Урок зарубіжної літератури в 9 класі на тему: «Ерудиція завжди переможе». Урок повторення та узагальнення знань за рік.

Про матеріал

Мета уроку:

- узагальнити знання учнів з предмету зарубіжної літератури, розширювати їх кругозір;

- розвивати зв'язне мовлення, логічно-образне мислення;

- розвивати пам'ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді;

- виховувати повагу до знань, толерантність, долучати до скарбниці зарубіжної літератури.

Форма проведення: інтелектуальна гра «Брейн-ринг».

Перегляд файлу

Тема уроку:  «Ерудиція завжди переможе». Урок повторення та узагальнення знань за рік.

Мета уроку:

-  узагальнити  знання учнів з предмету зарубіжної літератури, розширювати їх кругозір;

-  розвивати зв’язне мовлення, логічно-образне мислення;

-  розвивати пам’ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді;

-  виховувати повагу до знань,  толерантність, долучати до скарбниці зарубіжної літератури.

Форма проведення: інтелектуальна гра «Брейн-ринг».

Обладнання: табло з номінаціями та номерами запитань, секундомір, аркуші паперу, ручки.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Вчитель. Добігає кінця навчальний рік, впродовж якого ви багато чого дізналися  про літературні жанри та стилі, провідні ідеї Просвітництва, Романтизму і Реалізму, нові тенденції в драматургії наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Поглибили свої знання про вже відомих вам письменників, познайомилися з новими іменами.

Знати все неможливо. Але без ерудиції, вміння логічно мислити, практично використовувати власні знання, шукати і знаходити необхідну інформацію в сучасному світі не обійтися. Саме цьому ми маємо навчатися. І сьогоднішній урок стане першою сходинкою.

 

Поділ учнів класу на дві команди.

 

Ознайомлення з правилами гри.

     Гра триває доти, поки одна з команд не набере 8 очок. Право першою давати відповідь надається команді,  капітан якої перший підніме руку. Капітан називає гравця, який озвучить відповідь. Якщо відповідь буде правильною,  бали  зараховуються команді, що відповідала. Якщо відповідь неправильна, право на відповідь надається другій команді. Максимальний час на обговорення – 1 хвилина. Бажаю командам успіху, а глядачів попрошу уважно слідкувати за ходом гри і після її завершення назвати кращого гравця, якому ми вручимо спеціальний приз!

 

 

Жеребкування. Яка команда почне першою гру.

 

 

 

Запитання 1. Насир-ад-Дин, вчитель Омара Хайяма, знайомлячись з новими учнями, говорив: «Саранча бігає, але нешвидко; літає, але невисоко; повзає, але тільки по землі; плаває, але недовго; копає, але неглибоко. Отже, у саранчі п’ять здібностей, але жодного…». Яким словом закінчував це метафоричне повчання мудрий Насир, якщо своє завдання як вчителя він бачив у доведенні здібностей учнів до досконалості й пошуку у них того, чого немає у саранчі?
Відповідь: Таланта.

Підказка: 1) атлант

 

ІІ Наша гра.

Команда, яка отримала право розпочати гру, обирає номінацію та номер запитання.

(Номінації висвітлені на екрані, кожне запитання має бали за правильну відповідь).

 з/п

Номінація

                       Запитання / бали

1

Літературні жанри та стилі

1-2б

2-2б

3-1б

4-2б

5-1б

6-2б

2

Просвітництво

1-2б

2-2б

3-2б

4-1б

5-1б

6-1б

3

Романтизм

1-1б

2-2б

3-1б

4-2б

5-2б

6-2б

4

Взаємодія романтизму і реалізму

1-2б

2-1б

3-2б

4-1б

5-2б

6-1б

5

Реалізм

1-1б

2-1б

3-1б

4-2б

5-1б

6-2б

6

Нові тенденції в драматургії наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.

1-2б

2-1б

3-1б

4-1б

5-1б

6-2б

 

Запитання

І. Номінація «Літературні жанри та стилі»

1.Жанри можуть взаємодіяти між собою, що приводить до виникнення синтетичних утворень. Наведіть приклади. (Повість-казка, оповідання - притча).

2.Визначте жанр твору за цитатою: «Сорок років з гаком розмовляю я прозою, а мені таке ніколи на думку не спадало. Велике, велике вам спасибі,що пояснили. Отож я хотів би їй написати: «Прекрасна маркізо, ваші чудові оченята віщують мені смерть від кохання». То чи не можна ці самі слова сказати галантніше? Знаєте, ну, якось, делікатніше висловитися?» (комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич»).

3.Жанр твору Ф.Шиллера «До радості» (ода).

4.Провідні жанри реалізму (роман, повість, оповідання).

5.Жанр твору М.Гоголя «Шинель» (повість).

6.Які три роди існують в художній літературі? (епос, лірика, драма)

 

ІІ. Номінація «Просвітництво»

  1. «Ідеї правлять світом» - ця думка стала своєрідним гаслом доби Просвітництва, коли реально вважалася можливість побудови «царства …» (розуму).
  2. Як впливали літературні твори на читачів, чому вчили? (Вчили мислити, впливали на почуття).
  3. Яким зображувало життя мистецтво рококо? (приємним, вишуканим і красивим).
  4. Назвіть твір, в якому автор критикує парламентську монархію, безглузді закони й порядки, нездатність політиків, але не прямо, а використовуючи прийом літоти, художні символи та алегорію (Дж.Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера»).
  5. Назвіть автора твору, що став гімном Євросоюзу (Ф.Шиллер, ода «До радості»).
  6. Йоганн Гете звертається до грецької міфології. Який образ привертає його увагу? (образ Прометея).

 

ІІІ. Номінація «Романтизм»

 

1.Хто з письменників не відноситься до байронічної течії: Дж.   Байрон, А.Міцкевич, Г.Гейне? (Г.Гейне – народно-фольклорна течія).

2.Романтики проголосили її  однією з основних умов існування особистості (свобода).

3.В якому творі поетично оброблено народну легенду про красуню, що своїм співом зваблювала рибалок ?(Г.Гейне «Не знаю, що стало зі мною»).

4.Французький письменник А.Моруа назвав життя цього письменника «дорогою слави й честі». (Дж. Байрон).

5.В якому творі розкривається епізод з життя видатного українського політичного діяча ХVІІ ст.? (Поема Дж. Байрона «Мазепа»).

6.Що символізує кінь у романтичній літературі? (символ успіху, людської долі).

 

ІV. Номінація «Взаємодія романтизму і реалізму»

 

1.В яких творах М.Гоголя простежуються романтичні та реалістичні традиції? («Тарас Бульба», «Вечори на хуторі біля Диканьки»).

2.Відкриттям І половини ХІХ ст. став образ «маленької людини». Наведіть приклад. (Максим Максимович. «Герой нашого часу» М.Лермонтова).

3.Якось поет В.Жуковський мандрував Європою й побачив відоме полотно «Сикстинська Мадонна» художника Рафаеля.Натхненний витвором мистецтва, він написав вірш: «Ах, не часто посещает/ Нас с небесной высоты/ И перстами нас касает / Гений чистой красоты ».       Яка поетична метафора сподобалась О.Пушкіну і він ввів її в свій вірш? (Гений чистой красоты).

4.Тетяна, Ольга, Володимир Ленський – це герої якого твору? (О.Пушкін «Євгеній Онєгін»).

 

5.Назвіть твір, в якому головний герой ставав причиною нещасть інших людей («Герой нашого часу» М.Лермонтова).

6.Якою мовою писала листа Тетяна до Онєгіна? (французькою).

 

V. Номінація «Реалізм»

1.Твір усього життя О.де Бальзака («Людська комедія»).

2.В якому творі герої намагаються уникнути покарання за недбалість на службі шляхом хабаря, але це їм не вдається («Ревізор» М.Гоголя).

3.В якому місті відбуваються події в повісті М.Гоголя «Шинель»? (Петербург).

4.Дервіль і Фані Мальво, Анастазі де Ресто і Максим де Трай,  Каміла і Ернест де Ресто. Це герої  з якого твору? («Гобсек», О. де Бальзак).

5.Головний герой повісті М.Гоголя «Шинель» (А.А.Башмачкін).

6.Який фінал має повість Бальзака «Гобсек»? (відкритий)

 

VІ. Номінація «Нові тенденції в драматургії наприкінці ХІХ –

на початку ХХ ст.»

 

1.Його вважають творцем «нової драми». (Г.Ібсен)

2.В основу якого драматичного твору взято античний міф про скульптора, який створив статую морської богині Галатеї та закохався в неї? («Пігмаліон» Б.Шоу).

3.Який фінал твору «Ляльковий дім» Г.Ібсена? (відкритий).

4.Головна героїня п’єси Б.Шоу «Пігмаліон». (Елайза Дулітл).

5.Новий шлях для розвитку якого мистецтва відкрила «нова драма»? (кіномистецтво).

6.Принципи нової драми в українській літератури використовували письменники… (Л.Українка, В.Винниченко, М.Куліш).

 

 

 

Підсумок гри.

Визначаються  та нагороджуються команда-переможець та найактивніший гравець.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
8065
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку