Урок "Життя без наркотиків!"

Про матеріал
Урок-тренінг. Мета: розширити рівень поінформованості підлітків з проблем, пов׳язаних із вживанням наркотиків, з׳ясувати найбільш поширені причини їхнього вживання підлітками, вплив на організм і соціальні наслідки згубної пристрасті; сформувати прагнення протидіяти вживанню наркотичних речовин, займати активну життєву позицію.
Перегляд файлу

Тема: "Життя без наркотиків"

Мета: розширити рівень поінформованості підлітків з проблем, пов׳язаних із вживанням наркотиків, з׳ясувати найбільш поширені причини їхнього вживання підлітками, вплив на організм і соціальні наслідки згубної пристрасті; сформувати прагнення протидіяти вживанню наркотичних речовин, займати активну життєву позицію.

Гасло тренінгу: Кожен у житті має бути тим, ким є.

В. Шевчук "На полі смиренному".

 

 

Форма проведення: урок-тренінг.

Тренер: учитель основ здоров"я.

Тривалість: 45 хв.

Матеріали для проведення: підручник "Основи здоров"я": Підручник для 7 кл. загальноосв. навч. закл./ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. - К.: Видавництво "Алатон, 2016. - 200 с.", маркери, папір А1, клей, ножиці, фото відомих людей - "жертв наркотиків"

Хід тренінгу

І. Вступна частина

Для чого ми прийшли у цей світ? Пізнавати загадки Вселенної, стверджувати себе у малому і великому, вершити подвиги. Любити і працювати, співати славу Богові - творцеві всього сущого, головному режисеру усіх наших доль.

 То чого ж ми, люди, так часто буваємо ниці і підлі, жорстокі і безсердечні? Чому порушуємо генеральний план Бога, нівечимо своє життя, коли воно є скарбом найдорожчим? Чому так?

 Відповіді на ці запитання спробуємо дати на сьогоднішньому уроці, який проходитиме у вигляді тренінгу.

 Тема нашого сьогоднішнього уроку "Життя без наркотиків".

Гаслом нашої роботи будуть слова  українського письменника-шістдесятника, майстра психологічної і готичної прози, автора низки літературознавчих та публіцистичних праць, інтерпретатора українського літературного бароко Валерія Олександровича Шевчука "Кожен у житті має бути тим, ким є."

1. Методика "Криголам"

Мета: створити умови для ефективної роботи, забезпечити доброзичливу атмосферу.

Вправа "Самопрезентація"

Мета: більш детально познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної праці.

Чого я чекаю від цього заняття? Що я ціную в собі? Чим я пишаюся? Що я вмію робити найкраще?

Презентація відбуватиметься так: один із членів групи називає своє ім"я і відповідає на запитання, після закінчення називає ім"я свого сусіда ліворуч та промовляє "... передаю тобі слово", при цьому злегка торкається його. Наступний учасник дякує попередньому та відповідає на запитання і т. ін., доки не відбудеться самопрезентація всіх учасників групи.

 

2. Правила тренінгу

Мета:  узгодження правил для продуктивної взаємодії під час уроку тренінгу.

Учитель:

Щоб наша робота була ефективною і результативною, нам необхідно прийняти правила, які вкрай є необхідними для створення такої обстановки, за якої кожен із вас:

  • міг відверто висловлюватись і виражати свої почуття і погляди;
  • не боявся стати об"єктом глузувань та критики;
  • одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасникам.

Орієнтовними правилами сьогодні на тренінгу можуть бути наступні правила:

  • бути позитивним;
  • говорити по черзі;
  • бути активним;
  • слухати і чути кожного;
  • толерантно ставитися один до одного;
  • дотримуватися правила "Піднята рука";
  • бути пунктуальним.

Чи згідні ви та чи приймаєте ці правила? Що запропонували б ви? Пропозиції обговорюють, узгоджують, доповнюють.

 

ІІ. Основна частина

1. Методика "Командоутворення"

Мета: придбання досвіду групової взаємодії, поліпшення комунікації між учнями, отримання учнями досвіду успішного досягнення групової мети.

 

Вправа "Смайлик"

Мета: активізувати учнів, встановити контакт між ними, розділити на групи.

