Відділ освіти, культури, молоді та спорту
Клеванської селищної ради
Рівненського району Рівненської області
Оржівський ліцей
Урок основ здоров’я 7 клас
Здоров’я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
Підготувала вчитель
основ здоров’я
Оржівського ліцею
Ванчицька Оксана Василівна
Оржівський ліцей
Урок з основ здоров’я у 7 класі
Тема: Здоров’я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
Мета: продовжувати формування здорового способу життя у здобувачів освіти; довести переваги здорового способу життя; розглянути основні принципи і правила здорового способу життя; виховувати свідоме ставлення до збереження здоров’я та формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я.
Матеріали та обладнання: ілюстрації, на яких зображено здоровий спосіб життя і приклади його формування; навчальне відео; друковані матеріали до вправ; аркуші паперу; фломастери.
І. Організаційний етап. Привітання. Вправа «Ланцюжок». Учні передають одному дотиком руки побажання здоров’я.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Проблемне питання «Що таке здоровий спосіб життя. Складання ментальної карти «ЗСЖ».
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перегляд навчального відео «Що означає вести здоровий спосіб життя». Завдання до перегляду: Дати відповідь на питання, одноіменне навзві відео.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Здоровий спосіб життя –це все в людській життєдіяльності, що сприяє формуванню, збереженню, зміцненню і відновленню здоров’я та забезпечує людині успішний життєвий шлях.
- Коли можна вважати, що людина веде здоровий спосіб життя?
- Як наші звички впливають на спосіб життя?
- Учні обговорюють зміст прислів’я «У здоровому тілі –здоровий дух».Учитель вислуховує відповіді учнів, наголошує, що здоров’я людини на 51% залежить від неї самої, тобто від того способу життя, який вона веде. Аналіз діаграми у підручнику.
- Дидактична гра «Квітка»
Робота в групах. Кожна група отримує вирізану з кольорового картону квіточку. Уявіть, що квітка, це наше здоров’я. Що потрібно робити, щоб квіточка жила і добре росла? А тепер на пелюстках квітки запишіть, які фактори впливають на формування здорового способу життя. Після виконання завдання кожна група зачитує свої відповіді. Отже ви назвали всі вірні фактори, які впливають на здоров’я, але сьогодні ми звернемо увагу на один з них, це сім’я – найголовніший чинник здорового способу життя. Що повинна робити сім’я, щоб зберегти ваше здоров’я?
Дидактична вправа-дешифрувальник «Детектив»
Увага! Розшукуються слова з основ здоров’я
ь |
у |
т |
г |
н |
г |
к |
ш |
щ |
з |
д |
р |
б |
ю |
ю |
з |
х |
щ |
м |
ш |
з |
ц |
т |
ь |
е |
т |
а |
ц |
т |
р |
а |
н |
с |
п |
о |
р |
т |
о |
о |
д |
з |
з |
і |
ь |
а |
п |
о |
п |
н |
а |
в |
и |
ч |
к |
и |
о |
ь |
ь |
д |
и |
г |
е |
к |
е |
т |
ю |
у |
р |
д |
ж |
ї |
є |
о |
к |
г |
и |
и |
с |
г |
л |
л |
б |
д |
ж |
є |
з |
й |
й |
п |
т |
у |
е |
г |
н |
б |
е |
з |
п |
е |
к |
а |
г |
щ |
б |
п |
д |
м |
р |
ф |
ч |
о |
к |
в |
ц |
ф |
ь |
а |
р |
н |
ш |
ф |
ї |
і |
н |
п |
д |
р |
є |
ж |
з |
к |
о |
к |
п |
р |
о |
м |
и |
с |
л |
о |
в |
і |
с |
т |
ь |
т |
ь |
и |
х |
г |
а |
р |
с |
б |
ь |
ж |
н |
ш |
х |
о |
є |
і |
й |
п |
о |
к |
д |
з |
в |
г |
с |
и |
г |
р |
н |
в |
в |
а |
м |
н |
е |
б |
е |
з |
п |
е |
к |
а |
а |
о |
у |
о |
я |
і |
а |
ь |
і |
к |
з |
м |
м |
ц |
ь |
к |
ь |
н |
ь |
н |
ь |
г |
а |
з |
ь |
д |
ф |
й |
р |
ь |
д |
к |
в |
с |
п |
і |
л |
к |
у |
в |
а |
н |
н |
я |
у |
ш |
щ |
а |
ф |
д |
т |
о |
п |
ь |
и |
т |
м |
ь |
ь |
й |
ц |
з |
д |
п |
і |
ш |
о |
х |
і |
д |
ь |
ю |
о |
ш |
о |
ь |
ч |
ч |
ь |
м |
є |
ж |
ш |
щ |
щ |
ш |
а |
л |
к |
о |
г |
о |
л |
ь |
в |
щ |
т |
ю |
к |
к |
е |
ь |
в |
о |
г |
о |
н |
ь |
а |
п |
о |
ь |
ь |
б |
ж |
и |
у |
з |
е |
ф |
и |
ь |
р |
є |
ц |
у |
ш |
щ |
з |
м |
т |
ь |
б |
ю |
я |
я |
ч |
ч |
в |
м |
п |
в |
у |
ь |
н |
з |
а |
х |
в |
о |
р |
ю |
в |
а |
н |
н |
я |
ч |
ч |
ч |
а |
д |
л |
с |
в |
ь |
р |
ь |
ь |
ь |
ю |
ю |
ю |
є |
є |
є |
і |
і |
і |
я |
я |
я |
н |
ь |
і |
и |
м |
б |
н |
ь |
и |
и |
к |
о |
н |
ф |
л |
і |
к |
т |
ь |
ь |
ь |
ь |
н |
ь |
н |
ч |
и |
ю |
р |
с |
п |
о |
с |
і |
б |
ж |
и |
т |
т |
я |
ю |
ь |
ю |
и |
я |
ь |
н |
ч |
ь |
д |
о |
р |
о |
г |
а |
ь |
ю |
у |
і |
е |
ю |
з |
о |
ч |
ц |
ц |
ц |
г |
я |
ч |
ь |
и |
ь |
у |
і |
и |
є |
и |
ь |
ю |
є |
р |
ь |
а |
о |
ф |
ю |
ь |
ь |
і |
є |
а |
л |
к |
о |
г |
о |
л |
ь |
ь |
у |
і |
є |
м |
є |
б |
ь |
і |
н |
с |
к |
п |
і |
ь |
ь |
ю |
ю |
о |
щ |
і |
а |
о |
у |
п |
ь |
о |
е |
р |
ь |
н |
ь |
о |
ь |
о |
і |
ь |
е |
е |
ч |
ч |
і |
і |
а |
а |
ь |
а |
ь |
м |
е |
у |
у |
с |
о |
у |
ь |
д |
ь |
щ |
з |
д |
о |
р |
о |
в |
‘ |
я |
ь |
с |
а |
е |
ь |
д |
у |
т |
і |
и |
е |
и |
ь |
ш |
и |
є |
ь |
ю |
я |
ь |
ь |
ю |
е |
а |
а |
т |
и |
н |
а |
р |
е |
є |
е |
н |
у |
ь |
ь |
е |
е |
ь |
і |
є |
ц |
ц |
е |
ж |
і |
р |
м |
е |
а |
у |
ю |
у |
е |
а |
у |
н |
а |
р |
к |
о |
т |
и |
к |
и |
ь |
и |
у |
р |
п |
н |
о |
к |
і |
ь |
е |
м |
о |
щ |
е |
е |
в |
а |
р |
о |
о |
ь |
ь |
р |
у |
р |
о |
н |
о |
т |
ь |
у |
ь |
і |
о |
п |
ь |
ь |
у |
у |
н |
н |
ь |
ю |
ь |
о |
и |
ь |
о |
я |
ь |
а |
е |
о |
ь |
я |
а |
з |
а |
л |
е |
ж |
н |
і |
с |
т |
ь |
о |
и |
ь |
ь |
м |
ь |
ж |
о |
ь |
ь |
е |
а |
ь |
у |
у |
є |
є |
у |
ю |
є |
м |
м |
о |
м |
ь |
ь |
к |
у |
р |
і |
н |
н |
я |
ь |
й |
ь |
с |
в |
і |
л |
и |
ь |
и |
р |
е |
ж |
и |
м |
е |
о |
у |
и |
ж |
є |
л |
с |
к |
а |
т |
а |
с |
т |
р |
о |
ф |
а |
ь |
м |
т |
е |
р |
о |
р |
и |
з |
м |
ь |
ь |
і |
і |
п |
а |
р |
н |
и |
к |
о |
в |
и |
й |
ч |
е |
ф |
е |
к |
т |
и |
ь |
ф |
а |
і |
і |
о |
о |
ь |
ь |
ю |
а |
в |
а |
р |
і |
я |
ь |
б |
ю |
с |
ч |
я |
у |
ь |
ь |
Дидактична гра «Парочки»
Дітям роздають картинки із зображенням видів спорту. Вчитель дістає по одній піктограмі. Гравці порівнюють її зі своєю картинкою і називають цей вид спорту.
V
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Дидактична гра «Складаємо доріжку». На аркушах паперу надруковано вислови, з яких потрібно скласти дві доріжки. Перша «ЗСЖ» – викладаємо на підлозі, усе, що стосується ведення здорового способу життя. Друга «АнтиЗСЖ»– навпаки, усе, що шкодить нашому здоров’ю.
Учні роблять висновки. .Складові здорового способу життя.
Запорукою здоров’я є нормальний фізичний розвиток, раціональне харчування, загартовування організму, дотримання особистої гігієни, відмова від шкідливих звичок, позитивні емоції. Це і є складові здорового способу життя. Отже, здоровий спосіб життя спрямовує діяльність людини на формування, збереження і зміцнення її здоров’я.
З’ясування умов, які впливають на здоровий спосіб життя.
Щоб вести здоровий спосіб життя, треба мати певні умови. Головні з них такі.
Рівень та якість життя людини. Він залежить від географічних та кліматичних умов, але найбільше –від економічного рівня розвитку суспільства, в якому живе людина. Це і забезпечення житлом, можливість здобути освіту, умови для праці та відпочинку, задоволення потреби в якісному харчуванні, одязі, певних особистих речах.
Рівень культури людини. Досягнення в галузі медицини, інформаційних технологій дають змогу використовувати набуті знання з користю для людини. Однак часто неправильний спосіб життя призводить до захворювань. Культура здоров’я –це уважне і відповідальне ставлення людини до самої себе, прагнення до самопізнання, самоудосконалення особистості. Тобто рівень культури зумовлює ставлення людини до власного здоров’я, формує її духовний світ.
Місце здоров’я в житті людини. Усім зрозуміло, що успіхів у навчанні можна досягти лише тоді, коли все встигаєш у школі, відвідуєш гуртки за інтересами. Життя таке цікаве, хочеться все встигнути, знайти своє місце, досягти успіху. Однак через хвороби доводиться пропускати заняття в школі та гуртках, а самостійне вивчення нового матеріалу забирає багато часу і не завжди є ефективним. Тож часті хвороби можуть негативно позначитися на успішності.
Відсутність шкідливих звичок. Відсутність у людини шкідливих звичок є запорукою здоров’я. Такі хвороби, як алкоголізм, токсикоманія, наркоманія, що руйнують особистість людини, є результатом шкідливих звичок. Легше їх уникнути, ніж потім, у дорослому житті, з величезними труднощами позбавлятися і відновлювати втрачене здоров’я.
1.Регулярно виконуйте загартовувальні процедури (за допомогою води, повітря, сонячних ванн).
2.Регулярно виконуйте фізичні вправи з метою профілактики гіподинамії(робіть ранкову гімнастику, відвідуйте спортивну секцію).
3.Додержуйте режиму навчання та відпочинку (активно відпочивайте під час рухливих ігор на свіжому повітрі, їзди на велосипеді, цікавих екскурсій у природу). Це сприятиме підвищенню успішності в школі і здоровому сну.
4.Раціонально харчуйтеся. Стежте, щоб у вашому раціоні було достатньо поживних речовин –білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів.
5.Додержуйтесь правил особистої гігієни. Регулярно мийтеся під душем, стежте за чистотою свого одягу.
6.Активно виробляйте у себе корисні звички й уникайте шкідливих.
7.Гармонійно спілкуйтеся з природою. Не нищіть рослини, не лякайте тварин, краще допомагайте їм у міру можливостей (вивішуйте годівнички, шпаківні).
8.Доброзичливо ставтеся до людей, які вас оточують. Це забезпечить вам хороший настрій і добре ставлення до себе.
9.Налаштовуйтесь прожити довге здорове і щасливе життя.
VI. Домашнє завдання. Опрацювати параграф. Написати лист людині, яка має шкідливі звички.