Тема: Застосування різних способів розкладання многочленів на множники
Мета: |
закріпити навички застосовувати формули скороченого множення до розкладання многочленів на множники, використовуючи нестандартну форму проведення уроку, перевірити якість знань і вмінь учнів з теми; зацікавити математикою; розвинути логічне мислення, вміння правильно висловлювати свою думку, самостійно застосовувати набуті знання; виховувати увагу, охайність, а також розвинути вміння слухати, працювати самостійно; розширити знання учнів про рідну державу. |
Тип: |
узагальнення та систематизація |
Форма: |
урок-подорож |
Хід уроку
І Організаційний момент
Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо невелику подорож теренами нашої Батьківщини. Ви не раз чули про сім чудес світу. Але не впевнена,чи ви знаєте про те,що в березні 2007 року стартувала акція «Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам’яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21серпня 2007 року в Софії Київській відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців всеукраїнської акції. Сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати мапою нашої держави, але подорож наша буде не звичайна а математична, тож озброймося знаннями, кмітливістю,зосередженістю,твердістю і вирушаємо в дорогу.
ІІ Удосконалення вмінь і навичок
Перша зупинка
Щоб відгадати назву міста з якого ми розпочнемо нашу подорож, потрібно згадати формули скороченого множення
1. Квадрат двочлена |
|
К |
2. Куб двочлена |
|
И |
3. Різниця квадратів |
|
Ї |
4. Різниця кубів |
|
В |
5. Сума кубів |
|
2 |
Отже, у місті Києві розташовано 2 з семи чудес України, а саме – Києво-Печерська лавра та Софія Київська.
(2 малюнки – на парту)
Друга зупинка.
Мандруємо далі Дніпром до наступного міста – володаря одного із семи чудес України. Щоб дізнатися назву міста потрібно виконати завдання на картках:
Картка
1 буква |
|
|
Ж |
2 буква |
|
|
І |
3 буква |
|
|
П |
4 буква |
|
|
Р |
5 буква |
|
|
О |
6 буква |
|
|
Ж |
7 буква |
|
|
Я |
8 буква |
|
|
З |
9 буква |
|
|
А |
Перевірити перші 3 зошити.
Саме так в місті Запоріжжі знаходиться третє з семи чудес України – Національний заповідник «Острів Хортиця» (Скіфський стан на Хортиці).
(2 малюнки на парту)
Третя зупинка
На пошуки наступного дива ми з вами вирушаємо Дніпром,а потім Чорним морем на південний берег Криму у таврійські степи у місто Севастополь.
Щоб дізнатись назву четвертого дива, розв’яжіть рівняння і розгадайте шифр.
а) |
|
ОН |
б) |
|
ХЕ |
в) |
|
ЕС |
г) |
|
РС |
Хто перший розв’язав рівняння запису є відповідь і шифр на дощі.
Ми отримали |
|
ОН |
|
ХЕ |
|
|
ЕС |
|
|
РС |
Розташувавши відповідь у порядку зростання
; ; ;
Ми відкрили четверте диво України – Херсонес Таврійський.
(Малюнок на парту)
Відкриттям цієї визначної історичної пам’ятки України ми з вами завершуємо подорож водними шляхами і продовжимо мандрувати суходолом.
Вирушаємо в путь на захід України
Четверта зупинка
Розумію ви вже трішки втомилися від нашої подорожі, тому п’яте диво України я вам відкрию в обмін на правильне розв’язання № 1270 (а) ст. 270.
а) |
|
|
|
|
|
Поки ми будемо розв’язувати № 1270 (а) 1 учень виконує індивідуальне завдання:
1 буква |
|
|
О |
2 буква |
|
|
И |
3 буква |
|
|
Т |
4 буква |
|
|
Н |
5 буква |
|
|
Х |
Так , п’яте диво України – це Національний історико–архітектурний заповідник «Кам’янець» , що розташований у місті Кам’янець-Подільський.
(малюнок на карту)
П’ята зупинка
Завітати до наступного міста нам допоможе (той хто виконав індивідуальне завдання)
Передостання наша зупинка – це місто Хотин , що знаходиться за 15 км від Кам’янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця» , що є шостим дивом України.
(малюнок на карту)
Шоста зупинка
Для зустрічі з сьомим дивом нашої держави маємо
Замість зірочки записати вираз , щоб рівність стала правильною.
Відповідь:
Отже , сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка» , що розташований у місті Умані.
(малюнок на карту)
Дорога додому
А тепер прямуємо , нарешті , додому. А щоб дорога не видалася вам не цікавою , пропоную розв’язати таке завдання:
Скільки прямокутників зображено на рисунку:
|
|
|
||
|
|
|||
|
|
|||
Відповідь:13.
III. Підсумок уроку
Ось добігла кінця наша подорож. Ми з вами повторили формули скороченого множення. Водночас ми згадали про історичні пам’ятки нашого народу, які є цінними не тільки для нашої держави, але й для світу в цілому.
Лев Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що людина думає про себе, а чисельник – те хороше,що про людину думають інші. Бажаю всім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилася.
Здайте картки самоконтролю.
IV. Домашнє завдання.
Повторити: §18-20,
Розв’язати: №1254(а, г) ст. 268,
№1258(а, б) ст. 259,
№1261 ст.269.