1. Тренер пропонує учасникам об"єднатися у групи. Для цього пропонує кожному із учасників вибрати смайлик.

2. Кожен із учасників вибирає собі смайлик, який йому сподобався.

3. Учасники, які вибрали однаковий смайлик об"єднуються у спільну групу.

 

2. Методика "Інтерактив"

Мета: активізація пізнавальної діяльності учнів, формування партнерських відносин учитель - учень при досягненні спільної мети, з індивідуальним внеском кожного.

Учитель

 Якою людиною треба бути, щоб прожити гідно? Розібратися в цьому нам допоможуть сентенції (думки) видатних представників різних часів і народів. З якими ми і будемо сьогодні працювати.

Саме сьогодні ми спробуємо визначити філософський зміст "життя", а також ті риси характеру, які потрібно розвивати кожному. щоб виховати у собі особистість і прожити життя гідно.

Адже недарма відомий український письменник ХХ ст. В. Шевчук зазначив: "Кожен у житті має бути тим, ким є ". А я лише доповню цю думку словами видатного римського правителя і полководця Юлія Цезаря:"Кожен - коваль своєї долі".

 А вчитися думати, працювати над собою, ставити мету і досягати її треба з дитинства, тоді у дорослому житті перші кроки буде робити легше та й помилок буде менше.

Отож перейдемо до роботи.

 

Вправа "Займи позицію"

(Кожній групі пропонуються філософські сентенції видатних людей (див. додаток).

- Серед, запропонованих вашій увазі, цитат виберіть висловлювання, що стверджують філософський сенс життя.

Обгрунтуйте свій вибір.

 

Вправа "Асоціативний кущ"

Підберіть епітети до слова життя, які б дали можливість зрозуміти, яким ви хочете бачити своє життя у майбутньому (активне, щасливе, повноцінне, творче,прекрасне, веселе, красиве).

Як ви розумієте вислови "творче життя", "активне життя"?

 

Вправа "Мозковий штурм"

Кожен з вас має назвати одну рису характеру, яка, на вашу думку, допоможе вам прожити життя гідно. (Вчитель запитує на дошці відповіді учнів)

Саме ці риси,які ви сформулювали, варто виховувати сучасній молодій людині. А також запам"ятайте, що кожен сам вирішує, що для нього буде головним у житті. Для одних - гроші, слава. Для інших - родина, друзі... Починається цей нелегкий вибір ще в дитинстві, в період становлення характеру,і триває упродовж всього життя.

 

Бесіда за запитаннями

"Жити морально". Як ви розумієте цей вислів?

Чого ми маємо уникнути, щоб наше життя було повноцінним і в той же час гідним?

В чому ви вбачаєте причини сучасної молодої  людини, яка стала на шлях наркоманії?

Слухання уривка з киниги Ю. Захарова "Наркотики: від відчаю до спасіння"

Наркоманами не народжуються. Ними стають. Я хочу вам прочитати історію 15 - річної наркоманки, яку ви можете знайти в книзі Ю. Захарова "Наркотики: від відчаю до спасіння".

Я впевнена, що ця історія нікого з вас не залишить байдужими і лишній раз продемонструє як наркотики можуть спаплюжити життя.

 

"Всі починали однаково. Після уроків курили план, слухали музику і всім було окей. Разом зі всіма я втікала зі школи, втягуючи конопляний дим та мріяла постійно перебувати в одурманенні, щоб нічого не бачити та не думати про жахливе "болото", яке оточувало в школі та вдома.

Одного разу Олег простягнув мені загорнуту в папір половинку таблетки і сказав: "Спробуй це. На перший раз вистачить." Я пішла в туалет, зачинилася в кабінці і проковтнула біле "колесо". Тепер я відчула себе рівноправною серед інших однолітків нашої компанії. Олег розмовляв з якоюсь молодою, але дуже змученою жінкою. Я підсіла до них і почула, що він просить героїн. Я жахнулася!

Героїн чомусь мене лякав. Коли починали говорити про нього, то я згадувала, що мені всього 13 років.

Через місяць, коли Олег вже "підсів", я спробувала героїн сама: спочатку нюхада, а потім почала заганяти у вени.

В травні мені стукнуло 14 років. Мама розцілувала мене та подарувала 500 гривень. 400 з них я витратила на героїн. Для нас з Олегом це була "золота пора".

