19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок засвоєння нових знань на тему: "Ділення раціональних чисел"

Про матеріал
Учні розв’язують рівнорівневі вправи з виконанням ділення раціональних чисел. Долають певні труднощі у розв'язку, працюють з довідковим матеріалом та засвоюють нові знання з теми.
Перегляд файлу

Дата _______

Урок № ____

Тема.  Ділення  раціональних  чисел

Мета:  базуючись  на  знаннях учнів  про  зміст  дії  ділення та  правил множення    раціональних  чисел, сформулювати  правила  ділення  раціональних  чисел,  розпочати  роботу  з  вироблення  вмінь  застосовувати  ці  правила  для  розв’язування  вправ,  що  передбачають  виконання  ділення  раціональних  чисел;

розвивати обчислювальні  навички,  усну  та  письмову  математичну мову;                                                                                                                                                                                                                                                 формування  ключових  компетенцій:  вміння  долати  труднощі,  навички  роботи  з  підручником, довідковим  матеріалом;

виховувати  почуття  відповідальності  за  якість  та  результат  виконуваної роботи;  формувати  соціальну  компетентність:  увагу,  акуратність,  наполегливість;

формувати  вміння  здійснювати  контроль  та  самоконтроль;

сприяти збереженню  здоров’я  учнів.

Тип уроку:  урок засвоєння нових  знань.

Обладнання:  підручник,   дидактичний  матеріал,  мультимедійний  проектор,  презентація  MicrosoftPowerPoint

 

Хід уроку:

І.   Організаційний момент. Мотивація  навчальної  діяльності.

На  цьому  уроці  ми   вивчимо  ще  одну  дію  з  раціональними  числами – діленням.

 

ІІ.  Перевірка  домашнього  завдання.

 

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань

 

1. Не  виконуючи  арифметичних  дій  порівняй:   (Слайд 2,3)

  1. - 76 ∙ 38  та  - 76 ∙ ( - 38)
  2. 16 · 4,4 · 0  та  -7 · 3,67
  3. -29 – 19   та  -29 · (-19)
  4. -18 · 18   та  -18 + 18
  5. 0,3· (7 – 5) та 0,3· (5 – 7)

 

 

 

 

2. Вправа  «Сходинки»:  виконай  дії,  щоб  отримати  кінцевий  результат  (робота  в  групах)  (Слайд 4)

ІV.Формування  знань

 

  1.  Проблема:  Невідоме  число  помножили  на  – 3,   дістали  15.  Яке  невідоме  число?

(Очевидно,  що  умову  задачі  мовою  математики  записують  так:  якщо   х – невідоме  число,  то  х ∙ ( - 3) = 15.  Отже,  поділити  якесь  число  а  на  число b означає  знайти  таке  с,  щоб  а = b ∙ с).  (Слайд 5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ділення  з  однаковими  знаками. 

Ми  знаємо,  що  - 3 ∙ ( + 5) = - 15;  - 3 ∙ ( - 5 ) = + 15,  і  щоб  помножити  два  числа  з  однаковими знаками  ( різними  знаками),  достатньо  перемножити  їх  модулі   та  перед  результатом  поставити  знак «+» (« - »).

  1. Властивості  ділення : 

а : 1 = а

а : а = 1

0 : а = 0

На  нуль ділити  не  можна!

 

  1. Мнемонічне  правило:  Слайд  6.

 

 

V.  Формування  вмінь

 

  1.  Вправа  «Сонечко»  (Слайд  7)

 

 

  1. Робота з  підручником  (робота  в  парах)
  1.  Знайдіть   частку

а) – 18 : ( - 12);                                      б)  - 4,5 : 9; 

в)  38,6 : ( - 3,86);                                  г)  - 9,6 : ( - 4,8);    

д) – 5,2 : 0,01;                                        е)  14 : ( - 0,28);

ж) ;                                       з)  ;

и)  ;                                        к) .

  1. Розв’яжіть  задачу

 В першій  банці  в 3 рази більше молока, ніж у  другій. Якщо з першої перелити 20 л до другої, то молока в банках буде порівну. Скількі літрів молока в кожній банці? (Слайд 9,10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’яжіть  рівняння  (Слайд 11)

а)  - 4,3 ∙ х = 14,62;                                                б) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Фізкульхвилинка  (Слайд 8)

 

Раз – підняти  руки  вгору,

Два – нагнутися  додолу.

Не  згинайте,  діти,  ноги,

Як  торкнулися  підлоги.

Три,  чотири – прямо  встати,

Будем  знову  починати.

Хто  зуміє  присідати

І  ногам  роботу  дати?

Раз – піднялись, два – присіли

Хай  мужніє  наше  тіло.

Хто  втомився  присідати

Може  вже  відпочивати.

Руки  в боки,  руки  так,

Руки  вгору,  як  вітряк.

Раз  піднялись,  два  присіли

І за  парти  тихо  сіли.

 

VІІ.  Підсумки  уроку

1. Відповісти  на  питання

За  яким  правилом  виконуємо  ділення  двох  чисел: 

а)  з  однаковими  знаками; 

б)  з  різними  знаками;

в)  додатного  на  від’ємне;

г) від’ємного  на   –3.

2.  Перевір  себе (Виконання  вправ з взаємоперевіркою)    (Слайд 12,13)

 

 

 

VІІ.  Підсумки  уроку.  Рефлексія

 

 

VІІІ. Домашнє  завдання

 

1.Знайдіть частку:

а) 3,6: (-4);б)-2,5: (-7,5); в) -8,64: 1,2;г) -56,68 :  (-0,01);д)-2: 0,05;е) ;ж);з);и)

 

2. Розв’яжіть  рівняння: 

а)  4 х = – 10;        б)  –0,4х = –2;   в)  .

3. Знайдіть  значення  виразу: 

а)  –5(1,2а – 6) + 7а,  якщо  а = –208;  б) (5а –0,8) –(–5,2а + 0,1),  якщо  а = 0,1.

4.  Творче  завдання:  виконайте  дії: 

 

                              

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 березня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку