Варіант 1
АВ ВС АС
1Якщо = = ,то АВС ______ А 1В 1С1
А1 В 1 В1 С1 А1 С1
2.Якщо ΔАВС ~ ΔА 1В 1С 1 , то АВ = ___________
ВС
3. Якщо ΔАВС ~ ΔА 1В 1С 1 ,то А= _______ ,В 1 = ____________
В завданнях 4-6 виберіть і підкресліть правильну відповідь
4. Якщо сторони одного трикутника дорівнюють 4 см, 8см, 10см, то
сторони подібного трикутника можуть бути рівні:
а) 50см, 100см, 120 см;
б) 8см, 20см, 25см ;
в) 32см, 64см, 80см.
5. Якщо на мал.1 АС ВС , СD АВ , АС=6см, А D =4см, то АВ
дорівнює:
а) 6см; б) 9см; в) 12см. В
6. Якщо на мал. 2 МВ=3см, АМ= 4см , См=2см, то M D
дорівнює:
а) 5см; б) 6см; в) 3см. С В
А
D
А О
А О
В D
C Мал.1 мал.2
Максимальна кількість - 6 балів Хорди перетинаються в точці М
Варіант 2
В завданнях 1-3 заповнити пропуски в тексті
1 Якщо А=900 , А 1 = 900 , С = С1 ,то АВС ______ А 1В 1С1
2.Якщо ΔАВС ~ ΔА 1В 1С 1 , то В = _________ , С 1 = ___________
3. Якщо ΔАВС ~ ΔА 1В 1С 1 ,то АВ = _______
ВС
В завданнях 4-6 виберіть і підкресліть правильну відповідь
4. Якщо сторони трикутника відносяться як 3:4:5, а більша сторона
подібного трикутника дорівнює 25 см, то периметр подібного трикутника
дорівнює:
а) 40см , б) 50см, в) 60 см
5. Якщо на мал.3 АС ВС , СD АВ , АD=9см, В D =16см, то ВС
дорівнює:
а) 12см; б) 15см; в) 20см.
6. Якщо на мал. 4 АD =4 см, А В= 2 см , то АС дорівнює:
а) 8см; б) 6см; в) 4см. С В
А А
D
А О
В D
C Мал.3 мал.4
DА2 =СА*ВА
IV Удосконалення знань, умінь і навичок.
Слово вчителя. Учні працюють парами, одержують однакові завдання ,які повинні
виконати за певний час хто виконає раніше, одержує додаткове завдання. Розв’язані
задачі учні захищають біля дошки Учитель коментує розв’язок, задачі записуються
в зошитах.
Задача 1.
Дано : АВС, АВ=10 см, ВС=15см
Бісектриса кута між цими сторонами
ділить третю сторону на відрізки , 10 15
більший з них дорівнює 12 см.
Знайти периметр трикутника АВС
Відповідь :45 см
х 1 2
Звернути увагу учнів на те, що з властей бісектриси
трикутника слідує, що до більшої сторони належить
більший з відрізів на які вона ділить третю сторону
10:15=Х:12
Задача 2
.Хорда перетинає другу хорду , ділить її на відрізки 6см і 16 см, в свою чергу
сама ділиться нею на відрізки в відношенні 3:2. Знайти довжину першої хорди
Відповідь: 20 см
С
А
!) ВК*КА=СК*СМ
16*.6=2х*3х 2*4+3* 4 =20 (см)
96=6х2
х=4 В
Задача 3.
В трапеції АВСD, ВС паралельнаAD, АВ= 9см
Діагональ АС ділить трапецію на М
два подібних трикутника АВС і АСD
Знайти більшу основу трапеції, якщо діагональ дорівнює 12 см
Трикутник АВС ~ АС D
D
А
9
В С
Отже, АВ:АС=АС:АD
AD= АС2 :АВ=122 :9=16 (см)
Відповідь:16 см
Задача
Робота з класом .У певний момент часу довжина тіні Софіївського собору (м.Київ)
дорівнює 19 м, а довжина тіні ліхтарного стовпа ,який стоїть біля дзвіниці ,-1,5м
Яка висота дзвіниці, Якщо висота стовпа дорівнює 6 м?
(Після обговорення учні доходять висновку, що для розв’язування цієї задачі потрібно
встановити подібність прямокутних трикутників)
дз
19:х=1.5:6
19*6= 1.5 х
15х 15х=1140
х=1140:15
х=76 (м)
1,5м
19м Відповідь: 76м
V. підсумок уроку.Рефлексія.
Оцінюється робота учнів в парах
- Труднощі ,які виникли при розв’язуванні задач?
- Що сподобалось на уроці?
- Що запам’ятали?
З допомогою смайлів показати свій психологічний настрій на уроці
VІ. Домашнє завдання
§ 14, №671
Матеріал на на друкованій основі
Задача
Які букви повинні бути на класній дошці,щоб учні бачили їх виразно,
як і в книжці? Відстань від парти до дошки -5м, ширина букви в книжці -1мм
С
А
АВ= 1мм х х=СМ ?
25см
В М
5м