Через декілька тижнів, прокинувшись вночі, я відчула, що попала в залежність від наркотиків. Мене трясло від холоду, то раптом ставало спекотно, і я обливалася потом. Коли вранці я зателефонувала Олегові і розповіла про своє самопочуття, він сказав: "Ну, діваха, ти догралася! Це - ломка."

 

Я почала боятися. Боятися смерті. Разом з Олегом вирішили "спригувати". Батьки також взялися нам допомагати. Почалася ломка. Ми обоє мужньо все переносили, але через тиждень знову повернулися до наркотиків.

Все йшло на спад. Одного разу ми не могли дістати героїн. Нам не вистачало грошей. Олег сказав: "Сьогодні неділя. Я не зможу заробити на дозу. Допоможи мені дістати хоча б 40 гривень."

Я вийшла на вулицю, знайшла одного типа і віддалася йому в автомобілі. Гроші принесла Олегові. Відразу ж пішла у ванну за шприцом. Я сіла на край ванни і заплакала. Це було саме дно...."

 

Обговорення змісту історії

Учитель:

Ось така історія

 Кожного разу коли зустрічаєшся  з чимось жахливим, задаєш собі питання "Чому так відбувається"?

Чому гарні та веселі дівчата продають своє тіло заради декількох кубиків отрути?

Чому сильні та розумні хлопці втрачають здоров"я та життя заради короткочасного "кайфу"?

 

Методика "Дослідник"

Мета: розвивати у учнів логічне мислення, дізнатися негативні наслідки наркотиків, навчитися відмовлятися від небезпечних пропозицій.

Учитель.

Я впевнена, що більшість з вас знають, або принаймні чули, назви самих популярних серед молоді та підлітків наркотиків. Та, на жаль, ніхто не цікавиться властивостями та негативними наслідками вживання наркотичних речовин. Саме цій інформації я хочу присвятити наступний етап нашого уроку.  Зараз кожна група отримає папку з роздатковим матеріалом "Правда про наркотики". Вам необхідно дослідити його та донести вашим однокласникам.

Завдання.

1 група: дослідивши отриману інформацію готує статтю " Негативні наслідки наркотиків".

2 група: ознайомившись з порадами  статті у ваших підручниках на стр. 177 "Вчимося казати "Ні"", написати сценарій і розіграти відмову від пропозиції вжити наркотик.

3 група: за допомогою роздаткового матеріалу (фото та інформації про відомих людей - жертв наркотиків), виготовити та презентувати плакат "Наркотик вбиває"!

Робота в групах, презентація результатів, обговорення.

 

ІІІ. Заключна частина

 

Методика "Рефлексія"

Мета: закріпити позитивні результати тренінгу.

Вправа "Зірковий рейтинг"

Мета: визначити наскільки цікавим і важливим для учнів було заняття.

Учням пропонується скласти "зірковий рейтинг", а саме оцінити основні активності тренінгу зірочками: трьома, якщо це було цікаво і важливо для них, двома - якщо це було корисно, однією - якщо це було цікаво, жодної - якщо ця частина заняття була не суттєвою.

Я бачу, що ми з вами попрацювали недаремно. (Похвалити найактивніших учнів. Коментоване оцінювання класу.).

Домашнє завдання:  прочитати параграф підручника № 27.

Завершення тренінгу.

Закінчити наш сьогоднішній урок я б хотіла словами видатного англійського публіциста 20 ст. Дж. Рескіна: "Дивись на кожну вранішню зорю, як на початок твого життя, і на кожний захід сонця, як на кінець його. Нехай кожне з цих коротких життів буде відмічене якимось добрим вчинком, якоюсь перемогою над собою або отриманими знаннями."

Я гадаю, що сьогоднішній наш урок був предметним і знання, отримані на ньому, ви використаєте у подальшому житті. І пам"ятайте завжди, що: "Найцінніше, що є у людини - це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє. Довге чи коротке, воно триває лише від народження і до самої смерті, і його не можна прожити двічі. "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Філософські сентенції видатних людей

  • У людини два життя, і друге починається тоді, коли ми розуміємо, що життя лише одне.

Том Хідлстон

  • Життя – це мить. Її не можна прожити спочатку на чернетці, а потім переписати на чистовик.

Антон Чехов

 

  • Життя не в тому, щоб жити, а в тому, щоб відчувати, що живеш.

Ключевський Василь

  • Наше життя – подорож, ідея – путівник. Немає путівника, і все зупиняється. Мета втрачена, і сил наче й не було.

Віктор Гюго

  • Тільки ви здатні змінити своє життя на краще, просто маючи намір зробити це.

Східна мудрість

  • Життя – гора: піднімаєшся повільно, спускаєшся швидко.

Гі де Мопассан

  • Подібно до того, як буває хвороба тіла, буває також хвороба способу життя

.Демокріт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Негативні наслідки вживання наркотиків

Наркотик (наркотична речовина) – від грецького narcoticо – заціпенілість.

З часів Міжнародної Опіумної Конвенції, підписаної декількома країнами в Гаазі у 1912 році, коли під контроль брався тільки опій, та всього за 70-80 років ХХ століття кількість найменувань наркотичних і прирівняних до них речовин збільшився майже до 400 на початку ХХІ століття.

Протягом усієї історії люди різних культур мали речовини, що несли в собі потенціал, спроможний зробити життя, як їм здавалось, більш зручним, менш втомлюючим, більш привабливим. Більше, ніж чотири тис. рослин, містять психоактивні речовини. Їх вживання відоме людству протягом тисячоліть.

Протягом останніх років спостерігається стійка тенденція до поширення наркоманії в нашій державі, не є винятком і ситуація в Луцьку.

Наркоманія – тяжке і, в той же час, особливе захворювання, оскільки людина набуває його «за власним бажанням». Спочатку недуга підкрадається непомітно, а далі з неймовірною швидкістю полонить людину і часто доводить її до трагічного кінця. Той, хто вживає наркотичні препарати, стає цілком залежний від них.

Починається все, як правило, з цікавості. Юнак чи дівчина, не знаючи всієї згубної дії наркотиків, вперше пробують їх ніби для експерименту, іноді наслідуючи знайомих. Цей крок дуже небезпечний, бо організм швидко звикає до отрути. Часом досить 1-3 прийомів препарату, щоб виникла непоборна тяга до нього. Однак розплата за «солодкі» хвилини приходить досить швидко. Декілька тижнів прийому – і вже упадок сил, з’являється безсоння, пропадає апетит, людина худне. Сіра шкіра, старіюче обличчя з ранніми зморшками, випадає волосся, крихкі «гнилі» зуби, кволі м’язи – типовий портрет молодого наркомана.

Наркотики діють на нервові клітини головного мозку, порушуючи їхню діяльність. Виникають також різні розлади внутрішніх органів і, в першу чергу, печінки та серцево-судинної системи. Наркотики призводять до різкого виснаження і згасання статевої функції. Коли ж їх вживають майбутні батьки, це викликає вроджені фізичні та психічні вади у дітей. А ознаки недоумкуватості, розладу нервової системи, передаються з покоління в покоління.

Наркоман, як правило, веде протиправовий спосіб життя. Деградуючи морально і соціально, він готовий на будь-який злочин заради того, щоб дістати наркотичний препарат. Вік хворого на тяжку недугу короткий. Той, хто не лікується,часто йде з життя в 30-35 років, бо організм не може довго витримувати знущання над собою і під дією «допінгу» вичерпує визначені йому природою можливості тривалої життєдіяльності. Крім того, хворий, який своєчасно не споживає чергової дози, відчуває муки «наркотичного голоду» і може заподіяти собі смерть. До такого страшного фіналу доходить майже половина наркоманів.

Небезпека наркоманії заключається не тільки в тому, що людина, яка вживає наркотики, наносить непоправну шкоду своєму здоров’ю і часто стає жертвою, а часом і розповсюджувачем смертельно небезпечних захворювань, таких, як СНІД та гепатит.

Наркозалежність та злочинність йдуть тісно поруч. Заради чергової дози наркотика наркоман здатний вкрасти, пограбувати, вбити. При цьому існуюча система покарань у випадку з наркоманами часто буває недостатньо ефективною. За скоєні злочини людей, які вживають наркотики, позбавляють волі. Однак, якщо вони виходять з тюрми, то не перестають бути наркоманами і знову ідуть на злочин. Для вирішення цієї проблеми, наркоманів потрібно не тільки наказувати, але й лікувати. Хоча більшість з них зовсім не спішить звертатися за допомогою до спеціалістів.

Виявляється, що ідея суспільства без наркотиків – це ілюзія. Міжнародний центр перспективних досліджень та Всеукраїнська асоціація зменшення шкоди від вживання наркотиків започаткували альтернативний підхід під назвою «зменшення шкоди», який був схвалений ООН і Всесвітньою організацією охорони здоров’я. Одним з методів політики «зменшення шкоди» для хворих на наркоманію є замісна підтримуюча терапія. Цей вид лікування дозволяє запобігти розвитку синдрому «ломки» та блокувати потяг до наркотиків.

Слід пам’ятати, що наркотики пошкоджують тіло, а також змінюють розум, навіть якщо вживати їх тільки у малих дозах, вони все одно зменшують швидкість реакції і перешкоджають зосередженості.

Ін’єкційне вживання будь-яких наркотиків – пряма загроза до ВІЛ та СНІДу.

Є факти, що всі наркотики, вироблені нелегальним шляхом або вжитті без медичного нагляду, не тільки дають непередбачені ефекти, вони також є небезпечними.

Історія Юрія.  Наслідки вживання амфетаміну

 

C:\Users\Алексиус\Documents\94510934_1120150628319006_8446573174979559424_n.jpg

На фото один й той самий чоловік...

Знайшли відмінності? Це наслідки вживання наркотиків...
Амфетамін варили з ртуті, спирту, оцту та інших прекурсорів, які негативно впливають на організм людини.

Саме такі наркотики вживав і житель Тернополя Юрій.

Чоловік каже, що синтетичні наркотики за два роки зруйнували повністю його тіло та обличчя.
- Наслідки можете бачити зараз. Два роки я ним коловся. Це кислота - це колете в вену кислоту. і я був не те що жовтий, я був чорний. За 2 роки він мене повністю з'їв. Імунітет був в мінусі. Люба нежить могла загнати до гробу. В мене зуби почали самі випадати і утворювалися ями. Через дірку пішло зараження кістки челюсті верхньої. Щелепа почала гнити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наркотик вбиває

 

Мерлін Монро

C:\Users\Алексиус\Documents\9316_3.jpg

 

Через зловживання наркотиками життя голлівудської акторки обірвалося у віці 36 років.

 

 

Елвіс Преслі

C:\Users\Алексиус\Documents\9316_4.jpg

 

Наркотики позбавили життя ще одного талановитого артиста. Король рок-н-ролу Елвіс Преслі приймав  наркотики, аби знайти музу та бути енергійнішим під час виступу. 

Преслі помер від серцевої недостатності, причиною якої стало передозування. Королю було 42 роки.

 

 

 

Курт Кобейн

https://t1.ua/photos/articles/2017/11/9316_5.jpg

 

Лідер гурту "Nirvana" почав вживати наркотики ще у підлітковому віці. На заборонені речовини його підсадили старші друзі-рокери. З часом наркотики ставали все сильнішими. Співак виправдовувався тим, що дурман стимулює його до творчості та приглушає болі у шлунку. На момент смерті Курту Кобейну було 27 років.

 

 

 

 

 

Емі Вайнгауз

https://t1.ua/photos/articles/2017/11/9316_6.jpg

У співачки була алкогольна та наркотична залежність. Жінка хворіла анорексією, емфіземою легенів та порушенням серцевого ритму.

Під час останнього турне Європою, Емі навіть не могла згадати у якому місті виступає, забувала слова пісень та втратила свідомість просто на сцені. Її менеджер був змушений відмінити концерти.

Емі Вайнгауз було всього 27 років.

Вітні Г"юстон

C:\Users\Алексиус\Documents\9316_7.jpg

Про те, що знаменитість має проблеми з наркотиками, публіка дізналася ще у 2000 році. Один з охоронців в аеропорту знайшов у неї марихуану. Відтоді ЗМІ рясніли заголовками то про успішний альбом співачки, то про її лікування від наркозалежності. Бажання забутися за допомогою хімічних речовин перетворили багачку у банкрота. Жінка померла на 48-му році життя.

docx
Додано
17 січня 2023
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку