Урок "Зіткнення добра, краси і справедливості із жорстокістю та підступністю в романі Вальтера Скотта «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа".

Про матеріал
Мета: • навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі змістом роману В. Скотта «Айвенго», образами героїв; працювати над вдосконаленням уміння цілісно сприймати твір великого обсягу, вільно орієнтуватися в тексті; • розвивальна: формувати й розвивати навички усного мовлення учнів, удосконалювати навички текстологічного аналізу літературного твору, уміння знаходити матеріал для відповіді за планом; • виховна: стимулювати зацікавленість учнів вивченням творів світової літератури; формувати культуру відповіді (логічність, послідовність, аргументованість, емоційність, самостійність), культуру спілкування на уроці, уміння обстоювати власну точку зору.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Зіткнення добра, краси і справедливості із жорстокістю та підступністю в романі Вальтера Скотта «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа

Мета:

  • навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі змістом роману В. Скотта «Айвенго», образами героїв; працювати над вдосконаленням уміння цілісно сприймати твір великого обсягу, вільно орієнтуватися в тексті;
  • розвивальна: формувати й розвивати навички усного мовлення учнів, удосконалювати навички текстологічного аналізу літературного твору, уміння знаходити матеріал для відповіді за планом;
  • виховна: стимулювати зацікавленість учнів вивченням творів світової літератури; формувати культуру відповіді (логічність, послідовність, аргументованість, емоційність, самостійність), культуру спілкування на уроці, уміння обстоювати власну точку зору.

Обладнання: ілюстрації до роману; ТЗН.

Тип уроку: урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Слово вчителя

— Складання плану для розповіді про героя твору допомагає систематизувати інформацію, виокремити головне, пам’ятаючи водночас про другорядне, послідовно оцінити вчинки героя у певних життєвих обставинах та дійти висновку про розвиток характеру героя у позитивний або негативний бік чи про відсутність будь-якого розвитку. На попередньому уроці ми разом складали докладний план до розповіді про головного героя роману В. Скотта «Айвенго». Сьогодні з’ясуємо, чи допомогло це вам розглянути образи решти героїв твору.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

1. Розвиток усного зв’язного мовлення

Орієнтовний план до розповіді про Седрика Сакса

I. Вступ. Зображення в романі В. Скотта «Айвенго» боротьби англосаксів з норманами у XII ст. крізь призму долі одного з персонажів — Седрика Сакса.

II. Основна частина. Седрик Сакс — яскравий представник і виразник ідей англосаксів (навіть прізвисько свідчить про це).

1. Прихильність до старовинних традицій та рідної мови, їх захист.

2. Гордість за славу англосаксів (під час розповіді паломника на турнірі).

3. Хоробрість, мужність Сердика, здатність захистити себе, своїх рідних, власні принципи.

4. Сила Седрика — у його щирості, здатності прийти на допомогу:

а) опікунство над леді Ровеною;

б) гостинність до подорожніх під час негоди;

в) уміння взяти під свій захист слабких (Ісак і його донька);

г) уміння винагороджувати і бути вдячним (Вамба, Гурт).

5. Уміння жертвувати власними інтересами заради спільної справи:

а) хоче передусім врятувати Ательстана;

б) прагнучи прислужитися Англії, вигнав із домівки власного

сина, щоб влаштувати шлюб Ательстана і Р овени.

6. Запальність, звичка керувати долями людей як наслідок соціального статусу:

а) володіння рабами і ставлення до них;

б) ставлення до Айвенго.

7. Ставлення автора до Седрика Сакса.

III. Висновок. Седрик Сакс, один з провідних героїв роману,— людина свого часу й свого соціального становища. Моє ставлення до героя.

Орієнтовний план до розповіді про Гурта

I. Вступ. Зображення в романі В. Скотта «Айвенго» подій в Англії XII ст. та їх вплив на долю найнижчих верств населення, зокрема на долю раба Гурта.

II. Основна частина. Гурт як виразник інтересів нижчих верств англійців.

1. Походження, соціальний стан, заняття.

2. Найголовніша мрія Гурта — стати вільним, позбутися рабського становища.

3. Вірність господареві та служіння благородній ідеї:

а) служить зброєносцем у Айвенго;

б) незважаючи на покарання, хоче визволити Седрика.

4. Ставлення автора до Гурта.

III. Висновок. Розумний і відданий, з неабияким почуттям гумору, раб Гурт утілює прагнення людини бути вільною не лише в своїх словах і думках. Моє ставлення до героя.

2. Постановка та розв’язання проблемного питання

IV. Оголошення теми й мети уроку

V. Робота над темою уроку

1. Вступне слово вчителя

— Для того щоб картина подій у творі здавалася реальнішою, щоб головного героя можна було з кимось не просто порівняти, а навіть комусь протиставити, щоб образ був яскравішим, у романі є негативні персонажі. Один із них увесь час «супроводжує» Айвенго, з’являється з ним у тих самих епізодах, більше того — вступає з ним у двобій. Це, звісно, Бріан де Буагильбер.

2. Бесіда

VI. Закріплення набутих знань, умінь і навичок

1. Розвиток усного зв’язного мовлення

Завдання. Самостійно складіть план розповіді про Бріана де Буагильбера.

Орієнтовний план до розповіді про Бріана де Буагильбера

I. Вступ. Зображення у романі В. Скотта «Айвенго» боротьби англосаксів з норманами у XII ст. та зв’язок цих подій з долею Бріана де Буагильбера.

II. Основна частина. Бріан де Буагильбер — представник ордену храмовників, антагоніст Айвенго.

1. Соціальне походження і принципи Буагильбера, його перевага над іншими норманами (письменний, має вагу в суспільстві).

2. Мужній боєць, поважає супротивника, не говорить про того погано.

3. Має схильність до сильних почуттів, заради кохання може змінити своє життя.

4. Нещирий, як усі храмовники; ладен досягти бажаного в будь-який спосіб (утеча з Ребеккою із замку).

5. Три двобої з А йвенго як провідна тема роману.

6. Ставлення автора до свого персонажа.

III. Висновок. Бріан де Буагильбер — людина свого часу та свого соціального статусу, егоїстичний та поривчастий у бажаннях і вчинках. Моє ставлення до Бріана де Буагильбера.

2. Інтерактивний прийом «Збільшувальне скло»

Завдання. Наведіть 1–2 факти про кожного з решти негативних персонажів роману, що яскраво свідчитимуть про нього (більше можна нічого не додавати).

Орієнтовні відповіді

  • Фрон де Беф — ціла родина злодіїв, що займалися грабіжництвом, насиллям навіть проти сусідів, за що й поплатилися.
  • Принц Джон — виступив проти рідного брата, не нехтував будь-якими засобами, щоб досягти свого, потім зрадив своїх поплічників.

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивний прийом «Заверши речення»

Завдання. Завершіть речення:

VIIІ. Домашнє завдання

Уважно перечитати останній розділ роману В. Скотта «Айвенго», дібрати цитатний матеріал до образів леді Ровени та Ребекки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Булдакова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Роменська Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
15 серпня 2019
Переглядів
14541
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку