28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Життєвий і творчий шлях відомого колумбійського письменника Ґабріеля Ґарсії Маркеса"

Про матеріал

Конспект уроку "Життєвий і творчий шлях відомого колумбійського письменника Ґабріеля Ґарсії Маркеса" містить матеріал з метою викликати інтерес учнів до життя й творчості письменника; уміння розкривати особливості світогляду письменника

Перегляд файлу

Тема: Життєвий і творчий шлях відомого колумбійського письменника Ґабріеля Ґарсії Маркеса

Мета: формування компетентностей: предметної -  викликати інтерес учнів до життя й творчості письменника; уміння розкривати особливості світогляду письменника, готувати повідомлення та презентувати їх, навички конспектування; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення; ключової- уміння вчитися:пізнавальну активність; комунікативної - розвивати навички роботи в колективі, висловлювати свої думки та відстоювати їх;  інформаційної- розвивати навички роботи із підручником та уміння критично оцінювати теоретичний матеріал; загальнокультурної - виховувати прагнення до літературної освіченості, естетичний смак; розширювати кругозір ліцеїстів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, відеопрезентація «Передсмертний лист Ґабріеля Ґарсії Маркеса», відео "Габріель Гарсія Маркес: шлях до успіху",  мультимедіа, роздатковий матеріал, Презентації "Цікаві факти з життя Габріеля Гарсіа Маркеса", " Найяскравіші цитати Маркеса ".

 

 Ми народжуємося й живемо у світі фантастичної реальності

                                                                                      Ґ. Ґарсія Маркес

Перебіг  уроку

І.Підготовка до сприйняття навчальної теми

Слово вчителя: Сьогодні прекрасний весняний  день, він наповнює повітря ароматами землі, молодої зелені, перших квітів. З кожною хвилиною світ довкола змінюється на очах, зігріта сонцем природа оживає та розквітає. Нехай цей прекрасний весняний день надихає нас на творчу співпрацю. (На таці розташовані картки різних кольорів). Оберіть той колір, яким сьогодні ви хотіли би "привітатися", колір,  який зараз висловлює настрій. Можливо до кінця уроку у вас зміниться настрій, ви зможете обміняти колір настрою на інший.

IІ. Аналіз контрольної роботи

IIІ.Мотивація та актуалізація навчальної діяльності

1.Перегляд відеопрезентації  "Габріель Гарсіа Маркес. Передсмертний лист" (https://www.youtube.com/watch?v=G9vbak7dWL8)

C:\Users\Людмила\Desktop\десятка на урок\static_qr_code_without_logo.jpg

2. Обговорення переглянутої презентації:

- Як ви можете охарактеризувати людину, прослухавши передсмертний лист?

 - Які головні риси характеру ви можете виділити у Маркеса?

ІV. Оголошення теми й мети уроку

V. Сприймання навчального матеріалу

1. Слово вчителя. Остання чверть XX сторіччя стала часом небаченого розквіту Латинської Америки. Щоправда, пов'язаного не з матеріальними, а саме з духовними багатствами цього загадкового континенту, який у світовій літературу  насамперед асоціюється з ім’ям Ґабріеля Ґарсія Маркеса.

             «Я — реаліст, адже вірю, що в латинській Америці все можливо, все реальне… і ця форма реальності може дати дещо нове всесвітній літературі»,— сміливо заявляв Ґабріель Ґарсія Маркес — колумбійський письменник і публіцист, лауреат Нобелівської премії 1982 року, один із найяскравіших представників «магічного реалізму».

           Про видатного колумбійця та його магічні твори ми й вестимемо мову на уроці.

2. Робота зі словником літературознавчих термінів

(Учні записують визначення в зошити.)

"Магічний реалізм" — умовна назва модерністської течії в літературі Латинської Америки. Термін увів А. Карпентьєр, який разом із Ґ. Ґарсія Маркесом, Х. Кортасаром, М. А. Астуріасом був одним із найяскравіших представників цієї течії. Для літератури «магічного реалізму» характерні звернення до народного міфологізму, широке змалювання національних традицій, оригінальне переплетіння чарівного, що притаманне міфам, і побутового, сучасності та історії.

3. Робота над біографією письменника.

3.1. Перегляд відео "Габріель Гарсія Маркес: шлях до успіху" (https://www.youtube.com/watch?v=lao31zyLXtU). C:\Users\Людмила\Desktop\десятка на урок\static_qr_code_without_logo.jpg

3.2.Опрацювання учнями теоретичного матеріалу у підручнику.(скласти коротку хронологічну таблицю)

3.3.Презентація (випереджальне завдання учням) "Цікаві факти з життя Габріеля Гарсіа Маркеса".

1. Габріель був найстаршим із шістнадцяти дітей простого телеграфіста, Еліху Гарсіа і Луїзи.

2. Мало хто знає, але Габо пробував писати казки для дітей. Переконали його цього не робити сини письменника, які прочитавши одну його казку, сказали: “Ти, справді, думаєш, що діти настільки дурні?”

3. За словами письменника, якби він не став літератором, то хотів би бути тапером (музикантом) в барі. Таким чином “він би допомагав закоханим ще сильніше любити один одного”.

4. Маркес став символом нової епохи в історії роману і реалізму. Його манера писати була настільки унікальна, що її віднесли до нового літературної течії – “магічний реалізм”.

5. У 2004 році був опублікований роман Маркеса “Спогади моїх сумних повій”, але за місяць до того як відбулася офіційна презентація роману, рукопис незаконним шляхом потрапив до рук “піратів”, які одразу ж запустили її у продаж. У відповідь на це Габо змінює фінал роману.

6. Першим населеним пунктом, який побачив Маркес в 1957 році під час своєї поїздки на Всесвітній фестиваль молоді та студентів, стало українське містечко Чоп, в якому Габо провів близько п’яти годин.

7. В його есе про СРСР він написав, що здивований тому, що на цій території не має реклами кока-коли!

8. Щоб відіслати рукопис роману “Сто років самотності”, Маркесу не вистачало 80 песо. Тоді він заклав міксер і фен своєї дружини Мерседес. Дізнавшись про це, вона сказала: “Не вистачає тільки, щоб роман виявився поганим”.

9. Мексиканська влада вела нагляд за Маркесом з 1965 до 1985 року через його зв’язки з комуністичними режимами та лідерами.

10. Письменник не любив літати в літаках.

11. У 1982 році Габріель Гарсіа Маркес отримав Нобелівську премію з літератури і став першим колумбійцем, який отримав цю премію.

12. Габріелю було 14, коли він познайомився зі своєю майбутньою дружиною Мерседес Барча (їй в ту пору було років дев’ять). У 1945 р Маркес присвятив їй вірш під назвою «Ранковий сонет божественній школярці». У 1958 році майбутній класик одружився на Мерседес Барча, у них народилися два сини – Родріго і Гонсало.

 

- Що найбільше вразило у біографії Маркеса?

- Чого можна навчитися у великого колумбійського письменника?

3.4. Вчитель демонструє на екрані найяскравіші цитати Маркеса:

Не плач тому, що це закінчилось. Посміхайся тому, що це було.

Тільки тому, що хтось не кохає тебе так, як тобі б хотілося, не означає, що він не кохає тебе всією душею.

Не дай собі померти, не відчувши дива – спати з тим, кого кохаєш.

Не існує ліків, які можуть вилікувати те, що може вилікувати щастя.

Хто чекає довго, може почекати ще трохи.

Я не ношу капелюха, щоб не перед ким його не знімати.

Жоден божевільний не божевільний, якщо послухати його аргументи.

Навіщо витрачати стільки слів, щоб пояснити, що відчуває людина на війні, якщо достатньо одного слова – страх

Нас оточують незвичайні, фантастичні речі, а письменники вперто розповідають нам про неважливі, повсякденні події

Жодна людина не заслуговує твоїх сліз, а ті, що заслуговують, не примусять тебе плакати

Знання і мудрість приходять до нас тоді, коли вони вже не потрібні

Люди настільки не праві, вважаючи, що коли вони старіють, то припиняють любити: навпаки, вони старіють тому, що припиняють любити.

Можливо, у цьому світі ти всього лише людина, але для когось ти – весь світ.

3.4. Обговорення цитат.

        VІ. Осмислення навчального матеріалу

1.  Метод "Гронування" . Скласти психологічний портрет Маркеса. 

- Які риси характеру імпонують вам і чому?

- Чого можна навчитись у Маркеса?

2. Коментування вислову Ґ. Ґарсія Маркеса:

«Ми народжуємося й живемо у світі фантастичної реальності (епіграф до уроку)

Слово вчителя: «Фантастичне й реальне в його книжках перемішані, сплавлені одне з одним. Найневірогідніше <…> відбувається у звичайному, тривіальному оточенні. Вторгнення фантастичного всупереч усім традиціям не супроводжується барвистими ефектами, а оформляється, як найприродніша річ на світі, що ні в кого не викликає здивування»,— зазначав літературознавець Д. Затонський.

3.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

  • Мені найбільш сподобалося на уроці...
  • Мене найбільш здивувало на уроці...
  • На уроці я дізнався (лась) про...
  • На наступному уроці я хотіл(а) б дізнатись більше про...

 

     Отже, разом з Маркесом ми прожили упродовж спілкування на уроці декілька миттєвостей його життя. Життя Людини, відповідальної за власний вибір та  за морально-етичний вибір своїх сучасників.  Його оповідання важко назвати дитячими, тому що в них порушуються важливі проблеми, які актуальні і в наш час. Що це за проблеми – ми повинні дізнатися, прочитавши  оповідання «Стариган із крилами».

            На  початку уроку ми з вами обирали той колір, яким сьогодні ви хотіли би "привітатися", колір,  який зараз висловлює настрій. Можливо у вас змінився настрій, ви можете обміняти колір настрою на інший. Якщо змінився, то прокоментуйте чому?

Слово вчителя: Хочу завершити урок словами  Маркеса: «Натхнення приходить тільки під час роботи». Тому бажаю вам тільки позитивних емоцій від зробленої праці.

VІ. Оцінювання учнів

VІІ. Домашнє завдання.

Знати біографію письменника.

Прочитати оповідання «Стариган із крилами».

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку