Урок "Життєвий і творчий шлях Л.Глібова. Байка "Бджола і Муха".

Про матеріал

Матеріал уроку розрахований на формування читацьких уподобань школярів. Біографія Л.Глібова з елементами ейдетики допомагає краще познайомитися з митцем, розкрити особливості його світогляду та творчої манери. Учні глибше дізнаються про байку та основні її складові.

Перегляд файлу

Тема.  Життєвий і творчий шлях Л.Глібова.

             Байка «МУХА І БДЖОЛА»

Мета: продовжити знайомство учнів з байками Л. Глібова; вчити аналізувати його програмові твори, визначити ідейно-тематичне спрямування, пояснювати алегоричні образи; поглибити знання про байку, її особливості; розвивати образне мислення, відчуття художньої довершеності творів, уміння помічати деталі; логічно й послідовно аргументувати свої міркування; виховувати усвідомлення важливості самокритичного погляду на різноманітні людські вади, почуття поваги до українського гумору, народного слова; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: зошити, підручники, ілюстрації.

Мотивація навчальної діяльності школярів      

Учитель:

Увага! Дорогі діти, трапилося непередбачуване: сьогодні вранці на своєму зорельоті  повернулися синьомордики, щоб забрати у нас з хати-читальні  всі книги. Вони хочуть перетворити вас на ледачих і нерозумних дітей. Врятуватися від них можливо лише за однієї умови: ви повинні довести їм, що любите читати і маєте неабиякі знання. Тільки тоді вони повернуться на свою планету. Тож давайте дамо гідну відсіч непроханим гостям.

 (На своїх партах діти знаходять  по три синьомордики).

 На дошці висять портрети вивчених письменників: В. Нестайка,

Я. Стельмаха, Л. Ворониної. Учитель  дає дітям завдання: відгадати , з якого твору картинка і причепити її біля автора. Після кожної правильної відповіді один синьомордик повертається на свій зореліт.

  • Ви впоралися із першим завданням, але їх отаман не вірить у ваші здібності і пропонує вікторину.

Вікторина «Так-ні»

  1. Клим Джура з дитинства дружив з Сашком Смиком? (ні, вони билися ще у дитячих візочках).
  2. Яву насправді звали Ванею? (так)
  3. Митько і Сергій поїхали на канікулах до дідуся?(ні)
  4. Хлопців на баштані побачив дід Варава? (так)
  5. Клим  подорожував у часі і просторі на жовтому запорожці? (так)
  6. Собакевича знайшли в кущах? (ні, витягли з колодязя).
  7. Василь Трош  їздив на скутері? (ні)
  8. Синьомордики дуже полюбляли квітковий пилок? (ні, вони ласували мухами. а найбільше любили метеликів під майонезом)
  9. Дачник  виліз на горище? (ні)
  10.                  Бабуся ховала ліки від переляку у горщиках з-під квітів? (ні, у пиріжках)
  11. Бабуся Соля залишила три жаби вдома  на згадку? (ні)

Нарешті синьомордики нас залишили. Уявляєте, вони не могли навіть слова зронити, бо не сподівалися, що ви міцно товаришуєте з книгами.

Та залишили нам на згадку плакат з картинками для  знайомства з новим письменником. Якщо ми не  зможемо розкодувати інформацію  про автора, то вони повернуться, щоб завершити свій намір.

Повідомлення теми, мети

За допомогою ілюстрованого плаката учитель спільно з учнями розповідає про життя і творчість Л.Глібова.

Аналіз байки «Бджола і Муха»

Розповідь про особливість та поведінку комах

       ( картинки мухи і бджоли)

Кажуть, що нахабство — друге щастя. Про тих, хто користується таким девізом у житті, в алегоричній формі говорить Л. Глібов у байці «Муха й Бджола». Бджола — трудяща людина, яка не може без праці. хоче жити чесно заробленим. Муха — це та людина, що живиться чужою працею, нахабно забирає придбане, зроблене іншими, ще й хизується при цьому. Таких людей-нероб зневажали раніше й зневажають тепер.

Тема : зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна    висловила свого життя та покритикувала іншу.

Ідея : уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.

Мораль байки : засудження нероб та ледарів.

 

Інсценізація байки «Муха й Бджола».

Характеристика героїв байки «Муха й Бджола»

Л. Глібова
Бджола -працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час).
Муха — ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна.

 (на дошці висить малюнок, діти дають характеристику персонажам байки і складають інформаційне гроно).

 

 

 Загадки про героїв байки.


Хто над нами
Догори ногами?
(Муха)

Я працюю поважно,
Все літо літаю
У поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.
(Бджола)

Не муляр,
А комори мурує.
(Бджола)

Цілий день літає,
Всім набридає,
А вечір настане —
Тоді перестане.
(Муха)

Із одним вінком хатина,
Роботяща в нім родина.
По квітках усе літають,
Мед пахучий добувають.
(Бджоли і вулик)

Зимою спить.
Літом бринить.
Понад сади літає,
Солодку росу збирає.
(Бджола)


Народні прислів’я до змісту байки.

1) Праця.

Людська праця — не дурниця, розкидати не годиться.

Праця людину годує, а лінь марнує.

Хто працює, той працю шанує.

На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.

Чесне діло роби сміло.

Як добре працюватимеш, честь і славу матимеш.

2) Лінь.

Лінь — гірше хвороби.

Вродилось ледащо нінащо.

Йому щодня неділя.

Лінивому все ніколи.

Аби день до вечора!

Як без діла сидіти, то можна й одубіти.

 

Підсумок уроку

 

Оті простенькі сільські байки, як дрібні, тонкі корінчики, вкорінюють у нашій душі любов до рідного слова, його краси, простоти й чарівної милозвучності.
І. Франко.

 

  • Домашнє завдання: намалювати ілюстрацію до байки, скласти ребуси

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку