Урок зарубіжної літератури в 7 класі на тему "Фольклорні балади про Роьін Гуда"

Про матеріал
Конспект уроку містить завдання для дітей з особливими освітніми потребами. Ці завдання розраховані як на самостійне виконання, так і на виконання з допомогою помічника вчителя та учнів класу.
Перегляд файлу

Тема: Фольклорні балади про Робіна Гуда. Ідеї свободи, служіння народу.7 клас (з інклюзивним навчанням)

Мета: познайомитися з англійськими фольклорними баладами про Робін Гуда; розкрити вплив історичних подій та героїчних постатей на розвиток усної народної творчості; розвивати навички учнів аналізувати художній твір, робити порівняльний аналіз героїв; розвивати навички логічного мислення та виразного читання; сприяти вихованню поваги до захисників знедолених.

Очікувані результати: учні аналізують текст, виразно читають уривки балади,характеризують образ головного героя, використовуючи цитати з тексту, розуміють відмінність образу Робін Гуда від персонажів інших епосів, дають повні обґрунтовані відповіді на питання.

Ключові поняття: фольклорна балада, образна характеристика головного героя твору

Обладнання:комп`ютер та екран,  презентація до уроку,аудіо запис пісні В. Висоцького «Балада про Робін Гуда»,  книжкова виставка, ілюстрації до твору, малюнки учнів, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Вид уроку: урок –подорож з елементами дослідження.

Епіграф:                                               Шляхетність, мов кришталь,

                                                                Що промениться ясно,

                                                               Мов скло прозоре, що блистить прекрасно,

                                                                І скарб, і гроші, і всі титули минуться,

                                                               А слава й честь навіки зостаються…

                                                               (М. Рей «Про справжнє шляхетство»)

Перебіг уроку:

І. Організаційний етап.

Емоційне налаштування на сприйняття матеріалу уроку: перегляд бук трейлеру до твору з прослуховуванням аудіо запису пісні В. Висоцького «Балада про Робін Гуда». (слайд №1)

ІІ. Етап підготовки учнів до активного та свідомого засвоєння нового матеріалу.

1.Слово вчителя:

-У житті завжди є місце подвигові. Про героїв згадують стародавні міфи, герої є і серед нас, вони завжди будуть народжуватися, доки треба буде чинити опір злу. Найвідомішими є ті особистості, що піднімали за собою цілі загони заради панування правди й справедливості. У давні часи це були ватажки (народні месники), що ставали на чолі скривджених. Про них складали легенди й пісні. Про одного з них , Робін Гуда, ми сьогодні дізнаємося на уроці.(слайд №2) Наш урок пройде у формі подорожі у далеке історичне минуле. Подорожуючи, ми дослідимо, чому про Робін Гуда говорили «розбійник долею він був і лицар-у душі».

2. Повідомлення теми уроку та запис її до зошитів. (слайд №3)

3. Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу.

 - Після самостійного опрацювання тесту балади вдома, на які питання ви б хотіли отримати відповідь на нашому уроці?

4. Мотивація навчальної діяльності, показ практичної значущості вивчення нового матеріалу.

 - Підсумовуючи ваші очікування, хочу зазначити, що у житті часто буває так, що обставини виявляються сильнішими за людину. І що ж має статися, щоб мужня, благородна, розумна, талановита людина стала розбійником, але при цьому залишилася улюбленим героєм народного епосу? Це ми і спробуємо сьогодні з`ясувати.

5. Робота з епіграфом. (слайд №4)

 - Розшифруйте QR-код епіграфа.(для інклюзивної групи –допомагає помічник вчителя, читають учні групи)

 - Прочитайте виразно  епіграф. (слайд №5) (вдруге читає сильний учень)

 - Як ви гадаєте, чому шляхетність порівнюється із кришталем, з прозорим склом? (шляхетність настільки ж швидко можна втратити, як і розбити скло; )

 - Чому люди пам`ятають подвиги, а не титули й багатство?

ІІІ. Етап засвоєння нових знань.

1.Слово вчителя.

 - Образ Робін Гуда в баладах  англійського народу – уособлення народної мрії про героя – захисника і борця, лицаря.

           

 2. Словникова робота (слайд №6)           

Лицар – (вершник), у феодальному суспільстві кінний воїн, самовідданий, благородний чоловік.

-Що, на вашу думку, головне у цьому визначенні? ( самовідданість, благородство)

-Якими були ці середньовічні поняття лицарства, чи всі їх дотримувалися, чи обов`язково потрібно було мати титул лицаря, щоб поводити себе шляхетно? Давайте розпочнемо подорож тим часом.(слайд №7)  Погляньте на карту місцевості, де відбувалися події, відображені у фольклорних баладах про Робіна Гуда. Розповідь пов`язана з Ноттінгемським замком (слайд №8,9,10)  Фольклорні балади про славетного героя становлять цілий цикл. (слайд №11)

3. Робота з текстом балади.

- В які часи відбуваються події ? Зачитайте уривок з тексту. (стр.30, 1 абзац)

- Про які заповідні ліси йде мова? (Шервудський та Бернесдейльський) (слайди № 12,13)

- Кому належали ці ліси? (королю)

 

4. Історична довідка.  (слайд №14) – Вільгельм Завойовник

                                        (слайд №15)- Генріх ІІ, Елеонора Аквітанська

                                        (слайд №16) – Річард І, принц Джон

5. Продовження роботи з текстом

- Де і  в якій родині з`явився на світ Робін Гуд?

- Яке виховання дали хлопчикові?Чому навчала його матір? Зачитайте цитату. (стр.31, 1 абзац)

- Які розповіді батька найбільше полюбляв слухати маленький Роб? (про хороброго Зеленого Віллі-розбійника)

6. Історична довідка (слайд №17) – ймовірне походження героя.

  7. Робота з текстом балади.

- Розкажіть про друзів дитинства Робіна. (Віллі Геймвелл, син батькового брата та Маріан Фітцволтер, єдина донька графа Хантінгдона)

- Яку трагедія хлопчик пережив у дитинстві?

- Хто його виховував після смерті батьків?(дядько, сквайр Геймвелл)

- Чому Роб вирішив узяти участь у змаганні лучників у Ноттінгемі? (юнак мріяв помірятися силами й так само , як батько, стати лісничим)

- Яку дорогу до Ноттінгема обрав Роб? (через Шервудський ліс)

- Чому Робін Гуд опинився поза законом? (вбив королівського оленя та лісничого, який заступив місце батька)

- Якою порадою бідної вдови він скористався?(приєднатися до ватаги лісових стрільців, які не мали ватажка)

- Як ви гадаєте, чому розбійники не побоялися обрати ватажком саме Робіна Гуда, адже вони його зовсім не знали? (повірили в його порядність, оцінили його вчинки, влучність стрільби)

- Як характеризує Робін Гуда те, що він спочатку відмовився бути ватажком? (юнак був скромним, шанобливо ставився до старших)

- Зачитайте опис зовнішності Робін Гуда на змаганнях лучників. (стр.33, 8 абзац)

-Яким ім`ям називає його на турнірі прекрасна Маріам? (Роб у каптурі)(слайд №18)

8. Творча робота «Створення акротексту» : (слайди №19, 20) – розгляньте зображення Робін Гуда, доберіть до кожної літери його імені слова, що характеризують героя

Для групи інклюзивного  навчання. Використовується технологія скаффолдінгу-досягнення успіху через підказку (обрать потрібні слова, використовуючи допомогу сильних учнів та помічника вчителя)

9. Складання асоціативного куща «Риси характеру Робін Гуда» (Слайд №22)

Для інклюзивної групи: дібрати слова підказки з хмари слів (слайд №21) (допомагає помічник вчителя)

(Слайд №22)

10. Робота з таблицею «Друзі та вороги Робін Гуда»  в зошиті

Складіть перелік друзів та ворогів Робін Гуда, слухаючи розповідь учителя та переглядаючи слайди презентації. (слайди №23-32)


         Друзі Робін Гуда

    Вороги Робін Гуда


    

ІV. Закріплення нового матеріалу

1.1Для інклюзивної групи : встанови відповідності

1.Маріан Фітцволтер              а)Син брата батька Робіна Гуда

2.Герфорд                                 б)батько Робіна Гуда

3.Біллі Геймвелл                      в)єпископ

4.Роб із Локслі                         г)дочка графа, кохана Робіна

5.Хью Фітзу                             д)Робін Гуд

1.2 Для всього класу - Літературний диктант

  1. Місце народження Роба.  (Локслі)
  2. Як звали батька Роба?   (Х’ю Фітзу)
  3. Ким працював батько хлопця?  (Головним лісничим)
  4. Чому Робу забороняли дружити з Маріан Фітцуолтер?  ( Їхні батьки ворогували)
  5. Що означає ім’я Робін Гуд?  (Дослівно «Роб у каптурі»)
  6. Якого кольору був одяг героя?  (Зеленого)
  7. Яку новину приніс Робові дядько Джордж?  (У Ноттінгемі відбудуться змагання лучників)
  8. Якою дорогою він вирушив на турнір?  (Через Шервудський ліс)
  9. Як показав свою вправність у стрільбі Роб головному лісничому?   ( Роб застрелив королівського оленя)
  10. З ким зустрівся Роб у вдови?  (З її трьома синами, що були розбійниками)
  11. Що мав зробити Роб, щоб його обрали ватажком розбійників?  (Здобути золоту стрілу на змаганнях лучників)
  12. Кому подарував золоту стрілу Роб?  (Не дочці шерифа, а прекрасній Маріані) 

            

2. «Українські Робін Гуди» (слайд №33)

 

3. Для інклюзивної групи Інтерактивна вправа «Займи позицію»).

 

 Використовуючи варіанти відповіді, вислови свою думку:

  • Робін Гуд, незважаючи на те, що був розбійником, є справжнім героєм.
  • Ні, розбійник, незважаючи ні на що, не може бути героєм.
  • Не визначився.

 

 

 

4. Рефлексія.

Підсумковий коментар учителя:

 

Ніби підкреслюючи те, що Робін Гуд був реальною, а не вигаданою особою, у баладі розповідається, як герой зустрів свою смерть: (Слайд №34,35)

Під каменем важким отут

Спочив навіки Робін Гуд.

Він доблесно і чесно жив,

Він кривди серцем не любив.

Із ним гуляли молодці –

Безстрашні вольнії стрільці,

Серед яких він першим був,

Чим славу в Англії здобув

       Та чи помер Робін Гуд? Мабуть, ні. Він вічно житиме в безсмертних англійських баладах і піснях. І нові, й нові покоління людей, так, як ми з вами, весело сміятимуться з дотепних жартів героя, захоплюватимуться його відвагою, силою, кмітливістю. 

Саме тому збірки фольклорних легенд про захисника англійського народу Робін Гуда перевидаються та екранізуються. А фільми отримують премії. (слайд №36)

V. Етап інформування учнів про домашнє завдання:(слайд №37)

1.Скласти план характеристикаи образу Робін Гуда та підготувати розповідь за ним. Для інкл.: розповідь за готовим планом.

2.Малюнки до твору.

3. Використовуючи шаблон бланку «Зареєструй мене на фейсбуці», створити реєстрацію персонажа.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Клепка Олена
Додано
11 червня 2020
Переглядів
11357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку