Мета уроку-змагання:
День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно.
Н. С. Станіславський.
Мета уроку-змагання:
Девіз уроку:« Через гру та творчість до пізнання!»
Хід заходу
1. Організаційний момент.
Наш урок цікавим буде!
Позмагатись люблять люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Тож швиденько починаєм,
І все вивчене згадаєм.
Сходинками мандрувати
Вперед ! Знання здобувати.
Увага! Увага! Сьогодні ми з вами помандруємо країною Інформатика. Але шлях до неї нелегкий. Дорогою нам буде необхідний ваш розум, кмітливість, швидкість думок та згуртованість у команді. Вам, учням, які лише розпочали шлях сходинками до Інформатики наш захід присвячується. Тож давайте розпочнемо!
2. Привітання команд (назви команд, обрання капітанів).
Ми сюди прийшли навчатись,
Дізнаватись і змагатись.
Добрий настрій та знання
Ми - виграємо змагання!
Слухали, старанно вчили,
Ні хвилини не згубили,
Зараз все це ми покажемо
І суперника – розмажемо!
3. Конкурс "Я знаю більше…"
Команди по черзі говорять слова, по вивченій темі. Перемагає та команда, гравець якої скаже останнє слово.(Слова не повторюються, час на роздуми 30-45 секунд).
4. Конкурс "Продовж мене…"
Командам зачитуються віршовані рядки, які кожен обраний член команди повинен закінчити.
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(мишка).
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш – ......(монітор)
В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....(системним)
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через .....(модем)
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)
На ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфетка
Швидко крутиться ......(дискетка)
5.Конкурс "Закодовані слова"
Кожному учаснику команди дають закодоване слово – ребус.
Виграє та команда гравці, якої розгадали більше слів. Кожен ребус – 1 бал. Час розгадування ребусу – обмежений. Слова відповіді – сканер, мишка, монітор, клавіатура, комп’ютер, модем.
6. Конкурс фізкультхвилинок
Команди показують підготовлені раніше фізкультвправи. Журі нагороджує балом тих, хто краще, згуртованіше і вправніше провів розминку.
рис. 2.1 2.
7. Конкурс «Так-ні»
Кожен учень отримує дві картки, на одній з яких написано «Так», на іншій – «Ні». Один з учнів протилежної команди висловлює свою думку, після чого учасники команди показують картку, що означає згоду або незгоду з озвученим твердженням. Наприклад:
8. Конкурс капітанів.
Капітанам роздається два конверта з літерами з яких вони повинні якнайшвидше скласти два слова. (Клавіатура, інформатика). А далі капітанам надається 3-5 хв для того, щоб з поданих слів створити нові (лава, тур, рута, вал, варта; форма, мак, кит, кіт, рама). Виграє та команда, чий капітан складе більше слів за відведений час.
9. Конкурс малюнків Організована виставка дитячих малюнків на тему: "Комп’ютер майбутнього ". Журі вибирає "малюнок-переможець".
рис. 2.1.3.
10. Естафета
На довгій мотузці прикріплені картки з завданням вигляду " розкажи про призначення < пристроїв комп’ютера> ". Учасники естафети по черзі та з заплющеними очима повинні відрізати картку й виконати завдання. За самостійну відповідь учасника команда отримує 1 бал, якщо учасник звертається за допомогою до команди – 0,5 бала.
11. Підведення підсумків уроку - змагання. Нагородження команд.
1