Урок "Жанри та стилі кіно"

Про матеріал
Конспект уроку "Жанри та стилі кіно" 9 клас до підручника Л.Масол допоможе вчителю у проведені уроку.
Перегляд файлу

мистецтво 9 клас

Тема. жанри та стилі кіно

Мета: продовжити знайомство учнів з жанрами кіномистецтва; розвивати естетичний смак, здатність да­вати естетичну оцінку художнім творам; виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом.

ОБЛАДНАННЯ: відеоматеріали, ТЗН.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

II.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слайд 1

Практично немає людей на цій землі, які б не полюбляли дивитися кінофільми. Хтось - пригоди чи фантастику, що дає змогу поринути в незвідані світи, а хтось - ліричні історії, щоб поплакати над нещасливим коханням. Утім є такі, що захоплюються детективами й бойовиками, аби «полоскотати» нерви, а чимало інших цінують гумор і надають перевагу комедіям, щоб відволіктися від буденності. Втім усі, переглядаючи фільм, хочуть отримати нові враження, пережити різні емоції. І кіно дає таку можливість.

Слайд 1 (а)

Оголошення теми та мети уроку.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Як вам вже відомо, всі види мистецтва розподіляють за жанрами, проте в кожному з них - музиці, живописі - цей поділ специфічний.

Яка ж специфіка кіножанрів?

Це поділ фільмів на групи за певними художніми формами, які мають схожі риси внутрішньої будови, на основі споріднених тем, образів-типажів. Кіножанри не мають чітких меж, вони взаємопроникають, тому часто фільм можна віднести до кількох жанрових груп. Традиційні жанри переосмислюються, виникають нові.

Слайд 2

Фантастика  у перекладі з грецької мистецтво уяви, фантазія, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального.

Слайд 3

Фантастика поділяється на піджанри (учні приводять власні приклади):

  •                 фентезі - дії відбуваються у світах, в яких живуть міфологічні істоти: ельфи, гноми, дракони, перевертні, демони, гобіти  (кінотрилогія «Володар перснів»);
  •                 антиутопія – соціальна фантастика й відображає уявне безпросвітне майбутнє з тоталітарними режимами, війнами, злочинами, насильством, епідеміями («Сталкер» реж. Андрій Тарковський);
  •                 кіберпанк -  фокусується на комп’ютерах, високих технологіях і проблемах, які виникають у суспільстві внаслідок технологічного прогрессу («Матриця»)

Слайд 4

 Бойовикпоєднує в собі драматичнийжанр фільму разом з нестримними діями: бійки, автомобільні переслідування, вибухи, стрілянину і таке інше. Жанр, в основному, показує самостійні намагання героя відновити справедливість. Актор Сільвестр Сталлоне асоціюється з бойовиками.

Слайд 5

Фільм жахів  це стрічки, що покликані налякати глядача, вселити почуття хвилювання, створити напружену атмосферу чи нестерпного очікування чогось жахливого.

Слайд 6

Мелодрама — жанр художньої літератури, театрального мистецтва і кіно. Він розкриває духовний світ героїв в емоційних ситуаціях на основі загальнолюдських цінностей, зазвичай виражених через контраст: добро і зло, любов і ненависть. («Ромео і Джульетта» (реж. Карло Карлей))

Слайд 7

Комедія – жанр, що характеризується гумором чи сатирою. Вона має на меті розсмішити глядача, поліпшити настрій.

Існують такі її піджанри:

лірична або романтична (про кохання);

музична;

трагікомедія;

ексцентрична (сповнена трюків);

кримінальна (головні герої — гангстери, злодії, поліцейські);

пародія (твір-насмішка на основі навмисного наслідування ознак певного жанру, стилю).

У пародійній манері часто знімають трейлери або аматорські фан-трейлери.

Слайд 8

Окрім згаданих уже комедії і мелодрами, до жанрів літературно - театрального походження належить фільм-казка.

Слайд 9

Мюзикл також було перенесено на кіноекран з театральних підмостків. Ці музично-сценічні жанри містять багато пісень і танців, адже саме через зміст вокальних і хореографічних номерів розвивається сюжет  («Вестсайдська історія», «Звуки музики», «Моя чарівна леді».

З-поміж музичних фільмів є екранізації не лише оперет і мюзиклів, а й опер: «Чарівна флейта» (реж. Інгмар Бергман) і «Дон Жуан» В.-А. Моцарта; (реж. Джозеф Лоузі) «Травіата» і «Отелло» Дж. Верді (реж. Франко Дзеффіреллі); «Кармен» Ж. Бізе (реж. Франческо Розі); «Ріголетто» Дж. Верді та «Мадам Баттерфляй» Дж. Пуччіні (реж. Жан-П’єр Поннель).

 

Слайд 10

Ендрю Ллойд Веббер - сучасний англійський композитор, який досяг вершин визнання на ниві музичного театру. Деякі з його 13 мюзиклів з величезним успіхом ставлять на сцені впродовж багатьох років, а кілька пісень стали справжніми хітами.

Постановка рок-опери «Ісус Христос - суперзірка» (1971) на лібрето Тіма Райса внесла кардинальні зміни в розуміння поняття «мюзикл».

Слайд 11

Мюзикл «Кішки» (1981, відеоверсія 1998, реж. Девід Маллет) створено за мотивами віршів Т. С. Еліота, які композитор знав з дитинства.

Слайд 12

У мюзиклі «Привид опери» (1986, фільм 2004, реж. Джоел Шумахер) за однойменним романом Гастона Леру партію головної героїні Крістіни було створено для голосу дружини композитора Сари Брайтман.

Слайд 13

Сюжет біографічного фільму «Евіта» (фільм 1997, реж. Алан Паркер) за мюзиклом Ендрю Ллойда Веббера (1978) присвячений дружині президента Аргентини Евіті Перон, яка стала духовним лідером нації.

 

Перегляд відео Е.-Л. Веббер:

  1. «Memory» («Кішки») https://www.youtube.com/watch?v=QzoHNaWFlFc
  2. «Do not Cry for Me, Argentina» («Евіта») у виконанні Мадонни. https://www.youtube.com/watch?v=MEMUsC8ppU0
  3. «Привид опери» у виконанні С. Брайтман і А. Бандераса

https://www.youtube.com/watch?v=EjIBBkAPQmg

 

V.  ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Слайд 14

1. Назвіть основні жанри кіно та їхні особливості.

2. Які музичні фільми увійшли до скарбниці світового кіномистецтва?

VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Слайд 15

Опрацювати підручник с.117 - 130. У вільний час подивіться мюзикл «Кішки»

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Окунєвич Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Смирнова Ріта В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кузьменко Еліна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Єрмак Марина Миколаївна
    Дякую за конспект уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мокрушина Поліна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
11044
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку