Урок « Живе рослина, радість всім дарує! Василь Сухомлинський « Квітка Сонця» 1 клас післябуквений період

Про матеріал
Мета: удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі; розвивати вміння уважно слухати оповідання, сприймати і розуміти текст, стежити за розвитком подій, вправляти дітей у вмінні відповідати на запитання за змістом прослуханого ; формувати вміння відповідати повним реченням на поставлені запитання; удосконалювати артикуляційну моторику; збагачувати та активізувати словниковий запас образними висловами, розвивати імітаційні здібності, зв’язне мовлення, творчу уяву, фантазію, мислення, дрібну моторику, асоціативну пам’ять; виховувати допитливість, любов до природи, інтерес до художніх творів.
Перегляд файлу

Тема уроку « Живе рослина, радість всім дарує!

Василь Сухомлинський « Квітка Сонця» 1 клас післябуквений період

 

Мета: удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі;  розвивати вміння уважно слухати оповідання, сприймати і розуміти текст, стежити за розвитком подій, вправляти дітей у вмінні відповідати на запитання за змістом прослуханого ; формувати вміння відповідати повним реченням на поставлені запитання; удосконалювати артикуляційну моторику; збагачувати та активізувати словниковий запас образними висловами, розвивати імітаційні здібності, зв’язне мовлення, творчу уяву, фантазію, мислення, дрібну моторику, асоціативну пам’ять; виховувати допитливість, любов до природи, інтерес до художніх творів.

Очікувані результати:

-         Учень/ учениця слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання;

-         Відповідає на запитання за змістом прослуханого;

-         Ділиться своїми почуттями , розповідає, що зацікавило у почутому повідомленні;

-         Читає вголос доступні тексти переважно цілими словами;

-         Виявляє в процесі читання розуміння значень більшості слів; правильно наголошує загальновживані слова;

-         Звертає увагу на незнайомі слова, запитує їх значення;

-         Правильно інтонує речення, у кінці яких стоять різні розділові знаки;

-         Пояснює зв′язок заголовка та ілюстрацій зі змістом тексту;

-         Виявляє розуміння фактичного змісту невеликого за обсягом тексту;

-         Пояснює, якими словами в тексті автор описує характер головного героя, передає красу природи ( за допомогою вчителя);

-         Висловлює власне ставлення до прочитаного;

-         Дотримується правил збереження книжки та гігієни читання;

-         Сприймає зміст і форму простих медіапродуктів;

-         Розповідає свої враження від прослуханих\переглянутих  медіапродуктів.

Обладнання: презентація до уроку, малюнки сонечка та соняшника, мультимедійна презентація « Розповідь про соняшник», відеотренажер для читацької розминки « Блискавка» , ЛЕГО 6 цеглинок, розмальовки.

 

 

 

Хід уроку

І Вступна частина

  1. Емоційне налаштування

-         Сьогодні до  нас на урок завітає незвичайний гість:

Усі його люблять, усі його чекають,

А хто подивиться – кожен скривиться! ( Сонечко)

  1. Привітання сонечка ( із рухами):

Погляньте у віконечко

Чому сховалось сонечко?

А ми засяєм сонечко,

Таке велике сонечко, таке  веселе сонечко!

Я – сонечко! Ти – сонечко! Ми - сонечка !

Ми світимося всі!

  1. Вправа « Сонячна енергія»( сильно труть долоні, розводять в сторони, «ліплять» сонячну кульку, передають один одному із побажаннями зберегти позитив та сонячну енергію на весь урок).
  2. Оголошення теми і мети уроку.
  3. Підготовчі вправи:

А) Чистомовка:

- Не-не-не – вранці будить мене,

- те-те-те – сонце золоте,

- ло-ло-ло  -  дарує тепло,

- сі-сі-сі – щоб раділи всі!

Б) Розв′язування буквеного прикладу:

- Сонечко завітало до нас не само, а з ким – дізнаєтеся, розв′язавши буквений приклад. (Соняшник)

В) Складання « Хмаринки слів «Соняшник»

- Чи доводилося вам бачити соняшник?

- Де саме? Коли?

- Що ви знаєте про соняшник?(Відповіді дітей)

- На вашу думку, це корисна рослина?

6. Уточнення знань учнів про соняшник ( перегляд та обговорення мультимедійної презентації « Розповідь про соняшник» https://youtu.be/ZW_-PEQjyGU  )

Вправи для очей

-А ще одну цікавинку про соняшник ви  дізнаєтеся протягом  уроку.  Будьте уважні!

ІІ Основна частина

  1. Читацька розминка ( за відеотренажером «Тренажер читання. Блискавка»  https://youtu.be/BmilsLqqKOc  );
  2. Робота за посібником « Літературне джерельце» с. 38-39 оповідання Василя Сухомлинського « Квітка сонця»
  1.     Розповідь про автора оповідання, робота із заголовком, ілюстрацією.
  2.     Читацькі передбачення;
  3.     Читання тексту В. Сухомлинського « Квітка сонця» вчителем;
  4.     Бесіда за змістом .

Технологія « Ромашка Блума»

-         Просте:  Про яку рослину йдеться в оповіданні?

-         Уточнювальне:  Я можу помилятися, але, здається, соняшник повертається за сонечком?

-         Пояснювальне: Чому оповідання має  таку назву?

-         Творче: Як по-іншому можна назвати оповідання?

-         Оцінювальне: Чи подобається соняшнику сонечко?

-         Практичне: Складіть речення про соняшник та сонечко.

  1.     Словникова робота:

А) почитати сполучення слів, роз′яснення незрозумілих слів, виразів:

Золоті пелюстки

Ранкова зоря

Червоне вогняне коло

Пливе по небу

Заходить за обрій

Б) Робота з таблицею с.39

  1.     Читання тексту учнями
  2.     Вправа «Відповідаємо цеглинками» (перевірка розуміння прочитаного тексту, зелена – так, червона – ні):

-         Сонях – велика квітка?(так)

-         Пелюстки соняшника тремтять удень?(ні)

-         Чи радіє соняшник сонечку?(так)

-         Чи вітається соняшник із зірками?(ні)

-         Чи повертає соняшник голівку за місяцем?(ні)

-         Соняшник чекає всю ніч на сонечко?(так)

Руханка

  1.     Вправи для розвитку техніки читання, усвідомлення прочитаного:

А) Робота в парах « Читання для друга»  - читають по реченню один одному;

-  Взаємооцінювання – оцініть читання друга  Лего цеглинками (зелена –сподобалось, червона – треба попрацювати);

Б) Гра «Футбол» (учень читає, зупиняється, називає ім′я наступного читця і так далі)

В) Гра «Дослідники»

- З′ясувати, скільки разів у тексті зустрічається слово « сонечко» - хлопці ( 7 разів), і слово « соняшник» - дівчата ( 6 разів).

Г) Вправа «Пофантазуй!» - уявіть та розкажіть, що могло б відбуватися після заходу сонця?

 

ІІІ Заключна частина

  1. Бесіда

-         Що читали сьогодні на уроці?

-         Хто автор цього оповідання?

-         То яку цікавинку про рослину соняшник ви ще дізналися?

-         Як потрібно ставитися до рослин?

  1. Рефлексія. Вправа « Кольорова рефлексія» ( Лего цеглинки) :

-         Оцініть свою роботу на уроці:

Зелена цеглинка – було цікаво, все вдалося;

Жовта цеглинка – було цікаво, але дещо було незозумілим;

Червона цеглинка – не цікаво, було складно.

-         Соняшник і сонечко прощаються із вами, дякують вам за чудову роботу, і ми  подякуємо їм за цікаві завдання та нові знання! А на згадку про наш урок соняшник та сонечко дарують вам цікаві розмальовки  про себе!

 

Татарин Лілія Борисівна

 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку