себе хлопчик, розуміючи, що він залишиться сам і буде    

          чекати батька? Підтвердіть рядками з тексту.

- Що трапилось з Беном під час підводних зйомок?

- Що перше спадає на думку Бену після трагедії?

- Чи можна сказати, що батько не любив і не любить власного сина?

- Як змінюється ставлення Бена до Деві? Підтвердіть рядками з тексту.

- Визначте епізод найвищого напруження у творі. Зачитайте цей момент.

- Як Деві долає останній дюйм?

- Що відчуває батько після приземлення літака?

- Що зрозуміли батько і син під час цієї екстремальної подорожі?

6. Слово вчителя.

В екстремальних умовах батько і син зуміли зробити найголовніший вчинок в своєму житті – вчинок, який допоміг їм врятуватися, подарувати життя, повірити, знайти один одного, дістатися до самого серця, хоча це було дуже складно для обох.

7. Проблемне запитання.

- Діти, а тепер настав час зясувати, чому оповідання має назву « Останній дюйм»?

- Чи можемо сказати, що образ останнього дюйму в оповіданні є символічним?

-  Що він символізує? (Це символ чогось вирішального, значущого)

8. Робота з епіграфом.

- Як ви розумієте слова Джеймса Олдріджа, що стали епіграфом до нашого уроку?

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

          1.  Гра «Одягни дерево рішень».

      -   Поміркуйте, які поради ви дали б батькові і сину, щоб вони подолали останній дюйм у відстані між ними. Запишіть їх на листочках і почепіть на  наше дерево  рішень.

-  Ось наше дерево звеселилося барвистими листочками і зараз буде    символізувати дерево життя.

          2. Інтерактивна вправа « Мікрофон».

Продовжте речення.

- Для мене на уроці було новим те, що…

- Я дізнався (-лась) про …

- Я зрозумів (-ла), що …

Слово вчителя. На завершення, діти, я б хотіла сказати вам, що життя – це дуже складна річ. Ваші батьки - дорослі люди. А на дорослих в житті лежить дуже велика відповідальність. Часом у них дуже багато проблем. І іноді здається, що вони приділяють вам замало часу. Та ви повинні розуміти, що всі батьки дуже люблять своїх дітей, думають про них, піклуються про них. Інколи, можливо, вам потрібно першими зробити крок їм назустріч, проявити до них свою любов, терплячість, розуміння, щоб врешті-решт ви змогли здолати  той останній дюйм непорозуміння, який існує між вами. Оповідання «Останній дюйм» - це своєрідний глибокий роздум про вічні цінності людського життя, про становлення людини, про духовне зближення батьків і дітей. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

3. Інтерактивний прийом « Градусник».

(Діти малюють на полях зошитів  шаблони градусників і позначають на них свій рівень зацікавленості на уроці).

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

1. Підготуватися до характеристики образу Деві.

2. Створити обкладинку до книги. ( За бажанням учнів)

3.       Написати продовження оповідання « Останній дюйм». ( За бажанням учнів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1. Головей В. Кроки назустріч одне одному: Урок за оповіданням

Дж. Олдріджа «Останній дюйм» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2013. – №3. – С.30 – С.35.

2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / затверджений Постановою КМУ від 23.11.2011 № 1392 (Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 538 від 07.08.2013).

3.    Закон України “Про загальну середню освіту”.

4.   Зарубіжна література: підручник для 7-го класу загальноосвітнього навчального закладу / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. – Київ: Генеза, 2015. – С.116 – С.130.

5.    Ільченко Л.М. Мить просвітлення душі: Урок компаративного             аналізу новел О.Генрі та В. Стефаника « Кленові листки»// Зарубіжна література в школі. – 2013. - №11 - 12. – С.53 – С.57.               

6. Чередник Л.А. Зарубіжна література. 7 клас: Авторські уроки. – Х. : Веста: «Ранок», 2007. – С.188 – С.192.

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
5475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку