Тема:
Розробила вчитель
фізичної культури
КЗ «СЗШ № 5 ім. Г. Романової»
ЧЕХЛАТА ОКСАНА ЮРІЇВНА
Урок здоров’я
для учнів 8 класу
Тема: Загальна фізична підготовка.
Тип урока: комбінований.
Мета:
навчальна: закріпляти техніку володіння м’ячем;
розвивальна: розвивати спритність, увагу, спостережливість, силові якості;
виховна: сприяти вихованню взаємоповаги, дисциплінованості, наполегливості в досягненні мети;
оздоровча: сприяти розвитку координації рухів, формуваню правильної постави.
Завдання: 1. Закріпити жонглювання м’ячем з різних положень.
Інвентар: дидактичні картки, м’ячі, секундомір, музичні записи, мультимедійний проектор, ноутбук, «лікувальні» мішечки, літери, плакати, горіхи, макети зірок.
Місце проведення: спортивний зал.
Час проведення: 45 хвилин.
Частина уроку |
Зміст |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча (14 хв.) |
1. До спортивної зали заходять учні та розташовуються навколо вчителя. Привітання: - Добридень! Підійдіть до мене, нахиліть плечі, передпліччя, опустіть руки й струсіть із себе поганий настрій, страх, образу, розчарування, невпевненість, біль… Випряміться, візьміться за руки, утворюючи разом коло єдності та взаємодопомоги. 2. Вимірювання ЧСС 1 (6 с).
3. Знайомство: назвати ім’я та слово, яке допомагає зберігати здоров’я людини, на одну з букв свого імені. 4. Бесіда «Здоров’я людини»: - Сьогоднішній урок ми присвячуємо своєму здоров’ю. І будемо все робити для його поліпшення. 5. Повідомлення завдань уроку. 6. Вправи у русі:
7. Вправи на поновлення дихання: - «Обійми плечі»: руки зігнуті в ліктях, кисті рук повернуті одна до одної. Обійняти себе за плечі – вдих, руки розвести в сторони – видих. - «Маятник»: Голова – прямо. Повертати голову праворуч та ліворуч, роблячи вдих у крайніх положеннях, під час повороту робити видих. 8. Вимірювання ЧСС 2 (6 с).
9. Загальнорозвивальні вправи на місці. Оздоровчий комплекс М.М.Амосова. 1. В.п. – стоячи, ноги нарізно. 1-3 – піднімання на носки, руки догори. 4 – в.п. 2. В.п. – стоячи ноги нарізко. Колові рухи руками уперед-назад. Одночасні рухи головою в сторони, уперед-назад. 3. В.п. – стоячи, руки догори долонями уперед, дивитися вгору. Згинання рук за голову перехресно, торкнутися долонями різнойменних лопаток, нахил головою уперед-донизу, підборіддям торкнутися грудної клітини. 4. В.п. – ноги нарізно, руки попереду в замок, долонями назовні. Поворот тулуба праворуч, голову – ліворуч, підборіддям торкнутися лівого плеча. Та навпаки. 5. В.п. – о.с. Нахили уперед, кистями рук (долонями) торкатися підлоги, ноги в колінах прямі. 6. В.п. – о.с., руки донизу, пальці – в кулак. Нахил праворуч, правим кулаком торкнутися правого коліна по боковій поверхні тулуба, лівий кулак – до пахви. Та навпаки. 7. В.п. – о.с. Притягування по черзі правого, лівого стегна до грудей хватом під колінами. 8. В.п. – о.с. Присідання. 9. Вправа на розслаблення: ноги нарізно, руки підняті вгору. Послідовно розслабляти («кинути») кисті, потім передпліччя, плечі, розслаблено схилити тулуб.
10. Вимірювання ЧСС 3 (6 с).
|
1 хв.
1 хв.
1 хв.
4 хв.
3 хв.
8 разів
8 разів
3 хв.
Усі вправи викону-ються 7-10 разів.
1 хв. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.
Результат записується в таблицю. При киданні м’яча висловлювати бажання.
Презентація. Діти сідають на килимки.
Стежити за дотриманням дистанції.
Дихальні вправи за методикою О.М.Стрельникової.
Результат записується в таблицю.
Учні займають зручне положення у просторій залі. Виконує учень.
Вправи цього комплексу зміцнюють м’язи тулуба, вигинають хребет у напрямку, протилежному патологічному викривленню, та розвивають статичну й динамічну його функції.
Результат записується в таблицю.
|
Основна ( 21 хв.) |
1. Інтерактивна гра «Літера». «П», «Г», «Н», шеренга.
2. Поділ на групи за кольорами: «Він», «Вона», «Вони».
3. Робота по станціях.
Стрибки на скакалці. Учні відповідають на питання (тестування).
Силові вправи на гімнастичній драбині. Учні визначають вплив ароматів лікувальних трав на стан здоров’я дітей:
Вправи з горіхами: а) 1 горіх – колові рухи між долонями; б) те саме, але на тильній стороні руки, притискаючи його долонею другої руки; в) колові рухи двома горіхами в кожній долоні одночасно.
Жонглювання м’ячем. Він – баскетбольний м’яч Вона – волейбольний м’яч Вони – м’яч за вибором
4. Вимірювання ЧСС 4 (6 с.).
|
2 хв.
6 хв.
6 хв.
6 хв.
1 хв.
|
Учні будують названу вчителем літеру у своїх зонах. Він – Вона – Вони – Пояснити порядок виконання завдань. Диференціація Він – серійні стрибки 5 х 30 сек. Вона – різновиди стрибків на скакалці 6 х 10 р. Вони – вправи зі скакалкою без стрибків 6 х 10 р.
Він – вправи у висі: - підтягування колін до грудей, 4 х 10 р.; - згинання-розгинання рук в упорі ззаду на гімнастичній драбині. Вона – те саме, 5 х 6 разів. Вони – вправи у висі: «Маятник», «Ножиці», 3 х 10 разів.
Ці вправи сприяють усуненню нервового роздратування, профілактують втому мозку.
Він – 8 видів жонглювання по 10 разів у русі. Вона – 6 видів жонглювання по 10 разів у русі. Вони – 6 видів жонглювання по 6 разів на місці (за бажанням – у русі). Результат фіксується в таблицю. |
Заключна частина (10 хв.) |
1. Підбиття підсумків уроку: - виявлення кращих; - виставлення оцінок; - вправа «Продовжи речення»: «Я дізнався…» «Я зрозумів…» «Я не вмів, а тепер умію…» «Найбільші труднощі я відчував…» «Мені найбільше сподобалось…» 2. Вимірювання ЧСС 5 (6 с.).
3. Домашнє завдання.
4. Релаксаційна вправа «Чарівне дерево».
5. Нагородження. Макети зірок: - червоні – активність, бадьорість, веселість; - зелені – цікавість; - жовті – м’якість, затишність; - коричневі – погане самопочуття. 6. Організований вихід зі спортивної зали.
|
3 хв.
1 хв.
1 хв.
4 хв.
1 хв.
|
Пантоміма.
Результат пульсометрії (подивитися графік). Дослідницький проект. Звучить релаксаційна музика. Додаток 1. Учнівська самооцінка уроку. Діти обирають зірки.
|